Jump to content
MAINOS

IV-lääkkeiden käyttökuntoon saattaminen


{BS}

Recommended Posts

Kun Zinacef laitetaan Trikozolin kanssa tippumaan samasta pullosta, niin mihin nesteeseen Zinacefin voi/ pitää laimentaa ensin? 20 ml Aqua vai NaCl 0,9% tai kenties molemmat vaihtoehdot käyvät?

Meillä osastolle oli annettu kirjallinen ohje, että zinacef liuotetaan 16ml ;D steriilia aquaa ja tämä seos sitten metrodiatzole nesteeseen.. Mutta näyttävästi jokaisella osastolla on oma tapansa toimia...

"Have you ever tried? Have you ever failed? It doesn't matter. Try again.Fail again. Fail better" S.Becket

"Quad me Nutrit, Me destruit"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

-Pyyhkäise viinalla hanskat

Ei kai noi  oikeasti jossain tehdä?

Olen kuullut, että käsineiden päälle ei saisi laittaa viinaa, koska se "polttaisi" hanskojen pintaa... Tietääkö kukaan, onko väitteellä perää?

Jos hanskoja saa "huljutella" pirtulla, niin sittenhän niitä voisi desinfioida muulloinkin kuin lääkkeiden kanssa lotraillessa. Eli ennen potilashuoneeseen menoa hanskat käteen ja joka potilaan välissä vain hanskojen desinfektiohuuhtelu? Säästöä?

Oppia ikä kaikki.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä osastolle oli annettu kirjallinen ohje, että zinacef liuotetaan 16ml ;D steriilia aquaa ja tämä seos sitten metrodiatzole nesteeseen.. Mutta näyttävästi jokaisella osastolla on oma tapansa toimia...

Aika tarkat millit... Mä olen ollut kahdella osastolla, jossa on molemmissa ollut erilaiset käytänteet. Yhdellä lantrattiin Z-vitamiini 20ml aquaan ja annettiin stoosina. Toisella lantrattiin 15ml aquaan eikä stoosattu ikinä - jos ei mennyt metroa myös, niin sitten 100ml keittkseen ja tippumaan potilaaseen.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä osastolle oli annettu kirjallinen ohje, että zinacef liuotetaan 16ml ;D steriilia aquaa ja tämä seos sitten metrodiatzole nesteeseen.. Mutta näyttävästi jokaisella osastolla on oma tapansa toimia...

Aika tarkat millit... Mä olen ollut kahdella osastolla, jossa on molemmissa ollut erilaiset käytänteet. Yhdellä lantrattiin Z-vitamiini 20ml aquaan ja annettiin stoosina. Toisella lantrattiin 15ml aquaan eikä stoosattu ikinä - jos ei mennyt metroa myös, niin sitten 100ml keittkseen ja tippumaan potilaaseen.

Jeps.. Toi työpaikka nyt kun tunnetusti tykkää olla niin "pilkun nysvääjä" meiningillä muutenkin... ;) Mutta ohjeen antaja tais olla joku iso heebo Helsingin suunnasta tms.. Mutta joo, tää pieni sh tekee nöyrästi ab sekoituksen kys ohjeen mukaan..

"Have you ever tried? Have you ever failed? It doesn't matter. Try again.Fail again. Fail better" S.Becket

"Quad me Nutrit, Me destruit"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta ohjeen antaja tais olla joku iso heebo Helsingin suunnasta tms..

Taitaa tuo ylimääräinen milli olla Helsingin heebon hellyttävä kädenjälki hoitotyön arkeen ;D

Tsekkasin tekemisen puutteessani vielä pakkausselosteesta, että infuusiona annettava 1,5g Zinacef lantrataan 15ml:aan ja stoosina annettava vähintään 15ml:aan.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta ohjeen antaja tais olla joku iso heebo Helsingin suunnasta tms..

Taitaa tuo ylimääräinen milli olla Helsingin heebon hellyttävä kädenjälki hoitotyön arkeen :nauraa:

Tsekkasin tekemisen puutteessani vielä pakkausselosteesta, että infuusiona annettava 1,5g Zinacef lantrataan 15ml:aan ja stoosina annettava vähintään 15ml:aan.

Reps..Kops...Taitaa olla... Pitää sit tulevaisuudessa jättää se "extra" yksi milli aquaa suosiolla pois.

