Jump to content
MAINOS

Tehy - opiskelijajäsenestä "oikeaksi" jäseneksi valmistumisen yhteydessä


Vieras: -tiiniz-

Recommended Posts

Tehyn nettisivuilta en löytänyt vastausta enkä löytänyt vastaavaa keskustelua täältä vanhoista viesteistäkään, joten kysyn nyt teiltä viisaammilta.

Valmistun kohta. Olen nyt tehyn opiskelijajäsen, mutta miten minun tulee menetellä jäsenyyden kanssa nyt valmistuttuani? Löysin tehyn sivuilta jäsenhakemuslomakkeen, mutta se näyttää "kokonaan uuden" jäsenen hakemuslomakkeelta eikä mistään käsittääkseni käy ilmi että olen opiskelijajäsen. Vai tarvitseeko sen edes käydä ilmi? *arrrgh, kun näistä asioista ei tajua yhtään mitään...*

Entä jos keikkailee siellä täällä vaihtelevissa määrin? Johonkin pitää kuitenkin käsittääkseni laittaa työnantajankin tiedot, mutta mitä laittaa siihen jos ne vaihtelevat monen eri paikan välillä?

*hämmentynyt tiiniz*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Täyttelet vaan sen kokonaan uuden jäsenen kaavakkeen. Jos ei ole vakituista hommaa, joudut huolehtimaan itse jäsenmaksuista. Eli jätät työnantajatiedot tyhjiksi ja makselet sitten tileistäsi itse ne vaadittavat prossat.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

...ja saat koko rahalla täysjäsenen turhauttavaa arkea. Tämä tarjous voimassa vain loppuelämän ajan, joten älä jätä tätä mahdollisuutta käyttämättä! ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miettikää mitä saatte vastineeksi liittomaksuista. Sitä voi liittyä myös pelkästään

työttömyyskassaan ja itselleen ottaa oman oikeusturvavakuutuksen.

Tehystä ei ole apua, jos töissä potilas esim. pahoinpitelee hoitajaa. Olet omillasi. Rikosilmoitus  on tehtävä yksityishenkilönä, ja ilman rikosilmoitusta ei voi saada korvauksia.  Siihen ei ota kantaa Tehy, eikä edes työnantaja, ellei työnantajan omaisuuta ole rikkoutunut hötäkässä. Itse hoidat asianajajat ym. Liitosta pyydetään ottamaan yhteyttä omaan vakuutusyhtiöön ja jopa kielletään mainitsemasta, että kuuluu liittoon. Se se vasta on oikein edunvalvontaa! Korvauksia saa sitten vahingontekijältä, jos saa. Asia on tarkistettu oikein lakimiehiltä asti ja tämä on totta.

Ainoastaan silloin Tehyltä voi saada apua, jos töppää itse töissä niin, että tapahtuu esim. potilasvahinko. Eli Tehy auttaa, kun vedät potilasta kuonoon, mutta jos potilas vetää hoitajaa

kuonoon, niin voi voi. Ja jos joudut sairauslomalle siitä syystä, palkanmaksu voidaan keskeyttää, koska vahingonaiheuttaja on korvausvelvollinen.

Nämä ovat asioita, joita moni ei ehkä ole tullut edes ajatelleeksi. Tällä alalla on muutakin ala-arvoista kuin palkka.

Onneksi monilla suurilla päivystyspoleilla on jo vartijat, ettei hoitajien tarvitse toimia järjestyksenvalvojina.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miettikää mitä saatte vastineeksi liittomaksuista. Sitä voi liittyä myös pelkästään

työttömyyskassaan ja itselleen ottaa oman oikeusturvavakuutuksen.

...

Nämä ovat asioita, joita moni ei ehkä ole tullut edes ajatelleeksi. Tällä alalla on muutakin ala-arvoista kuin palkka.

Hmm... Eikö oikeusturvavakuutus kata vain yksityiselämän mahd. tilanteita - ei ansiotyöhön liittyviä?

