Jump to content
MAINOS

Mitä arvostat työtoverissasi?


stabiili

Recommended Posts

Ensinnäkin arvostan sitä, että ollaan kohteliaita ihan kaikille. Myös siivojille ja opiskelijoille. Arvostan sitäkin, että potilaita kohdellaan hyvin. Sitten muita: huumorintaju, vastuuntuntoisuus, kyky antaa ja vastaanottaa niin hyvää kuin huonoakin palautetta, reiluus. Siinä nyt muutama asia jota arvostan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arvostan työkaverissa hyvää tiedonkulkua työyhteisössä (ei panttaamista)ja opastusta jos tarviin, huumori ei ole pahitteeksi, sekä hyvä myös myöntää, jos on ollut väärässä. Kyky sanoa tarvittaessa se glisee "sorry."Joustavuus ja monipuolisuus ei olisi pahitteeksi. Toivottavasti ei työkaverissa olisi sellaista asennetta, että ei tämä kuulu mulle, vaan tehdään asiat kaikkien hyväksi. :-*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitä, että hän on mies.

Äskettäin uudessa työssä aloittaneena olen jo lopen kyllästynyt siihen, miten naisvaltaisella alalla asiat "hoidetaan". Joillakikin työtovereilla on tapana ottaa luulot pois uudelta hoitajalta tavalla, joka on minusta todella epäammatillista. Olenkin sanonut, että sanokaa, jos jostakin on jotain huomautettavaa. Kasvotusten sanotaan kirkkain silmin, että ei ole mitään.. selän takana kuitenkin sitten supistaan, vaikka mitään sanomista ei olisikaan. Välillä tuntuu, että oikein toivotaan toisen epäonnistumista. Sitten ollaan vähän pettyneitä, kun sitä ei tullutkaan. Todella inhottavaa!

Olen työskennellyt muutamassa paikassa valmistumiseni jälkeen ja aina on ollut sama juttu! Sitten kun on pitempään työskennellyt, niin asenteet ovat aina muuttuneet. Arvostus on jossain määrin ansaittava, mutta näinkö? Itse en haluaisi tällä tavalla työtoveria kohdella. En usko, että miesvaltaisissa työyksiköissä tällaista edes tapahtuu. kaipaan sitä suoraselkäisyyttä, joka miesten kesken vallitsee.  Ja tokihan tällainen ensivaikutelma jälkensä jättää. Tuntuu varsin erikoiselta, kun inhottavasti kohdellut työtoveri kääntää taas yllättäen takkinsa ja on niin mukava, että.  huh.gif

Semmosia ajatuksia tämän päivän jälkeen  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä miesvaltaisilla työpaikoilla olen työskennellyt niin kyllä sielläkin sitä uutta kaveria saatetaan vähän "testata" tms. mutta harvemmin tosiaan mitään selän takana jauhamisia tullut niissä vastaan.

Toisin on meidän alalla kun ekaa vuoroa tekevä keikkalainen joutuu jo osaksi tuota selkäänpuukotushelvettiä jossa vastaantulevalle hoiturille hymyillään ja kulman takana kerrotaan että sekin on tehnyt sellasta ja sillä on vähän kummallinen nenäkin ja se puhuu liikaa.

Miesvaltaisilla työpaikoillakin kyllä niitä aggressioita puretaan, mutta yleensä silloin kahvipöydässä kirotaan yleismaailmallisia asioita kuten vanhuksia, verotusta tai eläkeiän nousemista ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensinnäkin arvostan sitä, että ollaan kohteliaita ihan kaikille. Myös siivojille ja opiskelijoille.

Tämä on yksi ihmisen henkisen tason mittareista; sanooko lääkäri laikkarille huomenta tai huomioiko hoitaja opiskelijan kahvipöytäkeskusteluissa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensinnäkin arvostan sitä, että ollaan kohteliaita ihan kaikille. Myös siivojille ja opiskelijoille.

Tämä on yksi ihmisen henkisen tason mittareista; sanooko lääkäri laikkarille huomenta tai huomioiko hoitaja opiskelijan kahvipöytäkeskusteluissa.

Meillä kyllä lääkäri(t) ovat vähintään yhtä roiseja suustaan kuin hoitajat. Ei sentään kumminkaan potilata/omaisia kohtaan.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voih, ihana ketju, kiitos! Olen uusi palstailija ja vanha hoitaja.

Samoja asioita olen itsekseni pyöritellyt mielessäni jo pitkään.

Minulla pahimmat tapaukset liittyvät väkivaltatilanteissa yksin jäämiseen. Sellaisiin työkavereihin ei voi enää luottaa. Eikä sellaisiin, jotka nurkan takaa räkien huutaen haukkuvat. Ei ole selän takana jaskan puhuminkaan kivaa. Vaikka niihin suhtaudun humoristisesti. Työhöni vakavasti.

