Jump to content
MAINOS

Huonontunut työtilanne


Morbidi

Recommended Posts

Mitä on tapahtunut muutaman kuukauden aikana pk-seudun työtilanteessa? Olin töistä pois 3kk ja nyt etsin työtä ja tuntuu ettei ole mitään tarjolla. Seuressakin muutama hassu vuoro koko tälle viikolle! HUSin rekrytointiin soitin, ja heillä on kuulemma rekrykielto.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Kannataskohan ne rekryn tyypit sitten laittaa vaikka hoitotöihin, jos ne ei saa ketään rekrytä :)

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

soteuudistus ja politiikka vaikuttaa tähän paljon. pelottava tulevaisuus, kunnioittaen foccen kommenttia. Ja myös aloittajan. Moni erikoisala näyttää siltä, että ne uudistetaan yksityistäen. Vanhana terveyskeskuslääkärin kannattajana kannanottoni on julkisen terveydenhuollon puolella. Sairaanhoitopiirit, niiden johtajat ja kaupunkien myös saisivat olla poliitiikassa, niin paljon kuin politiikkaa vastustan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No helevatti. Onhan töitä ollut aina lukuunottamatta lama-aikaa 20 v sitten. Nyt säästetään. Joka kaupungissa. Kysymykset hallitukselle. Ja esitänkin niitä joskus :)

Nyt kun nähtyäni sos- & terveydenhuoltoalan kehitystä, osaan jo kommentoida asiallisestikin. Seuraamme Jutan ja Jyrkin ja heidän avustiensa toimintaa. Minä vaan toivon että neuvonantajissa on sairaanhoitopiirien neuvonantajia riittämiin. He kun ovat viime aikoina esittäneet koko sote uudistuksen menosta tulevaisuudessa huonosti. Toivotaan parasta. Ja minä en ole se joka toivoo parasta työtilannetta, vaan hyvää hoitoa. Jokainen kolleega ymmärtää sen. 50 v eteenpäin saattaa olla hurja tilanne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

HUS säästää :) Ja joissakin kaupungin paikoissa Seuren keikkalaisilla teetetään nykyään vain 7h työpäiviä säästösyistä.

No ihan mielelläni tekisin edes niitä 7 tunnin päiviä :D

Niin ja tarkennus aloitukseeni: Etsin siis pitkää sijaisuutta. Vakipaikkoja jonkun verran näkyy olevankin, mutta ei niitäkään niin paljon ku ennen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Äkkiseltään löytyi +100 paikkaa auki (sh/hoitaja) ihan mollin sivuilta ;)

Uusimaa alueelta unohtui se mainita... 

Kuten sanoin, etsin sijaisuutta :) Vakipaikkaa on mun kokemuksen määrällä aivan turha hakea. Koko Uusimaalle en voi mennä töihin. Että silleen :/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

 

Äkkiseltään löytyi +100 paikkaa auki (sh/hoitaja) ihan mollin sivuilta ;)

Uusimaa alueelta unohtui se mainita... 

Kuten sanoin, etsin sijaisuutta :) Vakipaikkaa on mun kokemuksen määrällä aivan turha hakea. Koko Uusimaalle en voi mennä töihin. Että silleen :/

 

 

Ei kaikkiin vakipaikkoihin vaadita kokemusta. Toki ymmärrän sen että ei _halua_ vakipaikkaa jos ei ole kokemusta, eli haluaa kokeilla ensin, mutta Etelä-Suomessa ainakin vakipaikkoja saattaa lohjeta pienelläkin kokemuksella, jos hakijoita ei vain kertakaikkiaan ole.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

 

 

Äkkiseltään löytyi +100 paikkaa auki (sh/hoitaja) ihan mollin sivuilta ;)

Uusimaa alueelta unohtui se mainita... 

Kuten sanoin, etsin sijaisuutta :) Vakipaikkaa on mun kokemuksen määrällä aivan turha hakea. Koko Uusimaalle en voi mennä töihin. Että silleen :/

 

 

Ei kaikkiin vakipaikkoihin vaadita kokemusta. Toki ymmärrän sen että ei _halua_ vakipaikkaa jos ei ole kokemusta, eli haluaa kokeilla ensin, mutta Etelä-Suomessa ainakin vakipaikkoja saattaa lohjeta pienelläkin kokemuksella, jos hakijoita ei vain kertakaikkiaan ole.

 

Ja hakea kannattaa siinäkin mielessä, että joskus saattavat tarjota sijaisuutta muille varteenotettaville hakijoille, vaikka ei vakipaikka tärppäisi. Itse aikoinaan hain vakipaikkaa, mutta jo haastattelussa kysyttiin, kiinnostaisiko vuoden sijaisuus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

 

Äkkiseltään löytyi +100 paikkaa auki (sh/hoitaja) ihan mollin sivuilta ;)

Uusimaa alueelta unohtui se mainita... 

Kuten sanoin, etsin sijaisuutta :) Vakipaikkaa on mun kokemuksen määrällä aivan turha hakea. Koko Uusimaalle en voi mennä töihin. Että silleen :/

 

Ei sitä kokemusta aina vaadita. Itse sain vastavalmistuneena hoitajana, kolmen kuukauden työkokemuksella kertalaakista vakipaikan pk-seudulta. Tästä tosin jo aikaa, mutta silti. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...