Jump to content
MAINOS

Huijariambulanssimies jälleen vauhdissa


Hoitsukokelas

Recommended Posts

Sastamalan perusturvakuntayhtymän 16.6.-11 pidettävän hallituksen kokouksen esityslista

Ehdotus vt. ky:n johtaja: Yhtymähallitus hyväksyy Lavian sairaankuljetuksen hankittavaksi 31.12.2011 asti Medgroup Ensihoitopalvelu Oy:ltä. Toiminta aloitetaan mahdollisimman pian. Lisäksi yhtymähallitus hyväksyy Sastamalan ambulanssien ja Transkardia Oy:n esityksen palveluiden väliaikaisesta hoitamisesta sekä merkitsee tiedoksi muut asiassa tehdyt toimenpiteet.

Taitaa med group päästä satakuntaankin. Sopimukseen kuuluu myös optio vuodelle 2012.

Sairaankuljettajien tietotoimisto kertoo kahta tarinaa tuon vuoden 2012 jälkeiseltä ajankohdalta. Toisessa versiossa shp järjestää L4:sia ympäri maakuntaa ja muuten homma jatkuu melko entisellään. Toisessa versiossa tänne olisi tulossa shp:n h+h autot ja yksityiset saisivat jatkaa enää dave-rallin tiimoilta. Kuulostaa aika radikaalilta tämä jälkimmäinen, huonoon suuntaanhan muutos ei kuitenkaan olisi ainakaan potilaiden ja työntekijöiden osalta.

Tosin omalla kohdalla tuo tarkoittaa sitä, että kyytihommat tulee loppumaan tuohon vuoden taitteeseen kun papereissa ei enää riitä virtaa eikä pelkkä taksikyytikään oikeen innosta. Kaipa tämä mun toimeni on silti varsin pieni uhraus isomman hyvän nimissä. Olettaen siis, että huhuissa on mitään perää.

Jos olen antanut itseni oikein ymmärtää, niin Shp järjestää 4 h+h yksikköä jossa se L4 työskentelee ja yksityisille jäisi h+p, sekä p+p yksiköitä. L4 Yksiköt sijoitettaisiin tyyliin Posa, Luode, Kaakko ja Karhu alueille, jokaiseen yksi.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 92
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

bifaasista kompaten näin itsekin olen asian kuullut ja ensisijaisesti nuo shp:n yksiköt hoitaisivat alueen A-B tehtävät eli ykstyisille jäisi C-D tehtävät sekä varaavalmius A-B tehtäville. Eli tavallaan tuo Lavian alkuvuoden poikkeusjärjestely oli kuin "pilottihanke".

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuten joku olikin jo nerokkaasti uutista kommentoinut: yrittäjäpariskunnan rouvaa ei löydy Julki-Terhikistä...

Tulisko yrittäjä nyt taas tänne kertomaan meillekin, että minkäsorttinen väärinkäsitys nyt on kyseessä?

Mihinkään muuhun kantaa ottamatta, mutta lähihoitaja ei ole laillistettu ammattinimike, joka ei siis välttämättä näy rekisterissä.

Kaikki nimikesuojatut terveydenhuollon ammattihenkilöt eivät tarvitse Valviran hyväksyntää ammattinimikkeen käyttöön, vaan oikeus käyttää suojattua ammattinimikettä tulee heille suoraan koulutuksen perusteella. Tällaisia, niin sanotun säännellyn koulutuksen perusteella ammattinimikkeen saaneita, ovat esimerkiksi lähihoitajat. Heistä aivan kaikki eivät ole ilmoittaneet tietojaan Valviran rekisteriin, mutta he ovat siitä huolimatta terveydenhuollon ammattihenkilöit

En kyllä ole ko. yrittäjä, eikä mulla ole mitään sidoksia aiheeseen, mutta tulipahan vaan mieleen :)

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos olen antanut itseni oikein ymmärtää, niin Shp järjestää 4 h+h yksikköä jossa se L4 työskentelee ja yksityisille jäisi h+p, sekä p+p yksiköitä. L4 Yksiköt sijoitettaisiin tyyliin Posa, Luode, Kaakko ja Karhu alueille, jokaiseen yksi.

