Jump to content
MAINOS

Nimineulaan AMK vai ei??


brenda

Recommended Posts

Ai niin... onhan sillä merkitystä työtovereille tulevaisuudessa, sillä huhujen mukaan vuodesta 2006 alkaen AMK-hoitsut saavat parempaa palkkaa. Pitääköhän paikkansa?

-Kuulostaa reilulta. Johtuu varmaan näistä hoitotieteellistä opinnoista joita meillä opistotason hoitsuilla oli liian vähän. Muistelen myös HUS:in märitelleen tavoitteekseen että kaikilla sen sairaanhoitajilla hoitotieteen abro myös tuohon 2006 mennessä.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 82
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Ai niin... onhan sillä merkitystä työtovereille tulevaisuudessa, sillä huhujen mukaan vuodesta 2006 alkaen AMK-hoitsut saavat parempaa palkkaa. Pitääköhän paikkansa?

Eikös tämä ole jo toiminnassa?

Ei silti, kyllä henk. koht. arvostan enemmän opistotason sairaanhoitajaa ja vielä enemmän erikoissairaanhoitajaa!! Saas nähä tuleeko tästä tappelu? Ja sitä voi jatkaa http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=2713.0

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai niin... onhan sillä merkitystä työtovereille tulevaisuudessa, sillä huhujen mukaan vuodesta 2006 alkaen AMK-hoitsut saavat parempaa palkkaa. Pitääköhän paikkansa?

-Kuulostaa reilulta. Johtuu varmaan näistä hoitotieteellistä opinnoista joita meillä opistotason hoitsuilla oli liian vähän. Muistelen myös HUS:in märitelleen tavoitteekseen että kaikilla sen sairaanhoitajilla hoitotieteen abro myös tuohon 2006 mennessä.

Ok, sitten mun pitäis saada kanssa parempaa palkkaa vaikka oonkin opistotasolta, kun abbro on luettu aikaa sitten ja hoitotieteen opinnotkin suoritettu. Eipä vaikuta tippaakaan palkkaan. Mielummin sitä alarajaa antavat, mutta toivottavasti sitten 2006...

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai niin... onhan sillä merkitystä työtovereille tulevaisuudessa, sillä huhujen mukaan vuodesta 2006 alkaen AMK-hoitsut saavat parempaa palkkaa.

Eikös tämä ole jo toiminnassa?

Ei ainakaan vielä laajemmassa mittakaavassa. Ja eiköhän se ole niin että kun palkkaneuvottelut siirtyvät entistä enemmän paikallistasolle niin kyllä niissä neuvotteluissa painavat (silloinkin) paljon muutkin asiat kuin tittelit.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai niin... onhan sillä merkitystä työtovereille tulevaisuudessa, sillä huhujen mukaan vuodesta 2006 alkaen AMK-hoitsut saavat parempaa palkkaa. Pitääköhän paikkansa?

Puppua. ;)

Ei silti, kyllä henk. koht. arvostan enemmän opistotason sairaanhoitajaa ja vielä enemmän erikoissairaanhoitajaa!!

Minä arvostan tekijää, en koulutusversiota. Se on ihan sama mikä versio sulla siitä koulusta on, sh on sh. Ei se sh koulu mikään autas taivas ollut opistotason aikaankaan. Aika kultaa muistot, voisi taas tähän väliin todeta...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai niin... onhan sillä merkitystä työtovereille tulevaisuudessa, sillä huhujen mukaan vuodesta 2006 alkaen AMK-hoitsut saavat parempaa palkkaa. Pitääköhän paikkansa?

Siis enpä jaksa uskoa, että tekeekö amk titteli paremmin hoitotyön kuin opistotason koulutuksen saanut.  Sillä samaa leipää me kaikki syömme oli koulutus sitten amk, opisto tai sitten utopiaa yliopisto tutkinnon saanut sairaanhoitaja.  huh.gif

Joten miksi paremmpi palkka pitäisi ja missä se näkyy sitten kentällä ero opistotason ja amk välillä kysyn vaan.  ;)

Jotenkin olen väsynyt tähän keskusteluun.  angry.png

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä arvostan tekijää, en koulutusversiota. Se on ihan sama mikä versio sulla siitä koulusta on, sh on sh. Ei se sh koulu mikään autas taivas ollut opistotason aikaankaan. Aika kultaa muistot, voisi taas tähän väliin todeta...

Joo, totta! Tekijä on tekijä ihan millä koulutuksella tahansa!

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei silti, kyllä henk. koht. arvostan enemmän opistotason sairaanhoitajaa ja vielä enemmän erikoissairaanhoitajaa!! Saas nähä tuleeko tästä tappelu?

