Jump to content
MAINOS

kvtes


tupsutin

Recommended Posts

Pöllö kun oon, niin mitä itseasiassa pitää sisällään esimieshen heittämä perustelu ylitöiden ottamisesta  seuraava lause: Ylitöistä kvtes:n mukaan § 15  mom 3 korvataan työnantajan  harkinnan mukaan. Mitä kaikkea tuo lause loppujen lopuksi pitää sisällään...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Lueppa koko momentti niin saat varmastikin paremman käsityksen.

3 mom. Ylityö korvataan viranhaltijalle/työntekijälle työnantajan harkinnan

mukaan joko rahakorvauksena tai vapaana säännöllisenä työaikana

siten kuin jäljempänä tai asianomaisessa liitteessä on tarkemmin

määrätty.

Luulenpa että monissa työpaikoissa työnantaja on myös valmis antamaan sinun päättää itse kumpana haluat.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lueppa koko momentti niin saat varmastikin paremman käsityksen.

3 mom. Ylityö korvataan viranhaltijalle/työntekijälle työnantajan harkinnan

mukaan joko rahakorvauksena tai vapaana säännöllisenä työaikana

siten kuin jäljempänä tai asianomaisessa liitteessä on tarkemmin

määrätty.

Luulenpa että monissa työpaikoissa työnantaja on myös valmis antamaan sinun päättää itse kumpana haluat.

Jep, jep.. tätäpä juuri tarkoitinkin, koska mulle heitettiin ainoastaan tuo aiemmin kirjoittamani YKSI lause! Ja itse asiassa sellaisessa tilanteessa, että aiemmin meillä ollut käytäntö, että olemme saaneet itse määritellä, milloin on paras ja kätevin hetki ottaa jo kertyneitä tunteja pois ykskaks päätettiin muuttaa sellaiseksi, että työnantajan määräämänä ajankohtana niitä saa sitten vain pidetään! Ja kun purnasin, niin mulle annettiiin tuo lause, jolla perusteltiin tätä päätöstä!  Haiskahtaa pahalle...Eihän tuossa pykälässä ole sanaakaan siitä, että kuka määrittelee, illoin ylityöt pidetään pois, vaan ainoastaan maksukäytännöstä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja itse asiassa sellaisessa tilanteessa, että aiemmin meillä ollut käytäntö, että olemme saaneet itse määritellä, milloin on paras ja kätevin hetki ottaa jo kertyneitä tunteja pois ykskaks päätettiin muuttaa sellaiseksi, että työnantajan määräämänä ajankohtana niitä saa sitten vain pidetään! Ja kun purnasin, niin mulle annettiiin tuo lause, jolla perusteltiin tätä päätöstä!  Haiskahtaa pahalle...

Työnantajan direktio-oikeus on melko laaja, tiukassa paikassa mahtanee työnantajan kanta voittaa. Tietysti fiksu työnantaja neuvottelee ja sovittelee tuollaiset asiat yhteistyössä työntekijän kanssa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu, niin kait sitten ... Passois vaan pomonkin vaan sitten ilmoittaa, että näin vain on, eikä läppäistä tuommoista perustelematonta ja ei aiheeseen liittyvää lakipykälää nenän alle! Tuon direktio- oikeuslainauksen lopussa on myös mielenkiintoinen pätkä vakiintuneista käytännöistä tai jotai sinne päin....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lueppa koko momentti niin saat varmastikin paremman käsityksen.

3 mom. Ylityö korvataan viranhaltijalle/työntekijälle työnantajan harkinnan

mukaan joko rahakorvauksena tai vapaana säännöllisenä työaikana

siten kuin jäljempänä tai asianomaisessa liitteessä on tarkemmin

määrätty.

Luulenpa että monissa työpaikoissa työnantaja on myös valmis antamaan sinun päättää itse kumpana haluat.

Jep, jep.. tätäpä juuri tarkoitinkin, koska mulle heitettiin ainoastaan tuo aiemmin kirjoittamani YKSI lause! Ja itse asiassa sellaisessa tilanteessa, että aiemmin meillä ollut käytäntö, että olemme saaneet itse määritellä, milloin on paras ja kätevin hetki ottaa jo kertyneitä tunteja pois ykskaks päätettiin muuttaa sellaiseksi, että työnantajan määräämänä ajankohtana niitä saa sitten vain pidetään! Ja kun purnasin, niin mulle annettiiin tuo lause, jolla perusteltiin tätä päätöstä!  Haiskahtaa pahalle...Eihän tuossa pykälässä ole sanaakaan siitä, että kuka määrittelee, illoin ylityöt pidetään pois, vaan ainoastaan maksukäytännöstä!

Muistaahan työnantajasi, että jo vahvistettua työvuorolistaa ei saa muuttaa ilman työntekijän suostumusta kuin poikkeustapauksissa, jollaiseksi tuollaista ylitöiden kertymistä ei milloinkaan voida laskea?

Eli tuosta tekstistäsi saa kuvan, että työnantaja ilmoittaa listan loppupuolella jollekin, että "sinulla on ylityötunteja, älä tule huomenna töihin vaikka sinulla olisi vuoro 7-15". Niin ei vain voi tehdä, jos työntekijä moisesta kieltäytyy.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...