Jump to content
MAINOS

TIETOA SAIRAANKULJETUSYRITYKSEN PERUSTAMISESTA


Vieras: harri.siljala

Recommended Posts

Vieras: harri.siljala

HEI!

Mistä saisi luotettavaa ja tuoretta tietoa sairaankuljetusyrityksen perustamiseen liittyvistä asioista? Onko joku teistä hijattain ollut asian kanssa tekemisissä ja haluaisi vaihtaa ajatuksia? Itselläni firman perustaminen ei ole aivan heti ajankohtainen, mutta kuitenkin se on jo pitkään ollut haaveena.

Opiskelen ensi-ja tehohoidon sairaanhoitajaksi, jäljellä on vielä vajaa puoli vuotta. Olen opiskelujen aikana työskennellyt parissa eri ambulanssissa ja työ on todella sitä, mitä minä haluan! Olen muuten työskennellyt sekä pelastuslaitoksella, että yksityisellä ja ero on selkeä!

Itse olen vielä sen verran kokematon, että on lienee viisasta olla ensin toisella töissä pari vuotta, hankkia itselle hoitotason paperit ja sitten alkaa miettimään tosissaan sitä omaa yritystä. Antakaapa vanhemmat konkarit vinkkejä ja neuvoja... kommentteja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mistä saisi luotettavaa ja tuoretta tietoa sairaankuljetusyrityksen perustamiseen liittyvistä asioista?

Varmastikkin tahoilta jotka ovat jäävejä ko yritystoiminnan suhteen eli esim. TE-keskukset, uusyrityskeskukset, TEKES, SITRA ym. ym. Paikallisilta sairaankuljetusyrittäjiltä tuskin saat luotettavaa tietoa, sairaankuljetusliitosta tietysti voit kysellä asiasta.

Olen opiskelujen aikana työskennellyt parissa eri ambulanssissa ja työ on todella sitä, mitä minä haluan! Olen muuten työskennellyt sekä pelastuslaitoksella, että yksityisellä ja ero on selkeä!

Näin on, valitettavasti toisilla yrittäjillä yrityksen taloudellinen etu ohittaa monesti potilaan edun. Julkisen sektorin tuottamilla saku-palveluilla ei tätä ilmiötä esiinny.

Itse olen vielä sen verran kokematon, että on lienee viisasta olla ensin toisella töissä pari vuotta, hankkia itselle hoitotason paperit ja sitten alkaa miettimään tosissaan sitä omaa yritystä.

Suosittelisin että työskentelisit mieluummin vaikka 10 vuotta ennen kuin päätät sitoa itsesi ja perheesi  24/7 työhön. Itsellänikin oli moisia hulluja ajatuksia joskus vastavalmistuneena, enää ei tulisi mieleenikään perustaa saku-yritystä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: kehiltun

Etipä käsiis Juha Buskan Oulun seudun ammattikorkeakoulussa tekemä opinnäytetyö, jolla muistaakseni osallistuttiin myös tarjouskilpailuun jossain päin pohjois-suomea. Opinnäytetyön nimeä en muista, mutta varmasti löytyy OAMK:n kirjaston tietokannasta tekijän nimen perusteella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsekin olen pyöritellyt ajatusta sairaankuljetusyrittäjyydestä useampia vuosia. Ajattelin kyllä ensin vanheta ja viisastua vielä vähän. Olen seurannut ystävieni touhua ja todennut, että lomat on sitten pidetty, kun oma firma on pystytetty. Luulen, että tietoa firman perustamisesta saisi ihan yleisellä tasolla menemällä yrittäjyyskurssille. Itse olen aikoinani käynyt kauppiksessa taloushallintoa opiskelemassa eikä se mielestäni antanut hirveästi valmiuksia siihen mitä todellinen yrittäminen on. Yrittäjyys kurssit ovat kuulemma parempia. Sitten kohdennettua tietoa varmaan saa ssk:lta, Sehl:ltä ja yrittäjiltä. Yrittäjät ainakin osaavat kertoa mitä se työ todella on. Muista kuitenkin, että älä kysy siltä yrittäjältä, jolta firman aiot ostaa, sehän maalaa ruusuisen kuvan, että pääsee firmastaan eroon.

Yleisesti sitten yritystä perustettaessa ei riitä pelkkä into ja mielenkiinto ja osaaminen. Pitää olla pääomaa riittävästi, velalla ei kannata pyörittää, saku homaat ei ole niin tuottavia. Lisäksi pitää miettiä yritysmuoto. Oy on edullisin verotuksen kannalta ja turvallinen, mutta silloin pitää muistaa, että tarvitaan osakas/osakkaita. Tällöin pitää muistaa miettiä tarkasti vastuu ja velvollisuus kysymykset. Kuka vastaa ja mitä jos minä kirjoitan nimeni paperiin ja mikä on takuuna firmalle ja mikä siitä irti. Osakeyhtiö on siinä turvallinen, että siinä on firman ja sinun omaisuus. Pistä kaikki muu vaikka vaimon nimiin ja pidä vaimo irti firmasta, jos tulee konkurssi ja sentäs jotain. Myös osakeyhtiössä sovitaan nimenkirjoitus ja valta suhteeet. Ay on siinä hankala, että siinä yhtiömiehet vastaavat toistensakin mokista. Eli sinä kirjotan huonon sopimuksen. Kaverisi ei olisi halunnut, mutta maksaa virheestä koko omaisuudellaan myös.  No niin nyt innostuin taas. Mutta näissä asioissa ei voi koskaan olla liian tarkka. Itse en lähtisi ikinä yritykseen, jossa omistussuhteeni olisi alle 51 %.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heh, kyllähän meitä ketkä haluaa luovuttaa loppu elämänsä vapaa-ajan näemmä löytyy... Itselläni kanssa haaveissa oma firma joskus tulevaisuudessa (sukurasite, oma isä ja puolet suvusta kun on sairaankuljettajia), kunhan kokemusta karttuu roimasti lisää... Tähän mennessä duunia tehty 3:ssa eri ampparissa, joten lisää kaivataan kovasti  ;D Mutta uskon että lopussa kiitos seisoo...

- Sinähän olet väsynyt, kun on oikein pussitkin silmien alla!

- Ei ne oo pussit, ne on tissit!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsekin olen pyöritellyt ajatusta sairaankuljetusyrittäjyydestä useampia vuosia. Ajattelin kyllä ensin vanheta ja viisastua vielä vähän. Olen seurannut ystävieni touhua ja todennut, että lomat on sitten pidetty, kun oma firma on pystytetty. Luulen, että tietoa firman perustamisesta saisi ihan yleisellä tasolla menemällä yrittäjyyskurssille. Itse olen aikoinani käynyt kauppiksessa taloushallintoa opiskelemassa eikä se mielestäni antanut hirveästi valmiuksia siihen mitä todellinen yrittäminen on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Zombinol: ajattelinkin firmaa ensihoito ja koulutuspalvelut...

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...