Jump to content
MAINOS

Med Group:n lääkärit ensihoidon guruina


josp

Recommended Posts

Totta

Minulla aikanaan ainakin luki työsopimuksessa lähtöaika. Työntekijän palkan maksu (varuillaolo) kuitenkin perustuu tähän sopimukseen

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 68
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Kyllä kvtessin allakin pelkässä varallaolosenteissä yönsä makoilee monta jaanaa ja jarmoa, vaikka kunnan hommissa kyytiä odottavatkin. Työsoppareissa tuppaa lukemaan myös tuo mahdollinen varallaolo pykälä. Se siitä aika määreestä. Ihan mielenkiinnosta palaan topicin aiheeseen edes vähän sitä sivuuttaen.. Tuusulassa on kyseessä välitön lähtövalmius. Kisan "voitti" Med Group Karkkila Oy, joka tuottaa valtaosan palveluistaan varallaolosta käsin. Tulevatkohan Karkkilalaiset saamaan välittömän ajan liksan vai alkavatko Tuusulan porukat tekemään varallaoloa Karkkilassa?? Kyllähän oikeus ja kohtuus täytyisi säilyttää vai eikö pukumiehiltä vaadita minkään valtakunnan moraalitasoa? Edes kyytimiehiä kohtaan?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Käsittääkseni puhe oli nyt välittömän lähtöajan määreistä, ei varuillaolosta

Eihän kai MG:llä ole Tuusulan tapauksessa muuta mahdollisuutta kuin maksaa välitöntä 24/7 jos se näin on kilpailutettu? Eihän tota nyt voi millään toteuttaa varallaolona, vai onko tästäkin joku surullinen esimerkki ko. firman kohdalta?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eihän kai MG:llä ole Tuusulan tapauksessa muuta mahdollisuutta kuin maksaa välitöntä 24/7 jos se näin on kilpailutettu?

Kyllähän noita yrittäjiä löytyy jotka voittavat kilpailut huomattavan halvalla ja työntekijöitä värvätään orjapalkalla ja suuremmalla varallaolola mitä kilpailutuksessa on ollut. Tuohon tepsii sitten ainoastaan se alueellinen valvonta jos se toimii...

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Käsittääkseni puhe oli nyt välittömän lähtöajan määreistä, ei varuillaolosta

Eihän kai MG:llä ole Tuusulan tapauksessa muuta mahdollisuutta kuin maksaa välitöntä 24/7 jos se näin on kilpailutettu? Eihän tota nyt voi millään toteuttaa varallaolona, vai onko tästäkin joku surullinen esimerkki ko. firman kohdalta?

Ei esimerkkiä MG:stä, mutta muista. Lue tästäkin aiheesta ensimmäiseltä alasivulta nimimerkki: "Jukka" kertomana. Välitön, mutta silti varallaolossa... Niin hintoja voidaan polkea, eikä kukaan (tilaaja tms.) välitä... Jos samoilla kriteereillä valvottuna, niin hinnatkin olisivat PALJON lähempänä toisiaan, ja orjat saisivat asianmukaista palkkaa välittömästä lähtövalmiudesta=aktiivityöstään...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Käsittääkseni puhe oli nyt välittömän lähtöajan määreistä, ei varuillaolosta

Eihän kai MG:llä ole Tuusulan tapauksessa muuta mahdollisuutta kuin maksaa välitöntä 24/7 jos se näin on kilpailutettu? Eihän tota nyt voi millään toteuttaa varallaolona, vai onko tästäkin joku surullinen esimerkki ko. firman kohdalta?

Tästä viimeisimmästä Tuusulan kilpailutuksesta mulla ei ole käsitystä, mutta aikaisemmin sopimuksissa on ollut napakat sanktiopykälät joiden perusteella palveluntuottaja a) köyhtyy cool.png köyhtyy lisää c) saa kenkää, jos auto ei liiku tilatussa ajassa. Tuollaisessa tilanteessa palvelun tuottajan on aika hankala yrittää organisoida hommaa muuten kuin aktiivityönä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis Hollolassa on ollut käytäntönä että välittömästä lähtövalmiudesta maksetaan varuillaolokorvaus???!!!!

Välitöntä lähtövalmiutta ei voi toteuttaa minkään kriteerien mukaan varallaolona. Jos tilaajan ja palveluntuottajan kesken on sovittu välittömästä niin onhan palveluntuottajan edellytettävä sitä tuolloin myös työntekijöiltä. Välitön valmius edellyttää oleskelua asemapaikalla ja tessin mukaan siitä on maksettava täysi palkka.

