Jump to content
MAINOS

Sairaana töihin?


turbiini

Recommended Posts

Käsi pystyyn, kuka ei jää potemaan flunssaa kotiin vaan lähtee töihin? Meidän osastolla räikeimmät tulee töihin oksentamaan "ei mua mikään vaivaa, vähän vaan mahaa kivistää" Itsekin nuhaisena/kuumeisena ollut töissä, mutta mietin usein, mikä järki tässä oikein on.. Kukaan ei mitalia tule antamaan, vaikka "kaikkensa" antaisikin. Oh:n kommentit ettei töissä tarvita niitä, jotka ei jaksa, panee kyllä miettimään. Tarkoittiko ettei tartte sairaana tulla vai että jos usein sairastat, niin heippa vaan..Ja ylläpidolta kysyisin, mihin osioon saa postata kuntoutus-aiheiset viestit? 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ärsyttää ihmiset jotka tulevat kipeänä töihin yskimään ja valittamaan kun on niin heikko olo, kenenkään kruunu ei siitä kirkastu vaikka kuinka kärsis, lisäksi vielä sairastuttaa kollegat ja potilaat. Ja varsinkin huonossa kunnossa (vastuskyky heikentynyt) olevien potilaiden kanssa työskentelevät voivat pahimmillaan vaarantaa jopa potilaiden hengen tai ainakin pidentää toipumusaikaa. >8)

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ymmärrän täysin. Muttaku.. niitä kuumeettomia sairastumisia on useammin kuin kuumeellisia. Lämmönnousu tuntuis olevan ainoa virallinen syy olla hyvällä omallatunnolla poissa. Ja joskus se kuume nousee kesken työvuoron, ei meidän osastolta ainakaan voi lähteä noin vaan ellei sitten kaadu suoraan lattiaan ja kanneta ulos. En usko että olen ainoa, joka siarastuessaan miettii, miten ne siellä pärjäävät ilman sijaista. Kun niitä sijaisia ei tosta vaan oteta eikä saada.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En usko että olen ainoa, joka siarastuessaan miettii, miten ne siellä pärjäävät ilman sijaista. Kun niitä sijaisia ei tosta vaan oteta eikä saada.
-Tuosta ajatuksesta kannattaa kuitenkin laittautua mahdollisimman äkkiä eroon. Sairaana olon tuskaa lisää vielä huono omatunto joka ajaa, pahimassa tapauksessa, puolikuntoisena työmaalle. Ei nämä työt oikeasti lopu niitä kipeänä tekemälläkään.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuume ei ole mikään kipeyden mittari. Ihmisellä voi olla tosi kurja olo ilman kuumettakin.

Just niin! Mulla oli vain yhtenä yönä kuumetta, mutta tässä oon 5pv yskinyt keuhkoja pihalle.

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaivelee muistin syövereitä...oliskohan ollut niin että noin 200 eri virusta aiheuttaa flunssaa ja niistä vain noin 20 nostattaa kuumetta?Jossain aiemmassa ketjussa jo keskusteltiin sairauspoissaoloista.Edelleen olen sitä mieltä,että jos kipeänä töihin menet niin turha valittaa.Oma valinta.Jokaisella pitää kuitenkin olla oma järki mukana siinä,että sairastaa tarttuvat taudit kotona.Toisaalta ymmärrän kyllä hyvin myös työnantajan ongelmat, kun flunssa kaataa porukkaa ja ainakaan omaan työyksikköön ei voida sitä sijaista repäistä pystymetsästä.Ja edelleen sijaisena tiedän,että poissaolojen määrällä paljon vaikutusta kun vakipaikkaa haet. Mulla itselläni sairausloma suunnittelusti edessä ja tiedän ettei sille mitään mahda...mutta harmittaa silti  :'(

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minusta tama on myos tyosuojelullinen kysymys. Tyonantaja on velvollinen jarjestamaan turvallisen tyoympariston. Jos tyontekija on kipea ja on vaara, etta han tartuttaa sen muihin, mielestani tyonantajan velvollisuus on vaatia, etta sairas tyontekija jaa kotiin. Tai ei ainakaan ole tyopaikalla tartuttamassa muita. Ja miksi tuppautua vakisin toihin kipeana. Miellyttavampaa se on karsia kotona, kuin tyopaikalla.

