Jump to content
MAINOS

Yötyö viikonloppu vapaat?


pirren

Recommended Posts

Hei! Aloitin tekemään vakioyökön hommia kuukausi sitten yksityisessä hoitokodissa. Teen toisen yökön kanssa 3yötä 2vapaata systeemillä. Onko mitään lakipykälää milloin kuuluisi olla vk:n loppu vapaat? Eikö normaali 3 vuorotyöntekijöillä kuulu olla 3 viikonlistalla 1 kokonainen viikonloppu vapaa?VAI?huh.gif :) ;) Omasta vk:n loppu vapaasta ei ole tietoakaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Teen myös vakiyökköä ja tässä listassa kaikki viikonloput töitä...Täytyy vaan ajatella positiivisesti, että voi kamalaa niiden vuorolisien määrää :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vähintäänkin suositus on 1 viikonloppu vapaaksi kolmen viikon listaa kohden, sopimuksesta riippuen voi olla muitakin määräyksiä. Yleinen käytäntö pienissä paikoissa ei takaa tätäkään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No onhan tässä kumminkin nuita vapaita. Mut viikkoloppuvapaat on aina viikonloppuvapaita  :) Onkos sitten toi maksimi tuntimäärä yössä toi 12h? Nyt onjo 10,5h yö ja vähän kuulostas että joutuu jatkamaan vielä aamu seittemän jälkeen töitä. Tämä tunti määrä on jo aika raskas niin saa nähhä mite väsyny sitä on 12h jälkeen. :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla ei ollu tammikuun ja kesäkuun välissä ensimmäistäkään kokonaan vapaata viikonloppua. Kyseenalasia ennätyksiä, mut silti ei pää hajonnu (kokonaan....) Tää ei kyllä ollu työnantajan vika, kunhan muutenvaan horisen tässä.  :) Onneks nyt vähän helpompaa. Osaapa ainaki olla onnellinen kaikesta siitä vapaasta mitä keväällä ei ollu  ;)

Päätän OffTopiccini täältä tähän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla ei ollu tammikuun ja kesäkuun välissä ensimmäistäkään kokonaan vapaata viikonloppua. Kyseenalasia ennätyksiä, mut silti ei pää hajonnu (kokonaan....) Tää ei kyllä ollu työnantajan vika, kunhan muutenvaan horisen tässä.  ;) Onneks nyt vähän helpompaa. Osaapa ainaki olla onnellinen kaikesta siitä vapaasta mitä keväällä ei ollu  :)

Päätän OffTopiccini täältä tähän.

Höpöhöpö, mä muistan sulla helmikuun lopussakin vapaan vkl:n.  :)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaa aina miettiä mihin itsensä laittaa töihin. 3 yötä ja 2 vp tuntuu ihan perseestä olevalta noin vakituisesti.

Senhän voi itse laskea koska viikonloppu vpt koittaa, ei se kait tullut yllätyksenä?

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaa aina miettiä mihin itsensä laittaa töihin. 3 yötä ja 2 vp tuntuu ihan perseestä olevalta noin vakituisesti.

Senhän voi itse laskea koska viikonloppu vpt koittaa, ei se kait tullut yllätyksenä?

Eiks useimmissa paikoissa vakiyököt tee 7 yötä ja 7 vapaata? 3yötä ja 2vp tekee kahdessa viikossa 9 yötä ja 5 vapaata... Kannattaako tollaista työtä ottaa vastaan? (Retorinen kysymys)  :)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itseasiassa se on kyllä laskennallisesti 7 töitä ja 6 vapaata. Jos esim. valvoo säännöllistä rytmiä keskiviikosta keskiviikkoon.

Hullulta kuulostaa 3 yötä ja 2 vapaata, eihän tuossa ehdi ikinä kääntää rytmiä päivän puolelle??! Minen kyllä tollasella rytmillä kauaa jaksais. Ja pakko kai tossakin on jossain vaiheessa tulla vapaa viikonloppukin - vaikka oikeasti, onko siitä tolla rytmillä mitään iloa, nukkuessa se kaks päivää taitaa mennä siltikin...

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse teen tällä hetkellä 7 yötä, 6 vapaata systeemillä. Torstaisin alkaa yöt ja seur.viikon torstaina päättyvät.. Aika hyväksi koettu systeemi kun ehtii tuossa viikossa palautua jo "normaaliin" päivärytmiinkin, toisin kuin aikaisemmin jolloin yökierto meni miten sattui. Kolmen viikon kierrossa jokatoisessa jaksossa 2/3 vkonloppua vapaana

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei tullut yllätyksenä. Mut nyt tuli toi ylläri et yö vuorot venyy pitemmiksi.  Itse olen kyllä tykännyt tehdä yö töitä, mutta uusi työaika olisi 20.30-8.00. Joka ei oikeen saa itseltäni kannatusta. Joten jos muutosta ei tule aika etsiä uutta hommaa...Jota kyllä riittää  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 vuosi myöhemmin...

Te jotka teette vakityötä... tarkoitan systeemillä 7 yötä ja 6 vapaata.

Millä tavalla tuntinne tasataan mikäli työehtosopimuksen määrittämä tuntimäärä 3/6 viikossa (tasoittuma aika) ei tule täyteen yötunneilla?

Sos Tesissä 3 viikon tuntimäärä 115.0 h. Minulla jää aina vajaaksi kun yövuoron pituus 10,5h.

6 viikossa tunteja pitäisi kertyä 230, mutta niitä tulee vain 220,5.

Aikaisemmalla työnantajalla vakiyökkö teki ns pätkäpäivän (6,5h) jokaisella vapaaviikollaan millä saatiin tuntimäärät tasattua. (Oli aika ikävää keskeyttää pitkä vapaa. Toki aina arkipyhät sotkivat nuo.)

Nykyään minulle on epäselvää millä tavalla tunnit tasataan. Enkä oikein tunnu saavan työnantajalta tyydyttävää vastausta asiaan. (Epämääräistä mutinaa)

Osallistun työpaikalla koulutuksiin jotka on merkitty listoihin, mutta se saako niistä "tuntejaan" on toistaiseksi vielä epäselvää vai häviääkö ne sinne ns koska listoista jää vajaaksi. Sen verran asia mietitytti että laskin 1.5.2010-30.4.2011 väliseltä ajalta arkipyhät + nyt "saamatta" jääneet koulutustunnit (tulevia en vielä tiedä) + työtunnit, joista vähensin sen 115/3 viikkoa. Tulos tähän mennessä +12 h. Ja sattuu vuosi jolloin on vähän arkipyhiä.

Nykyinen systeemi hirmu epäselvä ja epämääräinen. Kun haluaisin oikeasti tietää missä menen tuntieni kanssa.

Millaisia käytäntöjä teillä muilla?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...