Jump to content
MAINOS

Terveydenhoitajan harjoittelu, itsenäiset vastaanottokäynnit


Terveydenhoitajaopiskel

Recommended Posts

Hei,

Laitan tämän tännekin.

Opiskelen terveydenhoitajaksi ja minulla on menossa neuvola-harjoittelu. Ongelma on se, että ohjaaja ei ole antanut minun pitää niin paljon kun haluaiisn käyntejä itsenäisesti, vaikka niin koen oppivani parhaiten. Suurin osa opiskelukavereista on pitänyt täysin itsenäisesti käyntejä viikkoja. Miten muilla th:ksi opiskelevilla, oletteko harjoitteluissa pitänyt miten paljon käyntejä itsenäisesti vai onko ohjaaja ollut koko ajan vieressä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Missäs vaiheessa opintoja olet? Toisaalta ymmärrän ohjaajan kannan, opiskelijaa ei mielellään jätetä itsenäisesti tekemään käyntejä, sillä hän on kummiskin vastuussa sun toiminnasta. Nimittäin ei ole ensimmäinen kerta, kun tarkka th bongaa esim sydänvian tai ongelman ravitsemuksessa, mikä opiskelijalta saattaa mennä ohi. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiköhän ohjaaja halua varmistaa että omaat riittävät tiedot ja taidot, jotta voit toimia harjoittelun loppupuolella itsenäisemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Th neuvolassa

Yleensä ekassa neuvolaharjoittelussa on opiskelija voinut tehdä itsenäisesti vastaanottoja harjoittelun loppuvaiheessa, yleensä ehkä (3-)4.-5. viikolla. Riippuu vähän opintojen vaiheestakin, onko aiempas kokemusta vastaanottotyöstä. Ota asia esiin ohjaajan kanssa ja sano, että haluaisit tehdä myös itsenäisesti niin että ohjaaja tulee vo:n lopussa vasta paikalle. Neuvolassa käyntien sisältö on aika vakio, niin se on turvallinen paikja harjoitella (esim. akuuttivastaanottoon verrattuna) ja samat asiakkaat palaavat kuitenkin aina uudelleen, niin unohtuneita asioita voi myöhemmilläkin käynneillä käydä läpi.  Ja ohjaajalta voi kysyä hankalammista tapauksista. Jos ohjaaja on sitä mieltä, että taidoissasi olisi vielä parantamista, niin sekin olisi hyvä kuulla hyvissä ajoin ennen harjoittelun loppua. Kannattaa siis ottaa asia esiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Aloittaja

Tämä on 1. Th-harjoittelu ja neuvolassa, olen saanut välillä tehdä itse vastaanottoja (viime viikosta lähtien) mutta en silti niin paljon kun haluaisin, koska opin parhaiten tekemällä itse enkä opi seuraamalla sivusta. Ohjaaja tulee aina lopussa paikalle. Nyt on 2 viikkoa jäljellä enää harjoittelua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...