Jump to content
MAINOS

New Yorkissa julistettiin hätätila influenssan takia


Reportteri

Recommended Posts

Yhdysvalloissa on pahin influenssa-epidemia vuosiin. Tartuntoja on yli neljä kertaa enemmän kuin viime vuonna. H3N2-tyypin influenssan epäillään aiheuttaneen vajaan 20 lapsen kuoleman. New Yorkin kuvernööri julisti julkisen terveydenhuollon piirissä hätätilan epidemian vuoksi. Osavaltion apteekkareille annettiin valtuudet kirjoittaa influenssarokotteita myös alaikäisille potilaille, kun tavallisesti rokotteita saa määrätä vain aikuisille. Ihmisiä kehotetaan rokottautumaan influenssaa vastaan, mikäli he eivät ole vielä sitä tehneet. Epidemian uskotaan kuitenkin jo saavuttaneen huippunsa ja tartuntojen määrän kääntyneen laskuun. 

 

Lisää aiheesta:

http://yle.fi/uutiset/yhdysvalloissa_raju_influenssa-aalto_-_18_lasta_kuollut_tautiin/6446393

http://yle.fi/uutiset/influenssan_riepottelemaan_new_yorkiin_julistettiin_hatatila/6448765

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ja mä en ehtinyt otattaa rokotusta vaikka olisin halunnut  :shock: Työkeikat ja työharjoittelut meni juuri sillain, ettei rokotuksia ollut silloin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä osastolla on ollut kova vastustus influenssarokotteita kohtaan, hlökunnalla siis. Itse otin ja taidan olla ainoa. Onko muilla samoja kokemuksia?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä osastolla on ollut kova vastustus influenssarokotteita kohtaan, hlökunnalla siis. Itse otin ja taidan olla ainoa. Onko muilla samoja kokemuksia?

Melko neutraali suhtautuminen meillä, osa otti ja osa ei. Itse en ottanut kun olisi vapaapäivänä pitänyt ajella kymmeniä kilometreja piikin perässä, eli ei työnantajakaan tätä kovin tähdellisenä juttuna pitänyt. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä osastolla on ollut kova vastustus influenssarokotteita kohtaan, hlökunnalla siis. Itse otin ja taidan olla ainoa. Onko muilla samoja kokemuksia?

 

Meidän talossa vakituista henkilökuntaa yli 80, joista alle 10 halusi rokotteen....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...