Jump to content
MAINOS

Vaihtoehtoinen lääketiede


Esa

Recommended Posts

Tossa iltana yhtenä parin kolleegan kanssa pohdittiin näitä vaihtoehtoisia hoitomuotoja eli homeopatiaa, akupunktiota ja reikihoitoja.  8)

Minkälaisia kokemuksia tai ajatuksia nuo teissä herättää tai onko kokemuksia. Esim monessa euroopan maassa itämainen lääketiede on arvostettua siinä missä länsimainenkin lääketiedekin. 

Esim moni potilas on saanut avun akupunktiohoidosta, meillä nämä

hoidot taitaa liikkua aika pienissä määrissä vai mitä mieltä olette.  :)

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

MIkä on reikihoito?

Reikihoito on eräänlaista energiahoitoa. Sitä käyttävät ja antavat uskovat ymmärtääkseni, että reikihoitajan käsien kautta virtaa parantavaa energiaa. Siinä ei vissiin kosketa hoidettavaan ollenkaan, vaan käsiä pidetään muutaman cm:n korkeudella hoidettavan kehosta.

Tossa iltana yhtenä parin kolleegan kanssa pohdittiin näitä vaihtoehtoisia hoitomuotoja eli homeopatiaa, akupunktiota ja reikihoitoja.  8)

Minkälaisia kokemuksia tai ajatuksia nuo teissä herättää tai onko kokemuksia.

Mä luulen, että vyöhyketerapia ja akupunktio esim. voi toimiakin. Ainakin synnytysten yhteydessä moni kertoo saaneensa vyöhyketerapiasta apua. Ja moni kertoo saaneensa vauvan koliikkiin avun vyöhyketerapiasta. Samoin oon kuullu monelta tutulta, että akupunktio on auttanu päänsärkyihin niin hyvin, että särkylääkkeiden melko säännöllisen käytön voi lopettaa.

Omakohtaisia kokemuksia mulla ei oo, nää siis kuulopuheita, mutta sellasilta tyypeiltä joiden juttuihin uskon aika lailla.

Reiki-hoitoon suhtaudunkin sitten huomattavasti skeptisemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Reikihoito on eräänlaista energiahoitoa. Sitä käyttävät ja antavat uskovat ymmärtääkseni, että reikihoitajan käsien kautta virtaa parantavaa energiaa. Siinä ei vissiin kosketa hoidettavaan ollenkaan, vaan käsiä pidetään muutaman cm:n korkeudella hoidettavan kehosta.

Noniin Esa. Kun kerran olet asiaan vihkiytynyt, niin meneppä siihen tk-aulaan, nosta kätesi ilmaan ja anna parantavan energiasi virrata yli penkkirivistöjen 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Reikihoito on eräänlaista energiahoitoa. Sitä käyttävät ja antavat uskovat ymmärtääkseni, että reikihoitajan käsien kautta virtaa parantavaa energiaa. Siinä ei vissiin kosketa hoidettavaan ollenkaan, vaan käsiä pidetään muutaman cm:n korkeudella hoidettavan kehosta.

Noniin Esa. Kun kerran olet asiaan vihkiytynyt, niin meneppä siihen tk-aulaan, nosta kätesi ilmaan ja anna parantavan energiasi virrata yli penkkirivistöjen :)

Täytyy yrittää koittaa, ja antaa energian levitä aulassa  8)

Joo energiahoito on eräänlaista käsien kautta tulevaa puhdasta parantavaa energiahoitoa käsien kautta, siinä ei kosketa potilasta vaan pidetään käsiä noin muutamien senttien päässä potilaan kehosta.

Mulla ei ole mitään kokemusta asiasta ja taitaa aika paljon perustua siihen että uskoo sen auttavan. 

Meinaan silloin tällöin tekee reikikurseja alkavan. Täytyy harkita josko seuraavalle kursille........ :)

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla ei ole mitään kokemusta asiasta ja taitaa aika paljon perustua siihen että uskoo sen auttavan. 

