Jump to content
MAINOS

APUA! HUS/sekoilua palkassa, sopimuksissa yms..


eltsu

Recommended Posts

Hei,

kaipailisin vähän apua näissä Husin sekoiluissa..sekava on selityskin mutta koittakaa ymmärtää.

Eli, olin kesätöissä sopimuksella ajan 1.6.-31.8.2009. Sopimuksen lähennellessä loppua kyselin jatkoa ja sovimme osastonhoitajan kanssa että jatkan tuosta suoraan 50% tuntimäärällä mutta pidän syyskuun 2 ensimmäistä viikkoa palkatonta virkavapaata, "omaa lomaa". Osastonhoitaja ilmoitti tästä sähköpostilla ylihoitajalle ja ylihoitaja lupasi että asia järjestyy.

No. Odottelin työsopimusta mutta tiesin että siinä on ollu tapana kestää kauankin..palasin siis tuon 2 vkon jälkeen töihin ja olen saanu palkkani ajallaan vaikkei määräyskirjaa ollut näkynytkään.

No nyt meni jokin aika sitten hermo kun 2kk ollut ilman kirjallisia vahvistuksia töissä. Sain sitten tällä viikolla yh:lta viestin että sopimusasia on nyt kunnossa (tosin vieläkään en ole mitään allekirjoitettavaa saanut).

Ongelmat ovat nyt nämä:

HusPLUSsasta huomasin että sopimus on viety koneelle 14.9-31.1.2010. Ja tuo kesän sopimus jonka olen allekirjoittanut on muutettu niin että se loppuisi tulloin 14.9 vaikka siis oikeasti se on ollut vain 31.8 asti.

Samoin olen saanut lomani rahana tuolta kesäajalta vaikka luulin että kertyy lomia koska työsuhde ei katkea (mikä virka sillä palkattomalla virkavapaalla muuten olisi ollut? tosin sekin olisi kai pitänyt kirjallisena hakea?)

Samoin sain palkkatoimistosta viestin että koska sopimukseni on kirjoitettu jälkikäteen on syyskuun 2 vkon palkka (siis ne 2 jälkimmäistä viikkoa jotka olin töissä) jäänyt maksamatta ja he korjaavat asian nyt. En ollut vielä ehtinyt noita palkkoja tarkistella joten en ollut itse huomannut asiaa..

Voinko siis hakea tuolta viivästyneeltä palkalta korkoa? Voiko lomia enää korjata kun ne on maksettu rahana? Oh sanoi että palkkalaskentaan olisi erikseen pitänyt ilmoittaa että haluaa ne lomana mutta mistäs minä sen tiesin..

Ja mitäs vielä..ihana ihana Hus, keikkalaisena oli aina maksut myöhässä eikä meno näköjään nytkäään muutu..

Kiitoos!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voiko lomia enää korjata kun ne on maksettu rahana?

Mä maksan juuri takaisin omia maksettuja lomiani, tosin Hgin kaupungille.

Eli kysy tuosta mahdollisuudesta, erämaksuina.

Ihan hirveitä se summan ei ole, kun ei se ole mullakaan 5kk:delta...?

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...