" 2. Jos työntekijä on työnantajan määräyksestä työpaikalla tai

sen välittömässä läheisyydessä työnantajan osoittamassa päi-

vystystilassa työvalmiudessa, ei sitä katsota varallaoloksi, vaan

tämä aika luetaan kokonaisuudessaan työajaksi." Jos se tosiaan on välitöntä niin mielestäni tässä ei ole kauheasti tulkinnan varaa.

Kannattas varmaan olla sieltä Hollolasta Tehyyn yhteydessä, tää voisi oikeesti kiinnostaa jo niitäkin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei hyvää päivää oikeesti, välittömästä maksetaan varallolokorvaus?  ;D Toi on niin paksua että paksumpaa ei ole hetkeen kuultukaan. Kipinkapin yhteys Tehyyn niin loppuu se pissan kirvely silmässä.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

" 2. Jos työntekijä on työnantajan määräyksestä työpaikalla tai

sen välittömässä läheisyydessä työnantajan osoittamassa päi-

vystystilassa työvalmiudessa, ei sitä katsota varallaoloksi, vaan

tämä aika luetaan kokonaisuudessaan työajaksi." Jos se tosiaan on välitöntä niin mielestäni tässä ei ole kauheasti tulkinnan varaa.

Tuokin on niin tulkinnanvarainen kohta. Työnantaja sanoo, että tuossa on päivystyskämppä missä saat olla vo aikana, mutta pakko ei ole. Saat viettä tuon ajan missä haluat ja miten haluat kunhan auto liikkuu 15min lähtöajan puitteissa...

Toki välitön on välitöntä ja tuo kohta koskee varallaoloa.

Poikamies voi olla idiootti tietämättään, ukkomies ei ikinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse ole toistaiseksi perheetön, joten minua ei tuo 15 min valmius niin haittaa. Saan kuitenkin elää kohtalaisen vapaasti eli kuntoilla, katsoa tv:tä, saunoa jne, vaikka olen työnantajan osoittamassa päivystyskämpässä. Minulla olisi mahdollisuus olla osastolla ja saada "kunnon" palkkaa, mutta toistaiseksi pidän nykyisestä työstä lanssissa sen verran paljon, että olen valmis tekemään sitä muutama sata € pienemmällä kk liksalla.

Onneksi minulla on mukavat työkaverit, joten muodostamme tavallaan oman perheen, jonka kanssa sitten vietetään juhlia ja pyhiä.

Työskentely muuttuu kiinnostavaksi vasta, kun se alkaa sanoilla "Tehtäväilmoitus..."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla olisi mahdollisuus olla osastolla ja saada "kunnon" palkkaa, mutta toistaiseksi pidän nykyisestä työstä lanssissa sen verran paljon, että olen valmis tekemään sitä muutama sata € pienemmällä kk liksalla.

Amen. Juuri tällaisen asenteen vuoksi kyytiveljet ja -siskot ei nouse koskaan palkkakuopastaan. Työnantaja hieroo karvaisia käsiään ja maksaa pidetystä työstä sitten kehnompaa korvausta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tohon tarvii oikeesti puuttua jo jos välittömästä maksetaan varuillaolon mukaan  :nauraa: ....HESsikin kokoajan haalii lisää aluetta ja luultavimmin käytännöt jatkuu samana....Työnantaja on muuten kokopitkän ajan korvausvelvollinen takautuvasti näistä palkkaasioista....Myös ylitöiden osalta, suuressa osassa firmoja niitäkään ei makseta vaikka tuokin asia on TESsissä....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Amen. Juuri tällaisen asenteen vuoksi kyytiveljet ja -siskot ei nouse koskaan palkkakuopastaan. Työnantaja hieroo karvaisia käsiään ja maksaa pidetystä työstä sitten kehnompaa korvausta.

Muista en tiedä mutta itse en tee tätä työtä, jotka rikastuisin. Se mitä tilille tipahtaa on kuitenkin suurempi summa kuin mitä sairaalassa työskentely toisi. Itse arvosta sitä, että "palkka" juoksee ja saan kuitenkin nukkua aamulla pitkään jos on rauhallista. Sairaalassa aamua alkaa klo 7 joten pitäisi nousta ennen kuutta sängystä. Itse olen kaikkea muuta kuin aamuvirkku, joten työ sopii minulle paremmin. Jokaisessa työssä on omat plussat ja miinukset. Itse näen enemmän plussia kuin miinuksia. Ja uskon, että muutkin näkevät asian niin, sillä eihän kukaan tee työtä sellaisilla ehdoilla mitä ei voi hyväksyä. Tai jos joku tekee, niin hän on idiootti.

