Jump to content
MAINOS

Silminnäkijä- Suomi sairastaa


eikku64

Recommended Posts

Hyvä ohjelma oli se. Surullisen totta kun sanottiin, että hoito on monessa paikassa säilövää. Ja sekin, ettei vanhuksia arvosteta vaan, että nuoruutta ihannoidaan. eikku

Asioilla on tapana järjestyä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

jep oli kyllä aika kamala katsoa tuota ohjelmaa

mistä olivatkin löytäneet noin hoitoon tyytyväisiä omaisia ohjelmaan.

He vain osaavat hoitaa omaisiaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No, ei siinä mun mielestä hoitajia syyllistetty. Yhdessä kohtaa kerrottiin, että hoitajat itki kun oli niin kiire. Ja sekin oli hyvä osa, jossa mummelin poika kertoi, miten äitinsä oli saanut väärän diagnoosin ja lääkkeet. Huonoksi oli mennyt kunto, mutta parantui kun oli lopulta saanut oikean diagnoosin ja lääkityksen. Ei mun mielestä ole ollenkaan paha asia, että tästä(kin) asiasta puhutaan julkisesti. Vaikkei se mitään auttaisikaan, muttei hiljaa olokaan auta. eikku

Asioilla on tapana järjestyä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielestäni tuossa ohjelmassa annettiin sellainen kuva että missään hoitokodissa/laitoksessa ei tehdä juuri mitään potilaiden hyväksi. Hoitajat vain tekevät pakolliset asiat ja loput saa olla. Noiden omaishoitajien pitäisi ilmoittaa puutteista tai huonosta hoidosta ko. paikan oh:lle tai päättäjille jotta saataisiin lisää työvoimaa. Itselleni tuli paha mieli tuosta ohjelmasta koska jokainen meistä hoitajista tekee aivan varmasti kaiken mahdollisen omilla työpaikoillaan jotta ikäihmisillä olisi hyvin.

Liian paljon yleistystä tuossa ohjelmassa oli  :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei mun mielestä ole ollenkaan paha asia, että tästä(kin) asiasta puhutaan julkisesti. Vaikkei se mitään auttaisikaan, muttei hiljaa olokaan auta. eikku

Juuri näin. Tällä alalla vallitsee jostain syystä asenne, että hoitajat saa kyllä valittaa työoloista/pomoista ym. Mutta kun ulkopuolinen tulee ja sanoo saman, otetaan se henkilökohtaisena vittuiluna ja aletaan vaatimaan päitä vadille. Yht`äkkiä kaikki onkin niin pirun hyvin ja kaikki luistaa. Et toimittaja menköön nyt vain kotiin ja omaishoitajatkin pitäköön turpansa kiinni. Tsiisus!?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Katsoin myös ko. ohjelman ja kyllä tuli paha mieli  ;D Paikkoja on toki monenlaisia, samoin hoitajia, mutta henkilökohtaisesti teen AINA parhaani. Ja juuri tuo suihkuhommelikin, että pääsee vain kerran viikossa suihkuun: hei c'moon, miten näillä henkilökunta resursseilla voidaan pestä 20 asukasta joka päivä! Tuli vähän sellainen olo, että hoitajien luullaan istuskelevan päivät pitkät kansliassa kaffekupin ääressä.... Tervetuloa painamaan itse tätä duunia. Iltavuorosta puoli kuolleena kotiin tullessa melkein itku pääsee kun selkää ja jalkoja kivistää, ja silti vielä mietit, että tuliko kaikkien laidat ylös ja unilääkkeet jaettua. Asiallinen ja rakentava krittiikki on aina tervetullutta. Olisi silti kiva, jos näiden epäkohtien eteen tehtäisiin jotain: mm. lisää henkilökuntaa. Helppohan se on syyllistää, päivitellä asioita ja virheitä etsiä, vaikeampaa näyttää olevan ongelmiin puuttuminen.

Että olipas kiva taas aamulla herätä kuudelta ja kammeta työpaikalle  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei mun mielestä ole ollenkaan paha asia, että tästä(kin) asiasta puhutaan julkisesti. Vaikkei se mitään auttaisikaan, muttei hiljaa olokaan auta. eikku

Juuri näin. Tällä alalla vallitsee jostain syystä asenne, että hoitajat saa kyllä valittaa työoloista/pomoista ym. Mutta kun ulkopuolinen tulee ja sanoo saman, otetaan se henkilökohtaisena vittuiluna ja aletaan vaatimaan päitä vadille. Yht`äkkiä kaikki onkin niin pirun hyvin ja kaikki luistaa. Et toimittaja menköön nyt vain kotiin ja omaishoitajatkin pitäköön turpansa kiinni. Tsiisus!?

Juu, ei se vielä riitä korjaamaan epäkohtia, vaikka me kaikki teemme työmme kunnolla. Ääntä tarvitaan vielä paljon, että asiat alkavat parantua. Ainakaan meillä töissä ei voisi alkaa itsekseen asioita muuttamaan. Kyllä saisi työkaverit niskaansa, jos alkaisi ehdottamaan, että tehdään vielä enemmän töitä vuoron aikana  ;D

Asioilla on tapana järjestyä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse katselin netin kautta tuon ohjelman jälkeenpäin. Vihaksi pisti se, että "juotetaan vähän sen takia, että säästetään vaippoja - ei viitsitä olla koko ajan vaihtamassa".  Hei Haloo, (toivottavasti) kukaan ei jätä sen takia juottamatta! Pikemminkin se on siinä, ettei kerkeä olla koko ajan kiikuttamassa juomalasia mummelille käteen että juoppas nyt tai siitä, että ketään ei voi pakkojuottaa, jos mummo kieltäytyy juomasta. Ja juuri tuo pesuhomma. Ei me ehdittäisi ikinä tekemään mitään muuta, kuin pesemään asukkaita ja pukemaan päälle ja riisumaan, jos joka päivä suihkutettaisiin kokonaan. Eri asia se on kotona omaishoitajalla, jolla ei ole kuin yksi hoidettava. Ja sekin, että eihän kaikki vanhukset tykkää käydä edes kerran viikossa pesulla. Olisin toivonut jotakin positiivistakin tuohon juttuun mukaan.

Olisi ihan kiva joskus sellanen ohjelma, jossa ihmiset näkisivät viikon ajalta, millainen on päiväjärjestys, mitä kaikkea pitää hoitotyössä tehdä.. Ja olisi joskus mukava nähdä positiivinen ohjelma hoitotyöstä.. Eihän kaikkialla asiat voi olla noin huonosti - eihän?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jokunen vuosi sitten tuli dokumentti Koskelan sairaalasta, se oli mun  mielestä ihan realistinen kuvaus tästä duunista. En kyllä muista ohjelman nimeä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jokunen vuosi sitten tuli dokumentti Koskelan sairaalasta, se oli mun  mielestä ihan realistinen kuvaus tästä duunista. En kyllä muista ohjelman nimeä...

Kasvoista kasvoihin  :)

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Jokunen vuosi sitten tuli dokumentti Koskelan sairaalasta, se oli mun  mielestä ihan realistinen kuvaus tästä duunista. En kyllä muista ohjelman nimeä...

Kasvoista kasvoihin  ;D

Mulla jäi tuosta dokkarista osa näkemättä. Haluisin nähdä sen uudestaan, mutta ei sitä vissiin taida mistään saada. ;D Ei kellään sattuis olemaan tallennettuna sitä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...