Jump to content
MAINOS

valehoitaja?


Hoissu

Recommended Posts

Kysyäisin yhtä asiaa. Epäilen että työpaikallani saattaa yksi henkilö olla valehoitaja. Tiedän paljon hänen menneisyydestään ja rikosrekisteriäkin on tuntuvasti, alkoholia käyttää liikaa ja mahdollisesti myös lääkkeitä, ja mielenterveys ei ole kohdillaan.

Hän ei osaa tehdä sairaanhoitajan tehtäviä.

Eli kysyisinkin että voiko Valviraan vain soittaa ja tiedustella. Kun en tiedä edes onko nimikään oikein kun on vaihdellut monta kertaa mitä tiedän menneisyydestä.

Entäs huumeseula? Onko olemassa mitään millä saisi ns. huumetesti "ratsian"?

Alan olemaan epätoivoinen, kun esimies ei ota kuuleviin korviin asiaa, ja kun meidän kaikki työntekijätkin ovat hänelle kertoneet kyseisestä hoitajasta.

Kertokaa kuinka saan paljastettua tämän henkilön tietenkin niin ettei hän tule saamaan selville koska sitten olen tosi pulassa tämän henkilön kanssa!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Eli kysyisinkin että voiko Valviraan vain soittaa ja tiedustella. Kun en tiedä edes onko nimikään oikein kun on vaihdellut monta kertaa mitä tiedän menneisyydestä.

Entäs huumeseula? Onko olemassa mitään millä saisi ns. huumetesti "ratsian"?

Valviraan voi kuka tahansa soittaa ja kysyä kenen tahansa ammatinharjoittamistietoja.

Huumausainetestin tekeminen työsuhteen aikana käytännössä vaatii perustellun epäilyn siitä, että työntekijä työskentelee huumaavan aineen vaikutuksen alaisena tai että työntekijä on huumeriippuvainen.

Käytännössä työpaikalla tulisi olla tehtynä päihdeohjelma ennen kuin huumausainetestejä aletaan ottamaan laajemmassa mittakaavassa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hänen rikosrekisterinsä ei kuulukkaa mulle, enkä sitä saiskaa selville vaikka haluaisin. Tarkotin tiedustella onko ollenkaan sairaanhoitaja vai ei. Anteeksi vain kovasti jos olen aiheuttanut mielipahaa!

Olisin kysynyt vain neuvoa!!

Soitat valviraan. Sillä selviää. Sinne saa soittaa kuka tahansa. Rikosrekisteri voi olla mitä tahansa. Jos on tuomio rattijuoppoudesta niin annettakoon se tekijälle anteeksi ja mahdollisuus aloittaa alusta puhtaalta pöydältä. Sitä tarkoitin. Rikosrekisterit ei vaan kuulu työntekijöille. No hard feelings :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Rikosrekisteriin tosiaan ei voi painottaa niin paljon, voi olla joku esim. polttanut nuorena kannabista/hasista ja ollut hallussa yli 5g, tai ollut jossain kahinassa mukana ja saanut lievän pahoinpitelysyytteen, ajanut kännissä autoa jne. Ihminen tekee kaikkea tyhmää ja varsinkin nuorena.

Sä sanot että käyttää paljon alkoa ja ehkä lääkkeitä, ja mielenterveys ei ole kohdallaan? Oletko psykologi/psykiatri ja voit arvioida työkaveriaan? Suomalaiset ylipäätään juovat paljon alkoholia, se ei taas ole mikään perustelu epäillä toista ihmistä yhtään mistään. Jos teidän osastolla on huumeita niin onko niitä sitten hävinnyt lääkekaapista?

Okei suomessa on nyt ollut tapauksia joissa on ollut valelääkäreitä/hoitajia töissä terveydenhuollon piirissä, se tietenkin pistää epäilemään voisiko toi mun työkaveri olla sellainen kun se ei oikein hallitse näitä hommia. Olen kyllä itsekki tavannut paljon hoitajia jotka eivät vain osaa tai ovat ns. väärällä alalla mutta ovat silti valmistuneet sairaanhoitajaksi ja tekevät sitä työkseen. Eli Valviiralle soitto, sillähä se selviää.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuten ketjussa on mainittu niin Valvirasta selviää onko henkilöllä ammatillista pätevyyttä, surullista sinänsä niin sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä ammattitaidon kanssa.

Allekirjoittaneellakin on sairaanhoitajan pätevyys, vaikka en ole hoitotöitä tehnyt yli 10v. Teoriassa olen siis täysin pätevä kaveri vaikka ammattitaito on likimain nolla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja jos on aihetta epäillä että kyseinen henkilö tekee työtään päihtyneenä, oli se päihtymys sitten alkoholista tai muista päihteistä, niin on suorastaan velvollisuus ilmoittaa asiasta esimiehelle ja estää työn tekeminen. Jos esimiestä ei kiinnosta niin työsuojeluvaltuutettua ja oman esimiehesi esimiestä varmasti kiinnostaa. Myös luottamusmies saattaa osata auttaa, vaikkei nyt ihan suoranaisesti tuollainen liene hänen alaansa. Mutta ei kannata myöskään ylireagoida.

Ja kuten täällä jo sanottiin niin mielenterveyden häiriön tai mielisairauden diagnosoi ne ihmiset kenellä siihen on lupa ja tietämys, eikä menneisyys saa minunkaan mielestä vainota ketään liiaksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...