Jump to content
MAINOS

Norjaan töihin?


Tunturityttö

Recommended Posts

Olisin kiinnostunut menemään Norjaan psykiatriseen sairaalaan töihin ensi kesästä alkaen vuodeksi. Olen lähihoitaja (mielenterveys ja päihdetyö) ja sairaanhoitajaopiskelija. Osaisiko joku suositella jotain sairaalaa tai yksikköä missä asiallinen ilmapiiri ja ehkäpä suomalaisiakin töissä?

Kiitos etukäteen vastauksista :)

Sähköpostiin anterohyvarinen@gmail.com ottaisin mielelläni tietoa vastaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 6 kuukautta myöhemmin...
MAINOS

Hei!

 

Oon miettiny vakasti Pohjois-Norjaan hakeutumista, nyt mietinki että onko teillä kokemusta vuokrafirmoisita vai ootteko ollu suoraan "talon" kirjoilla?

Ite oon aikasemmin kokkihommissa ja yhen kesän hoitotyössä Hammerfestissä olleena ollu aina suoraan työnantajalla.. Onko eroa? 

Ainaki vuokrafirmat mainostaa kämpän ja laillistamisen yms. avustamisessa. Ja haaveena ois olla töissä 2 viikkoa, vapaalla 2 viikkoa tmv, että onnistuuko semmonen sopia suoraan työnantajan kanssa, jos on talon kirjoilla? Onko palkkauksessa eroa, kohdellaanko sua erilailla tmv.? 

 

P.S Jos joku on Tromssassa töissä ,oisin kiinnostunu saamaan lisätietoa kyseisestä paikasta! =)

 

 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei!

 

Oon miettiny vakasti Pohjois-Norjaan hakeutumista, nyt mietinki että onko teillä kokemusta vuokrafirmoisita vai ootteko ollu suoraan "talon" kirjoilla?

Ite oon aikasemmin kokkihommissa ja yhen kesän hoitotyössä Hammerfestissä olleena ollu aina suoraan työnantajalla.. Onko eroa? 

Ainaki vuokrafirmat mainostaa kämpän ja laillistamisen yms. avustamisessa. Ja haaveena ois olla töissä 2 viikkoa, vapaalla 2 viikkoa tmv, että onnistuuko semmonen sopia suoraan työnantajan kanssa, jos on talon kirjoilla? Onko palkkauksessa eroa, kohdellaanko sua erilailla tmv.? 

 

P.S Jos joku on Tromssassa töissä ,oisin kiinnostunu saamaan lisätietoa kyseisestä paikasta! =)

 

Terveiset Tromssasta. Täälläkin on säästötalkoot ja vuokrafirmojen käyttö on on ihan minimissä. Parasta olisi ottaa suoraan yhteys työnantajaan(sairaala, kunta). Ulkomaalaisuus ei tietenkään vaikuta palkkaan, ei tämä ole arabimaa. Norskit ovat tottuneet ulkomaalaisiin ja kohtelevat hyvin. Kieli kyllä kannattaa opetella, mutta olethan jo ollut Norjassa aikaisemmin.

Laillistaminen on läpihuutojuttu. Katsoppas tuolta Norja FAQ.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

 

Hei!

 

Oon miettiny vakasti Pohjois-Norjaan hakeutumista, nyt mietinki että onko teillä kokemusta vuokrafirmoisita vai ootteko ollu suoraan "talon" kirjoilla?

Ite oon aikasemmin kokkihommissa ja yhen kesän hoitotyössä Hammerfestissä olleena ollu aina suoraan työnantajalla.. Onko eroa? 

Ainaki vuokrafirmat mainostaa kämpän ja laillistamisen yms. avustamisessa. Ja haaveena ois olla töissä 2 viikkoa, vapaalla 2 viikkoa tmv, että onnistuuko semmonen sopia suoraan työnantajan kanssa, jos on talon kirjoilla? Onko palkkauksessa eroa, kohdellaanko sua erilailla tmv.? 

 

P.S Jos joku on Tromssassa töissä ,oisin kiinnostunu saamaan lisätietoa kyseisestä paikasta! =)

 

Terveiset Tromssasta. Täälläkin on säästötalkoot ja vuokrafirmojen käyttö on on ihan minimissä. Parasta olisi ottaa suoraan yhteys työnantajaan(sairaala, kunta). Ulkomaalaisuus ei tietenkään vaikuta palkkaan, ei tämä ole arabimaa. Norskit ovat tottuneet ulkomaalaisiin ja kohtelevat hyvin. Kieli kyllä kannattaa opetella, mutta olethan jo ollut Norjassa aikaisemmin.

