Jump to content
MAINOS

Hoitajan yksityisyydensuoja???


Loh1s

Recommended Posts

Sosiaali ja terveýspuoli kaipaisi kunnon remonttia johtajiin. Paljon on johtajia jotka ei osaa (uskalla) ottaa vastuuta mistään. En tarkoita tällä täysin auktotääristä johtamista vaan sitä että oltais johtajia niin ettei yksiköissä "pikkujohtajat" pystyis sekoittamaan työyhteisön toimia.

Tää nimineula juttu on tösi sekava. Ei tiedä enää mihin uskois.  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Stadin TerKe:n Pysy-ohje(löytyy Terken intra, vas.alalaita) kertoo niin, että nimi ja titteli tulee näkyä, ellei joku isokiho päätä juurikin työturvallisuuteen vedoten, että saapi olla vain etunimi ja titteli.

Asia koskee muuten myös luuriin vastaamista.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Potilaalal on oikeus hoitotilanteessa tietää, kuka häntä hoitaa. Tarkistusoikeus jälkikäteen ei siis korvaa tätä.  Nimien tulee olla näkyvillä, nopeasti sanottuna se ei jää mieleen. ajatelkaa itseänne potilaana: haluatte tietää kuka teitä hoitaa ja kenen kanssa juttelette.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Potilaalal on oikeus hoitotilanteessa tietää, kuka häntä hoitaa. Tarkistusoikeus jälkikäteen ei siis korvaa tätä.  Nimien tulee olla näkyvillä, nopeasti sanottuna se ei jää mieleen. ajatelkaa itseänne potilaana: haluatte tietää kuka teitä hoitaa ja kenen kanssa juttelette.

Kyllä potilas saa mun puolesta uskoa kun käsipäivää sanotaan ja kerron nimeni. Jos taas ei kiinnostu siitä tai muusta syystä, esim. sairautensa takia, muista sitä niin ei se auta vaikka se paperillakin olisi.

Ja kyllähän noita kortteja voi väärentää ihan kotitulostimellakin, ei ainakaan täällä Porissa mitään kummallista grafiikkaa ole niissä, eli todenperäisyydenkään vuoksi ei ole sellaista perusteltua kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä Helsingissä Terkessä on kuvalliset henkilökortit. Just alkuyön aikana psyk.potilas halusi tietää nimeni, epäili nimeäni kun kirjoitin sen paperille, näytin taskun reunassa roikkuvan korttini ja pyysin varmistamaan nimeni oikeellisuuden, tämä riitti hänelle ja pt meni sen jälkeen nukkumaan. Onneksi hän ei saa nimelläni selville osoitetta ja en usko että ymmärtää sitä muuallakaan käyttää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ajatelkaa itseänne potilaana: haluatte tietää kuka teitä hoitaa ja kenen kanssa juttelette.

Öö, oonko mä nyt poikkeus, mut mua ei kyllä pätkääkään oo kiinnostanut mua tai lapsiani hoitaneiden hoitajien nimet. Lääkärit kyllä. Mä en kyllä muista edes synnytyksissäni olleiden kätilöidenkään nimiä...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ajatelkaa itseänne potilaana: haluatte tietää kuka teitä hoitaa ja kenen kanssa juttelette.

Öö, oonko mä nyt poikkeus, mut mua ei kyllä pätkääkään oo kiinnostanut mua tai lapsiani hoitaneiden hoitajien nimet.

Mulle riittää hoitajan/lääkärin asiallinen käytös ja ammatillinen ote, jos joku joskus mokailee niin nimen saa kyllä jälkeenkin päin selville.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä sairaanhoitopiiri (tukholman) hommas kaikille henkilökortin (sirulla varustettu), joka toimii myös virallisena henkilökorttina (katoamisesta ilmoitettava poliisille)

Se joka viimeksi nauraa, se hitaimmin hiffaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Onko tuo maistraattiin tehtävä tietojen salaus ilmaista? En löytänyt tietoa siitä. Kun siinä hakemuksessa lukee joku 4.90 / vrk jossain kohtaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...