Työskentely muuttuu kiinnostavaksi vasta, kun se alkaa sanoilla "Tehtäväilmoitus..."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse ole toistaiseksi perheetön, joten minua ei tuo 15 min valmius niin haittaa. Saan kuitenkin elää kohtalaisen vapaasti eli kuntoilla, katsoa tv:tä, saunoa jne, vaikka olen työnantajan osoittamassa päivystyskämpässä. Minulla olisi mahdollisuus olla osastolla ja saada "kunnon" palkkaa, mutta toistaiseksi pidän nykyisestä työstä lanssissa sen verran paljon, että olen valmis tekemään sitä muutama sata € pienemmällä kk liksalla.

Mikä tämä kohtalainen on? Mikä muu, kuin ta:n velvoittama 15 minuuttia sinua sitoo? Toki, ymmärtääkseni kaikki "asemapalvelus" ja huoltotoimet ovat aktiivityöaikaa, joten varauillaolon aikana ei ta voi vaikuttaa tekemisiisi muuten kuin velvoittaa sinut olemaan ambulanssissa työkykyisenä vartissa. Ja tarkennukseksi, osoittaako ta sinulle toimitilan (eli kämpän) missä sinun on suoritettava tätä 15 minuutin lähtövalmiutta? Vai onko niin, että sitä viisitoistaminuuttista voi suorittaa muuallakin kuin ta:n sitä varta vasten osoittamassa tilassa?

"Väkivalta parisuhteessa on asia, jonka eteen kannattaa tehdä töitä."

(Vantaan Sanomat 22.9.2009)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kukaan on tuskin valinnut työpaikkaansa vasten tahtoaan. Kuitenkin on tosiasia että varallaolo on muinaisjäänne historiasta ja se ei enää sovellu ensihoidon tehtäväkentille. Varallaoloa kuitenkin teetetään edelleen paljon ja kun sitä teetetään niin olisi varmasi aiheellista, että se täyttäisi myös lainkirjaimen ja työehtosopimuksen ehdot.

Toinen asia on lähtövalmiuksissa "pysyminen" > mikäli yksikkö liikkuu sovittua aikaa ennen on tuotettu palvelu silloin parempaa kuin tilaaja on ostanut. Tämä aiheuttaa sen, että kellään ei ole intressejä nostaa valmiutta, koska " tehän lähdette muutenkin niin nopeasti, miksi sitä nyt pitäisi nostaa? Ja sehän maksaa!" Kuullut tämmösen joskus itse ylilääkärin suusta...

Töitä voi tehdä varmasti myös ilmaiseksi, luulisin että se sopii työnantajalle varsin hyvin. Se ,että onko se sitten kaikkien muiden ensihoitajien etu, sitä en tiedä. Jokatapauksessa ensihoidon palkat raahavat rajusti jäljessä muuta terveydenhuoltoalaa ja väittäisin että työ ei välttämättä ole kuitenkaan helpoimmasta päästä, ei tosin ydinfysiikkaakaan.

Yksi ongelma on alalle hakeutuvat uudet henkilöt jotka eivät tiedä oikeuksiaan ja eivätkä niistä välitä. Kunhan vaan on vilkut katolla se riittää. Yrittäjä vedättää minkä kerkiää ja kun asiaa otat puheeksi saat kuulla kaunopuheisia lauseita siitä kuinka tämä nyt on tällä kertaa järjestetty näin ja kuinka yrittäjä on tulkinnut itse työehtosopimuksesta että näin voi tehdä. Työsopimuksiin kirjoitetaan suoraan laittomia lauseita mm. siitä että ylitöitä ei makseta.

Asia ei minua koske ainakaan toistaiseksi, mutta päähän ottaa kun näitä tarinoita lukee ja kuulee. Sen verran on muistissa kuitenkin yksityisen ajat ja vaikuttaa siltä että eteenpäin näissä asioissa ei ole päästy, tultu ehkä jopa "taaksepäin". Ainakin tämä Hollolan esimerkki on aivan järkyttävä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse ole toistaiseksi perheetön, joten minua ei tuo 15 min valmius niin haittaa. Saan kuitenkin elää kohtalaisen vapaasti eli kuntoilla, katsoa tv:tä, saunoa jne, vaikka olen työnantajan osoittamassa päivystyskämpässä. Minulla olisi mahdollisuus olla osastolla ja saada "kunnon" palkkaa, mutta toistaiseksi pidän nykyisestä työstä lanssissa sen verran paljon, että olen valmis tekemään sitä muutama sata € pienemmällä kk liksalla.

