Jump to content
MAINOS

Lähihoitajaopiskelu Omnian aikuispuolella


siiri

Recommended Posts

Hei, elikä kiinnostaisi kuulla, kuinka rankkaa tuo opiskelu Omnian aikuispuolella (päivälinjalla) on, onko paljon ryhmätöitä, etätöiden määrä, onko tenttejä paljon (alue koko kirja?), miten koette opiskelun jne... Kaikki muukin ao. opiskeluun liittyvä kiiinnostaisi...... Kiitos vastauksista jo etukäteen :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Rankin asia Omniassa, Espoon keskus,  opiskelussa on se, ettei siinä laitoksessa toimi yhtään mikään. Opettajat ovat ihan hukassa, yksi sanoo yhtä ja toinen toista. Tehtävät häviävät. Arvosanat häviävät. Kaiken saa itse uudestaan ja uudestaan varmistaa. Kun oppilaitos sitten ryssii, saat sinä haukut.

Opettajat ovat aivan liian ylityöllistettyjä. Jos selviät Omniasta selväjärkisenä ulos sitten selviät mistä vaan. Jos nyt yleensä mitään todistusta sieltä saat ulos koska jälleen kerran kaikki arvosanat ja tehtävät ovat hävinneet.

Juuri hain oman opintokorttini toimistolta ja ilokseni huomasin että Hoidon ja huolenpidon kaikki arvosanat puuttuivat ja mitään kursseja ei oltu merkitty hyväksytyiksi. Vaikka olen siitä osiosta jo näytönkin suorittanut hyväksytysti. Tutor-opettaja lupasi asian korjata, sitä odotellessa.

Itse opiskelen oppisopimuksella lähihoitajaksi ja meidän ryhmässä on ryhmätöitä ollut paljon. Etätöitä on myös ollut. Monet kurssit on suoritettu etätehtävillä kuten kansansairaudet.

Hoidossa ja huolenpidossa oli lääkelaskutentti, anatomian ja fysiologian tentit. Anatomiaan ja fysiologiaan luin yhden kirjan: Luut ja ytimet. Laboraatioissa oli toiminnalliset kokeet. Mitattiin verenpainetta, pistettiin "insuliinia", otettiin verensokerit jne.

Omien kokemusten perusteella suosittelisin lämpimästi menemään johonkin toiseen oppilaitokseen. Esim. Hesote.

Jos kuitenkin menet Omniaan toivon sinulle pitkää pinnaa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opettajat ovat ihan hukassa, yksi sanoo yhtä ja toinen toista.

Juuri hain oman opintokorttini toimistolta ja ilokseni huomasin että Hoidon ja huolenpidon kaikki arvosanat puuttuivat ja mitään kursseja ei oltu merkitty hyväksytyiksi. Vaikka olen siitä osiosta jo näytönkin suorittanut hyväksytysti. Tutor-opettaja lupasi asian korjata, sitä odotellessa.

Kuulostaa ihan Porin Ammattiopistolta ;D

Kyllä noita fiboja on enemmän tai vähemmän varmaan joka koulussa, mutta toisissa tosiaan varmasti vähemmänlaisesti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tutulta kuulostaa. Aivan Amiedun touhua.. Olen usesti ns.tehnyt vastuuopettajamme työt.. muistuttelen jatkuvasti palauttamaan jo alkuvuodesta tekemiäni esseitä, odotin useamman kk;n, että opettajamme hakisi top paikkaa(jota emme saaneet itse hakea). No hän ei saanut mitään aikaiseksi, rupesin itse soittelemaan ja nyt on paikka hommattu. Koulun toiminta aivan epäasiallista. Joskus saa odottaa useamman vkon, että opettaja vastaa viesteihin/ sähköpostitse tai kännykällä. Hänellä on aina kiire, ei ehdi selvittämään minun asioitani. Ymmärrän toki, että heillä on paljon opiskelijoita, mutta kuitenkin kyse on itselleni tärkeistä asioista. Ja noi useamman pvän/ vkon odottelut ovat milestä aivan kohtuuttomia. En voi suositella kyseistä "laitosta"

Martsu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suosittelen myös toista koulua, jos mahdollista. Opettajat ihan pihalla, eivät muista tulla tapaamisiin tai sitten tulevat aivan väärään aikaan. Olen onnellinen, jos nyt valmistun jotenkin tämän vuoden puolella. Kiitos siitä ei ainakaan kuulu tutoropettajalleni, joka ei taida olla ihan tässä maailmassa. ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suosittelen myös toista koulua, jos mahdollista. Opettajat ihan pihalla, eivät muista tulla tapaamisiin tai sitten tulevat aivan väärään aikaan. Olen onnellinen, jos nyt valmistun jotenkin tämän vuoden puolella. Kiitos siitä ei ainakaan kuulu tutoropettajalleni, joka ei taida olla ihan tässä maailmassa. :D

Onko Isabel sunkin tutor :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Omniasta harjoittelussa olevista opiskelijoista mulla on ainakin ihan hyvä kuva, joten uskoisin, että kyllä siellä opetusta saa, jos osaa sitä vastaanottaa. Eihän se nyt sitä tarkoita, että kaikki pitäis sun eteen laittaa, että sä voit ne opiskella...  >:D

P.S. Bembölen snagaria ei mikään voita!

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 10 kuukautta myöhemmin...

Kun oppilaitos sitten ryssii, saat sinä haukut.

