Jump to content
 

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

Reportteri

Hätäkeskukseen soittaneet ovat erittäin tyytyväisiä saamaansa palveluun

Recommended Posts

Reportteri

Hätäkeskuslaitos selvitti Taloustutkimus Oy:n tutkimuksella väestön tyytyväisyyttä saamaansa hätäkeskuspalveluun. Tutkimuksessa haastateltiin toukokuussa 2010 yhteensä 1 503 hätänumeroon soittanutta. Tutkimuksen mukaan hätänumeroon soittaneiden kokemus saadusta palvelusta on edelleen samaa korkeaa luokkaa kuin aiempinakin vuosina. Enimmillään kriittisiä arvioita antaa kuusi prosenttia vastaajista.

Hätäkeskuslaitoksen Taloustutkimukselta tilaaman tutkimuksen mukaan hätänumeroon soittaneiden tyytyväisyys on pysynyt edelleen korkealla tasolla. Asteikolla 1–5 kokonaisarvio saadusta palvelusta on 4,33, kun edellisenä vuonna vastaava luku oli 4,38. Tutkimuksessa selvitettiin tyytyväisyyttä neljällä eri osa-alueella: hätäpuhelun vastaamisen nopeus, henkilökunnan palveluasenne ja asiantuntevuus sekä annettujen ohjeiden selkeys.

Tyytyväisimpiä oltiin puheluun vastaamisen nopeuteen, jota 90 prosenttia piti erittäin tai melko hyvänä. Seuraavaksi tyytyväisimpiä oltiin puhelimessa annettujen ohjeiden selkeyteen sekä hätäkeskuspäivystäjän palveluasenteeseen. Puhelimessa annettujen ohjeiden selkeyteen oli erittäin tai melko tyytyväisiä 80 prosenttia vastaajista.

http://www.112.fi/index.php?pageName=lehdistotiedotteet&ID=115

Jaa tämä kirjoitus


Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
{BS}

Mä haluaisin nähdä tutkimuksen, jossa asiaa selvitettäisiin toisinpäin. Eli oliko soittajat selkeitä, kuuntelivatko ohjeita, oliko paljonkin turhia soittoja, paljonko haistateltiin, jne...

Jaa tämä kirjoitus


Suora linkki
Jaa toisille sivustoille

×