Onko tällainen costan taktiikka yleinenkin? Vai miten jäsenyyden kanssa kannattaisi tehdä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suomessa on vapaus valita liittyykö vai on liittymättä. Tehystä saat oikeusturvan, edunvalvonnan ja työttömyyskassan yhdessä paketissa. Ainahan sitä voi hankkia asiat osissakin, jos saa vastaavat jostain. Kuitenkin luottamusmies palvelee ainoastaan liiton jäseniä, ei pelkän työttömyyskassan jäseniä.

Rinta rinnan marssimme.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miettikää mitä saatte vastineeksi liittomaksuista. Sitä voi liittyä myös pelkästään

työttömyyskassaan ja itselleen ottaa oman oikeusturvavakuutuksen.

Yhdyn yllä olevaan. Tosin haluaisin tietää tuosta oikeusturvavakuutuksesta lisäähuh.gif Onko se siis jonkun tietyn vakuutusyhtiön kautta saatavilla ja mitä kaikkea se kattaa, sisältyykö siis esim. hoitoalalla työnajalla tapahtuva jututkin?

Itse ajattelin ainakin tällä hetkellä liittyä vaan työttömyyskassan, tai siis olen ollut jo opiskelijana siellä mutta jatkaa siellä. Se kai se tärkein turva on pidemmän päälle. MONET pitkään hoitoalalla olleet sanovat, että ei se liittoon kuuluminen paljoa anna - vie vain kulut, jotka siihen kuulumisesta joutuu maksamaan. Ei kirpaise, vaikka jatkossa ei postiluukusta tipahtaisikaan lehti ja kalenteri. Ja jos liitto jotain aikaan saa, esim. palkkauksen suhteen, niin eiköhän siitä sitten hyödy kaikki. Ja lakko tällä alalla ei taida koskaan toteutua siinä määrin, että sen takia kannattaisia liittoon kuulua. MItä mieltä muut?? Mitkä asiat teidät saa liittymään liittoon?

Ihan mielenkiinnolla kuulisin, koska itsellä vielä hieman mietintämyssyn alla tämä asia mutta toisaalta en suinpäin liitykkään. Eivät olleet niin vakuuttavia Tehyn tai muidenkaan liiton puolesta puhujat kertoessaan liitoistaan tai ns. eduista. Jos niitä eduiksi voi kutsua :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehystä ei ole apua, jos töissä potilas esim. pahoinpitelee hoitajaa. Olet omillasi. Rikosilmoitus  on tehtävä yksityishenkilönä, ja ilman rikosilmoitusta ei voi saada korvauksia.  Siihen ei ota kantaa Tehy, eikä edes työnantaja, ellei työnantajan omaisuuta ole rikkoutunut hötäkässä. Itse hoidat asianajajat ym. Liitosta pyydetään ottamaan yhteyttä omaan vakuutusyhtiöön ja jopa kielletään mainitsemasta, että kuuluu liittoon. Se se vasta on oikein edunvalvontaa!

Kuka ja missä on kieltänyt mainitsemasta että kuuluu liittoon? Faktoja kiitos. Kertoko kaveri kun sen kaverille oli käynyt näin tjsp?

Tää on taas tätä nimimerkin takana heitettyä läppää jolla on yhtä paljon todellisuuspohjaa kuin Aku Ankalla. Pitäskö sun mielestä Tehyn tehdä sun puolesta rikosilmotus jos sua vedetään turpaan? Tottakai rikosilmoitus on tehtävä yksityishenkilönä, sen määrää suomen laki, ei Tehy. Pikkasen taas realismia tähän jauhantaan kiitos.

Tossa edunvalvonnasta loistava esimerkki: http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=5082.0

Tommoseen rumbaan on esimerkiksi aika vaikea ryhtyä ilman liiton koneiston apua, siinä ei työttömyyskassat auta. Mutta oikeassa olet costa, miettikää vähän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oskulle vaan tiedoksi, että eteläisessä Suomessa tälläistä kuulee pääluottamusmiehen suusta.

Ei ole Aku Ankka-juttuja, vaan omalla työpaikalla omin silmin nähtyjä/koettuja asioita, ja joista on keskusteltu oikein lakimiehien kanssa. Kyllä se vaan on totta, että ei se liitto auta, kun työpaikalla tapahtuu oikeasti paskoja asioita. Kyse oli oikeusopillisesta avusta, ei rikosilmoituksen teosta. Uhrin piti itse hankkia itselleen asianaja.