Mikä tämä kohtalainen on? Mikä muu, kuin ta:n velvoittama 15 minuuttia sinua sitoo? Toki, ymmärtääkseni kaikki "asemapalvelus" ja huoltotoimet ovat aktiivityöaikaa, joten varauillaolon aikana ei ta voi vaikuttaa tekemisiisi muuten kuin velvoittaa sinut olemaan ambulanssissa työkykyisenä vartissa. Ja tarkennukseksi, osoittaako ta sinulle toimitilan (eli kämpän) missä sinun on suoritettava tätä 15 minuutin lähtövalmiutta? Vai onko niin, että sitä viisitoistaminuuttista voi suorittaa muuallakin kuin ta:n sitä varta vasten osoittamassa tilassa?

Työnantaja on osoittanut kämpän jota saa käyttää korvauksetta, mutta jos asuisin paikkakunnalla saisin päivystää kotoa. Toiset sitä tekevätkin.

Työskentely muuttuu kiinnostavaksi vasta, kun se alkaa sanoilla "Tehtäväilmoitus..."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muista en tiedä mutta itse en tee tätä työtä, jotka rikastuisin. Se mitä tilille tipahtaa on kuitenkin suurempi summa kuin mitä sairaalassa työskentely toisi.

Maalla on tietysti mukavaa, mutta itse arvostan +37000€/ vuosi, lyhyttä työmatkaa, vakituista kunnan palvelussuhdetta ja KVTES mukaisia haittatyö- loma yms. korvauksia, esim 38 lomaoikeutta jne ja tietenkin hyviä vapaita kaiken tämän päälle. Uskoisin, että muillekin kelpaisi, jos vain saataisi kunnanisät maksamaan valmiudesta ja yrittäjät valvottua niin ettei kusetusta syntyisi. Tällöin voisin itsekin harkita hakeutumista rauhallisempaan toimintaympäristöön, esim. 4-5/vrk tahtiin...  >:D No hard feelings...

Jännittää, sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Kannattas varmaan olla sieltä Hollolasta Tehyyn yhteydessä, tää voisi oikeesti kiinnostaa jo niitäkin..."

Asia on kerran jo puitu lahden käräjäoikeudessa ja senaikainen yritys (Hes:n  edeltäjä) sai vapauttavan siitä koska ei päivystetä asemalla, päätöksen voi hakea oikeudesta jos halua. Toinen asia mikä pitää muistaa on et ei ne tuomarit ymmärrä sairaankuljetuksesta mitään, vaan katsoo pykäliä, eli päätös voi aina olla mikä tahansa, esim. yhdessä riitajutussa joutuivat asiamiehet selittää Tuomarille tunnin miksi ei kaikki kyydit ole pilli kyytejä, et silleen >:D

Mitä vo:hon  tulee sitä lähtöaikaa ei ole määrätty Tesissä vaan tule sopimuksesta jossa yleensä lukee VIIMEISTÄN:n nn minuutin kuluessa, eli ei tarkoita että lähdetään vasta 15min päästä vaan ollaan liikenteessä silloin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse ole toistaiseksi perheetön, joten minua ei tuo 15 min valmius niin haittaa. Saan kuitenkin elää kohtalaisen vapaasti eli kuntoilla, katsoa tv:tä, saunoa jne, vaikka olen työnantajan osoittamassa päivystyskämpässä. Minulla olisi mahdollisuus olla osastolla ja saada "kunnon" palkkaa, mutta toistaiseksi pidän nykyisestä työstä lanssissa sen verran paljon, että olen valmis tekemään sitä muutama sata € pienemmällä kk liksalla.

Onneksi minulla on mukavat työkaverit, joten muodostamme tavallaan oman perheen, jonka kanssa sitten vietetään juhlia ja pyhiä.

Ensinnäkin tahdon esittää sinulle kiitokset, että tulit esiin ajatuksinesi. Tiedän, ettet ole ainoa. Te perheettömät, uranne alkuvaiheessa olevat ja siitä todennäköisesti sairaalloisesti ylpeät olette juuri se ryhmä, minkä vuoksi varallaolo edelleen näyttelee merkittävää roolia ensihoidon arkipäivässä.

