Jump to content
MAINOS

Hoitohenkilöstön kiinnostus H1N1 rokotteeseen on ollut laimeaa


Reportteri

Otatko H1N1 rokotteen?  

294 ääntä

  1. 1. Otatko H1N1 rokotteen?

    • Kyllä
      178
    • En
      82
    • EOS
      35


Recommended Posts

Lapissa ne rokottaa lintuinfluenssaakin vastaan ;D

igoogle.png

Pakko taas vähän avautua...Uskomatonta, että tuo harhaluulo että influenssarokote aiheuttaisi ns. tavallista flunssaa, elää edelleenkin ja vielä hoitohenkilökunnankin joukossa! Influenssarokote voi aiheutta heti rokottamisen jälkeen joitakin influenssaoireita, mutta se ei aiheuta todellakaan flunssaoireita myöhemmin talvikauden aikana.

Tämä myytti on vahva myös ammattilaisten joukossa. Oma sairastamattomuus/sairastuvuus laitetaan rokotteen piikkiin vaikka sillä ei oikeasti ole mitään lääketieteellisiä perusteita.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 419
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Rohkeimman väitteen mukaan rokotteella on tarkoitus tappaa kolme miljardia ihmistä. Osa terveydenhuollon henkilökunnastakin on ihan pihalla perusasioista.

-Ööh, tota, henkilökuntako tätä epäilee teillä?

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vielä kommentoin rokotteen aiheuttamia oireita ja sairastuvuutta.

Huom. en ole harhaluuloinen vaan skeptikko ::) Eli uskon sen minkä näen ja tuon sairastamisen lisääntymisen olen nähnyt. Toki se voi olla sattumaa... Ja kuten mainitsin "otanta" on pieni.

Onhan paljon tyytyväisiä rokotteen ottajia joille ei tule mitään oireita. Mutta kenties asia onkin niin että reagointi on yksilöllistä ja he joiden olen nähnyt sairastelevan ovat reagoineet johonkin rokotteessa "yksilöllisesti" .

Fakta tietoa voivat antaa vain ne, jotka ovat joskus rokotteen ottaneet ja päässeet kokemaan ne vaikutukset. Niitäkin tarinoita on, ihan tälläkin sivustolla ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onhan paljon tyytyväisiä rokotteen ottajia joille ei tule mitään oireita.

Fakta tietoa voivat antaa vain ne, jotka ovat joskus rokotteen ottaneet ja päässeet kokemaan ne vaikutukset. Niitäkin tarinoita on, ihan tälläkin sivustolla

Täällä yksi. Olen ottanut influenssarokotteen joka vuosi vuosikausia, ja toisina talvina en o sairastellut ollenkaan,joskus vähän enemmän. Oikeasti, jos jonain talvena on sairastellut enemmän, ihan yhtä hyvin sen vois laittaa vaikka sen piikkiin että söi kesällä tavallista enemmän porkkanaa tai että sinä syksynä musta kissa ylitti tien enkä ehtinyt sylkäistä olan yli. Yks minkä huomasin vähentävän ylähengitystieinfektoita, oli röökinpolton lopettaminen. Siihen löytyy ihan lääketieteelliset perusteetkin. Sairastelin lenstuja huomattavasti enemmän kun poltin tupakkaa.

muoks: täällä hyvää tietoa rokotteesta http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/pandemiarokotukset/pandemiarokotusten_turvallisuus/

Noista paikallisista oireista  http://www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/2009102210472492_si.shtml

Rokotteen lisäaineen tehtävänä on aiheuttaa paikallinen rokotuskohdan tulehdusreaktio, joka auttaa laukaisemaan vahvan vasta-aineiden muodostuksen.

- Näin yhdellä ainoalla rokotuksella voidaan saavuttaa suojaava taso, kun tavallisesti influenssarokotteella tarvitaan kaksi rokotuskertaa, jollei ole sairastettu aiemmin rakenteeltaan lähellä olevan tyyppistä influenssaa, Ruutu huomauttaa.

Kuulostaa loogiselta.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yks minkä huomasin vähentävän ylähengitystieinfektoita, oli röökinpolton lopettaminen. Siihen löytyy ihan lääketieteelliset perusteetkin. Sairastelin lenstuja huomattavasti enemmän kun poltin tupakkaa.

