Jump to content
MAINOS

Vanhusten ravitsemus


Uurastaja

Recommended Posts

Tässä aloitin vuoden sopparin, palvelutaloon..oli vkon rapsat ( ite tehny 2 iltaa vain) koska teen vakkarina osa-aikaista. tämä vkon saldo iltapalalla : 5 iltaa ja JOKA iltana: makkara/nakki/makkara/nakki kaikessa eri muodossa..noh kaivoin vanhan rapsavihon esiin ja: iltapala: ranskalaiset ja pihiviä. ranskalaiset+ pihviä, makkkaraa, makkaraa, nakkia nakkia, JOKA ILTA!!! Aattelinkin kysyä ihan varmuuden vuoksi, että olenko nyt ihan hakoteillä kun musta tää ei mee ihan oikein! Kamalinta mihin törmäsin: Lounas: nakkikastike, Päivällinen: lounaalta jäänyt nakkikastike jailtapala:käristemakkara..meinasin oksentaa tossa kohtaa!!!!!  ja samassa tuupataan vatsantoim. lääkkeitä 2x pvä, ja kotisairaanhoidon ohjeesta punnituksia, kun painot nousee..huoh!! Tartteeko oikeestaan olla einstein!

 

ja sitten mielipide: Marevan + mobilat?? varsinkin kun menee matrifen + 1 g paracetamol 3 x pvä? 

 

ja kolmas ongelmana VTI, ns. alapää froteepyyhkeet roikkuu käsipyyhkeiden vieressä ( kaapeissa säkkitolulla kertis pesulappuja) , jopa näin missä puolisokeet täys dementikot, tuli vaan näin tyhmänä mieleen että kuka varmistaa mihin ja kenen pyyhkeeseen ne kädet tai kasvot pyyhitään?! Mutta muutokset EI IKINÄ!! huoh! 2 kodinhoitajaa, 1 kouluttamaton, ja nyt itse lähin vetään hommaan lähärinä, ja ei kuulemma toivookaan että muutokset läpi menis! pätemistä joten mielipiteitä, kiitos :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

joten mielipiteitä, kiitos :)

 

Paska paikka. Itse en olisi tuollaisessa ihmisten kaatopaikassa töissä päivääkään.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tiivistettynä: surkeaa ruokaa. Huono hygienia. Ketään ei kiinnosta.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minua kiinnostaa!! Se että ei ole helppo lähtee viemään(kö) muutoksia eteenpäin, kun " aina on tehty näin"! Ja ihan suoraan sanottuna, onko siihen aihetta? Minusta kyllä olisi! se kai tästä työstäkin tekee jo hannkalan,on vuosia alalla, on kokemusta, ja tärkeintä; on sydäntä! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä itse koen, on se että tärkeintä ei ole asiakas, vaan ne päiväykset :/ Samaa kai voisi soveltaa kaikkeen..kun säästetään, mutta säästetäänkö kumminkaan? ne ( voi kun vihaankin kun AIKUISEN IHMISEN PYYHENAULAKOSSA LUKEE: PYLLYpyyhe!!!) Kun VTI kierre on koko ajan, eikö tämmönen jo lisää sitä? Tai kun tuupataan 2x pvä kaikenmaailman jauhepulvelia että vatsa toimii, versus ajatellen edes JOSSAIN määrin ruokavaliota?! kuka meistä työntekijöistä söisi 6x vkossa makkaraa ja ranskalaisia iltapalalla klo 19, en minä ainakaan!! 

 

Olenkin ehkä huono tälle alalle, koska en säästä :/ vai säästänkö kuitenkin!!  :w00t:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tarkoitin siis että siellä työpaikassa ei ketään kiinnosta!

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vähän kuulostaa nyt anteeksi vain siltä että nimimerkin Uurastajalla voisi tehdä ihan hyvää purkaa niitä tuntemuksiaan jossain muuallakin kuin vain täällä foorumilla.

 

Kuulostaahan tuo meno aika helkutin omituiselta, mutta niinkuin itsekkin tiedät, niin ei asiaan muutosta tätä kautta saa. Voidaanhan me tuota menoa kauhistella vaikka maailmantappiin, mutta tuskin siitä mitään hyötyä on.

 

PS: Rupea pitämään ruokablogia. Ota kuva ruoka-annoksesta aina kun olet töissä ja laita päivämäärä mukaan. Iltapäivälehtien märkä päiväuni tuollainen kuvakollaasi. Saat siitä vielä todennäköisesti jonkun vihjepalkkionkin. Työpaikka tosin lähtee todennäköisesti kanssa, mutta empä itse tuollaisessa paikassa olisi päivääkään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

PS: Rupea pitämään ruokablogia. Ota kuva ruoka-annoksesta aina kun olet töissä ja laita päivämäärä mukaan. Iltapäivälehtien märkä päiväuni tuollainen kuvakollaasi. Saat siitä vielä todennäköisesti jonkun vihjepalkkionkin. Työpaikka tosin lähtee todennäköisesti kanssa, mutta empä itse tuollaisessa paikassa olisi päivääkään.

