Jump to content
MAINOS

Helsingin kaupunki kieltänyt "Ei tarvetta kuljetukselle" kohdan rastittamisen.


Sirramies

Recommended Posts

Terve.

Toissapäivänä sain todeta että Helsingissä, perustason päivystyspisteisiin tulevat ambulanssikuljetukset tulee jatkossa aina hyväksyä, oli kuljetukselle perustetta taikka ei.

Syynä tähän on lisääntyneet raksit "ei tarvetta" ruutuun. Tästä ei etenkään Pelastuslaitos ole pitänyt, sillä se on lisännyt huimasti valituksia laskutuksen suuntaan.

Näistä "ei tarvetta" rakseista on ollut täällä ennenkin puhetta ja taisi keskustelu mennä tyyliin sairaankuljettajat vastaan päivystyksen henkilökunta. Tätä en hae, vaan kysyisin onko vastaavia päätöksiä tullut muualle Suomeen?

Ajattelin vain että tulisi tuota Sairaankuljetus-kaavaketta sitten muuttaa ja poistaa kyseinen rasti sieltä, ainakin Helsingin osalta.

En edes osaa varmuudella sanoa kuinka korkealta päätös tulee, saatikka sen laillisuudesta. Ainakin itäisessä päivystyssairaalassa nykyään kaikki kyydit hyväksytään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Asiasta oli mustaa valkoisella luottamuksellisessa kokouksessa, mistä ei siis saisi kertoa ulkopuolisille.

Asia oli vaan sen verran epämääräinen, että halusin näin nimettömänä asian tuoda julki.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehdottomasti yritä saada ko. dokumentti julkiseksi ja KELAn tietoisuuteen. Mainitsemasi on todennäköisesti laitonta toimintaa.

Tällaisten dokumenttien julkaisemiseen voit käyttää esimerkiksi http://wikileaks.org/ sivustoa. Lue sieltä ohjeet; toiminta on täysin nimetöntä ja todennäköisesti turvallista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Asiasta oli mustaa valkoisella luottamuksellisessa kokouksessa, mistä ei siis saisi kertoa ulkopuolisille.

Perusteltiinkohan tuolla kokouksessa salamyhkäisyyttä jollain muulla kuin sillä, että nyt ollaan tekemässä jotain kiellettyä?  ;D

Asia oli vaan sen verran epämääräinen, että halusin näin nimettömänä asian tuoda julki.

Jos saat ko. dokumentin haltuusi niin minä voin sen vuotaa julkisuuteen ilman, että kukaan saa koskaan tietää mistä olen sen saanut. vf@hoitajat.net on sähköpostiosoite jos haluat ottaa yhteyttä.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielestäni tämä ei tarvetta-ruutu on tarpeeton vitsi. Väitän, että jos potilas saa kyydin sairaalaan ambulanssilla sairauden tunteen tai vamman vuoksi, sen tarve on ilmeinen. Nykyään joutuu todella herkästi kirjoittelemaan vastineita kuljettamatta-jättämisisistä, ettei maksa vaivaa viedä samalla vaivalla perille asti, ellei yhteisymmärrystä löydy. 

Onpa itselleni käynyt niin, että olen tuonut hengitysvaikeuspotilaan (vierasesine) sairaalaan ja koekävelyttänyt hänet autosta sisään sillä seurauksella, että itseäni vähemmän koulutettu ja ilmeisesti myös kokemattomampi ihminen on kymmenen metrin päästä lasin takaa arvioinut potilaan tilan sellaiseksi, että rastitti ei tarvetta-ruudun.

Tällaista triage-toimintaa, jossa potilasta ei henkilökohtaisesti käydä arvioimassa, en voi muuta kuin ihmetellä. Olen itse toiminut päivystyspolilla siten, että arvioin omin silmin ja käsin potilaan, jotta voin sijoittaa hänet parhaiten soveltuvaan paikkaan.  Useaan kertaan potilaan tila on ollut sellainen, että matka on jatkunut henkeä pelastavien toimenpiteiden jälkeen hippulat vinkuen eteenpäin. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...