Laillistaminen on läpihuutojuttu. Katsoppas tuolta Norja FAQ.

 

Hei ja kiitos vastauksesta! =)

 

Oletko itse minkälaisessa työpaikassa? Onko sinulla tai muilla kokemusta 2 viikkoa töitä, 2 vapaata-systeemistä? Onko työnantaja kuinka halukas sellasta järjestämään?

Mites asunto/huonetilanne Tromssassa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

 

 

Hei!

 

Oon miettiny vakasti Pohjois-Norjaan hakeutumista, nyt mietinki että onko teillä kokemusta vuokrafirmoisita vai ootteko ollu suoraan "talon" kirjoilla?

Ite oon aikasemmin kokkihommissa ja yhen kesän hoitotyössä Hammerfestissä olleena ollu aina suoraan työnantajalla.. Onko eroa? 

Ainaki vuokrafirmat mainostaa kämpän ja laillistamisen yms. avustamisessa. Ja haaveena ois olla töissä 2 viikkoa, vapaalla 2 viikkoa tmv, että onnistuuko semmonen sopia suoraan työnantajan kanssa, jos on talon kirjoilla? Onko palkkauksessa eroa, kohdellaanko sua erilailla tmv.? 

 

P.S Jos joku on Tromssassa töissä ,oisin kiinnostunu saamaan lisätietoa kyseisestä paikasta! =)

 

Terveiset Tromssasta. Täälläkin on säästötalkoot ja vuokrafirmojen käyttö on on ihan minimissä. Parasta olisi ottaa suoraan yhteys työnantajaan(sairaala, kunta). Ulkomaalaisuus ei tietenkään vaikuta palkkaan, ei tämä ole arabimaa. Norskit ovat tottuneet ulkomaalaisiin ja kohtelevat hyvin. Kieli kyllä kannattaa opetella, mutta olethan jo ollut Norjassa aikaisemmin.

Laillistaminen on läpihuutojuttu. Katsoppas tuolta Norja FAQ.

 

Hei ja kiitos vastauksesta! =)

 

Oletko itse minkälaisessa työpaikassa? Onko sinulla tai muilla kokemusta 2 viikkoa töitä, 2 vapaata-systeemistä? Onko työnantaja kuinka halukas sellasta järjestämään?

Mites asunto/huonetilanne Tromssassa?

 

Olen sairaalan palkkalistoilla. Jos vakituiseksi meinaat, niin tuo työvuorolista on vaikea. Eri asia jos sovit 2 viikon sijaisuuksista, joka kyllä pitäisi onnistua. Asuntotilanne on kyllä heikko. Eli hiton kallista, jos ei saa työnantajan asuntoa.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei Norjassa töissä olevat tai asiasta tietävät!

 

Olen lähdössä 15.6 ensimmäistä kertaa töihin Pohjois-Norjaan Mo-i-Ranan paikkeille vanhainkotiin (sykehjem). Olen koettanut lueskella minkälaista työtä sairaanhoitajat tekevät vanhainkodeissa ja joissain jutuissa oli mainintaa, että vaikeahoitoisempia potilaita siirtyy sairaaloista vanhainkoteihin. Joutuukohan yksin työvuoroon vastuuseen potilaista sairaanhoitajana lähihoitajien kanssa. Jännittää vähän kun olen ollut psykiatrian puolella viimeiset 10 vuotta töissä, että minkälaiseen uuden opetteluun sitä joutuu kielen lisäksi (iv-lääkitys, katetrointi, limaimut, verinäytteet) Olisiko jollain materiaalia/nettisivuja/kirjaa suositella missä olisi sairaanhoitajan keskeisistä työtehtävistä norjaksi. Saisi hyvää sanastoa sieltä. Minkähänlaiset tietokone-ohjelmat Norjassa on kirjaamiseen?

 

Ihmettelen myös miten ihmeessä olette päässeet töihin ja pärjänneet, jos ei ole osannut norjaa ja ruotsiakin huonosti? 