-Mulla on flunssat vähentyneet kyllä selvästi tupoikoinnin loppumisen jälkeen. Rouvan huomion mukaan olin silloin "vähän väliä" jossain kuumeessa, nykyisellään sairastaan ehkä 1-2 flunssaa vuodessa ja sen päälle ehkä yhden -kastumalla ja kylmettämällä- itseaiheutetun.

Flunssarokotuksia en ole ottanut ikinä.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä oli kans tullu kyselyä että kuka haluaa, saadaan polin henkilökunnan kanssa samaan aikaan jos halutaan. Kyllä mä ajattelin ottaa. Tavan influenssarokotetta en ole ottanut koskaan, ja olen sairastanut influenssan viimeksi joskus opiskeluaikana 2001 tai niillä main. Samalla ton H1N1-rokotteen kanssa saisi influenssarokotteenkin, mutta sen taidan jättää väliin. Otan sitten vaikka ens vuonna kokeeksi, niin tietää kummasta johtuu jos jotain oireita tulee.

Serkkutyttö joka on raskaana viimeisillään, oli laittanut viestiä että pitäisikö hänen ottaa se vai ei, mitä minä tekisin. En ole yhtään perehtynyt mahdollisiin haittavaikutuksiin, mutta linkitin hälle thl:n sivun ja sanoin että itse kyllä varmaan ottaisin, koska kun äiti on rokotettu raskausaikana, se suojaa vauvaakin vielä 6 kk syntymän jälkeen. Ei kai noita markkinoille tuotaisi jos ei ne olisi turvallisia. Mä luotan sokeasti auktoriteetteihin. Voin vaan kuvitella mikä kuhina mammojen nettipalstoilla käy kun siellä pelätään kaikkea mahdollista rokotteen myötä tulevaa.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakko taas vähän avautua...Uskomatonta, että tuo harhaluulo että influenssarokote aiheuttaisi ns. tavallista flunssaa, elää edelleenkin ja vielä hoitohenkilökunnankin joukossa!

Ei tuo nyt nin ihmeellistä ole, varsinkin kun muistaa mitä KTL ohjeisti vielä muutama vuosi sitten rokotteesta ja minkälaisia tutkimustuloksia rokotuksen haitoista eri firmoissa paikallisesti saatiin ja uutisoitiin.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mihin se tavalliseen flunssaan sairastuminen influenssarokotuksen ottamisen jälkeen voisi perustua?

Käsittääkseni influenssarokotus sisältää osia influenssaviruksesta. Kun elimistö altistetaan näille influenssaviruksen osille, se kehittää vasta-aineita niitä vastaan jolloin on aseita sitä todellista influenssavirusta vastaan, jos se yrittää iskeä.

Jo ala-asteella opetetaan, että influenssa ja flunssa on kaksi eri sairautta. En ymmärrä mitä yhteyttä influenssarokotuksessa ja tavan flunssalla, jota voi aiheuttaa moni eri virus, voisi olla?

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Rohkeimman väitteen mukaan rokotteella on tarkoitus tappaa kolme miljardia ihmistä. Osa terveydenhuollon henkilökunnastakin on ihan pihalla perusasioista.

-Ööh, tota, henkilökuntako tätä epäilee teillä?

Ei sentään. Väitehän on ihan posketon. Eihän nyt mopolla mahdottomia. Hyvä jos miljardi kuolee ;D

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mihin se tavalliseen flunssaan sairastuminen influenssarokotuksen ottamisen jälkeen voisi perustua?

Käsittääkseni influenssarokotus sisältää osia influenssaviruksesta. Kun elimistö altistetaan näille influenssaviruksen osille, se kehittää vasta-aineita niitä vastaan jolloin on aseita sitä todellista influenssavirusta vastaan, jos se yrittää iskeä.

Jo ala-asteella opetetaan, että influenssa ja flunssa on kaksi eri sairautta. En ymmärrä mitä yhteyttä influenssarokotuksessa ja tavan flunssalla, jota voi aiheuttaa moni eri virus, voisi olla?

Totta, minäkään en ymmärrä miten tapetun viruksen osa voisi aiheuttaa kokonaan toista virustautia.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Rokotus otettu pari tuntia sitten eikä vielä ole tullut mitään normaalista poikkeavaa.  Muutama kolleega piikitettiin myös eilen eikä oireita ole tullut. Saas nähdä miten epidemia etenee ja alkaako ensimmäiset vainajat vaikuttaa hoitajien halukkuuteen ottaa rokote?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täytyy odotella, että tämä tavallinen flunssa paranee, ennenkuin käy piikillä.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saas nähdä miten epidemia etenee ja alkaako ensimmäiset vainajat vaikuttaa hoitajien halukkuuteen ottaa rokote?