Kuullostaa että resurssit olis kunnossa jos homma noin menee. Ainakin jos vertaa vaikka lähes tuplaten suurempaan Jyväskylään, jossa kansalaistehtäviä suorittavien lanssien määrä on ilmeisesti jopa pienempi mitä noissa Porin kaavailuissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuten joku olikin jo nerokkaasti uutista kommentoinut: yrittäjäpariskunnan rouvaa ei löydy Julki-Terhikistä...

Tulisko yrittäjä nyt taas tänne kertomaan meillekin, että minkäsorttinen väärinkäsitys nyt on kyseessä?

Mihinkään muuhun kantaa ottamatta, mutta lähihoitaja ei ole laillistettu ammattinimike, joka ei siis välttämättä näy rekisterissä.

Kaikki nimikesuojatut terveydenhuollon ammattihenkilöt eivät tarvitse Valviran hyväksyntää ammattinimikkeen käyttöön, vaan oikeus käyttää suojattua ammattinimikettä tulee heille suoraan koulutuksen perusteella. Tällaisia, niin sanotun säännellyn koulutuksen perusteella ammattinimikkeen saaneita, ovat esimerkiksi lähihoitajat. Heistä aivan kaikki eivät ole ilmoittaneet tietojaan Valviran rekisteriin, mutta he ovat siitä huolimatta terveydenhuollon ammattihenkilöit

En kyllä ole ko. yrittäjä, eikä mulla ole mitään sidoksia aiheeseen, mutta tulipahan vaan mieleen :)

Nooh, jos mä olisin sakuyrittäjä, niin ihan firman imagon vuoksikin ilmoittaisin itseni lähihoitajana Valviraan. Ja jos vielä julistaisin lehdessä, että molemmat yrittäjät on ammatti-ihmisiä, niin todellakin pitäisin huolen, että kansalainen ja veronmaksaja voi asian myös helposti todentaa. Mutta minkäs sille voi jos ei ole, niin ei siinä auta hyvä tahtokaan.

Onkohan se Lavian yrittäjän suunniteltu kuvio Med Groupin kanssa edelleen voimassa? Että myyvät kaluston MG:lle? Nimittäin arvatenkin siihen sisältyy myös riski, että sama yrittäjä (se jolla on siihen oikeus ja luvat) jatkaa kyydin ajamista MG:n palkkalaisena...

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikö se ole ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että vanhat yrittäjät ja vanhat työntekijät jatkavat? Ja kovin useesti muutoin samoilla ehdoilla, toimintatavoilla...Mikään ei siis muutu...Paitsi palkat jos on maksettu kovempia palkkoja kuin TES velvoittaa minimissään..Nyt ei enää taatusti makseta normi duunarille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin, ongelmahan on ollut vain se toiminnasta vastaavan lääkärin puute ::) Nyt ratkeaa sekin, eiköhän Kustaa hoida homman.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehkä paperilla, hyvin harvoin oikeassa elämässä. Mä en ainakaan ole ollut missään tekemisissä näiden paperilääkäreiden kanssa.

