Jump to content
MAINOS

Med Group:n lääkärit ensihoidon guruina


josp

Recommended Posts

Jo vuosia sitten päätin joskus olevani töissä työpaikassa, jossa olen tyytyväinen palkkaani ja työnkuvaani. NYT olen sellaisessa. Itse olen kulkenut tien hyväpalkkaisesta osastotyöstä huonopalkkaiseen varallaolokikkailuun, jossa toivoi ilallla ja yöllä tulevan keikkaa jotta raha tulisi. Ikävä kyllä olen niin pessimisti etten näe näissä asioissa muutosta ihan vähään aikaan, koska vahvoja aktiiveja on niin vähän, että asioihin saataisiin muutosta. Kuitenkin nuoria, juuri työnsä aloittaneita tulisi ohjata oikeille raiteille pikkuhiljaa, koska heillä intresseissä on keikanajaminen ja "jonkunlaisen" korvauksen saaminen menetetystä vapaa-ajasta. Näitä ihmisiä tulee aina olemaan. Itse olen ollut samanlainen. Ja olen erittäin järjestäytynyt, mutten niin järjestäytynyt että olisin siskojen ja veljien kanssa barrikadeilla. Alueellisia ja työpaikkakohtaisia eroja palkkauksessa ja työajoissa on paljon, en kuitenkaan niitä ajattele pahemmin, koska olen töissä alueella jossa asiat on ns. hyvin. Ajattelen siis omaa napaani. Se on minulle tärkein.

Pelastuslaitos iltaa, älkää rouva hätäilkö, me parannamme teidät tuota pikaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 68
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Jo vuosia sitten päätin joskus olevani töissä työpaikassa, jossa olen tyytyväinen palkkaani ja työnkuvaani. NYT olen sellaisessa. Itse olen kulkenut tien hyväpalkkaisesta osastotyöstä huonopalkkaiseen varallaolokikkailuun, jossa toivoi ilallla ja yöllä tulevan keikkaa jotta raha tulisi. Ikävä kyllä olen niin pessimisti etten näe näissä asioissa muutosta ihan vähään aikaan, koska vahvoja aktiiveja on niin vähän, että asioihin saataisiin muutosta. Kuitenkin nuoria, juuri työnsä aloittaneita tulisi ohjata oikeille raiteille pikkuhiljaa, koska heillä intresseissä on keikanajaminen ja "jonkunlaisen" korvauksen saaminen menetetystä vapaa-ajasta. Näitä ihmisiä tulee aina olemaan. Itse olen ollut samanlainen. Ja olen erittäin järjestäytynyt, mutten niin järjestäytynyt että olisin siskojen ja veljien kanssa barrikadeilla. Alueellisia ja työpaikkakohtaisia eroja palkkauksessa ja työajoissa on paljon, en kuitenkaan niitä ajattele pahemmin, koska olen töissä alueella jossa asiat on ns. hyvin. Ajattelen siis omaa napaani. Se on minulle tärkein.

Juuri näin. Valoa tunnelin päässä on kuitenkin havaittavissa, ehkä....

"minua ei haittaa lainkaan että joku maksaa siitä kun käyn salilla, lenkillä, saunassa ja dvd leffojen ja ohjelmien katsomisesta Full Hd telkusta. Ja sitten kun ta. vielä osallistuu erilaisten koulutuspäivien jne. kustantamiseen niin miksen olisi sellaisessa paikassa töissä"

Hitto, mäkin teen tota täydellä palkalla, tosin vaan sen kaks päivää viikosta...Onko se plasma se telkku, meillä on....No joo, toi oli huono, mutta...

Minä en ole mielestäni syyllistänyt ketään ainakaan tarkoituksella, mutta onko tuo mainitsemasi neljä euroa ja se että muutaman sadan euron häviö tilissä ei haittaa vähän ristiriidassa toisiinsa nähden? Ja kyllä, ei ole pienten lasten isän tai äidin hommaa nykyisillä työnsitovuuksilla...Kuten vaniljahani aiemmin totesi, tarvittaisiin järjestäytymistä...Suorat rikkoumukset kuitenkin kuuluvat oikeusasteelle, ei työehtosopimusneuvotteluihin

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En suinkaan pistä vastaan, jos ne todetaan laittomiksi ja asiat todella muuttuvat. Itse olen ainakin tyytyväinen nykyiseen työhön ja ehtoihin. Lisä palkka kelpaa aina, mutta en valita

