Jump to content
MAINOS

laitteistot


Telaketju

Recommended Posts

kaverilta tuli s-postia,että heidän työpisteensä (sähköhoitola)on harkinnut automaattisen verenpaine mittarin hankkimista.kysyisin mielipiteitä.mikä olisi paras hinta/laatu suhteeltaan?

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Jos puhut näistä kotikäyttöön tarkoitetuista RR-mittareista -joita myös sairaaloissa käytetään- niin sattumalta tänään tulleessa Tekniikan Maailmassa oli ko. mittareiden vertailu.

Voittaja oli Omronin M4-I, hinta 124 €. Ja huomattakoot että kolmentoista mittarin vertailussa kuusi ensimmäistä oli Omronin valmistamia.

Ja ihan mielenkiinnosta; mikä on sähköhoitola?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mitäs Omronin 711 sanottiin,mulle suositeltiin sitäkin?

sähköhoitola=ECT

kiitos tiedoista!

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omronin 711 sanottiin melko luotettavaksi perusmittariksi jossa on hiljainen ääni. Halvemmalla kuitenkin TM:n mukaan saisi tuon Omronin M4-I:n joka olisi sitten parempi ja luotettavampi vaihtoehto.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

On pakko kommentoida anestesia-/akuuttihoitajana. Kyllä mä lähtisin siitä että jätetään ne kotikäyttölaitteet kotikäyttöön ja etsitään testituloksia jostain muualta kun Tekniikan Maailmasta. Oon itekin törmänny sairaalassa noihin leluihin, ja vertaillut niitä kalliimpiin valvontavälineisiin, joita esim leikkurissa käytetään ja kyllä ne näyttää mitä sattuu. Suosittelen etsimään lisää rahaa tai esim käytettyä Propaq´ia, joita monet myyvät kun ostavat hienompia; on kuitenkin pieni ja luotettava monitoiminen valvontayksikkö (Sydänvalv.monitori,SpO2, RR, Lämpö, jne)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehkäpä kuitenkin jokin sähköhoitola ei lähde satsaamaan tuhansia euroja hienoihin laitteistoihin tai etsimään käytettyjä kun uuden Omronin saa sadalla eurolla.

Itsekin olen vertaillut Omroneita "oikeisiin" mittareihin. Luotettavuus on yllättävän hyvä jos asettelee olkavarsi/rannemansetin kunnolla ja mittauskohdan oikein päin. Kotona, ensihoidossa ja satunnaiskäytössä riittää aivan hyvin kymmenen pykälän tarkkuus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse sanoin suosittelin kaverille että jatkavat kuin ennenkin aneroidi mittarilla mittaamista,mutta ovat kai niin leipääntyneitä tuohon sarjatyöhön että pienikin helpotus auttaisi.ehkä joku probaq tulee kysymykseen sitten kun laitteistoja uusitaan isolla kädella(nyt heillä joku ikivanha monitori),mutta ei taida nykytilanteessa onnistua,kun ei päivystys poleillakaan montaa probaqqiä ole,niin eiköhän toi ECT oo siellä viimeisten joukossa joka noita kalliita laitteita saa.jos ei sitten ihmeitä tapahdu eli terveysvirasto perii Brunein sulttaanin.

ps. faija sano joskus aikoinaan ettei yhdenkään suomalaisen tarvis tehdä muuta kuin vessapaperia kiinalaisille,niin pärjättäis;)

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jå-å, jag håller med, Telaketju. Parempi mitata manuaalisesti kun lähteä "kodin lääkärikirja-linjalle". Ja mitä yleensä verenpaineenmittaustulosten tarkkuuteen tulee; toki aika karkeahko arvo riittänee usein, mutta jos nyt jotain mitataan , niin onhan se hyvä tietää mikä se todellinen lukema on, ja en kyllä itse maksaisi sataakaan euroa vipsattimesta jonka mittaustuloksen tietää ja hyväksyy jo etukäteen olevan sinnepäin, kun oli niin halpakin. Eikö siten samalla logiikalla voisi esim ppkl:llä siirtyä käyttämään postimyyntiluetteloiden myymiä alkoholimittareita jotka näyttävät onko promilleja yli 0,5 vai ei? Eihän se nyt itseasiassa ole niin tarkkaa; kännissä tai selvä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja mitä yleensä verenpaineenmittaustulosten tarkkuuteen tulee; toki aika karkeahko arvo riittänee usein, mutta jos nyt jotain mitataan , niin onhan se hyvä tietää mikä se todellinen lukema on, ja en kyllä itse maksaisi sataakaan euroa vipsattimesta jonka mittaustuloksen tietää ja hyväksyy jo etukäteen olevan sinnepäin, kun oli niin halpakin. Eikö siten samalla logiikalla voisi esim ppkl:llä siirtyä käyttämään postimyyntiluetteloiden myymiä alkoholimittareita

Jostain syystä tietämissäni keskusairaaloiden ja terveyskeskusten päivystyspoleilla käytetään pääsääntöisesti juuri näitä puheena olleita (Omronin) halpismittareita. Onko niin että käytön helppous ajaa ohi mittaustarkkuuden.