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

- Douglas Adams

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oon kyllä kipeenä ollut töissä, mutta nykyään kyllä jään helpommin kotiin potemaan kuin raahaudun töihin. Huomattu kun on, että toipuminenkin kestää kauemmin kun on kipeenä duunia painamassa. Järkihän tuon jo sanoo, mutta kun on niin sairaan hyvä hoitaja etteihän se muhun päde ;D Ja itte oon aina muille sanomassa, että älä nyt hullu töihin tule kun kipee oot. Sijaisen saamista mietin mäkin monesti, kun yhtäkään sh:ta, jota vois töihin soittaa sijaiseksi, ei ole. Se laittaa monesti tsemppaamaan, vaikka eihän se mun ongelma ole! Opiskeluaikoina työharjoitteluista ei voinut olla pois. Jos työharjoittelu oli arkena, olin vkonloput töissä ja muuten vapaapäivät. Joka tunti piti korvata (tosin ei niiden, jotka oli lapsensa sairastumisen vuoksi pois harjoittelusta!! Haloo...?? ), joten ei ollut vaihtoehtoja et mennäkkö vai eikö mennä harjoittelutunteja täyttämään. Pakkohan se oli, kun vapaat oli pakko tehdä töitä että elää. Niin... mihinkäköhän sitä rahaa tarvitsee kun on aina töissä?? ;) Kai ne vuokratkin piti maksaa. Viimeisessä harjoittelussa kun olin, oli niin paha allergia ja keuhkoärsytys, etten lausetta pystynyt puhua yskimättä ja hengästymättä. Asiakas sitten sanoi, että tee nyt likka kulta ittelles jotakin... Sitten vasta heräsin et niin, kai mäkin voisin..Mut kyllä meikäläisten oikeasti suurimman osan pitäis tajuta se, että se duunipaikka pärjää muutaman päivän ilman meitäkin. Ei olla korvaamattomia kukaan! :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vastavalmistuneena sitä ei jotenkin mukamas kehdannut jäädä pois työmaalta, vaikka olisi ollut vähän lämpöä tai muuten hutera olo. Nykyään kun olen muutenkin jo niin kyllästynyt, niin tulee jäätyä herkästi kotiin jos vähänkin tuntuu ettei olo ole paras mahdollinen. Muiden "pärjäämiselle" en suo ajatustakaan. Kyllä ne siellä pärjäävät ilman meikäläistäkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

aika paljon tässä topicissa tuntuu olevan näitä surullisen kuuluisia korvaamattomia hoitjaia. Se osasto missä nyt työskentele on aivan varmasti siellä sairaslomanjälkeenkin olitte te siellä tai ette. Jos olen kipee (mitä en vielä ole ollut) niin en edes mieti saavatko osastolle sijaisen, en voi ymmärtää...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

aika paljon tässä topicissa tuntuu olevan näitä surullisen kuuluisia korvaamattomia hoitjaia. Se osasto missä nyt työskentele on aivan varmasti siellä sairaslomanjälkeenkin olitte te siellä tai ette. Jos olen kipee (mitä en vielä ole ollut) niin en edes mieti saavatko osastolle sijaisen, en voi ymmärtää...
Tämän jälkeen saan varmaan kuritushuonetta osakseni...mutta jotenkin itse arvostan yhteisöllisyyttä.Huonoja keikkalaisia kun on riittänyt,jos tietysti muutama helmikin.Onhan se kivaa kun tuntee että teet vuorossa kahden ihmisen edestä töitä. En todellakaan tarkoita sitä,että kipeänä pitäisi tai edes saisi mennä töihin.Mutta jos jokaisen kolotuksen takia kotiin jäisi niin eipä meilläkään töissä ketään kävisi.

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

*leikkii tervettä ja pyörittelee silmiään..*Panadolia hain lääkehuoneesta päänsärkyyn ja köhisen täällä ja haisen Mynthonille..Mutta sunnuntaitunneista en luovu. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En mä joka kolotuksen takia jää kotiin. Kuume on syy mistä jään suosiolla kotiin. Oksentelu nyt ei välttämättä oikeesti tarkoita sairautta. (Joku tietty sanoo, että keikkalaisilta ei kysytä... ;D )

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Harmi että "sädekehä hymiö" on poistunut käytöstä, niille tuntuisi olevan käyttöä. Kuten samaa tuolla -> http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=7314.0 sanoin, ei ole sairastelevan ongelma saadaanko sijaisia vai ei.

En mä joka kolotuksen takia jää kotiin. Kuume on syy mistä jään suosiolla kotiin. Oksentelu nyt ei välttämättä oikeesti tarkoita sairautta.
Ei ehkä sairautta, mutta työkyvyttömyyttä kyllä.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuten samaa tuolla -> http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=7314.0 sanoin, ei ole sairastelevan ongelma saadaanko sijaisia vai ei.