Se parin sadan € ero on noin summa vrt. lanssi työtä ja osastolla palloilua. Todellisuus vain on se, että osastolla tienaan paremmin vain jos teen pelkkiä öitä ja kaikki pyhät. Listassa kun on aina parit aamut ja illat, niin tienaan paremmin lanssissa kuin mitä tienaisin osastolla. Ja lanssissa menee kuukaudesta 14-16pv ja muun ajan voin tehdä mitä haluan, esim. menemään sinne osastolle jos huvittaa.

muoks: LCD telkku >:D

Työskentely muuttuu kiinnostavaksi vasta, kun se alkaa sanoilla "Tehtäväilmoitus..."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se parin sadan € ero on noin summa vrt. lanssi työtä ja osastolla palloilua. Todellisuus vain on se, että osastolla tienaan paremmin vain jos teen pelkkiä öitä ja kaikki pyhät.

Keskity tuntipalkkaan (= työsidonnaisuus/palkka), se on se mikä ratkaisee..
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se parin sadan € ero on noin summa vrt. lanssi työtä ja osastolla palloilua. Todellisuus vain on se, että osastolla tienaan paremmin vain jos teen pelkkiä öitä ja kaikki pyhät.

Keskity tuntipalkkaan (= työsidonnaisuus/palkka), se on se mikä ratkaisee..

Niinpä. Esim. joskus laskeskelin tuntipalkkaa kuukauden ajalta (peruspalkka+lisät) ja sain jonkun 5 €/tunti. Mut ainahan voi kehuskella työantajan omistamalla litteellä telkkarilla. Voishan semmonen olla kiva omassakin kodissa, mut ei viitti ostaa kun ei sitä kerkee koskaan katsomaan...  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

joskus laskeskelin tuntipalkkaa kuukauden ajalta (peruspalkka+lisät) ja sain jonkun 5 €/tunti.

Kyllä jokin on meidän alalla pahasti pielessä jos samasta työstä toinen saa neljä kertaa parempaa palkkaa kuin toinen..:-
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei asiat sillä ratkea, että hyökätään yhden kimppuun. Hiukan toverillisempi näkökulmien esilletuominen ja opastaminen voisi olla hedelmällisempää...

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllähän se on ongelma, että edelleen on käytänteitä, jotka otettiin käyttöön silloin kun T-Rex vietti 5v juhliaan, käytössä. Ja vaikka alalle tulee uusia, jotka hyväksyvät työn tekemisen niin kuin se käytännössä on, niin ongelma ei ole heissä vaan ongelma on mielestäni lähtöisin TES pöydästä ja niistä jotka kokevat vääryyttä mutta eivät vie asiaa käräjille. Itse en näe asiassa muuta vaihtoehtoa kuin ennakkopäätös korkeimmastaoikeudesta

Työskentely muuttuu kiinnostavaksi vasta, kun se alkaa sanoilla "Tehtäväilmoitus..."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

TES on just niin hyvä kun me halutaan

Ja oikeastaan määrää vain minimin. Paikallisesti voi sopia - paremmasta. Tiedän tapauksia yksityiseltä sektorilta jossa maksettavat palkat ovat olleet TESiä suurempia, ja täysi palkka on juossut vaikka on oltu varalla jne. Ovat vain valitettavasti nykyään harvassa tällaiset paikat.

Uskon että tämä tulee hissunkissun muuttumaan parempaan suuntaan. Ainakin omien samat kurssit käyneiden kollegoiden keskuudessa ollaan vakavasti keskusteltu tämän alan matalasta palkkauksesta ja työpaikan vaihdosta sairaalan sisään. Tämä on ongelma jonka Kuismakin raportissaan totesi, ja joka varmasti realisoituu viimeistään kun uusi terveydenhuoltolaki tulee voimaan ja aletaan noudattamaan STM:n ohjeistusta turvallisesta lääkehoidosta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uskon että tämä tulee hissunkissun muuttumaan parempaan suuntaan. Ainakin omien samat kurssit käyneiden kollegoiden keskuudessa ollaan vakavasti keskusteltu tämän alan matalasta palkkauksesta ja työpaikan vaihdosta sairaalan sisään.