Itse kyllä olen vanhanajan elohopeamittarin vankkumaton kannattaja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

aneroidimittareista sen verran,että nekin olisi syytä huollattaa kerran vuodessa,tiedän firman jossa mittareita ei huollettu,koska huolto maksoi paljon.no duunari keinot keksii,eli mittareita rupes sitten särkymään silloin tällöin vanhemmasta päästä niin saatiin uus tilalle.hehe

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Florence

Onko niin että käytön helppous ajaa ohi mittaustarkkuuden.

Itse kyllä olen vanhanajan elohopeamittarin vankkumaton kannattaja.

.

Omalla työpaikallani käytetään paljon Omroneita. Ne on suht luotettavia jos potilaalla on tasainen sinusrytmi, hän on liikkumatta ja mielellään puhumattakin. Mutta esim flimmeripotilaalla Omron-raukka menee oitis laskuissa sekaisin ja en ainakaan itse luota niihin lukemiin, joita se antaa.

Rasitus Ekg:tä tehdessä erehdyimme kerran kokeilemaan Omronia. Sillä meni kyllä välittömästi pasmat sekaisin.

Elohopeamittari olisi tarkin, mutta se on äärettömän kömpelö ahtaissa tiloissa käytettäväksi.

Oikeassa olet, että yleensä pilkuntarkkaa verenpainelukemaa ei tarvita, karkeaan arvioon Omron kyllä käy.

Edustaja sanoi, että jos Omaron putoaa lattialle, se tulisi lähettää kalibroitavaksi heti, koska sen jälkeen se ei ole enää niin luotettava. Vähän väliähän ne kolisee pitkin lattioita, mutta en muista että ainakaan meillä niitä olisi juurikaan lähetelty mihinkään huoltoon

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hus lääkintätekniikka suosittelee kaikkien verenpainemittareiden kalibrointia kerran vuoteen.ja noista elohopea mittareista ollaan pyrkimässä kokonaan eroon.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

hyvät ystävät!

nyt olis taas pulma johon tarvittais apua:

ta/koulu th on tilannut vekottimen millä mitataan veren häkäpitosuutta.älkää kysykö miksi,liekö tarkistavat kuka nuori polttaa tupakkia,mahorkkaa tai peräti suitsuketta tai muuta jointtia.

eli pitäs saada tietää mitä valmistajaa/edustajaa lähestyä?hinta arviot olis kans +++.

kiittäen etukäteen.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Keltaset sivut: Autokatsastus

Ne siis varmaan tarkottaa hiilidioksidia; ei mun tietääkseni häkää mitata verestä kun astrupilla.

Siis mistä ja miten sitä häkää on tarkotus mitata. Mä en nyt todellakaan tajuu. Ja mikä sen funktio on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

en mäkään tajua,mutta terv.as. teki tälläsen tilauksen alueensa koulujen käyttöön.ja nimen omaan on tarkoitus mitata häkää verestä.musta rupee tuntuu että kyseessä joku terv.hoitaja joka on saanut viestejä ulkoavaruudesta että tilaa tämmönen niin lyöt kaikki ällikällä.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis:

Mittaako se jotenkin kapasiteettia (esim. PEF), vai mittaako se tosiaankin paljonko oot röökannu? Ymmärrän sen verran että jäähän keuhkoihin häkää, mutta miten se verenpitoisuutta mittaa. Mää en ymmärrä lainkaan.

nimim. "kahdesta en luovu: Nortista ja toisesta keuhkostani"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ei näkynyt vehkeen merkkiä?

En tie kun en o livenä koskaan nähny. Kaippa tuossa samanlainen periaate on kuin promillemittarissakin, mittaahan sekin hengitysilmasta "veren" promillepitoisuuksia.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

maersk-medicallilta löytyy tämmönen:Bedfont Scientific Häkämittari (häkämyrkytystilanteisiin ja tupakasta irti kampanijoihin),

http://www.bedfont.com/pages/med-inst.htm

näkyvät kuvissa paramedicit käyttävän .kaikel viisii....

ja nyt löyty tutkimuskin aiheesta

http://www.ispub.com/ostia/index.php?xmlFilePath=journals/ijeicm/vol5n2/co.xml

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hinnat ovat mallista riippuen 421-1095euroa+alv.

mittausalueet mallista riipuen 0-500 tai 0-999 ppmco,osa näyttää myös cohb%.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

taas uutta ropleemaa:eli

kuka valmistaa huberneulaa/porttineulaa ja mikäs sen käyttötarkoitus on?

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...