Jump to content
MAINOS

"alituntien" vähentäminen palkasta


iihres

Recommended Posts

Työskentelen yksityisellä firmalla lähihoitajana. Pääosin teen kaksivuorotyöta (aamu/ilta) mutta kesällä suostuin tekemään yövuoroa (vakiyökön lomaa). Yövuoroa tehdään 7 yötä, 7 vapaata. Nyt peritään palkasta tunteja, jotka jäi vajaaksi kun öitä tein. Tuntiraja on 114:45,mutta näitä puuttuvia tunteja mitä vajaalle yö-listalle tulee (jossa keskimmäinen viikko yötä) ei oltu suunniteltu päivävuoroo mihinkään että tunnit ois tullut täyteen, työnantaja ei töitä tarjonnut ettei vajausta ois jääny. Onko tää nyt oikein? Onko joku joka tietää asiasta tai muita joille käyny näin? työehtosopimuksena yksityinen terveyspalvelualan työehtosopimus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ihan TESiä lukematta oon sitä mieltä että jos työnantaja ei osaa tehdä listoja siten kun työsopimuksessa mainitaan työajaksi niin alitus menee silloin työnantajan piikkiin, eikä siitä tule rankaista työntekijää. Se olis eri asia jos olisit kieltäytynyt tekemästä töitä vaikka niitä olis tarjottukin.

Mutta odotellaan viisaampien mielipiteitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan TESiä lukematta oon sitä mieltä että jos työnantaja ei osaa tehdä listoja siten kun työsopimuksessa mainitaan työajaksi niin alitus menee silloin työnantajan piikkiin, eikä siitä tule rankaista työntekijää. Se olis eri asia jos olisit kieltäytynyt tekemästä töitä vaikka niitä olis tarjottukin.

Mutta odotellaan viisaampien mielipiteitä.

Kyllä näin on ainakin minulle opetettu. Jos listat suunnitellaan tarkoituksella vajaaksi jää se työnantajan maksettavaksi.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä oli vasta saikkinaa myös noista alitunneista. Vaan niin se on, että työnantajan tappioksi ne jää, ei niitä saa työntekijältä rokottaa. Listantekijän virhe - ei työntekijän.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Alitunteja ei saa suunnitella kuten ei myöskään ylitöitä. Eli työnantajan piikkiin menee. Kaiva jostakin yksityisalojen tes, niin sieltä se löytyy suoraa tai ota yhteys luottamusmieheesi. Itse olen näitä asiota veivannut jo pari vuotta varaluottamusmiehen pestissä.

Mikään ei ole mahdotonta paitsi pyöröovissa hiihtäminen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jos oot kuukauksipalkkalainen niin sulle maksetaan sen mukaan palkkaa.. jos työnantaja on sulle tunnin suunnitellu töitä, niin teet sen ja nautit normi kuukausipalkan...

Eli ei voi periä kyllä sun palkkaa takas päin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...