Paranemiseensa uskova potilas paranee koululääketieteen puolella nopeammin - miksei siis vaihtoehtoisillakin hoitomenetelmillä hoidettu.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla ei ole mitään kokemusta asiasta ja taitaa aika paljon perustua siihen että uskoo sen auttavan. 

Paranemiseensa uskova potilas paranee koululääketieteen puolella nopeammin - miksei siis vaihtoehtoisillakin hoitomenetelmillä hoidettu.

Jepulis näin voi olla, usko on kova sana.  8)

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta millä saa väen uskomaan?

-Minua ei paljoa joku kosmista säteilyä ja pohjavettä hyödyntävä hoito paljoa vakuuta... Sen sijaan kiropraktiikka yms. ovat olleet ihan toimivia omankin selän osalta.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Minua ei paljoa joku kosmista säteilyä ja pohjavettä hyödyntävä hoito paljoa vakuuta... Sen sijaan kiropraktiikka yms. ovat olleet ihan toimivia omankin selän osalta.

Näin on poreet itse kanssa uskoisin kiropraktiikan enemän auttavan kuin :) kuin jokin henkilö joka tulee mulle kertomaan mulle että käteni välittää sulle parantavaa säteilyä  :) mutta maailmaan tuntuu mahtuvan paljon kaikenlaista kansanparantajaa.

P.s vieläks noit kuppaajia on 8)   

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse olen ainakin saanut akupunktiosta suuren avun selkävaivoihin, ei ensin tehonnut, mutta kolmannella kerralla osasi fysioterapeutti tuikata nappi kohtaan ja siihen loppu ne kivut ..suosittelen!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No joo. Norjassa osa kätilöistä oli talon puolesta koulutettu akupunktion käyttöön eli synnytyssaleissa oli steriilit akupunktioneulat muiden synnytyksen hoidossa käytettävien välineiden kanssa. Sitä käytettiin kivunlievityksen ohella myös pahoinvoinnin, heikkojen supistusten, istukan irtautumista helpottamaan jne. hoitoon. Osalla auttoi, osalla ei.

Reiki-hoidon olen kerran nähnyt vuodeosastolla. Pääasia oli, että potilas koki hoidon auttavan ja oli tyytyväinen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllähän noita kaiken maailman humpunki hörhelöitä on vaikka kuinka. Onkos joku kuullut korva-kynttilähoidoista? Kynttilä korvaan ja tuikataan palamaan... mitä kumman hyötyä tosta vois olla???

Akupunktiohoidot taitavat kuitenkin olla kaikkein yleisimpiä. Itse ainakin tiedän muutaman paikan jossa joko hoitajat tai lääkäri suorittaa akupunktioita. En tiedä mitä potilaat ovat niistä sanoneet, mutta kai niistä jotain iloa on ollut?

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toi  korvakynttilähoito mainitaan yhdessä Päätalon romaanissakin. Käytettiin korvatulehduksen hoitoon... Ei kai siihen aikaan ollut muitakaan keinoja eli pääasia oli että jotain yritettiin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toi  korvakynttilähoito mainitaan yhdessä Päätalon romaanissakin. Käytettiin korvatulehduksen hoitoon... Ei kai siihen aikaan ollut muitakaan keinoja eli pääasia oli että jotain yritettiin...

Arabit käyttivät oliiviöljyä korvakipuun. Sitten myöhemmin tulivat meidän sairaalaan (Libanon), kun kuulo oli kadonnut. No korvasta löytyi aina noin puoli tonnia kuivunutta oliiviöljyä...Ja vielä he ihmettelivät että mistähän moinen moska on korvaan tullut.

Olivat toisin kiitollisia kun alkoivat taas kuulemaan.

Tuli mieleen,että humanitäärityönä voitaisiin tilata Topsyja paikallisväestölle.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen antanut itselleni kertoa että noita kynttilöitä käytettäisiin vaikun poistoon paremminkin kuin tulehdusten hoitoon. Puolituttu joka oli kokeillut väitti kuulon parantuneenkin.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen antanut itselleni kertoa että noita kynttilöitä käytettäisiin vaikun poistoon paremminkin kuin tulehdusten hoitoon.