Tuo aivan liikaa puhuminen ottaa minunkin voimiini. Minua EI kiinnosta exät ym. skeidat. Kun olen olevinani? nuppiammattilainen, niin ne duunifrendinkin puheet ja ainaiset kriisit syövät voimavarojani, jotka haluaisin säästää potilaille ja jämät vielä lapsille.

Nyt saldo on pitkään ollut sellainen, että kanslian sisäiset tunnenegaatiot, töiden huono hoito ja etenkin organisointi ym, "sisäiset tekijät" syö enemmän, mitä lakikaan sallisi.

Tämä akka on nyt puristettu kuiviin. Kiitos thanks koko työryhmälle- (jonkun ne täytyy ne duunit tehdä.)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työtoverissani arvostan osaamista, tervettä uteliaisuutta eli intoa hakea tietoa myös oma-alotteisesti, omien rajojen tunnistamista, kollegiaalisuutta, hyvää työmoraalia.

En odota työtoverini olevan ystäväni tai uskottuni. Huumorintaju on plussaa, mutta ei vaatimus.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huumorintajua, vastuuntuntoa ja sitä, että seistään toisen takana silloin kun on tarvis.

Sitä että kolleega ottaa vastuun tekemisistään ja kantaa vastuunsa, myös niistä virheistä.

Suoraselkäisyyttä ja ammatillisuutta myös vaikeiden asioiden äärellä. Tämän lisäksi koen tärkeänä, että työtoveri osaa arvostaa myös muiden tekemää työtä. Tiimityön ollessa vallalla nostettakoon myös hyvät yhteistyötaidot ja joustavuus kunniaan!

No, mitäs sanot tilanteesta, jossa tiimi ei ole tehnyt yhtään mitään muuta kuin keskittynyt arvostelemaan sinua? Ja mustamaalaan... Maalariopisto olisi näille henkilöillle se oikea osoite... Seisoisivat edes nyt suorassa väitteidensä takana...  Ei tällaisten ihmisten työtä voi arvostaa, ei edes kolleegana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos yhteen sanaan tällaisen noviisin pitäs tiivistää niin sanotaan näinkin epämääräinen kun positiivinen asenne. Eli kuinka suhtautuu työkavereihin, opiskelijoihin ja potilaisiin. Kaikkea ei tarvitse tai voikkaan tietää, mutta jos tulee joku vieraampi asia vastaan niin siitä voi ottaa selvää. Pitää voida kysyä ja neuvoa tarvittaessa. Positiivisuus on aina plussaa.

Sinkkumiehenä pitää sanoa että arvostan myös söpösti hymyileviä naisia...

“You begin saving the world by saving one person at a time; all else is grandiose romanticism or politics."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos yhteen sanaan tällaisen noviisin pitäs tiivistää niin sanotaan näinkin epämääräinen kun positiivinen asenne. Eli kuinka suhtautuu työkavereihin, opiskelijoihin ja potilaisiin.

Noviisi on oivaltanut oleellisen! Positiivisella asenteella varustettu työkaveri on kullan arvoinen, ruikuttajia ja turhan narisijoita on jo riittävästi.

Sinkkumiehenä pitää sanoa että arvostan myös söpösti hymyileviä naisia...
Meinaakkos ettei ukkomies osaa söpöä hymyä arvostaa..?  :o
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sinkkumiehenä pitää sanoa että arvostan myös söpösti hymyileviä naisia...

Vähän OT:nä mut nään sieluni silmin kuinka foorumin sinkkunaiset terottaa jo kynsiään  :o

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen ollut muutaman vuoden päivystykseessä ja kun sinne menin näin valtavaa ammattitaitoa työtovereissani jotka siellä työskentelivät. Ihailin heitä todella. Monelle kateus on vaikea asia käsitelä ja eivät pysty hyväksymään sitäkään jos työkaveri on oikeasti hyvä ja osaava.

Näin monia tilanteita joita kollegat hoitivat todella ammattitaidolla ja ennakoivasti ja aattelin että VAU, ja kun olin seuraavan kerran samassa tilanteessa hoidin sen myös yhtä hienosti. Samalla joutui kohtaaman tosiasian että miten nöyrä sai olla siinä että siellä ei asioita osaa ja halitse päivässä. Aikaa se vie. On mukava että siinä työpisteessä missä oletkin sinä päivänä työkaverinasi on se konkari jolat voi aina kysyä. Ja ajan myötä sinustakin tulee se osaaja ja voit opastaa muita.

Se sanon että olen työpaikassa jossa hakeutuu ihmisiä, voimakkaitakin, ja asiat sanotaan reilusti heti ja käsitellään. Työtahti on niin tiukka myös että asioita ei ehdi edes vatvomaan.Henkilökohtaisesti tykkään ja voin sanoa että arvostan työkaverissa suoraan puhumista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...