Tuo työpaikan vaihtaminen ei valitettavasti ratkaise ongelmia kuin yksilötasolla, itse olisin valmis (vaikka kunnallisella puolella vaikutankin) paljon kovempiin toimiin tämän järkyttävän suuren epäkohdan korjaamiseksi.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aivan, kysehän ei ole yksilöistä tai edes yksittäisistä työnantajista, vaan koko alan ongelmasta. Tarvitaan vahvaa sitoutumista liittoihin ja tahtoa varallaolon kitkemiseksi sekä palkkojen korjaamiseksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juurikin niin.

Ja niin kuin kops kirjoituksessaan totesi, tulee alhaiset palkat varmasti tulevaisuudessa vaikuttamaan myös työntekijävaihtuvuuksiin: Eivät varmasti ole ainoita jotka ovat miettineet siirtymistä sairaalan sisään töihin.

Henkilökohtaisesti nykyään vihaan termiä "minimi" koska se on samalla myös lähtökohta. Jos se minimi olisi 200€/kk niin sen mukaan ne tarjoukset laskettaisiin, vaikka yrittäjä kuinka haluaisi ajatuksissaan maksaa 20€/tunti työntekijälle. Joku laskee aina minimin mukaan (ja päijät-hämeessä näköjään allekkin)

Kaikki mitä palkan päälle saa sovittua lisää on ok, mutta tämä "minimi" pitää olla vertailukelpoinen muihin terveydenhuoltoalan henkilöihin nähden...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse saan palkan kvtesin mukaan. Se onkin ainoa asia mistä pidän työssäni. Meillä päin on useita yksityisiä joissa olisin ammatillisesti mieluummin töissä. Mutta se ei vain ole mahdollista taloudellisesti eikä työhön sidonnaisuuden takia. En halua viettää puolta kuukautta töissä tai aikaa hikisessä päivystyskämpässä terkkarin yläkerrassa.Perheellisen on ajateltava rahaa, ei sitä poikamiehenä todellakaan ollut niin väliä. Meillä päin yksityiset ajavat vähemmän keikkaa ja keikka on haastavampaa. Keikkaa olen tehnyt yksityisillä, mutta vain lyhyitä pätkiä eikä siitä taloudellisesti juuri järkeä ole. Keikan ajo on kyllä ollut mukavaa ja vaihtelukin virkistää..

Mieluusti heivaisin nykyisen työantajan, jos vain saisin saman palkan. Kun saan sen amk paperin lähitulevaisuudessa vaihdan todennäköisesti sairaalan sisään koska nykyinen työpaikka ei tarjoa tarpeeksi haasteita, jos palkkaus olisi sama niin sittne hakisin haasteita muualta...

Varmaan aikalailla "talo"kohtaista, mutta sitä en ymmärtänyt että miten keikan ajo on haastavempaa?? Tai no jos olet perustason autossa töissä ja naapurikunnassa on hoitoyksikkö niin varmasti on näin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uskon että tämä tulee hissunkissun muuttumaan parempaan suuntaan. Ainakin omien samat kurssit käyneiden kollegoiden keskuudessa ollaan vakavasti keskusteltu tämän alan matalasta palkkauksesta ja työpaikan vaihdosta sairaalan sisään.

Tuo työpaikan vaihtaminen ei valitettavasti ratkaise ongelmia kuin yksilötasolla, itse olisin valmis (vaikka kunnallisella puolella vaikutankin) paljon kovempiin toimiin tämän järkyttävän suuren epäkohdan korjaamiseksi.

Täälläkin moni on taannoin kerskunut, kuinka on vaihtanut yksityiseltä pelastuslaitokselle /muuhun vrk-rytmiin, noin niinkuin ratkaisuna tähän varallaolo-ongelmaan. Kivat heille, mutta edelleenkin joku ajaa ne yksityisen kyydit varallaolosta käsin. Mulla oli kovat odotukset tästä tulevasta neuvottelukierroksesta mutta toistaiseksi ainakaan ao-tasolle ei ole tullut minkäänlaista taistelupostia yksityisalojen tes-neuvotteluja silmälläpitäen.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

pitkät matkat ovat tietysti omat lukunsa...Toisaalta suurissa väestökeskittymissä tiettyjen asioiden esiintyvyydet ovat huomattavasti yleisempiä koska väestöä on niin paljon enemmän. Kaupungeissa myös enemmän riskikohteita, moottoriteitä jne jne

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...
  • 6 kuukautta myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...