Tämä. Ja linkki tänne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onhan tämä palsta hyvä väylä "tuulettaa", eipä noita työssä tulleita kysymyksiä voi paljon muuallakaan käsitellä. Itse kanssa pitäisin päiväkirjaa ja nostaisin asian esiin jossain yhteisessä kehittämispäivässä.

Vaikuttaa aika samanlaiselta hoitolaitokselta missä itsekin olen ollut työssä. Lounaat olivat peruna/ kastikelinjaa ja homma muutenkin aneemista. Samoin lounaan jämiä annettiin "iltapalaksi".

Itse hoitotyössä säästettiin myös; pesuaineet kortilla ja vessatukset hoidettiin mikkihiiri- hanskoilla, jotka usein olivat loppu.

Näihin asioihin pitäisi saada myös jonkinsortin laatuvaatimukset. En tiedä kriteereitä, mitä nykyään kuuluu kuntien ostopaikkoihin. Se taitaa ainakin olla, että WC:t ovat joka asukkaalla omat, muusta ei ole tietoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä eniten pistää vaan ahistaan kun näkee ja kokee useemmassa paikassa näitä epäkohtia, ei mun henkinen psyyke ole vielä romuna mutta mielestäni myös vanhukset on ansainneet elämänarvoisen kohtelun ja hoidon! Taas törmäsin ko. omasta mielestäni hoidon laatuun merkittävään tekijään, varmistelin vaan että olenko ainoa laatuani. Sehän kai tässä eniten kaihertaa, kun on sitäkin ihan silmien alla ettei mistään välitetä :/ 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikä tässä kyse nyt ole mistään roskalehtien tukemisesta mälläämisellä ko. aiheilla!! Ehkä se kyynisyys ja välinpitämättömyys näkyy tälläkin foorumilla, ikävä kyllä!! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikä tässä kyse nyt ole mistään roskalehtien tukemisesta mälläämisellä ko. aiheilla!! Ehkä se kyynisyys ja välinpitämättömyys näkyy tälläkin foorumilla, ikävä kyllä!! 

 

Valitettavasti tuo taitaa olla ainut tehokas tapa tehdä asialle jotain. Onhan se surullista että suomessa tilanne on tämä, mutta... se vanhusten olojen parantuminen taitaa nopeiten tulla iltapäivälehden paskamyrskyn siivillä. Niinkuin nämä ikkunanpesijät jotka lasketaan vahvuuksiin jne kohut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä eniten pistää vaan ahistaan kun näkee ja kokee useemmassa paikassa näitä epäkohtia, ei mun henkinen psyyke ole vielä romuna mutta mielestäni myös vanhukset on ansainneet elämänarvoisen kohtelun ja hoidon! Taas törmäsin ko. omasta mielestäni hoidon laatuun merkittävään tekijään, varmistelin vaan että olenko ainoa laatuani. Sehän kai tässä eniten kaihertaa, kun on sitäkin ihan silmien alla ettei mistään välitetä :/ 

 

Syy miks minä en yksinkertasesti taivu vanhustenhoitoon,ei mun eettinen omatunto vaan anna periksi.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyynisyys ja välinpitämättömyys näkyy foorumilla - ai kun ei tullutkaan kimppahaukkujien kuoroa yhdessä mollaamaan nimetöntä palvelutaloa netissä? Se on ihan fakta et ei täältä foorumilta käsin kyllä kukaan mitään voi asialle tehdä, oot saanut vastauksia joilla lähteä eteenpäin. Jos epäilet hoidossa tapahtuvia laiminlyöntejä, ota ne esille. Jos työkaverit ei kuuntele, mene esimiehelle. Jos esimiestä ei kiinnosta, niin sit vaan hakeudut jälleen ylemmälle taholle. Kysy lääkäriltä (kai teillä on sellainen) mitä mieltä hän on lääkityksistä ja VTI-kierteestä, anna ehdotuksia ja mietteitäsi sinne. Netissä kauhistelu ei auta, eikä mene oikeaan osoitteeseen. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luuletko että en olisi toiminut kuten ehdotat, 16v tätä alaa nähneenä ja työtä tehneenä?!  :D Koska aina on näin tehty, en voinut nyt muuta kun toimia itse eritavalla. Eikä siitä sen enempää!! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Henkilökohtaisesti mua sieppaa ihan jäätävästi se että käytetään argumenttia "olen ollut näin ja näin pitkään alalla, kyllä minä tiedän", ihan kuin se olisi sataprosenttinen tae sille, että kaikki voitava on tehty. Sillä samallahan noi kenestä valitat toimii. Jos olet kerran tehnyt asialle jotain, niin miksi en saanut lukea niistä vaan siitä, että kuinka perseellään kaikki tuolla paikassa on? Mitä esimies sanoi? Millä näitä perusteltiin ettei voida muutoksia tehdä? Mitä tuumasi lääkäri kun kysyit epäselvyyksistä lääkkeiden kanssa? Miten esitit asian? Oletko harkinnut valituksen tekemistä esimiehen ohitse? Yhden näkökanta asiaan on aina vain kolikon toinen puoli.

