Jump to content
MAINOS

HUS&pitkä sijaisuus ja irtisanomisaika


Sukunajo

Recommended Posts

Olen tehnyt HUSsille lähinnä ei-niin-pitkiä sijaisuuksia uusille osastoille, että irtisanomisaikaa en ole tullut ajatelleeks, määräaikainen sopimushan on voimassa määräaikaan?... miten innokkaasti kirjoittavat hussilla työsopimuksiin irtisanomisaikaa määräaikaisiin sijaisuuksiin? Tai onko kukaan ollut millään koeajalla tms?

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mulla luki ainakin HUSissa työskennellessäni määräaikaisissa sopimuksissa, että sopparissa on kahden viikon irtisanomisaika.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olenkohan mä nyt kuvitellut sitten tuon että määräaikaisesta ei pääse pois kuin työnantajan armosta?

Tosiaan kun aikaisemmin olen ollut vain entuudestaan tutulla osastolla, niin ei ole tullut koko asia mieleen, enkä sopimuksista muista enää mitään.

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olenkohan mä nyt kuvitellut sitten tuon että määräaikaisesta ei pääse pois kuin työnantajan armosta?

Jos työsopimuksessa on sovittu irtisanomisajasta, sitten sitä noudatetaan. Jos ei ole, sopimus velvoittaa molempia osapuolia sen loppuun saakka.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olenkohan mä nyt kuvitellut sitten tuon että määräaikaisesta ei pääse pois kuin työnantajan armosta?

Jos työsopimuksessa on sovittu irtisanomisajasta, sitten sitä noudatetaan. Jos ei ole, sopimus velvoittaa molempia osapuolia sen loppuun saakka.

asiasta täytynee keskustella työnantajan kanssa, oiskohan hussin vakiomalli pelkkä määräaika,kun en muista mitään irtisanomisaikoja omissa soppareissani... no onneksi asia selviää ma soittamalla..

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikö sulla ole työsopimusta?

no ei ole voimassaolevaa hussille, kun en ole työsuhteessa kyseiseen firmaan tällä hetkellä  ;D

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikö sulla ole työsopimusta?

no ei ole voimassaolevaa hussille, kun en ole työsuhteessa kyseiseen firmaan tällä hetkellä  ;D

Määräaikaisillakin on työsopimus, niitä kai olit tehnyt? Jos et ole määräyskirjalla tällä hetkellä, katso se soppari ens kerralla ennekuin allekirjoitat sen.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

joo, kyllä mä olen ne silloin lukenutkin ennen allekirjoittamista  (ei tulisi mieleenkään allekirjoittaa jotain mitä en ole lukenut...) , mutta tosiaan ei ole ollut tarvetta sen kummemmin irtsanmisaikoja miettiä niin en muista mitä printissä on lukenut, ja toki tässäkin lähden olettamuksesta että olen sopimuksen loppuun saakka, mutta kun on uppo-outo osasto kyseessä niin mieluusti ehdotan sen irtisanoutumisajan sinne, jos ei hussilla vakiona ole (koko ajatus minulla lähti siitä, että muistelin täällä jonkun halunneen irtisanoutumisajan soppariin ja siihen oltiin hussilla suhtauduttu nuivasti, ettei peräti kieltäydytty sitä laittamasta, mutta en tietty ko ketjua löytänyt)

Ja siis arvelin jos asiassa saisin täältä jotain tietoa ennenkuin pääsen soittamaan työhönottajalle nyt aamusta---

Nokka kohti uusia tuulia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...