Olen tässä norjaksi puhelinhaastatteluja käynyt ja sähköpostivietitellyt joka puolelle, että sain paikan. Viime syksystä olen käynyt "norsk språk og kultur" -kurssilla kieltä oppimassa ja silti hirvittää. :D Aika moneen paikkaan ollut tiukat kielitaitovaatimukset ja jopa Bergenin-kielitesti vaadittu. Toivon, että kesä opettaisi kielen vielä paremmin ja pääsin muuallekin päin Norjaan töihin. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...
Vieras: Haaveilija

Mulla myös haaveena Norjaan lähtö ensihoitoalalle. Pelottaa vaan kovasti toi norjan kieli kun en ruotsia enkä englantiakaan kovin hyvin osaa... en haluis kuitenkaan luovuttaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Mitä osia olette liittäneet tutkintotodistuksesta auktorisointiin liitteiksi? Omalla kohdalla Diploma supplement on 5 sivua, sen lisäksi itse tutkintotodistus ja sen liite (liitteissä arvosanat). Riittääkö pelkkä englanninkielinen diploma supplement vai tarvitseeko tutkintotodistuksen muutkin osat enganniksi käännettyinä?

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ohjeen mukaan diploma, eli tutkintotodistus pitää lähettää. Ja pitää olla englanniksi, ruotsiksi tai norjaksi. Tuskin ne mitään diploma supplementilla tekee sen todistuksen lisäksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Innokas hoitaja

Hei!

Unelma olisi lähteä norjaan töihin. Kovasti olen yritänyt etisiänetistä tietoa, mutta ei tunnut löytyvän rautalangasta väännettyä tai vanhaa tietoa

Joten kyselisin, että onko ympäri norjaa töitä? Onko SUOMALAISTA järjestöä joka järjestää työpaikkoja?  Tarviiko itse estiä asunnot? Olisiko kellään suositella järjestöä?Tarviiko kuinka hyvän ruotsin/norjan kielen taidon?

Mitä pitää ottaa huomioon jos menee norjaan töihin? tili, puhelin?

 

Tosiaan aikoinaan olen valmistunut lähihoitajaksi ja erikoistunut sairaan hoitoon ja huolenpitoon. Myös suunhoito käyty aikoinaan.

Suomessa vanhusten kanssa ollu tekemissä, ja nyt halua alkaa toteuttaa unelmia :)

 

Laitoin tämän nyt tännekkin :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
Vieras: jafockså

Mun neuvoni on, että jos yhtään harkitsee lähtöä, kannattaa aloittaa auktorisointiprosessi. Rekryfirmat järjestää asunnon keikkatöihin (ainakin dedicare) ja maksaa lennot. Potilaat ovat norjalaisia, joten pitää pystyä kommunikoimaan norjaksi/ruotsiksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 11 kuukautta myöhemmin...
Vieras: MIes hoitsu pitkän alalla

Täällä oisin, en tiedä miten edetä. H>luaako joku bonukset musta? Nyt olen vapaa ja puhun ruotsia täysin siis 20 vuotta. Olen sairaanhoitaja koulutukseltani ja aina koko 21v. ollut vanhainhoidosa. Koskaan en ole ulkomailla työskennellyt ja voin olla ihan missä vain töissä. Haastavimmat aina paremmat. Suomessa kaikki asiat on hyvin, kämpätkin on maksettu. Ainoa asia lähen Tenerifalle vanhempien kanssa 14-27.1.2019 enkä halua perua jo vanhempien kanssa jetukäteen sovitusta. Viime kesä asuin Tukhomassa, mutta toimin omaishoitajana. En tiedä miten edetä, ottakaatte mut, tääl oisin odottamassa. Kaikki käy ja ottakaatte yhteyttä. Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Suomessa Dedicare (dedicare.fi) auttaa ainakin sairaanhoitajia Ruotsiin, Norjan Dedicarella on just Suomen kiertue ilmeisesti meneillään. Lähäreistä en tiedä, mutta aina voi kysyä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...
Vieras: Norjaan kesäksi

Minkälaista käytännön työskentely kotihoidossa ja sykehjemmeissä Norjassa mahtaapi olla? Kotihoidosta kun ei ole Suomesta edes koulunkaan ajoilta kokemusta ja työkokemus on kuntouttavien psykiatrien osastojen puolelta, niin mietin miten siellä pärjääpi tarvittaessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...