 

Vai kumosiko toi ei siitä sen enempää tän kaiken? Teit avauksen ja kun vastaukset ei miellyttäneet niin eipä sitten tarvitsekaan asiasta keskustella? En rehellisesti sanoen nyt kyllä ymmärrä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan olen saanut samat vastaukset, mitä mieltä itsekkin olen ollut, epäkohtiin..vaan minkäs teet jos tavat ja tyyli ei muutu, ja siihen ei kukaan reagoi! Ei auta kun sitten itse toimia niinkun pitäs, muuta kun ei voi! Ei sen ihmeellisempää! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Luuletko että en olisi toiminut kuten ehdotat, 16v tätä alaa nähneenä ja työtä tehneenä?! :D Koska aina on näin tehty, en voinut nyt muuta kun toimia itse eritavalla. Eikä siitä sen enempää!!

Sulla on kyllä ollut huono tuuri kun ei noiden vuosien aikana ole löytynyt kunnon työpaikkaa. Vaihda paikkakuntaa jos sekä kotihoito että asumispalvelut on tommosia ja etsi sopivampi työ. Tuo mainitsemasi työpaikka ei voi olla kuin joku yksityinen . Ku tapuolella on vaihtuvat ruokalistat ja hoitovälineet ja ohjeet ihan muuta kuin mikkihiiri hanskat. Aika räikeitä kaikenkaikkiaan on noi sun mainitsemasi työpaikat. Ihmettelen suuresti.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt kyllä täytyy kommentoida: Eli asia, johon olen ERITYISESTI hoitoalalla ja ERITYISESTI naisvaltaisella sellaisella törmännyt, on pikku veetuilu. Mulla vaan nousee karvat pystyyn tällä palstalla Uurastajan saamista kommenteista.

ANNA KAIKKIEN KUKKIEN KUKKIA, ei kukaan mene rikki, jos lukaisee vähän kärjekkäitäkin mielipiteitä, tai tuulettaa omalla tavallaan.

Ikävä, että toisinaan on tullut tunne ettei uskalla tälle palstalle kirjottaa kokemuksiaan, voi tulla nokkiin (on kyllä tullutkin), vaan pystyn kyllä puolustautumaan. Kaikki ei vaan pysty.

Eli jos haluat vähän "kouluttaa" jatkossa jotakuta, niin mietippä miltä itsestä tuntuisi. Kaikella hyvällä.

(mulle kyllä saa sanoa, vastaan kyllä kun en mene rikki ;)).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaivan kyl vähän verta nenästäni lähtemällä tähän mukaan, mutta tää on jo toinen ketju missä oon osallisena jossa helistään kielenkäytöstä. Pikavilkaisulla katoin tätä ketjua uudelleen, niin kommentti johon edellisellä sivulla vastasin, on poistettu ja ikävää luettavaa sekin oli. Mulla ei oo tarvetta kouluttaa ketään, mutta en ymmärrä miten joukkokauhistelu paikan X tilanteesta auttaa yhtään mihinkään, etenkin kun kaikkeen pitää internetissä suhtautua varauksellisesti - kuka vaan voi nimettömänä väittää mitä vaan. Musta on älytöntä hermostua siitä, että vastaus on simppeli, kaikkiin laiminlyönteihin ja väärinkäytöksiin tulee puuttua. Jos se ei onnistu oman vaikutusvallan alueella, tulee ottaa yhteyttä siihen tahoon, joka sille jotain mahtaa. Enemmän se auttaa kuin kimppaulina pomosta, työkavereista, lääkäristä, talonmiehestä ja mikkihanskoista - joita kukaan muu ei ole livenä todistanut kuin aloittaja joka näin väittää. Siitähän tässä keskustelussa on pääsääntöisesti kyse, ei siitä, kenellä on hirvein työpaikka. Rehellisesti sanoen kun yksi ja sama nimimerkki on tuttu useista ketjuista ja viestien sisältö on 99% ollut valittamista omasta työpaikastaan, niin ainakin mulla alkaa v-käyrä nousemaan koska en ymmärrä miksi pitää ehdoin tahdoin pitää kiinni jostain, mikä on ilmeisesti pelkkää p*skaa ja kuitenkin rutista siitä ketjusta toiseen. Vertaistuki on jees ja joskus tekee hyvää päästää vähän höyryjä, mutta joku tolkku touhuihin kuitenkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...