Jump to content
MAINOS

yötöitä sairaanhoitajille/ yhteispäivystys


piupati

Recommended Posts

Heippa.

Voisitteko sairaanhoitajat kertoa kokemuksianne, kuinka hyvin erilaisissa työpaikoissa pystyy tekemään yövuoroja?

Onko sellaisia paikkoja missä voisi tehdä lähestulkoon vain yövuoroja sairaanhoitajana?

Entäs onko kellään kokemuksia yhteispäivystyksestä työskentelystä? Millaiset työajat yms.?

Kiinnostaa kiinnostaa kiinnostaa! :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Meillä yhteispäivystyksessä jokainen tekee vuorotyötä. Lääkärin todistuksella voi yötöistä jättäytyä. Yhdelle on näin joustettu, mutta johdon mielestä keskussairaalatason päivystyksessä työskentely edellyttää kaikkien vuorojen tekoa tasaisesti. Toki halutessaan voi toivoa yöpainotteista listaa, mutta kolmessa vuorossa meillä menee koko henkilökunta. Yöpainotteisessa listassa sallittu on max 6 yötä/lista.

Jos haluat nimenomaan vakiyököksi niin helpoiten onnistunee jossain yksityisessä palvelutalossa tms. Kunnallisessa (tai missä mä oon törmänny) niin harvemmin halutaan vakinaistaa yökön hommia, vaan vuorot jakautuvat tasaisesti. Kerran yhdellä kunnallisella vuodeosastolla oli vakiyökkö mutta siitäkin oltiin luopumassa kun muut alkoivat kyllästyä harvoihin yövuoroihinsa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän yhteispäivystyksessä meillä on muutama "vakiyökkö", ihan pelkkää yötä ei saa tehdä, mutta ainakin itselle on mennyt hyvin läpi tuo 10 yötä / 3 vk. Ei siinä montaa muuta vuoroa enää sitten mahdu. Pääkaupunkiseudulla jossain päivystyksessä oli 12 tunnin työvuorot, se tietää huiman määrän vapaapäiviä listaan.

Riippuu siis täysin siitä missä kylässä sattuu työskentelemään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä yhteispäivystyksessä jokainen tekee vuorotyötä. Lääkärin todistuksella voi yötöistä jättäytyä. Yhdelle on näin joustettu, mutta johdon mielestä keskussairaalatason päivystyksessä työskentely edellyttää kaikkien vuorojen tekoa tasaisesti. Toki halutessaan voi toivoa yöpainotteista listaa, mutta kolmessa vuorossa meillä menee koko henkilökunta. Yöpainotteisessa listassa sallittu on max 6 yötä/lista.

Jos haluat nimenomaan vakiyököksi niin helpoiten onnistunee jossain yksityisessä palvelutalossa tms. Kunnallisessa (tai missä mä oon törmänny) niin harvemmin halutaan vakinaistaa yökön hommia, vaan vuorot jakautuvat tasaisesti. Kerran yhdellä kunnallisella vuodeosastolla oli vakiyökkö mutta siitäkin oltiin luopumassa kun muut alkoivat kyllästyä harvoihin yövuoroihinsa.

anteeks kun kyselen nyt tyhmiä, mutta miten yhteispäivystyksessä tehdään aamuja? eikö päivystys ole auki 16-08? Vai siirtyykö hoitajat osastolle? (en ihan oikeesti tiedä... ) :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä yhteispäivystyksessä jokainen tekee vuorotyötä. Lääkärin todistuksella voi yötöistä jättäytyä. Yhdelle on näin joustettu, mutta johdon mielestä keskussairaalatason päivystyksessä työskentely edellyttää kaikkien vuorojen tekoa tasaisesti. Toki halutessaan voi toivoa yöpainotteista listaa, mutta kolmessa vuorossa meillä menee koko henkilökunta. Yöpainotteisessa listassa sallittu on max 6 yötä/lista.

Jos haluat nimenomaan vakiyököksi niin helpoiten onnistunee jossain yksityisessä palvelutalossa tms. Kunnallisessa (tai missä mä oon törmänny) niin harvemmin halutaan vakinaistaa yökön hommia, vaan vuorot jakautuvat tasaisesti. Kerran yhdellä kunnallisella vuodeosastolla oli vakiyökkö mutta siitäkin oltiin luopumassa kun muut alkoivat kyllästyä harvoihin yövuoroihinsa.

anteeks kun kyselen nyt tyhmiä, mutta miten yhteispäivystyksessä tehdään aamuja? eikö päivystys ole auki 16-08? Vai siirtyykö hoitajat osastolle? (en ihan oikeesti tiedä... ) :D

No esim. Osyp:iin menee nykyään kaikki lanssikyydit Oulussa, eivät mene enää omiin terkkareihinsa virka-aikana vaan suoraan yhteispäivystykseen.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä yhteispäivystyksessä jokainen tekee vuorotyötä. Lääkärin todistuksella voi yötöistä jättäytyä. Yhdelle on näin joustettu, mutta johdon mielestä keskussairaalatason päivystyksessä työskentely edellyttää kaikkien vuorojen tekoa tasaisesti. Toki halutessaan voi toivoa yöpainotteista listaa, mutta kolmessa vuorossa meillä menee koko henkilökunta. Yöpainotteisessa listassa sallittu on max 6 yötä/lista.

Jos haluat nimenomaan vakiyököksi niin helpoiten onnistunee jossain yksityisessä palvelutalossa tms. Kunnallisessa (tai missä mä oon törmänny) niin harvemmin halutaan vakinaistaa yökön hommia, vaan vuorot jakautuvat tasaisesti. Kerran yhdellä kunnallisella vuodeosastolla oli vakiyökkö mutta siitäkin oltiin luopumassa kun muut alkoivat kyllästyä harvoihin yövuoroihinsa.

anteeks kun kyselen nyt tyhmiä, mutta miten yhteispäivystyksessä tehdään aamuja? eikö päivystys ole auki 16-08? Vai siirtyykö hoitajat osastolle? (en ihan oikeesti tiedä... ) :D

Yhteispäivystys tarkoittaa, että samalta lukulta saat sekä esh, että pth:n kiireelliset päivystyspalvelut. Kaikissa on esh:n päivystys auki 24/7 :) Yleislääkärin palveluissa saattaa olla päiväaikaan kuntakohtaisia rajoituksia, esim. päivystyspalveluja tarjotaan päivällä vain tiettyjen kuntien asukkaille, ja esim. klo 16 tai 22 jälkeen päivystysalue laajenee.

Itse olin muutaman vuoden yhteispäivystyksessä töissä. Osa hoitajista teki yöpainotteista työtä, listassa oli aina pari kolme päivävuoroa. Työvuorot oli porrastattu, klo 7 tuli 9-10 hoitajaa, sitten seuraava tuli yksi klo 11 ja toinen klo 12. iltavuoro alkoi klo 14, vielä tuli pitkäiltalainen klo 16 tai 18 ja yököt klo 21.30. Iltapäivällä hoitajia oli enimmillään 14-15 ja yöllä klo 2 jälkeen 7.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...