Onkan se oikein kiva nähdä, että Tehykin saa edes joskus jotain mukavaa aikaan. Eihän pätkätöitäkään olla tehty vasta kun 15 vuotta! Kuinkahan monta hoitajaa Suomessa on ollut samassa tilanteessa kuin mainostamasi esimerkki erinomaisesta asioiden hoidosta. Ei ole Tehy inahdellut tai edes piipitellyt. Tehyn ihmiset kyllä kiertelevät kaikenmaailman kokkareilla ja lounailla liiton rahoilla ja voivottelevat kun hoitajia kohdellaan niin huonosti.

20 vuoden aikana olen Tehyltä saanut naurettavan lehden ja typerän kalenterin, jota en tarvitse. Ai niin, ja liiton mökitkin on niin kalliita, että niitä voi vuokrata halvemmalla, kun pitää jäsenkortin piilossa. Ihan totta. Kyllä se on parempi itse etunsa valvoa. Vakuutuksista voi kysyä suoraan vakuutusyhtiöiltä. Liiton kk-maksulla saapi jo vaikka millaisen vakuutuksen itselleen. Ilmoitan, kun olen omani tehnyt. Kyllä näitä vakuutusasioita kannattaa miettiä, jos on työssä sellaisessa paikassa, missä on uhkana joutua väkivallan kohteeksi. Liiton ja työnantajan vakuutukset ei näissä tilanteissa auta mitään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onkan se oikein kiva nähdä, että Tehykin saa edes joskus jotain mukavaa aikaan. Eihän pätkätöitäkään olla tehty vasta kun 15 vuotta! Kuinkahan monta hoitajaa Suomessa on ollut samassa tilanteessa kuin mainostamasi esimerkki erinomaisesta asioiden hoidosta. Ei ole Tehy inahdellut tai edes piipitellyt.

Tuo ei ole yksittäinen tapaus. Ainutkertaiseksi sen tekee se, että Riikka ei suostunut salaamaan sopimusta. Aiemmin tämänkaltaiset sopimukset on sovittu salassapidettäviksi, joten niistä ei julkisuudessa ole kuultu. Asiat ei ole niin mustavalkoisia.

Toisekseen aloite tällaisten asioiden hoitoon pitää tulla työntekijältä, tehy ei voi yksin lähteä ajamaan tällaisia asioita ellei työntekijä sitä erikseen pyydä. Joten kannattaa lopettaa siellä kahvihuoneessa purnaaminen ja tehdä itse aloitteita. Silleen ne asiat etenee. Kaikkea ei voi saada valmiina.

Oskulle vaan tiedoksi, että eteläisessä Suomessa tälläistä kuulee pääluottamusmiehen suusta.

Ettäkö pääluottamusmies kielsi sinua mainitsemasta että kuulut liittoon jne? Uskokoon ken tahtoo.

Kyse oli oikeusopillisesta avusta, ei rikosilmoituksen teosta.

Niin, mutta äsken sauhusit tästä:

Rikosilmoitus  on tehtävä yksityishenkilönä, ja ilman rikosilmoitusta ei voi saada korvauksia.

Rikosilmoitusta TEHY ei puolestasi voi tehdä, mutta kyllä lainopillinen apu kuuluu pakettiin. Kannattasi varmaan ottaa yhteyttä pääkallopaikalle missä lakimiehet yms on, sieltä sitä lakiapua varmaan irtoaisi helpommalla kuin luottamusmieheltä. Luottamusmies ei ole liiton lakimies.

Olkoon, ei jaksa taas vääntää peistä. Kaikkea hyvää sinulle työttömyyskassan jäsenenä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: u-päivä

Tehystä ei ole apua, jos töissä potilas esim. pahoinpitelee hoitajaa. Olet omillasi. Rikosilmoitus  on tehtävä yksityishenkilönä, ja ilman rikosilmoitusta ei voi saada korvauksia.  Siihen ei ota kantaa Tehy, eikä edes työnantaja, ellei työnantajan omaisuuta ole rikkoutunut hötäkässä. Itse hoidat asianajajat ym. Liitosta pyydetään ottamaan yhteyttä omaan vakuutusyhtiöön ja jopa kielletään mainitsemasta, että kuuluu liittoon. Se se vasta on oikein edunvalvontaa!

