Jump to content
MAINOS

Onko muualla tälläistä?


Ninnu

Recommended Posts

Justiinsa pelmahdin sisätauti-opin kokeesta: Koealueeseen kuului  40 eri sairautta (sydän ja verisuonitaudit, reuma, syövät, kilpirauhasen ylitoiminta, munuaisen krooninen vajaatoiminta jne, jne...) laidasta laitaan sisätauteja, joista kokeeseen tuli mitkätahansa 4 kpl. Sairauksista piti opetella syyt, altistavat tekijät, oireet, Dg, hoito, ehkäisy, lääkehoito (vaikutavia aineita kauppanimineen). Aikaa kokeeseen lukuun 5 viikkoa, lähiopetusta 20 tuntia ( loput 20 itseopiskelua) + muut tentit ja vähintään 35 h kouluviikot. Karmea kiire saada tentti suoritettua ennen harjoittelua... onko järkeä vai ei  huh.gif!!!!   huh.gif

"You can't be as an tourist in your own life"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

En taitaisi selviytyä nykykoulusta enää.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja sitten toisaalla valitetaan että hoitotiedettä vähemmän ja asiaa enemmän. Koskahan olis hyvä? ;D

Ja vastauksena, on.. Kiitä onneasi että teiltä vaaditaankin jotain ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tervetuloa lukemaan hoitotiedettä... tuo sisustentti kuulosti ihan sellaselta mitä meilläkin oli ja välillä oli vielä vaikeampaakin. Kyllähän jokaisen hoitajan perustaudit (siis noin 100 kpl) pitää tietää, osata hoitaa ja tarvittaessa lääkitä. Joskus voi käydä niin, että lääkäri puhuu ihan pöhköjä ja tappaisi lääkityksellä potilaan. Silloin on hyvä tietää mitä sille tarjoais itse, onko annos sinnepäinkään? Katsokaas, kun lääkärikin on ihminen ja tekee valitettavasti välillä virheitäkin. Jos onneton hoitajarukka menee tällaisen virheellisen määräyksen toteuttamaan ja siitä seuraa jotain karmeaa niin onpa päitä vadilla, myös hoitajan päitä. HUH!

Niin toivotin tervetulleeks hoitotiedettä lukemaan. Tein juuri viimeistä tenttiäni hoitotieteen osalta. Hoitotieteen syventäväkirjallisuus oli kyseessä. Tenttimateriaali 2 eng.kielistä kirjaa. Osa yhdestä engelsmanniksi kirjoitetusta sekä 3 amerikanmantereen artikkelia hoitotieteen tulevaisuudesta. No tentti kysymykset sitten olivat ikävästi yhdestä kirjasta (jokaisesta materiaaliosasta piti olla oma kysymys, mutta kun entinen tentaattori jäi eläkkeelle ja uusi ei näyttänyt tapoja tietävän) ja ei todellakaan siitä minkä parhaiten osasin. Niin siis siinä mielessä väärin, että luetetaan noin 1500 sivua vieraskielistä materiaalia hoitotieteen teorianmuodostuksesta, käytännöstä ja tulevaisuudesta ja sitten kysellään vain teorian kehittämistä ja eri käsitteiden välisiä yhteyksiä. ONNEKS TÄÄ OPISKELU ON KOHTA OHI!!!

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heips Ninnu! Vastaa aika paljon meidän kansansairauksien pakettia... Aika vaikeeta mutta menee kyllä kun tekee töitä ahkerasti. Mun mielestä haastavaa ja kivaa:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja sitten toisaalla valitetaan että hoitotiedettä vähemmän ja asiaa enemmän. Koskahan olis hyvä? :)

Ja vastauksena, on.. Kiitä onneasi että teiltä vaaditaankin jotain ::)

"You can't be as an tourist in your own life"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tein juuri viimeistä tenttiäni hoitotieteen osalta. Hoitotieteen syventäväkirjallisuus oli kyseessä. Tenttimateriaali 2 eng.kielistä kirjaa. Osa yhdestä engelsmanniksi kirjoitetusta sekä 3 amerikanmantereen artikkelia hoitotieteen tulevaisuudesta. ONNEKS TÄÄ OPISKELU ON KOHTA OHI!!!

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Trio Niskalaukaus

Pitäis tossa lukaista yx Giddens - siinähän ei olekaan kuin vähän päälle 700 sivua amerikaksi. Mutta onneksi se on tosi mielenkiintoista asiaa. Ja omahan on valinta - tämäkin.

