Jump to content
MAINOS

KVTES, keikkatyö


kami82

Recommended Posts

Olen hoitovapaalla ja tehnyt keikkatyötä paikallisessa vanhainkodissa. Tai siis kuvitellut tehneeni keikkatyötä. Olen tehnyt aikavälillä 19.4-8.5 12 työvuoroa, osa yövuoroja. Työnantaja on tehnyt tahtomattani yhtenäisen työsopimuksen näistä vuoroista. Vuorojen välillä on 1-3 vapaapäivää. Työnantajan mukaan tässä tapauksessa minulle maksetaan kuukausipalkkaa. Minä haluaisin jokaisesta pätkästä oman sopimuksen ja tuntipalkan. Olen saanut vuorot ripotellen, eli en koko pätkää samanaikaisesti. Työnantaja on vaan kerännyt nämä köntiksi, oman etunsa mukaisesti tietysti. Onko tässä tilanteessa mahdollista valittaa ja vaatia työsopimuksia erillisinä ja täten saada tuntipalkka? Entäs kun tunnit ei täyty niin meneekö vuoro ja pyhälisiä jotenkin aikahyvitykseen?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Juu en olekaan sopimusta allekirjoittanut. Siis työnantajan näkökulmasta työsuhde on ollut yhtäjaksoinen mutta minun mielestäni ei. Pattitilanne. Kumpi taipuu? ;-D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu en olekaan sopimusta allekirjoittanut. Siis työnantajan näkökulmasta työsuhde on ollut yhtäjaksoinen mutta minun mielestäni ei. Pattitilanne. Kumpi taipuu? ;-D

Homma menee työsopimuksen mukaan.

Suullinen sopimus on sitova.

Olet kertomasi mukaan tehnyt erilliset työsopimukset jokaisesta kerrasta, joten ei ole yhtäjaksoista sopimusta.

Asiassa on siis sana vastaan sana.

Jos työnantaja väittää että olisi yhtäjaksoinen sopimus, niin heidän pitää pystyä todistamaan se.

Asiassa voi tapella itse, tai lakiavustajan kanssa, tai liittoon kuuluva voi pyytää liitosta apua.

Jos työnantaja on maksanut palkkoja viivästyneesti, siksi että tulkitsevat yhtäjaksoiseksi sopimukseksi, niin kannattaa aina heti palkan jäätyä tulematta tehdä kirjallinen ilmoitus palkkojen viivästymisestä. Palkanmaksuin odotusajalta on oikeutettu viivästyskorkoon ja odotusajan palkkaan (kuuteen päivään asti).

Ilmoitus kirjallisena että voi todistaa ilmoittaneensa. Esim sähköpostilla.

Lähiesimiehelle (osastonhoitaja) tai hänen esimiehelleen (ylihoitaja).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Kuinkas KV tessissä noi ruokatauot menee? En nyt muistanut ulkoa kun asiaa kysyttiin, eli eikö se 15-20 min ole aikaa ruokailuun normaalissa yli 6h vuorossa, tai 30min työhönkuulumaonta aikaa?

Ja jos olet syömässä työpaikan ruokalassa, niin eikö silloin niiden jotka ovat työssä tulisi hakea ruokakärry osastolle, eikä hoputtaa syömässä olevaa tuomaan sitä? Osastolla kun on mahdollista järjestää niin halutessa jokaiselle tuo ruokatauko ilman työvelvoitetta. Jos siis muistan oikein, niin ruokatauolla kuuluu osallistua työhön vain jos toimenkuvaan kuuluu esim jonkun tietyn kohteen jatkuva tarkkailu, tai on ainoa henkilö työpaikallaan...

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo näin määkin muistaisin, että joko 20 min palkallista aikaa, joka täytyy viettää työnantajan tiloissa tai sitten se puoli tuntia (jossain vissiin käytössä myös täysi tunti) palkatonta jona aikana saat käydä niin pitkällä kuin ehdit.

En ole ihan varma mitä siitä työhön osallistumisesta oli säädetty, mutta kyllä se asia menee niin että ruuan vierestä ei tarvitse lähteä, jos muita henkilöitä on riittävä määrä suorittamaan ne tehtävät jotka on pakko tuon 20 min aikana tehdä. Ja "pakko tehdä" -tehtäviin ei todellakaan kuulu mitkään kärryt tai pyykkisäkit. Muuten läski tummumaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo näin määkin muistaisin, että joko 20 min palkallista aikaa, joka täytyy viettää työnantajan tiloissa tai sitten se puoli tuntia (jossain vissiin käytössä myös täysi tunti) palkatonta jona aikana saat käydä niin pitkällä kuin ehdit.

En ole ihan varma mitä siitä työhön osallistumisesta oli säädetty, mutta kyllä se asia menee niin että ruuan vierestä ei tarvitse lähteä, jos muita henkilöitä on riittävä määrä suorittamaan ne tehtävät jotka on pakko tuon 20 min aikana tehdä. Ja "pakko tehdä" -tehtäviin ei todellakaan kuulu mitkään kärryt tai pyykkisäkit. Muuten läski tummumaan.

Onhan se helppoa jos toinen menee lähes kärryjenviereen syömään, mutta jos ne pitää saada osastolle juuri tuon 20min aikana, niin joku muu saa ne silloin kyllä hakea, tai jos todella on kaikki muut hommat tehty, niin sitten odottavat, että tauko on pidetty...

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Olin lisääntyneen henkilökunnan tarpeen vuoksi määräaikaisella sopimuksella yhden yön töissä tuossa shp:llä. Sanoivat, että nyt kun en tee kenenkään vakihoitajan sijaisuutta niin mun palkka on hieman pienempi. Mistä tää johtuu?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...