Nimenomaan. Mä ymmärtäisin jos kyse olis jostain perheyrityksestä tms mutta muuten en. Se on työnantajan ongelma, minä en sairaana töihin tule. Se on jo moneen kertaan todettu että sitä tartuttaa työkaverit ja potilaat, on itse pidempään huonossa työkunnossa jne jos tulee sairaana töihin. Se ei ole mitään yhteisöllisyyttä jos tekee sairaana töitä. Se on typerää, ei muuta.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En mä joka kolotuksen takia jää kotiin. Kuume on syy mistä jään suosiolla kotiin. Oksentelu nyt ei välttämättä oikeesti tarkoita sairautta.
Ei ehkä sairautta, mutta työkyvyttömyyttä kyllä.
Ei kyllä aina sitäkään...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oksentelu nyt ei välttämättä oikeesti tarkoita sairautta.
Ei ehkä sairautta, mutta työkyvyttömyyttä kyllä.
Muistan elävästi kuinka oksentelin reilun kuukauden töissä raskaana ollessani. Pari kertaa tuli kyllä mietittyä sairaslomaakin...

sairaanhoidon sekatyöläinen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oksentelu nyt ei välttämättä oikeesti tarkoita sairautta.
Ei ehkä sairautta, mutta työkyvyttömyyttä kyllä.
Muistan elävästi kuinka oksentelin reilun kuukauden töissä raskaana ollessani. Pari kertaa tuli kyllä mietittyä sairaslomaakin...
Joo, tuo on yks. (Joillainhan raskauspahoinvointi menee ohi pelkällä kuvotuksella tai muutamalla yökkimisellä...) Ja toinen mikä tuli mieleen, niin mulla ainakin saattaa oksennus tulla, jos annan verensokerin laskea liikaa. Enkä koe olevani työkyvytön, kun se menee ohi SYÖMÄLLÄ. (Ja olisi usein jopa ennalta ehkäistävissä...) Ai niin ja mä kärsin välillä matkapahoinvoinnistakin töissä. Ei voi olla bussissa lukematta lehteä tai tekstareita ja sit menee puolisen tuntia ennenkuin kuvottava olo laantuu. Enkä koe sitäkään työkyvyttömyytenä.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, tuo on yks. (Joillainhan raskauspahoinvointi menee ohi pelkällä kuvotuksella tai muutamalla yökkimisellä...) Ja toinen mikä tuli mieleen, niin mulla ainakin saattaa oksennus tulla, jos annan verensokerin laskea liikaa. Enkä koe olevani työkyvytön, kun se menee ohi SYÖMÄLLÄ. (Ja olisi usein jopa ennalta ehkäistävissä...)

Ai niin ja mä kärsin välillä matkapahoinvoinnistakin töissä. Ei voi olla bussissa lukematta lehteä tai tekstareita ja sit menee puolisen tuntia ennenkuin kuvottava olo laantuu. Enkä koe sitäkään työkyvyttömyytenä.

Löysit sitten pilkun? Ymmärsin oksentelun useampaan kertaan toistuvana vatsansisällön sponttaanina poistumisena, en aiheutettuna pahoinvoinnin tunteena.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Löysit sitten pilkun? Ymmärsin oksentelun useampaan kertaan toistuvana vatsansisällön sponttaanina poistumisena, en aiheutettuna pahoinvoinnin tunteena.

Sä siihen takerruit, mä olen kommentoinut asiaa alunperin tämän takia:

Meidän osastolla räikeimmät tulee töihin oksentamaan

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pysykää nyt ihmeessä kotona kipeänä, mä en ainakaan katso hyvällä jos joku kollega tulee töihin muita tartuttamaan! MUR!

Kuume ei todellakaan ole kipeyden merkki, kaikille ei edes se kuume nouse vaikka ihan oikeasti olisikin kipeä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta ei kai nyt joka nuhasta kotiin jäädä? Mä en jää edes migreenistä, koska yleensä saan sen menemään ohi tunnin sisään. Menkkakivuista en tarvi sairaslomaa, mut jotkut kyllä oikeesti tarvii. Yleisesti ottaenhan sairasloman tarve riippuu yksilöllisestä kokemuksesta. (Tarttuvat taudit tietty erikseen, mutta kun meillä ei ainakaan flunssat oo yleisimpiä syitä olla töistä poissa...)

Mulla ei oo ainakaan ikinä pokkaa ees soittaa "mulla on tänään vähän pää kipeä". Mut sitäkin on nähty ja kuultu...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...