Tuskin, muihinkin influenssoihin kuolee ihmisiä joukoittain, silti rokotetta otetaan vaihtelevasti.

muoks: taino, voi olla http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/10/infektiolaakari_kuolemantapaukset_saavat_kansan_haluamaan_rokotetta_1100431.html

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä on näkynyt jopa meidän mielisairaalassa hoidetuissa potilaissa. Rohkeimman väitteen mukaan rokotteella on tarkoitus tappaa kolme miljardia ihmistä. Osa terveydenhuollon henkilökunnastakin on ihan pihalla perusasioista.

Onks tää teillä hoidossa  ;D

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Lapset ja raskaana olevat on valittu rokotettavaksi, koska tarkoituksena on eliminoida seuraava sukupolvi, sanoo Luukanen- Kilde. "

Salaliittoteoriat ovat mahtavia! Tosin Juha af Gran ja ufot unohtuivat tästä yhtälöstä?

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei hitto mä repesin tolle jutulle  ;D "rokotteella on tarkoitus tappaa 3 miljardia ihmistä" Käiköhän jollain aamulla lääkkeet ottamatta? Ja toi kys. henkilö on vielä lääkäri!!

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ite henk. koht. oon ollut tähän päivään asti kielteisellä kannalla tuohon rokotteeseen. Tänään sitten olin tuolla meidän Isossa Talossa keikalla ja kuuntelin siellä hoitsujen ja inf. lääkärien mietteitä ja aloin itsekin miettimään...

Toisaalta vähän hirvittää se rokote lyhyen testaamisajan ja niiden sivuoireiden vuoksi. Oon harvoin mistään kipee, mutta sillon kun olen niin olen sitten TOSI kipeä. Ja tietenkin niistä sivuoireista puhutaan ja kirjotetaan, skandaalinhakuinen kun yhteiskuntamme on. Itse en kuitenkaan ajatellut tätäkään lenssua sairastaa niin miksen voisi koittaa sitä rokotteella varmistaa. Toisaalta taasen kun en muutenkaan yleensä saa mitään tavan lenssuja tai mahatauteja muista kulkutaudeista ja  influenssoista puhumattakaan, niin miksi tätäkään saisin...?!

Ja sitä paitsi. En ole missään vakituisena, koululta ei ole tullut minkäänlaista infoa opiskelijoiden rokottamisesta ja harjoittelukin päättyy ens torstaina, kukahan / mikähän taho mut ees mahtais rokottaa? Hoitoalan jatkuvasti töitä tekevä työntekijä olen kuitenkin. Täytyykin ottaa selvää Ison Talon keikkalaisten rokottamisperiaatteesta...

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^Ai taivas... ;D.

Ihan jees, vaikka lennokkaasta puheesta huolimatta mieleen hiipii, miten kaukana traumatologi voi olla infektiotaudeista?

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kaikki kunnia tohtorille ortopedinä, mutta jokainen joka päivittäin töitä tekee kirurgien kanssa (etenkin ortopedien) tietää että he ovat vieraantuneet sisätaudeista yms täysin. Heitä ei saa edes määräämään potilaalle marevania, katsomaan sydänfilmiä tahi mitään muutakaan sisätautiongelmaa. Siinä mielessä suhtaudun vähän skeptisesti k.o ortopedin asiantuntijuuteen infektiotaudeissa tai pandemioissa. Rento asenne miehellä oli en sitä sano, mutta kumminkin. Lisäksi en o ihan varma onko se ihan ok että lääkärit messuaa julkisuudessa näitä salaliittoterioitaan ja lisäävät ihmisten epävarmuutta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No en mä menis sairaanhoitajana kuitenkaan väittelemään tohtorin kanssa lääketieteestä. Sen verran pysyn lestissäni.

Nimim. kahden ortopedin kanssa nuhapolia pitänyt

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No en mä menis sairaanhoitajana kuitenkaan väittelemään tohtorin kanssa lääketieteestä.

Ei kai tässä siitä ollutkaan kyse.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...