Jump to content
MAINOS

Spira


Matami-Mutkula

Recommended Posts

Heippa,

Tietääköhän kukaan saako mistään ostettua / lainattua spira vehkeitä kotiin. Pojalla infektioastma ja jatkuvaa juoksemista hengittelemässä. Joku sanoi, että olisi mahdollista saada kotiin, mutta lääkärit ei olisi innokkaita siihen lääkkeitä määräämään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Babyhalerillako ette pärjää? Eipä taida onnistua ilman lääkärintodistusta. Apuvälineitä saa lainalle esim. kuntien tai sh-piirien apuvälinelainaamosta, mutta siihen tarvitaan lääkärintodistus ja lääkkeisiin tietty resepti. Eli vaikka laitteen saisitte jostain "mustasta pörssistä", niin pitäis ne lääkkeetkin jostain hankkia.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

oppi ja ikä kaikki ::) Mutta mistä lääkkeet, jos lääkäri ei ole niitä halukas määräämään?

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

oppi ja ikä kaikki ::) Mutta mistä lääkkeet, jos lääkäri ei ole niitä halukas määräämään?

Uskoisin että sun on helpompi saada lääkärille perusteltua tarve lääkkeille, koska olet itse amatilainen, oon huomannu omalla kohdalla ainakin et ihan erilailla saa lääkkeitä kun itse on alalla ja tietää mitä tekee.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meille Spira on lainattu sairaalasta, samaisesta paikasta reseptitkin. Aika nihkeesti niitä nykyään jakavat, kun tutkimukset ( ei tietoo mikä) kuulemma ovat osoittaneet, että lääke menee yhtä hyvin perille babyhalerilla. Ehkä meneekin, mutta silloin kun lapsi ei jaksa enää kunnolla BH:sta vedellä, on lääke helpompi mielestäni annostella spiralla. Ja kun hengitys toukassa, pyytää lapsi itse spiraa. Näin meillä.

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle on jääny sellainen mielikuva, ettei se lääkereseptin hankkiminen ole hankalaa, jos sanoo, että kotona on spira. Kyllä yleensä ovat määränneet lääkkeen joka sopii annostelulaitteeseen... Ja yleensä kysyy, onko spira vai joku babyhaler tai vastaava käytössä.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meille lääkäri suositteli Spiran ostoa (tuolta www.spira.fi tilattiin) kun aina lääkärillä käydessä (yksityisellä ollaan käyty "aina") tarvittiin Spiraa. Babyhaler meillä oli käytössä tätä ennen jo jonkun aikaa. Spiraan siirryttiin n. 1v ikäisellä, ja edelleen se on käytössä lähes päivittäin (annetaan myös babyhalerilla/ nebulla), ja kipeänä ollessa aina annetaan spiralla ja vahvennetaan annoksia.

Meille Spiraam on kirjoittanut lääkkeet meidän lapsen astmalääkäro, ja muutkin lastenlääkärit on niitä kirjoittaneet tarpeen mukaan (samalla lääkäriasemalla käydään niin tiedot löytyy koneelta).

Meidän esikoisen kanssa pärjättiin hyvin nebunetellä, spiralle ei ollut tarvetta. Lasten serkulla on myös oma spira, tuli alunperin siitä tutuksi ja nyt tietysti työn ja koulutuksen myötä.

Spiran voi varmaan saada lainaksi sairaalasta jos käy julkisella hoidossa. Me siis käyty vain yksityisellä. Vakuutus ei SPiraa korvannut, lääkkeet korvaa kyllä.

3 lapsen äiti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos kaikille, alampa metsästellä meillekkin sitten tuota laitetta. Tosiaan tuntuu ettei Babyhalerilla ne aineet " mene perille" aina kun sairastuu flunssaan joudutaan spiralla juoksemaan tk:ssa kun ei halerilla annettavat riitä. Nytkin 5 päivän osasto jakso takana kun ahdistus ei ruvennut sielläkään laukeamaan. Tosin sitten paljastukin mm. keuhkokuume, jotta liekköpä tuo ihme.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...