... niin minäkin! Tappelun saa aikaiseks mistä vaan, jos sitä haluaa - mut mä en ota siihen osaa.... angel.png

Ei se sh koulu mikään autas taivas ollut opistotason aikaankaan. Aika kultaa muistot, voisi taas tähän väliin todeta...

...siis se ei todellakaan ollut autuas paikka. Huh! Eikä aikakaan kultaa niitä muistoja. [kylmiä väreitä]

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei silti, kyllä henk. koht. arvostan enemmän opistotason sairaanhoitajaa ja vielä enemmän erikoissairaanhoitajaa!! Saas nähä tuleeko tästä tappelu?

... niin minäkin! Tappelun saa aikaiseks mistä vaan, jos sitä haluaa - mut mä en ota siihen osaa.... angel.png

Niin mä lähinnä tarkoitin koulutusta en henkilöitä koulutuksen takaa. On aivan loistavia henkilöitä jokaisessa koulutuksessa, mutta myös niitä vähemmän loistavia! Jaa, nyt sais sitten riittää tää aihe, ainakin mun osalta...

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Koulun nimi

Hoitotyön opiskelija (AMK)

Nimi

tolleen siis meillä

Sanoo  varmaan paljon joillekin ns. mummoille tuollainen "hoitotyön opiskelija"... Miksei siihen ole voinut laittaa sairaanhoitajaopiskelija? (th-opisk, klö-opisk)

Mites muuten muissa kouluissa, maksaako koulu nimikyltin jos siihen tulee koulun logo? Kaiken oikeuden mukaanhan se kuuluisi niin tehdä mutta tekeekö?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Koulun nimi

Hoitotyön opiskelija (AMK)

Nimi

tolleen siis meillä

Sanoo  varmaan paljon joillekin ns. mummoille tuollainen "hoitotyön opiskelija"... Miksei siihen ole voinut laittaa sairaanhoitajaopiskelija? (th-opisk, klö-opisk)

Mites muuten muissa kouluissa, maksaako koulu nimikyltin jos siihen tulee koulun logo? Kaiken oikeuden mukaanhan se kuuluisi niin tehdä mutta tekeekö?

Meillä täällä Jns:ssä ei yllättäen koulumaksanu mitään nimineulojen suhteen vaikka oli koulun hieno logologo siinä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sanoo  varmaan paljon joillekin ns. mummoille tuollainen "hoitotyön opiskelija"... Miksei siihen ole voinut laittaa sairaanhoitajaopiskelija? (th-opisk, klö-opisk)

Mites muuten muissa kouluissa, maksaako koulu nimikyltin jos siihen tulee koulun logo? Kaiken oikeuden mukaanhan se kuuluisi niin tehdä mutta tekeekö?

täysin samaa mieltä, mietin itekki aluks et mikä opiskelija oonkaan =D ja vielä kaikenlisäks koulu päätti mitä siihen tekstiin tuli ja siihen tuli koulun logo ja ite maksettiin kaikki =)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

täysin samaa mieltä, mietin itekki aluks et mikä opiskelija oonkaan =D ja vielä kaikenlisäks koulu päätti mitä siihen tekstiin tuli ja siihen tuli koulun logo ja ite maksettiin kaikki =)

-Kyl meillä oli aikanaan helppoa kun

sairaanhoidonopiskelija (psyk.hoito)

        Valkku Mursinainen

piisasi ihan riittävästi. Ainoat keitä kiinnosti mistä/missä oltiin (koulussa) olivat hoitajat osastoilla.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä on ihan yks hailee mitä siinä lapussa lukee. Kunhan työ ja nimi tulee esille. Ei ne potilaat niistä erikoisnimikkeistä välitä. Ne ei ole tärkeitä kuin kantajalleen. Ja vuosien jälkeen työelämässä sekin tärkeys katoaa.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minäkään en usko, että potilaat niitä nimineuloja liiemmin tutkii. Eikö tosiaan riitä, että lukee "sairaanhoidonopiskelija"?  Tartteeko olla jotain suuntautumisvaihtoehtoja. Sairaanhoitaja on sairaanhoitaja, olkoon sitten opistosta tai AMK:sta, ei sillä tosiaan ole väliä potilaille. Terveydenhoitaja on terveydenhoitaja, jos sitä työtä tekee. Kätilö on kätilö. Ensihoitaja on ensihoitaja. Lähihoitaja on lähihoitaja. Perushoitaja on perushoitaja. Jne. Mitäs ihmeen epäselvyyttä tässä vois olla huh.gif Kait sitä on tärkeämpiäkin asioita mietittävänä?

