Reportteri Posted July 11, 2010 Posted July 11, 2010 Hätäkeskuslaitos selvitti Taloustutkimus Oy:n tutkimuksella väestön tyytyväisyyttä saamaansa hätäkeskuspalveluun. Tutkimuksessa haastateltiin toukokuussa 2010 yhteensä 1 503 hätänumeroon soittanutta. Tutkimuksen mukaan hätänumeroon soittaneiden kokemus saadusta palvelusta on edelleen samaa korkeaa luokkaa kuin aiempinakin vuosina. Enimmillään kriittisiä arvioita antaa kuusi prosenttia vastaajista. Hätäkeskuslaitoksen Taloustutkimukselta tilaaman tutkimuksen mukaan hätänumeroon soittaneiden tyytyväisyys on pysynyt edelleen korkealla tasolla. Asteikolla 1–5 kokonaisarvio saadusta palvelusta on 4,33, kun edellisenä vuonna vastaava luku oli 4,38. Tutkimuksessa selvitettiin tyytyväisyyttä neljällä eri osa-alueella: hätäpuhelun vastaamisen nopeus, henkilökunnan palveluasenne ja asiantuntevuus sekä annettujen ohjeiden selkeys. Tyytyväisimpiä oltiin puheluun vastaamisen nopeuteen, jota 90 prosenttia piti erittäin tai melko hyvänä. Seuraavaksi tyytyväisimpiä oltiin puhelimessa annettujen ohjeiden selkeyteen sekä hätäkeskuspäivystäjän palveluasenteeseen. Puhelimessa annettujen ohjeiden selkeyteen oli erittäin tai melko tyytyväisiä 80 prosenttia vastaajista. http://www.112.fi/index.php?pageName=lehdistotiedotteet&ID=115
{BS} Posted July 11, 2010 Posted July 11, 2010 Mä haluaisin nähdä tutkimuksen, jossa asiaa selvitettäisiin toisinpäin. Eli oliko soittajat selkeitä, kuuntelivatko ohjeita, oliko paljonkin turhia soittoja, paljonko haistateltiin, jne... "If you ain't part of a solution, you are solid or gas."
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.