Jump to content
MAINOS

Vapaapäivillä kikkailua?


-teme-

Recommended Posts

Mitenkäs on kun minut näin opiskelijana hälytetään duuniin ja pyydetään tekemään puhelimessa esim ma-pe töitä putkeen (vuorot esim iltaa ja aamuu) ja sit mulle lätkätään alkamaan vapaapäivillä toi tuosuhde tai sit laitetaan tonne perään ne vapaat? Onko ok? Eiks niitten pitäs mulle ylityö tunteja maksaa jos ei ois noita vapaita?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ei maanantain ja perjantain välillä pysty kertymään ylitöihin vaadittavaa määrää tunteja. Ettei vaan kyseessä olisi se että sinä teet jonkun vakihoitajan työvuorolistaa ja hänellä olisi ollut vp:t työputken alussa ja lopussa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä tehdään juuri noin eli sijaiselle laitetaan vapaapäiviä työputken perään niin monta kuin vaaditaan, jotta saadaan tunnit mahtumaan s-rajan sisälle. Ei sitten tarvi maksaa ylityötunneista 50:tä %:a. Ukaasit on tullu palkkatoimiston puolelta ja kait sinnekin jostakin ne käskyt on tullu. Enpä ole laskenut kumpi tulee edullisemmaksi työnantajalle mutta ehkä-pä tällä sitten voidaan estää liiallinen työnteko samalle työnantajalle kun meillä ainakaan ei saa olla näiden vapaapäivien aikana toisella osastolla työssä. Siitä se vasta sotku tulee kun niitä on selvitelty ja niitä ON selvitelty.  :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joskus olin x osastolla töissä about 4 pv kun niille päiville mut töihin soittivat soittivat. En mie muistanut et niitä vapaita sinne perään lykkivät ja sovin osaston y:n kanssa et joo joo tulen töihin tietty heti ton ekan työputken päälle. Keikkaa siis heitin samaan organisaatioon, joten hieman tuli hyvä tili  :P Olin ehkä hieman kallis tyyppi SHP:lle mut ei voi auttaa. Ei siitä ainakaan mulle oo mitään penaltya tullu, liekkö oh menettänyt virkansa, mene ja tiedä  :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä tehdään juuri noin eli sijaiselle laitetaan vapaapäiviä työputken perään niin monta kuin vaaditaan, jotta saadaan tunnit mahtumaan s-rajan sisälle. Ei sitten tarvi maksaa ylityötunneista 50:tä %:a.

Taitaa olla sitten hieman eri systeemit periodilistoja tekevillä. Ennen kuin ylityöprosenteille päästään niin lisätöitäkin on tehtävä useita tunteja.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuntipalkalla kun olen, niin ylityökorvauksiakin maksetaan. Mielellään jää pitempään, jos on tarvis. Viimepalkasta neljäs osa oli ylityökorvauksia.

Ja niistä vapaista. Jos ne on alussa tai lopussa niin eihän niitä tarvitse ottaa. Sopii vaan, että on töissä vaikkapa ma-pe, eikä suostu lupaamaan la-su (=vapaa päiviä). Kaikkea työnantaja kyllä yrittää, mutta pitää itse oikeuksistaan kiinni eikä suostu ihan mihin vaan.

Res. alik.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...