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on vissiin nimineulassa sairaanhoitaja AMK ja ampparitakin nimitarrassa sairaanhoitaja ja nimi.... Mulle on oikeestaan sama mitä lukee, tutkinto on jo kourassa. Sairaanhoitaja on aina sairaanhoitaja. Minusta meidän pitää vaan keskittyä hoitamaan potilaita mahdollisimman hyvin ennemmin kuin taistelemaan yhdestä AMK-liitteestä nimineulassa.  :D

Isketään vaan!!!

Irti potilaasta!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tulin tässä miettineeksi mitä järkeä on opiskelijan nimikyltissä lukea AMK. Ei sitten niin mitään järkeä. Erottelu saattoi olla perusteltua vielä silloin kun samanaikaisesti oli olemassa sekä AMK- että opistotasoinen sairaanhoitajakoulutus. Eli pelkkä sairaanhoitajaopiskelija riittää. Ja jos olisin AMK-rehtori, niin kieltäisin koulun nimen käytön nimineulassa - ihan vain koulun mainetta suojellakseni.  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse en ainakaan tule koskaan laittamaan sitä hiton AMK-tekstiä. Mitä se kertoo potilaalle? Entä onko se joku ylpeilyn aihe? Ja nykyisinhän kaikki valmistuvat SH:t ovat AMK:sta.

Ihan yhtä typeriä ovat "suuntautumistekstit". Mielestäni on todella naurettavaa jos lataamossa työskentelevällä hoitajalla lukee ammattinimikkeen perässä "psykiatrinen hoito" (tosi yllättävää). Myös "sairaanhoitaja sisätauti-kirurginen" kuulostaa ihan yhtä typerältä, eikä ole edes hyvää suomea. Ja potilas ei todellakaan tee näillä tiedoilla mitään!

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan yhtä typeriä ovat "suuntautumistekstit". Mielestäni on todella naurettavaa jos lataamossa työskentelevällä hoitajalla lukee ammattinimikkeen perässä "psykiatrinen hoito" (tosi yllättävää). Myös "sairaanhoitaja sisätauti-kirurginen" kuulostaa ihan yhtä typerältä, eikä ole edes hyvää suomea. Ja potilas ei todellakaan tee näillä tiedoilla mitään!

-Heh, meillä oli opintojen alussa halu "näyttää" sis-kir-kollegoille että olemme psykiatriselta puolelta ja siksi tälläsimme tuon psyk.hoito tekstin nimineuloihimme. Osaltaan lieni vaikutteminena myös varoittaa  somaattisen puolen  potilaita ettei olla isiihen puoleen erikoistumassa. Tämä tehosikin myös hyvin. Kirurgian jaksolla olisi pitänyt piilottaa "psyk.hoito"-teksti nimineulasta "etteivät potilaat pelästy". Enempi tuntui olevan henkilökunta kusisukassa/peloissaan meidän kanssa.

-Näin jälkeenpäin ajateltuna olisi voinut kyllä olla myös ihan vaan "sairaahoidonopiskelijakin", koska koulun jälkeen olen ollut pelkkä s-hole.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sit jotenkin ärsyttää se sukunimi siinä nimikyltissä... Mulla ainakin sellanen hauska teippiviritys siinä. Mut taispas olla koulun "suositus" et koko nimi on kyltissä oltava näkyvissä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

sairaanhoitaja on sairaanhoitaja. Ei esim TAYS erittele, mikä on taustakoulutus (vrt. rekisteröityminen terveydenhuollon ammatin suorittajaksi)

Työtähän me vaan tehdään, eikä rakenneta SAIRAITA egoja ?? ;)

kevättä odotellessa..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sen voi hoitaa niin, että nimineulassa on mahdollisimman koristeellisin tai mahdollisimman pienillä kirjaimilla nimi...

Tai sitten voi laitttaa nimikyltin väärinpäin, ikäänkuin vahingossa.  ;D

Tai sitten voi unohtaa laittaa nimineulan ihan vahingossa..
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tervehdys!

Kysymyksestä päätellen olet juuri valmistumassa koulunpenkiltä. Sekun nyt on aivan sama mitä siinä kyltissä lukee. Ja itseasiassa se on työnantajan velvollisuus hankkia työntekijälleen asianmukainen kylttirintaan. JOten unohda koko juttu...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Marsalkka

Tervehdys!

Kysymyksestä päätellen olet juuri valmistumassa koulunpenkiltä. Sekun nyt on aivan sama mitä siinä kyltissä lukee. Ja itseasiassa se on työnantajan velvollisuus hankkia työntekijälleen asianmukainen kylttirintaan. JOten unohda koko juttu...

onks jossain mustaa valkoisella?  ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...