Olette kuitenkin esteenä alan kehittymiselle. On harmi, että asiat eivät tule korjaantumaan, koska annatte työnantajan nauttia lähes epäammatillisesta suhtautumisestanne alaan. Mikään muu vastaava ammattiryhmä ei moiseen suostuisi.

Veikkaanko oikein, jos arvaan ettet kuulu ammattiliittoon? Jos nimittäin kuuluisit, voisit helposti hankkia pienen omaisuuden maksamatta jääneiden palkkojen muodossa. Paitsi että sinulla ja kaltaisillasi ei varmaankaan ole ollut tarvetta vaatia työpalvelustasi kirjallista sopimusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heh heh. Aiheena on Med Group:n lääkärit ensihoidon guruina ja nyt haukutaan ja syyllistetään nuorta työntekijää jonka arvomaailma ei kohtaa tiukkojen järjestymisasteiden valtavirtaa. Aika aikuismaista. Hienoa, ylpeä voi olla suomalaisesta asenteesta toisenlailla-tekijöitä kohtaan. Mutta mielipide on kuin persereikä, jokaisella on omansa.

Pelastuslaitos iltaa, älkää rouva hätäilkö, me parannamme teidät tuota pikaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Heh heh. Aiheena on Med Group:n lääkärit ensihoidon guruina ja nyt haukutaan ja syyllistetään nuorta työntekijää jonka arvomaailma ei kohtaa tiukkojen järjestymisasteiden valtavirtaa. Aika aikuismaista. Hienoa, ylpeä voi olla suomalaisesta asenteesta toisenlailla-tekijöitä kohtaan. Mutta mielipide on kuin persereikä, jokaisella on omansa.

Hiukan liikaa alkoholia ennen kuin kirjoitit? Tosin sarkasmikin on laji, joka ei ole lainkaan helppo. Itse varmaankin tällä kertaa siinä tussasin, mutta otetaan iisisti. Ei meinaan ole eka topicci, jossa aihe karkaa lapasesta. Toisekseen, eikö me kaikki hyödytä siitä, että järjestäydytään, lapsellisesti tai ilman. Ja kolmanneksi: mielipiteiden ilmaisemiseenhan tämä foorumi kaiketi on?

Jännittää, sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Kannattas varmaan olla sieltä Hollolasta Tehyyn yhteydessä, tää voisi oikeesti kiinnostaa jo niitäkin..."

Asia on kerran jo puitu lahden käräjäoikeudessa ja senaikainen yritys (Hes:n  edeltäjä) sai vapauttavan siitä koska ei päivystetä asemalla, päätöksen voi hakea oikeudesta jos halua. Toinen asia mikä pitää muistaa on et ei ne tuomarit ymmärrä sairaankuljetuksesta mitään, vaan katsoo pykäliä, eli päätös voi aina olla mikä tahansa, esim. yhdessä riitajutussa joutuivat asiamiehet selittää Tuomarille tunnin miksi ei kaikki kyydit ole pilli kyytejä, et silleen >:D

Mitä vo:hon  tulee sitä lähtöaikaa ei ole määrätty Tesissä vaan tule sopimuksesta jossa yleensä lukee VIIMEISTÄN:n nn minuutin kuluessa, eli ei tarkoita että lähdetään vasta 15min päästä vaan ollaan liikenteessä silloin.

no sitten kannattas varmaan olla yhteydessä kaupunkiin ja kertoa että emme tuota täällä välitöntä lähtövalmiutta. Välittömässä lähtövalmiudessa yleisen käsityksen mukaan on kumpikin työntekijä autossa minuutissa...Ei niin että toinen painaa statuksen minuutissa ja ajaa 4km päähän hakemaan toisen kyytiin..

Heh heh. Aiheena on Med Group:n lääkärit ensihoidon guruina ja nyt haukutaan ja syyllistetään nuorta työntekijää jonka arvomaailma ei kohtaa tiukkojen järjestymisasteiden valtavirtaa. Aika aikuismaista. Hienoa, ylpeä voi olla suomalaisesta asenteesta toisenlailla-tekijöitä kohtaan. Mutta mielipide on kuin persereikä, jokaisella on omansa.

Tuon nuoren työntekijänkö sait kirjoittamastani tekstistä irti? Jos ne asiat on kerran niin hyvin siellä puolella niin miksi tähän taloonkin on aina 100 hakemusta kun paikka on auki?...Tosin niitä on harvoin auki....

