Jump to content
MAINOS

Väsynyt hoitaja


Mummojen hoitsu

Recommended Posts

Olen työskennellyt muutaman vuoden yksityisellä puolella vanhusten ympärivuorokautisessa palvelukodissa. Alussa työ oli mukavaa ja henkilökuntaa oli mielestäni riittävästi. Muutamassa vuodessa kiire on lisääntynyt ja sairaslomia paikkaamaan ei tahdo saada sijaisia. Usein mennään vajaalla väellä. Jos uusia sijaisia saadaan niin nämä ovat usein avuttomia ja saa itse tehdä kahden ihmisen työt. Hyvät sijaiset karkaavat muualle töihin. Vanhukset ovat yhä huonokuntoisempia tullessaan palvelukotiin ja monella on käytöshäiriöitä. Vakituisena joutuu usein kuulemaan omaisilta negatiivista palautetta vaikka itse koittaisi hoitaa työt mahdollisimman hyvin. Ja vielä kaiken kivan lisäksi esimies haluaisi, että vakituiset joustaisivat lisää ja paikkaisivat sairaslomia enemmän. Onko muilla samanlaisia kokemuksia vanhuspuolelta? Alan olla ihan loppu tähän työhön vaikka vanhukset ovatkin ihania. Olen miettinyt irtisanoutumista ja keikkalaiseksi alkamista.

  • Tykkää 1
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Niin vaan on hoitoala muuttunut. Katastrofinen kiire, sijaisia, lyhennettyä työpäivää, sijaiset useimmiten työssä 6 tuntia. Vanhustenhoidossa mitoitus aivan liian vähäinen ja pelottavan paljon sattuu lääkevirheitä. Kiireessä ei kaksoistarkastuksia, ei riittävästi lääkeluvallisia hoitajia. Tilanne vain pahentunut yksityisellä puolella.  Kielitaidottomia avustajia.  Miksi näin annetaan tapahtua. Hyvät hoitajat uupuneita, mahdottomaan ei pysty kukaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...