Jump to content
MAINOS

lääkemurskaimen puhdistus


tiku

Recommended Posts

Editedit: Yksi keino vaikuttaa esim. tapauksessa enterotabletin murskaaminen on muuten täyttää organisaation lääkevirheilmoitus.

Pöllö: Tuo on niin totta, miten en itse tullut ajatelleeksi! Hoitohenkilökunta täyttää muutenkin aivan liian vähän näitä lappuja (virhelääkitys, väkivaltatilanne jne) ja tämähän on oikeastaan ainoa keino jolla näitä asioita saadaan dokumentoitua ylemmälle taholle ja sitä kautta ehkä muutosta epäkohtiin.

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mä kysyn epäselvissä tilanteissa Yliopiston neuvontapuhelimesta tms. asiaa. Lääkäriasioihin laitan sitten suoraan, että voisiko esim. Primaspanin sijasta käyttää Aspirinia. Tähän mennessä on ollut vastassa minulla sen verran fiksuja lääkäreitä, että enterotabletteja ei tarvitse murskata.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan vedellä olen pessyt.

Meille tulee nykyisin lääkkeet pussissa eli lääkemurskain ei joudu kenenkään lääkkeiden kanssa suoraan tekemisiin. Toki on niitä sitten lisäyksiä  ja niitä joskus joutuu jauhamaan.

Itse olen sitä koulukuntaa, että lääkkeet jauhetaan pakon edessä eikä yhtään aikaisemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Editedit: Yksi keino vaikuttaa esim. tapauksessa enterotabletin murskaaminen on muuten täyttää organisaation lääkevirheilmoitus.

Pöllö: Tuo on niin totta, miten en itse tullut ajatelleeksi! Hoitohenkilökunta täyttää muutenkin aivan liian vähän näitä lappuja (virhelääkitys, väkivaltatilanne jne) ja tämähän on oikeastaan ainoa keino jolla näitä asioita saadaan dokumentoitua ylemmälle taholle ja sitä kautta ehkä muutosta epäkohtiin.

Oikeasti raastaa sydäntä murskata jollain vuodeosastolla *kaikki* lääkkeet kerralla, olivat sitten entero, depot tms. ja laittaa ne puuron (lämpimän) sekaan, jotta vanha mummu/vaari saisi lääkkeensä.

Onkolla oli mukava oli harjoittelussa koska lääkäri automaattisesti vaihtoi lääkkeet nestemäisiin, jos potilas ei saanut nieltyä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...