Kuulostaa tutulta kirjaselta, tosin Giddens on kirjoitellut muitakin eepoksia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jeps..pitäs tossa kans alkaa tutustuun pariin paksuun opukseen, toinen saksaks, toinen enkuks.. very nice..!! "oheislukemistona" onneks joku suomalainenkin teos..

Ratkaisu on vain hetki, jolloin väsyt ajattelemiseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Non scolae, sed vitae discimus.

Eli tentin vaatimuksilla mitään väliä kunhan läpi mennöö, miettii sitten ite mitä katsoo omalle alalleen tärkeäksi lukea.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Non scolae, sed vitae discimus.

Eli tentin vaatimuksilla mitään väliä kunhan läpi mennöö, miettii sitten ite mitä katsoo omalle alalleen tärkeäksi lukea.

Poika puhuu asiaa ::)

Nykymaailma on mennyt sellaiseksi että muistaa eikä tietää tarvitse; pitää vaan muistaa ja tietää mistä onkia tieto.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

pitää vaan muistaa ja tietää mistä onkia tieto.

Mä olen samaa mieltä. musta on naurettavaa, että hoitajien pitäis osata pharmaca fennica ulkoa - eikö riitä, että osaa kaivaa tarvittavet tiedot ko. opuksesta? Mulle se ainakin on piisannut.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulostaa tutulta kirjaselta, tosin Giddens on kirjoitellut muitakin eepoksia.

...ja saattaapi olla, että maailmassa on montakin Giddens´iä, mut tää Giddens on kyllä ihan klassikko - sosiologiassa. on tosiaan aika yleinen tenttikirja.

Mietin vaan, että miks mä en oo hogannut noita varsinaisia yhteiskuntatieteitä aikaisemmin. No, onhan sitä leivän päälle saatava muutakin kuin ylähuuli. Jos riippuis ihan vaan siitä, että mitä haluais lukea, niin historia olis täysin mun alaa. Sääli vaan, että sillä ei elä. Mut onhan mulla nyt tota aikaa lukea vielä vaikka mitä, ihan vaan huvin vuoksi... Niinku tämä yx immeinen, joka vaan huvikseen teki kaksi väitöskirjaa, kun aatteli, että no miksei? Mut huh, kukakohan mahtoi maksaa karonkkalaskun? Toisaalta siinä säästää, kun miekka ja lätsä on jo entuudestaan.

Ootko Trio aatellut väitellä? Eikös se oo nykyään vähän pakko?

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En ole sitten ala-asteen kertotaulukokeiden panostanut kokeeseen noin paljon kuin nyt. Kiltisti luin läksyt tuntien jälkeen ja aloitin kokeeseen lukemisen 2 viikkoa aiemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En ole sitten ala-asteen kertotaulukokeiden panostanut kokeeseen noin paljon kuin nyt. Kiltisti luin läksyt tuntien jälkeen ja aloitin kokeeseen lukemisen 2 viikkoa aiemmin.

Kahdessa viikossa ehtii tehdä aika paljon.

"You can't be as an tourist in your own life"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toki jokaisen tarvitsema lukuaika on yksilölinen ja kyseinen tentti onkin tunnettu vaativuudestaan, varmaankaan vastaavaa kokonaisuutta ei ihan äkkiseltään eteen laiteta ( opintoni alkaneet 1/2 vuotta sitten, eli takana lähinnä hoitosuunnitelmien tekoa ...)

Mutta kokeileppa päivätyösi / opintojen päälle kyseistä settiä, niin yllätyt  :-*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä keskustelu menee nyt vähän brassailuksi siitä, kummalla on rankempaa, mutta mainitsen vain että olin viime kevään kirjoilla kolmessa eri alan oppilaitoksessa, eli opiskellessa meni päivisin 10-14 tuntia.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tutulta kuulostaa...Sisätautipotilaan hoitotyö -kurssin tenttiin on ollut varmaan eniten lukemista tähän asti...piti tosiaan aloittaa pari viikkoa ennen tenttiä, että ehti kunnolla lukemaan koealueen (muutakin elämää kuitenkin sattuu olemaan..vaikkei opettajat sitä usko).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

sä voit olla kirjoilla vaikka sadassa oppilaitoksessa jos haluut. samana vuonna ei voi ottaa vastaan kahta korkeakoulupaikkaa, mutta esim. seuraavana voi ottaa uuden paikan vastaan (jo entisen lisäksi).

