Jump to content
MAINOS

Lääkäri voi viedä aseluvan


Reportteri

Recommended Posts

Lääkäreille tulee velvollisuus ilmoittaa poliisille, jos henkilö on sopimaton pitämään asetta. Uusi velvoite koskee myös nykyisiä aseluvan haltijoita. Eduskunta on tekemässä tällaisen kiristyksen hallituksen ehdottamaan uuteen ampuma-aselakiin. Mallia on otettu ajokorttikäytännöstä. Siinä lääkärin on ilmoitettava poliisille, jos hän havaitsee, että potilas ei ole enää kyvykäs ajamaan autoa. http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2261049

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Lääkäreille tulee velvollisuus ilmoittaa poliisille, jos henkilö on sopimaton pitämään asetta.

Kyllä lääkäreillä työtä riittää, minä en ainakaan antais asetta kuin murto-osalle potilaistani..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lääkäreille tulee velvollisuus ilmoittaa poliisille, jos henkilö on sopimaton pitämään asetta.

Kyllä lääkäreillä työtä riittää, minä en ainakaan antais asetta kuin murto-osalle potilaistani..

Hyvin monella se kuitenkin on. Jonkun verran meillä on ilmoituksia tehty, mutta ainahan ei edes tiedetä koko aseesta.

- elämä on asenne kysymys -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lääkäreille tulee velvollisuus ilmoittaa poliisille, jos henkilö on sopimaton pitämään asetta.

Kyllä lääkäreillä työtä riittää, minä en ainakaan antais asetta kuin murto-osalle potilaistani..

Hyvin monella se kuitenkin on. Jonkun verran meillä on ilmoituksia tehty, mutta ainahan ei edes tiedetä koko aseesta.

Täysin typerä koko ilmoitusvelvollisuus. Lääkärillä ei ole mitään keinoa tietää potilaiden aseluvista ellei potilas itse tai joku ulkopuolinen sitä kerro. Ja ulkopuolisen kertojan motiivitkin voivat olla ihan mitä tahansa.

Huoltajuus- ja eroriidoissa aseasioita on tähänkin asti käytetty kiusantekona. Ei ole mitenkään harvinaista, että riidan toinen osapuoli kertoo pelkäävänsä aseluvan omistavaa henkilöä ja tämän seurauksena poliisi hakee aseet ja hallussapitoluvat pois.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä noilta dementikoilta ja delikkaan itsensä juovilta joutaa ajokortit/aseluvat pois. Syksyllä niillä on kiire hoidosta pois kun jahti (ryyppäys) alkaa. Osalle tosin jahtikausi on vuoden kuivinta aikaa,mutta jos ryyppäys on sellaista että delikkaan asti vedetään niin turha sitä harrastusta on suojella. Samallahan tuo ilmoitus menee kuin ajokortti-ilmoituskin.

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...