Kuka ja missä on kieltänyt mainitsemasta että kuuluu liittoon? Faktoja kiitos. Kertoko kaveri kun sen kaverille oli käynyt näin tjsp?

Tää on taas tätä nimimerkin takana heitettyä läppää jolla on yhtä paljon todellisuuspohjaa kuin Aku Ankalla. Pitäskö sun mielestä Tehyn tehdä sun puolesta rikosilmotus jos sua vedetään turpaan? Tottakai rikosilmoitus on tehtävä yksityishenkilönä, sen määrää suomen laki, ei Tehy. Pikkasen taas realismia tähän jauhantaan kiitos.

Tossa edunvalvonnasta loistava esimerkki: http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=5082.0

Tommoseen rumbaan on esimerkiksi aika vaikea ryhtyä ilman liiton koneiston apua, siinä ei työttömyyskassat auta. Mutta oikeassa olet costa, miettikää vähän.

Miten niin tottakai rikosilmoitus on tehtävä yksityishenkilönä? Miksi sitten esim. valtionsairaaloissa ja OYS:ssä esimerkiksi tutkintapyynnön tekee työnantaja? Kun kerran HUS:sin turvallisuuspäällikkö Ronkainen vastustaa työnantajan velvollisuuksien huolehtimisesta, vaikka useat työntekijät joutuvat työn puolesta rajoittamaan potilaiden itsemääräämisoikeutta niin eikö tämä ole sellainen asia, mikä kuuluisi liiton edunvalvonta tehtäviin? Prosessissa mukana olleena tiedän esittää faktana, että meidän luottamusmiestä ja työsuojeluorganisaatiota kokonaisuudessaan ei asia voisi vähempää kiinnostaa. Hyvä jos joku on jossain yksittäistapauksessa liitosta saanut apua, mutta ottaen huomioon jäsenistön ja epäkohtien määrän mihin ei ole edes pyritty vaikuttamaan, en näe mitään syytä henkselien paukutteluun.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten niin tottakai rikosilmoitus on tehtävä yksityishenkilönä?

Jos näin ei ole, olen saanut väärää informaatiota ja siinä suhteessa täytyy vetää sanansa takaisin :nauraa: Mä olin siinä käsityksessä että syyttäjä voi nostaa jutun itse jos kyse on törkeästä pahoinpitelystä, lievemmistä asteista aloite pitäs tulla asianosaiselta itseltään.

muoks: ei kyllä mä olin täysin hakoteillä tän asian kanssa, tunnustettakoon:

http://www.om.fi/18714.htm

Jos olet joutunut rikoksen uhriksi, ilmoita asia poliisille. Ilmoitus on tehtävä mahdollisimman pian, jotta poliisin on helpompi selvittää rikos. Ilmoituksen voi tehdä rikospaikalle saapuneelle poliisipartiolle, menemällä poliisiasemalle tai puhelimitse, sähköpostilla tai faksilla.

Ilmoituksen voi tehdä millä tahansa poliisiasemalla ja sen voi tehdä myös joku toinen uhrin puolesta. Jos rikoksella on todistajia, heidän yhteystietonsa on hyvä ottaa muistiin.

[me=Osku]ruoskituttaa itsensä torilla[/me]  :ruoskii:

eikö tämä ole sellainen asia, mikä kuuluisi liiton edunvalvonta tehtäviin?
Tämä on sellainen asia mikä kuuluis mun mielestä ensisijaisesti työsuojeluviranomaisten tehtäviin. Sitä varten he ovat olemassa. Käsittääkseni se on heidän lakisääteinen velvollisuuskin.

en näe mitään syytä henkselien paukutteluun.
Ei tässä kukaan ole henkseleitä ole  paukutellut. :-X
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...