nimim. itekki yliopistossa ja AMK:ssa kirjoilla

Ratkaisu on vain hetki, jolloin väsyt ajattelemiseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huomioi, että kokeeseen lukeminen päivittäisen  8-16.00 koulunkäynnin lisäksi + kotilukemiset+ itseopiskelumateriaali ( puolet jokaisesta ov:sta eli 20 h per aine ) muista aineista

Noo... tuota... jos kotonakaan ei ole aikaa siipalle muuten kuin ärtyneeseen "telkkari hiljemmalle" tokaisuun ( ei siis normaalia harrastustoimintaa yms. ) niin jo on markkinat jos näin paljon pitää kärsiä opiskelun tähden! Tietenkin jos käsittää sosiaalisella elämällä tietokoneenpelaamisen, harrastukset * 7 viikossa, yöelämän ja kaffella istumiset + juoruilut, voivat nämä asiat jopa kärsiä koulun takia ( jo senkinvuoksi ettei ole rahaa niin paljon...)

Mutta noin niinkun jos pyykit jää pesemättä ja ulosanti on muutaman viikon kuin p...een ammutulla karhulla, voi asiassa olla jo jotain vikaa.

Mutta kokeileppa päivätyösi / opintojen päälle kyseistä settiä, niin yllätyt  :-*

Mut hei! Mulla on ratkaisu tähän(KIN) ongelmaan: hanki lapsia, siis useampia, niin huomaat, että ajankäyttö tehostuu niin paljon, että ehtii opiskella (ja hyvin), käydä töissä, kaupassa, harrastuksissa ainakin x 3/vk, ehtii pestä pyykkiä (nam!), siivota, tehdä pihatöitä ja joka päivä kunnon kotiruoan, hoidella lapset, koirat, miehet yms. yms. Eikä pipo kiristä, kun ei ehdi sitä miettimään (oikein leppoisa vaimo on minustakin tällä menetelmällä 10 vuodessa kehkeytynyt - ja sitä ei olisi kukaan uskonut ennen tätä touhua). Myönnettäköön, että joskus tekis mieli enemmän nukkua.

En kyllä tiedä mistä se johtuu, että tunnit kalenterissa lisääntyy, kun lahkeessa roikkuu tenavia enemmän kuin laki sallii. Mut onhan se oikeudenmukaista. En minäkään 20v:na "mitään" ehtinyt, kun opiskelin ahkerasti ja juuri siksi asuin kotona, jossa äiti sentään laittoi ruoan ja pesi pyykkini. Ja minä vaan kiukuttelin, että "miksi meillä on hernekeittoa, miksi ei ole (äidin tekemää!) lasagnea?" tai  "etsä vieläkään ole pessyt mun Diesel-farkkuja, mä en voi laittaa näitä Beaverseja, kun mä näytän näissä niin lihavalta".  Toivottavasti omena putoaa kauas puusta tässä suhteessa, mutta merkit viittaavat siihen, että historia toistaa itseään..... Mutta omiapahan ovat nämäkin valinnat!

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, taisin mainita jo aikaisemminkin että tämä keskustelu taitaa mennä kilpailuksi siitä, kellä on eniten tekemistä. Tuli ymmärretyksi jo.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mut hei! Mulla on ratkaisu tähän(KIN) ongelmaan: hanki lapsia, siis useampia, niin huomaat, että ajankäyttö tehostuu niin paljon, että ehtii opiskella (ja hyvin), käydä töissä, kaupassa, harrastuksissa ainakin x 3/vk, ehtii pestä pyykkiä (nam!), siivota, tehdä pihatöitä ja joka päivä kunnon kotiruoan, hoidella lapset, koirat, miehet yms. yms.

"You can't be as an tourist in your own life"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Trio Niskalaukaus

Mietin vaan, että miks mä en oo hogannut noita varsinaisia yhteiskuntatieteitä aikaisemmin. Ootko Trio aatellut väitellä? Eikös se oo nykyään vähän pakko?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Takerrun kenties pikkuseikkoihin, mutta miten on mahdollista olla kirjoilla yhtäaikaa kolmessa (3) eri alan oppilaitoksessa? Toiset kun eivät tunnut saavan paikkaa edes siitä yhdestä oppilaitoksesta, ja sinä olet "hamstrannut" paikat kolmesta? En oikein nyt ymmärrä...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vastauksina edellisiin...Yhteiskuntatieteet on ihan jees. Ja akateeminen väittely ei ole käynyt mielessä (ainakaan vielä ;) ), on muitakin elämisen arvoisiaprojekteja käynnissä...

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...