Mut ihan mielenkiinnosta, mistä vastaava lääkäri sitten vastaa niissä firmoissa mistä se löytyy? Koulutuksesta? Hoito-ohjeet ja velvoitteet tulee Shp:ltä /Tk:sta, ja jos lääkäri ei edes osallistu kenttätyöhön, niin mistä nimitys _vastaava_lääkäri?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meilläkin on, narkkarina toimii siviilihommissaan. Tällä hetkellä työn alla mm. lääkehoitosuunnitelma. Pitää myös koulutuksia (meillä shp ei pidä). Lähinnä tuo toiminnasta vastaava lääkäri pitää kai nimetä sen takia, että sairaankuljetusyritykset rinnastetaan muihin terveydenhuoltoalan yksityisiin palveluntuottajiin. Jos tarjotaan pelkkää perustasoa, niin sh tai eh riittää. Jos hoitotasoa, niin pitää olla lääkäri ja tosiaan eri kuin vastuulääkäri.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tän tyyppinen toiminta on jääny itselle täysin vieraaksi. Edellisen työnantajan vastuulääkäristä en tiennyt ku nimen ja muilla yksityisillä en ole kuullut moisia olevan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meilläkin on, narkkarina toimii siviilihommissaan. Tällä hetkellä työn alla mm. lääkehoitosuunnitelma. Pitää myös koulutuksia (meillä shp ei pidä). Lähinnä tuo toiminnasta vastaava lääkäri pitää kai nimetä sen takia, että sairaankuljetusyritykset rinnastetaan muihin terveydenhuoltoalan yksityisiin palveluntuottajiin. Jos tarjotaan pelkkää perustasoa, niin sh tai eh riittää. Jos hoitotasoa, niin pitää olla lääkäri ja tosiaan eri kuin vastuulääkäri.

Komppaan MVT:ä, näin ainakin meillä tapahtuu.

Itse ko.kaveria en ole nähnyt, mutta ensihoito(alan)lehdessä kirjoituksia kylläkin ;)

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuten joku olikin jo nerokkaasti uutista kommentoinut: yrittäjäpariskunnan rouvaa ei löydy Julki-Terhikistä...

Tulisko yrittäjä nyt taas tänne kertomaan meillekin, että minkäsorttinen väärinkäsitys nyt on kyseessä?

Mihinkään muuhun kantaa ottamatta, mutta lähihoitaja ei ole laillistettu ammattinimike, joka ei siis välttämättä näy rekisterissä.

Kaikki nimikesuojatut terveydenhuollon ammattihenkilöt eivät tarvitse Valviran hyväksyntää ammattinimikkeen käyttöön, vaan oikeus käyttää suojattua ammattinimikettä tulee heille suoraan koulutuksen perusteella. Tällaisia, niin sanotun säännellyn koulutuksen perusteella ammattinimikkeen saaneita, ovat esimerkiksi lähihoitajat. Heistä aivan kaikki eivät ole ilmoittaneet tietojaan Valviran rekisteriin, mutta he ovat siitä huolimatta terveydenhuollon ammattihenkilöit

En kyllä ole ko. yrittäjä, eikä mulla ole mitään sidoksia aiheeseen, mutta tulipahan vaan mieleen :)

Nooh, jos mä olisin sakuyrittäjä, niin ihan firman imagon vuoksikin ilmoittaisin itseni lähihoitajana Valviraan. Ja jos vielä julistaisin lehdessä, että molemmat yrittäjät on ammatti-ihmisiä, niin todellakin pitäisin huolen, että kansalainen ja veronmaksaja voi asian myös helposti todentaa. Mutta minkäs sille voi jos ei ole, niin ei siinä auta hyvä tahtokaan.

Samaa mieltä että jos toimisin yrittäjänä, niin varmasti pitäisin huolen että minut löytää sieltä, mielestäni juuri noita tapauksia varten se rekisteri on tehty joskin mua ketuttaa että mun tiedot sieltä löytyy kun olen kunnallisella itse töissä ja se on työnantajan vastuu tarkistaa mun laillistamiset, ei väylä yksityisille urkkia esimerkiksi mun syntymävuotta. Mutta pointti oli se, että vaikka nimeä ei sieltä löytyisi, voi ihminen olla valmistunut lähihoitajaksi.

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 vuotta myöhemmin...

Hieno mies, hieno ex-vaimo.

Ihan noin mielenkiinnosta; edellisellä sivulla oli juttua, että Rynöjen jälkeen MG olisi laittanut auton laviaan ja sitä ennen Transcardia sekä Vammalan saku olisivat hoitaneet aluetta yhteistuumin.. yksikään näistä kolmesta ei tainnu autoa pitää päivääkään tuolla, vaan sinne tuli Huittisten ambulanssipalvelu hommaa jatkamaan?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 11 kuukautta myöhemmin...
  • The aiheen was locked
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...