Jump to content
MAINOS

yötyö yh:na


Lego

Recommended Posts

Hei!

Heräsin nyt keskellä yötä ja mietin. Voiko yksinhuoltajana kieltäytyä yötöistä? Lähinnä mietin sellaista paikkaa, jossa ollaan yksin vastuussa kaikista asiakkaista. Jos vaikka keskellä yötä lapsi sairastuu (vaikka oksennustautiin) niin mun velvollisuus on hakea lapsi hoidosta pikaisesti pois. Mutta mikäli en keskellä yötä saa sijaista niin miten menetellä? Jos lasta ei haeta päiväkodista niin ei hoitajalle jää käsittääkseni muuta vaihtoehtoa kuin viedä lapsi johonkin lastensuojelun osoittamaan paikkaan, jos ei varahoitajakaan pääse lasta hakemaan. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

No ei helkkarissa niitä nyt sieltä hoidosta lähetä lastensuojelun osoittamaan paikkaan viemään yöllä jos lapsi sairastuu. Eiköhän ne siellä hoitopaikassa nyt ymmärrä sen verran että äiti on töissä yön eikä sinne heti sijaista saada. Keskellä yötä sijaisen saamisen mahdollisuus nyt on muutenkin varmaan 1% luokkaa....

Toki aina voi neuvotella työantajan kanssa että et yövuoroa tee. Neuvottelemalla näistäkin asioista selviää. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No ei helkkarissa niitä nyt sieltä hoidosta lähetä lastensuojelun osoittamaan paikkaan viemään yöllä jos lapsi sairastuu. Eiköhän ne siellä hoitopaikassa nyt ymmärrä sen verran että äiti on töissä yön eikä sinne heti sijaista saada. Keskellä yötä sijaisen saamisen mahdollisuus nyt on muutenkin varmaan 1% luokkaa....

Toki aina voi neuvotella työantajan kanssa että et yövuoroa tee. Neuvottelemalla näistäkin asioista selviää. ;D

No ei helkkarissa niitä nyt sieltä hoidosta lähetä lastensuojelun osoittamaan paikkaan viemään yöllä jos lapsi sairastuu. Eiköhän ne siellä hoitopaikassa nyt ymmärrä sen verran että äiti on töissä yön eikä sinne heti sijaista saada. Keskellä yötä sijaisen saamisen mahdollisuus nyt on muutenkin varmaan 1% luokkaa....

Toki aina voi neuvotella työantajan kanssa että et yövuoroa tee. Neuvottelemalla näistäkin asioista selviää. ;D

​Toivottavasti on noin. Harvemmin lapset toisaalta yöllä yllättäen sairastuu. Oon vielä noita yövuoroja onnistunut välttelemään lasten ollessa pieniä. Nyt oon työttömänä ja työnantaja jostain löysi tiedot ja kutsui haastatteluun johon pakko mennä vaikka kyseessä 3-vuorotyö. Mutta yritän puhua sen puolesta, että ois yövuoroja perhetilanteen takia vähän. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

... ja yksin ollaan? Niin joo, joku HH-rinki esmes... Mitä jos ite sairastuu illalla tyyliin klo 21 alkaa laattaa?

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen ainakin joutunut tekemään vuoron ( ilta, yö) loppuun; kuumeessa, oksennustaudissa mm. Koska ei saa sijaista mistään! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

... ja yksin ollaan? Niin joo, joku HH-rinki esmes... Mitä jos ite sairastuu illalla tyyliin klo 21 alkaa laattaa?

​No siinähän ei ole vaihtoehtoa jos ei sijaista mistään (tuskin..) saa siihen aikaan taiottua, vuoro on tehtävä loppuun. 

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos et ole yrittäjä niin se on esimiehesi ongelma mitä tehdä jos sairastut, ei sinun.

​Työajat ne on esimiehilläkin, mutta niin kauan hallintoporrasta ylös, kunnes tulee vastaan joku jolla on velvoite tuo asia hoitaa. 