"Have you ever tried? Have you ever failed? It doesn't matter. Try again.Fail again. Fail better" S.Becket

"Quad me Nutrit, Me destruit"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos hanskoja saa "huljutella" pirtulla, niin sittenhän niitä voisi desinfioida muulloinkin kuin lääkkeiden kanssa lotraillessa.

Tähän asiaan ei ole yksiselitteistä vastausta löytynyt, taitaa olla hanskavalmistajien keksintöjä tuo pirtullalotrauskielto... :nauraa:
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei välttämättä mihinkään.

Nii juu, tätäkin tapaa olen nähnyt käytettävän, että ilman apuaineita Trikozolilla lantrataan Zinacef ;D

Ohjeeen olen minäkin nähnyt että Aquaan pitäisi lantrata, jos aikoo nämä kaksi antibioottia tiputtaa, mutta 10v. sitten laimennosnesteenä sai käyttää myös keittosuolaa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heipparallaa! Meni muutama päivä, etten ollut netin ääressä.

Mun täytyy rehellisesti sanoa, että tuo osastojen tiukka kielto hanskojen viinaamisesta mikroreikien takia on täysin outoa. En ole eläissäni missään nähnyt oikeita tutkimustuloksia asiasta.

Jopa lääketeollisuudessa käskettiin viinaamaan hanskat puhdastiloissa puolen tunnin välein tai silloin , kun on koskenut johonkin. Hysteerisempää paikkaa en tunne ja teollisuudessakin ollaan sitä mieltä, ettei mitään reikiä synny. Tehtaan mikrobiologisen osaston kannalta asiat on OK?!

Eli täytyy sen verran ujuttaa kapinaan ja sanoa, että farmaseutit viinaa kätensä aina. Ei meille ole tullut koskaan missään vaiheessa mitään viestiä siitä, että asiaa olis jotenkin epäasiallista.

Ja sen verran vielä folioiden alta viinaamisesta, että viinatkaa AINA. Homma on oikeesti niin, ettei tehdas voi antaa takuuta siitä, että putilo on steriili, jos hattuna on joku epämääräinen folio...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli täytyy sen verran ujuttaa kapinaan ja sanoa, että farmaseutit viinaa kätensä aina. Ei meille ole tullut koskaan missään vaiheessa mitään viestiä siitä, että asiaa olis jotenkin epäasiallista.

Voisiko tuolla olla jotakin osuutta lääkeaineallergioihin, joista aiemmassa viestissäsi mainitsit? Siis jos hanskoihin tuleekin niitä mikroreikiä viinasta.

Itse näkisin edelleen fiksummaksi vaihtaa ne hanskat desillä hölväämisen sijaan. Näin siis siihen asti, kunnes toisin todistetaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun täytyy rehellisesti sanoa, että tuo osastojen tiukka kielto hanskojen viinaamisesta mikroreikien takia on täysin outoa. En ole eläissäni missään nähnyt oikeita tutkimustuloksia asiasta.

Jopa lääketeollisuudessa käskettiin viinaamaan hanskat puhdastiloissa puolen tunnin välein tai silloin , kun on koskenut johonkin. Hysteerisempää paikkaa en tunne ja teollisuudessakin ollaan sitä mieltä, ettei mitään reikiä synny. Tehtaan mikrobiologisen osaston kannalta asiat on OK?!

Eli täytyy sen verran ujuttaa kapinaan ja sanoa, että farmaseutit viinaa kätensä aina. Ei meille ole tullut koskaan missään vaiheessa mitään viestiä siitä, että asiaa olis jotenkin epäasiallista.

Miten uskallat, hanskojen pirtuamisesta vallitsee hoitoalalla konsensus jonka vastustajat poltetaan roviolla aamunkoitteessa.. >:D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sen mä voin kertoo, että vinyylit ei kestä Asetonia vaan sulaa pois  ;D

Juu asetoni on niin paha liuotin, että sulattaa lähes muovin kun muovin, viina ei ole yhtään niin paha. Kyselyistä huolimatta, en ole saanut järkevää tutkimustulosta sille, mitkä hanskat ja mitkä materiaalit muodostaa mikroreikiä.

Lääkkeiden läpäisykyvistä olen saanut sen verran infoa, että esim sytostaati vaativat kahta eri hanskamateriaalia, jotta antaja säilyisi lääkkeiden turvallisella tasola(hanskoille roiskunen)( nitriilli ja vinyyli) Mutta kysykää vielä niiltä hygienahoitajilta. :-/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...