EDELLEENKIN: Niin pitkään kun kenelläkään ei ole halukkuutta työntekijöistä korjata asioita, viedä eteenpäin asiaa jossa sopimuksia rikotaan ja jossa työntekijä häviää selvästi rahaa ei mikään asia muutu paremmaksi. Tällöin voidaan ikäänkuin hyväksyä ja antaa lupa työnantajan virheelliselle toiminnalle. Mua ainakin kiinnostaisi jos saisin vaikka kolmen vuoden takaa takautuvasti kaiken....On meinaan aika summa rahaa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse ole toistaiseksi perheetön, joten minua ei tuo 15 min valmius niin haittaa. Saan kuitenkin elää kohtalaisen vapaasti eli kuntoilla, katsoa tv:tä, saunoa jne, vaikka olen työnantajan osoittamassa päivystyskämpässä. Minulla olisi mahdollisuus olla osastolla ja saada "kunnon" palkkaa, mutta toistaiseksi pidän nykyisestä työstä lanssissa sen verran paljon, että olen valmis tekemään sitä muutama sata € pienemmällä kk liksalla.

Onneksi minulla on mukavat työkaverit, joten muodostamme tavallaan oman perheen, jonka kanssa sitten vietetään juhlia ja pyhiä.

Ensinnäkin tahdon esittää sinulle kiitokset, että tulit esiin ajatuksinesi. Tiedän, ettet ole ainoa. Te perheettömät, uranne alkuvaiheessa olevat ja siitä todennäköisesti sairaalloisesti ylpeät olette juuri se ryhmä, minkä vuoksi varallaolo edelleen näyttelee merkittävää roolia ensihoidon arkipäivässä.

Olette kuitenkin esteenä alan kehittymiselle. On harmi, että asiat eivät tule korjaantumaan, koska annatte työnantajan nauttia lähes epäammatillisesta suhtautumisestanne alaan. Mikään muu vastaava ammattiryhmä ei moiseen suostuisi.

Veikkaanko oikein, jos arvaan ettet kuulu ammattiliittoon? Jos nimittäin kuuluisit, voisit helposti hankkia pienen omaisuuden maksamatta jääneiden palkkojen muodossa. Paitsi että sinulla ja kaltaisillasi ei varmaankaan ole ollut tarvetta vaatia työpalvelustasi kirjallista sopimusta.

Mistä liitosta haluat että aloitan? Saat itse järjestää nämä liitot joihin kuulu omaan järjestykseesi: Tehy, SEHL, Sairaanhoitajaliitto.

Ja työsopimus kirjallisesti, koska suulliseen en enää luota (vaikka keltanokka olenkin en silti ole tyhmä).

Ja mitä tulee siihen, että ME olemme este kehittymiselle?? Oletkos viime vuosina nähnyt MEITÄ kun neuvotellaan uutta TES:siä? Kyllä siellä vanhat konkarit ovat ja kiitos heidän, jos nyt alettiin syyllistää, saan 4€/h kun ei ole keikkaa.

Tilanne on varmaan teillä perheellisillä ikävä, kun joudutte jättämään perheenne töiden vuoksi kotiin ja kun ei ole keikkaa niin kyllähän se harmittaa kun vielä ruoka jne maksaa eikä kehtaa syöttää samaa ruokaa kolmatta päivää. Itse kun olen naimisissa työni kanssa (yksi vakituinen ja 2 sairaala paikkaa plus toinen saku paikka joissa keikkailen) ja olen todellinen NO LIFE, niin minua ei haittaa lainkaan että joku maksaa siitä kun käyn salilla, lenkillä, saunassa ja dvd leffojen ja ohjelmien katsomisesta Full Hd telkusta. Ja sitten kun ta. vielä osallistuu erilaisten koulutuspäivien jne. kustantamiseen niin miksen olisi sellaisessa paikassa töissä (muistaakseni erään pohjoisessa olevan päivystysasunnon varustuksiin kuului poreamme etc.)

Onko se oikeasti niin vaikeaa ajatella, että kaikki uudet alalla ei ole pillikuumeesta kärsiviä yli-innokkaita huimapäitä? Itse vihaan yli kaiken kiirettä, koska silloin unohtuu helposti jotain. Ja vaikka teidän on NIIN vaikeata kuvitella – jotkut oikeasti pitävät työstään ja sen tekemisestä niin paljon, etteivät jaksaa marista parin sadan € perään. Kuitenkin se hyöty on suurempi miltä se näyttää.

Työskentely muuttuu kiinnostavaksi vasta, kun se alkaa sanoilla "Tehtäväilmoitus..."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...