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

... ja yksin ollaan? Niin joo, joku HH-rinki esmes... Mitä jos ite sairastuu illalla tyyliin klo 21 alkaa laattaa?

​No siinähän ei ole vaihtoehtoa jos ei sijaista mistään (tuskin..) saa siihen aikaan taiottua, vuoro on tehtävä loppuun. 

​Hengityshalvauspotilaat kuuluvat erikoissairaanhoidon vastuulle, ja heillä on nimellisesti jokin taustaosasto/yksikkö. Soitto sairaalaan että potilas tulee nyt sairaalaan yöksi, ambulanssi pihaan ja sairas hoitaja kotiin.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jaa hoidetaanko noi HH potilaat kotonaan? Eikös ne yleensä ole jossain tk.n vuodeosastoilla ja aina niillä on omahoitaja. Tk.ssakin yleensä yövuorossa on osastollakin kaksi hoitajaa. Voihan sen tuonkin tehdä suomalaiseen tapaan tosi hankalasti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osastoilla soitetaan tottakai sinne toiselle osastolle tai yksikköön, että löytyykö sieltä joku tuuraamaan. Esim paikka jossa on useampi osasto täytyy pystyä antamaan yksi yöhoitajista sinne paikkaan josta kahdesta toinen on sairaana. Meillä menee niin, että terveyskeskuksissa se viimeinen paikka mihin soitetaan on perusterveydenhuollon päivystys, josta otetaan se hoitaja. Se sitten ajelee taksilla kyseiseen yksikköön.

Selvittäkää ja kyselkää esimiehiltänne, täytyy nämä asiat olla hoidettu ja sovittu. Nuo ohjeet saatat jopa löytää jostain jos hetken kaivelee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jaa hoidetaanko noi HH potilaat kotonaan? Eikös ne yleensä ole jossain tk.n vuodeosastoilla ja aina niillä on omahoitaja. Tk.ssakin yleensä yövuorossa on osastollakin kaksi hoitajaa. Voihan sen tuonkin tehdä suomalaiseen tapaan tosi hankalasti.

Kotiin ne hoidetaan, tai sitten esim. jossain palvelutalossa saattaa olla yksiö/kaksio hengarin kotina jos ei omassa kodissa onnistu muutostyöt niin että siellä asuminen on järkevää. Oma hoitorinki pyörii sitten kotona (lähäreitä) joka on asiakkaan päivittäisestä hoidosta vastuussa.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse siis HH-potilaita aina kotona hoitanut. Ja tarkoitan tilannetta, jossa alkaa laattaamaan 1 h - 1,5 h ennen yövuoron alkua paikoissa, joissa potilaita hoidetaan yksin. Toki olen ollut töissä kipeänä jonkun 1-2 h. Meillä joskus muinoin HH-ringissä nimellinen taustayksikkö on teho, no sinne olisi voinut kokeilla soittaa :D No onneksi ei koskaan käynyt noin... Kerran potilaan koiralla oli ripuli...

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Itse olen tehnyt paljon yötyötä, samoin puoliso. Monesti ollaan oltu yhtä aikaakin yötöissä. Tällöin äitini on huolehtinut lapsesta päivän, vuoropäiväkoti yön.

Kahdesti on päiväkodista soitettu, tai oikeastaan jätetty soittopyyntö tekstiviestinä yöllä. Kummallakin kerralla oon sanonut että "valitan, en pääse, olen töissä." Tosin poika on hyvä nukkumaan, myös kipeenä, joten aamuun ovat pärjänneet hyvin.

 

Ainakin meidän päikyssä tiedetään vallan hyvin se että ne jotka ovat yön töissä, ovat yleensä sellaisissa paikoissa töissä, joista ei niin vain lähdetä. Kuten sairaaloissa ja hoitolaitoksissa. En ole ainakaan koskaan kuullut että olisivat lastensuojelua vaivanneet asialla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...