Jump to content
MAINOS

Kunta-alan palkat nousi, tehyn ei?


Manta

Recommended Posts

Siirryin syksyllä Tehyyn Superista. Tehy lupasi hoitaa työnantajan palkkatoimistoon liittymistiedot ja irtisanoutumisen Superista. Superille ilmoitin irtisanoutumisen myös itse. Kuitenkin työnantaja peri tammikuulle asti Superin maksuja. Soittelin siitä ja sain asianmukaisen irtisanoutumisen Superista vasta tämän vuoden puolella. Nyt on alettu perimään palkasta Tehyn jäsenmaksut.

Eilen työnantajani soitteli musta asioista, mutta samalla pahoitteli, että kaikki muut lähihoitajat saivat palkankorotuksen, mutta minä joka kuulun Tehyyn en sitten saanutkaan. Siinä kuulemma on joku juttu, kun olisi pitänyt olla Tehyssä pidempään. Nyt olen sitten väliinputoaja. Onko tietoa kuinka kauan olen väliinputoaja. Ja paljonko oli korotukset? Olen opiskeluvapaalla, enkä nyt ole työpaikkaan juuri yhteyksissä, ehkä sitä pitäis vielä soitella ja tarkentaa?

Tehyn jäsenmaksu on nyt kuitenkin n. 5 € pienempi kuin Superin, mut ei taida juuri korotuksia vastata?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Meidän työpaikalla ei ole luottamusmiestä Tehyllä. Esimieheni kanssa tänään vielä asiasta puhuin. Hän on kovasti pahoillaan tilanteesta, mutta ei voi vaikuttaa tilanteeseen mitenkään kun on itse julkisten alojen liiton luottamusmies. Toinen esimies joka nyt juuri on lomalla on Tehyn paikallisosaston hallituksessa. Hän vois jotain ehkä yrittää asian hyväksi tehdä.

No harkinnaksi jää, vaihdanko liittoa jälleen?

KVTES-sopimusta tuossa selailin, en nyt sieltä mitään kummempaa löytänyt.

Pomoni sanoi, että uudet korostukset, (2010 vuoden alusta?) Tehyn puolelta koskee hoivapuolen hoitajia, ei sosiaalipuolen, että siinäkin sitten putoan pois ilmeisesti?

Tyhmä kun meninkin liittoa vaihtamaan, muiden yllytyksestä. Kyllä olisin superissa voinut silti olla vaikka SH:si opiskelenkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noh, voi sun... Tuota minkälainen sinun työpaikkasi / työantajasi niinku on, ku ei ole tehyläistä luottamusmiestä? Kuitenkin ootte varmaan kunta-puolella, kun KVTES:sta puhut?

Jos tosiaan ei löydy lm:stä, niin ole suoraan yhteydessä Tehyn edunvalvontaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen kunnassa kotihoidon lähihoitaja. Kotihoito on sosiaali-alaa, ei kuulu hoiva-alan korotukset kai? No, pääsiäisen jälkeen sitten joskus otan taas johonkin yhteyttä kun kerran kaikki on lomalla. Lomalla oli Tehyn yhteyshenkilökin jolle sähköpostia laitoin asiasta. 8.4. on sitten taas paikalla taikka sit 12.4.:nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Mä olen kunnassa kotihoidon lähihoitaja. Kotihoito on sosiaali-alaa, ei kuulu hoiva-alan korotukset kai? No, pääsiäisen jälkeen sitten joskus otan taas johonkin yhteyttä kun kerran kaikki on lomalla. Lomalla oli Tehyn yhteyshenkilökin jolle sähköpostia laitoin asiasta. 8.4. on sitten taas paikalla taikka sit 12.4.:D

Tottakai kuuluu korotukset, ei kotihoito ole sosiaali-alaa vaan hoiva-alaa. Itselläni on kunnalla kotihoidossa peruspalkka ilman mitään ikälisiä 1930.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Palkka ei kuulemma nyt kuitenkaan sitten noussut Tehyläisillä ollenkaan. Meidän muut tehyläiset ovat sairaanhoitajia ja yksi mielenterveyshoitaja. Niiden palkkakehitystä en tiedä, vasta niiden työt kunnalle siirtyivätkin viime syksynä. Työkaverit eivät olleet tietoisia palkankorotuksestaan, ei kukaan ollut huomannut katsoa tilinauhaansa. Ainoastaan mulle siitä ilmoitettiin siksi kun jäin korotuksista pois. mun tehtäväkohtainen palkka on 1937,53.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

No, nyt alkoi tapahtumaan. En vielä ole saanut tiliä tai tilinauhaa, mutta Tehyn edunvalvoja laittoi viestiä, että palkkani on nostettu muiden kanssa samalle tasolle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...