Jos poltan kyntilää korvassa, ni miten hel....sä  8) se vaiku sielt  hävii luulis et teariini valuu korvaan ja kuulo tukkiintuu entistä enemän sen vaikun lisäksi.  huh.gif

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En ole nuita nähnyt mutta ymmärsin noitten olevan paremminkin onttoja paperikääröjä kuin kynttilöitä. Palaessa käärön sisälle syntyy alipaine tms. joka nostaa vaikut veke.

Ilm. tehokkuus ei vastaa Removaxia ja korvahuuhtelua, koska ei ole enempää käytössä.

-Niin joo. Ennen kuin joku pellepelottoman luonteen omaava kokeilee tätä kotona niin paikalla pitää olla avustaja joka seuraa kynttilän palamista ettei fleda tai korva kärähdä.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Niin joo. Ennen kuin joku pellepelottoman luonteen omaava kokeilee tätä kotona niin paikalla pitää olla avustaja joka seuraa kynttilän palamista ettei fleda tai korva kärähdä.

Ja kyllähän tuota "hoitoa" näyttää saavan "ammattitaitoisilta" terapeuteiltakin. Täällä kuukkelin linkkejä aiheeseen: http://tinyurl.com/26npo
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Myös hunajaa olen nähnyt valutettuna korvaan kipua parantamaan. On muuten kiva siivoilla sitä töhnää..

Toisaalta Burana-suponkin voi työntää korvaan kipua lievittämään, heh heh. 8) Järjen käyttö sallittua!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En ole tarvinnut moisia hoitoja, mutta kiropraktian ja akupunktion olen kuullut olevan hyviä hoitomuotoja (riippuu mikä vaiva). Kuten myös vyöhyketerapia.

Mutta tuo reikihoito... En mä ainakaan usko, että kenenkään käsien kautta energia siirtyis toiseen!

Tein yhtenä kesänä melkein 3kk pelkkää aamuvuoroa, ja aamuvirkku ihminen kun en ole niin ne oli tuskaiset kuukaudet! Tuli työt kuitenkin tehtyä!  8) Tällä samaisella OS:lla sattui olemaan yksi hoitaja joka oli käynyt reikikurssin ja antoi hoitojaan aina välillä toisille hoitajille vuoron alussa... En mennyt siihen jonoon mukaan, eikä niillä muillakaan hoitsuilla tuntunut aamuisin olevan sen enempää energiaa kuin mullakaan!  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toi  korvakynttilähoito mainitaan yhdessä Päätalon romaanissakin. Käytettiin korvatulehduksen hoitoon... Ei kai siihen aikaan ollut muitakaan keinoja eli pääasia oli että jotain yritettiin...

Ei ne korvakynttilät kyllä minusta korvatulehduksen hoitoon käy. Ideanahan siinä on se, että lämpö pehmittää korvavaikun ja alipaine vetää sitä ulospäin. En ole kokeillut, mutta eräs tuttu hieroja meinasi niitä tilata tuossa jokin aika sitten, pitääkin kysyä toimivatko ne oikeasti..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakko tunnustaa... Kokeilunhaluisena skeptikkona olen kerran polttanut korvakynttilän molemmissa korvissani ihan vain nähdäkseni auttaako se muka. Yllätys oli suuri, kun avasin kynttilän polttamisen jälkeen ja sieltä tuli kuin tulikin vaikkua.

Niitä kynttilöitä saa luontaistuotekaupoista, ja ovat rakenteeltaan todella paremminkin tötteröitä kuin kynttilöitä. Kynttilän palaessa syntyy ilmeisesti imua, joka nostaa vaikkua kynttilän putkeen kivuttomasti ja helposti.

Kokeilu on kyllä jäänyt vain yhteen kertaan, mutta vaikutti tehokkaalta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, ja tosiaan minullakin oli avustaja pitämässä kynttilää pystyssä ja vesilasi vieressä  8)

Muistelisin, että kynttilän käyttöohjeissa kiellettiin käyttämästä sitä jos korva on tulehtunut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...