Tuo on niin totta. Kerrankin sain tietää yhdestä yhdestä asiasta/muutoksesta kaksipäivää joka oli sitten "viikonloppu" . Joten pistin viestä asiasta että miten on mahdollista että voisi muuttaa kaikki ennalta sovitut asiat muiden kanssa. Tämänkin tärkeän asian sain kuulla muilta oppilailta. Ja kun sain asiaan vastauksen opetajalta niin haukuthan siitä tuli omaan niskaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Kuten viestiketjusta näkee, epäkohdat on melko samoja joka koulussa. Omalta osaltani olen päässyt luovimaan melko sujuvasti läpi opintojen, ja vieläpä pysynyt suht hyvissä väleissä opettajien kanssa, eli sikäli olen valmis antamaan oppilaitokselle lähes hyvän arvosanan. Tosin nyt täytyy koputtaa päätä ettei mitään ehdi enää tässä valmistumisen kalkkiviivoilla mennä pieleen.

Mutta: epäkohtia ja opettajien mahdollisia laiminlyöntejä ei toki pidä painaa villasella. ME opiskelijathan olemme tavallaan koulun ja opettajien asiakkaita, ja meillä on oikeus ammattitaitoiseen opetukseen ja että opettajat paneutuvat työhönsä niin että opintomme edistyvät asianmukaisesti.

Hampurilaispalautteen mukaisesti vielä loppuun myönteistä palautetta. Olen sen verran tykästynyt Lehtimäentien opinahjoon, että toivon voivani jatkaa siellä vielä lähihoitajaksi valmistumisen jälkeenikin: erään ammattitutkinnon merkeissä ensi vuonna. ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Itse aloitin viime syksynä Espoon Omniassa oppisopimuksella lähärikoulutuksen ja pakkohan se on kyllä sanoa,että tämä TODELLAKIN on ITSENÄISTÄ opiskelua!!

Opettajat ovat lievästi sanottuna hukassa ja sitä rataa.Nyt heitä sotkee vielä nämä uudet kriteerit,mitkä tulivat voimaan.

Eli meilläkään ei ole vielä tiedossa valinnaisaineita,kun ei niitä ilm. tutkintolautakunta ole osannut päättää.

MUTTA, kun itse on ollut pakko ottaa asioista selvää,niin paremmin olen oppinutkin.

Onhan minullakin Tutor-opettaja mutta jos häneen tukeutuisin,niin hukassa olisin :nauraa: Enemmän olen apua saanut työpaikalta!

Ja se on hiukan huvittavaa, että meillä töissä, samalla osastolla kuin minä, opiskelee tuleva hoitaja Amiedussa. Ihan samassa kohtaa menevät opiskelut kuin itsellänikin mutta voi luoja sitä tehtävien määrää,mitä hän joutuu tekemään, suhteessa meidän kouluun.

Nyt hän harkitsee siirtoa Omniaan.

Minulla on tässä samassa rytäkässä vielä 5 pientä lasta mutta omalla painollaan nämä asiat menevät.

Nytkin parhaillaan pänttään lääkehoidon tenttiin, kun pienet ovat hoidossa, isommat koulussa ja iltavuoro odottaa :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 vuotta myöhemmin...

Edelleen samojen ongelmien kanssa painitaan, kuin noissa aikaisemmissa viesteissä. Jos sinulla ei ole mitään erityistä kysyttävää ja opintopolkusi etenee lukujärjestyksen mukaisesti, on ehkä mahdollista pysyä mukana hermoja menettämättä, mutta jos tiesi poikkeaa hiemankin, kaipaat lisäopastusta ja sinulla on kysymyksiä, niin tie nousee pystyyn!

 

Voisin laskea kuinka monta sähköpostiviestiä olen kahden vuoden aikana opettajille lähettänyt ja kuinka monta saanut takaisin. Opettajia on todella vaikea saada kiinni ja lopulta vastaukset saattavat olla jotain aivan muuta, kuin mitä kysyttiin. Olkoonkin, että opettajat ovat ylityöllistettyjä, minusta tämä on oppilaiden aliarvioimista ja suorastaan huonoa käytöstä. Opettajat ovat siellä koulussa oppilaita varten, tämä tosiasia on Omniassa täysin unohdettu! Koko laitos kaipaisi täysin uutta johtamisen mallia, työkulttuurin ja -tapojen tuulettamista ja uudistamista. Harvalla jää Omniasta hyvä maku, ja silloin on jotain pielessä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Tammikuussa 2014 aloitin opinnot Omniassa. Ja opiskelu vaatii todella paljon itseopiskelua ja vastuun kantamista että kaikki on tehtynä. Ja tosiaan opettajat on älyttömän kiireisiä ja hyvin hyvin harvoin vastailevat sähköposteihin, joka ärsyttää suunnattomasti. Ja ollaan annettu vähän tota palautetta opettajille että olisi kiva jos viesteihin vastattaisiin.. Ja ryhmätöitä on mun mielestä aivan liikaa, nytkin toukokuulle kaksi. Ja vielä kun perhe ja työt pitää opiskelujen lisäksi hoitaa, välillä stressaa, mutta pikkuhiljaa etiä päin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 vuotta myöhemmin...
Vieras: Pian hoistu

Vähän vanha keskustelunavaus, mutta ehkä joku tietää :-) Siitä, kun kaikki opinnot ja harjoitteu on suoritettu, valmistuuko välittömästi, vai pitääkö esim. tutkitotoimikunnan tai jonkun muun ryhmän myöntää tutkintosuoritus? Jos kyllä, niin kuinka usein noita kokouksia on?

 

Kuinka nopeasti sen jälkeen saa nimet Terhikkiin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...