Jump to content
MAINOS

Työaika - Laiton??


furesis_amp

Recommended Posts

VF en osaa vastata kysymykseesi, tämä mulle kerrottiin kun haastattelussa olin. Palailen asiaan, kun duuni alkaa ja tiedän enemmän.

Millamagia: mä olen perheellinen ja koen tällaisen työajan todellakin eduksi: olen käytännössä töissä 2 päivää viikossa, loput on pyhitetty perheelle eikä lasten tarvitse olla hoidossa kuin 0-2pv/vko. Tietysti tämä vaatii lasten isältä osallistumista perheen arkeen enemmän noina päivinä, kun olen itse töissä, mutta onhan ne yhtä paljon senkin lapsia ;) Mua ois hoitovapaan jälkeen odottanut perinteinen duuni ma-pe 8-16, joka tietää lapsille vähintään 9h hoitopäiviä viidesti viikossa, sen päälle kaupassakäynti, ruuanlaitto, harrastukset yms. Mä koen tällaisen systeemin huomattavasti huonompana perheelleni kuin tuon tulevan duunini :D Mutta meitä on moneksi ja toiselle sopii toinen paremmin. Mä vaan koen todellakin lottovoitoksi meille tämän duunin.

"Hetki ennen ja hetki jälkeen, ja välissä se, jota et voi koskaan saada takaisin". -Tommy Tabermann-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 vuotta myöhemmin...
MAINOS
Vieras: savustus menossa

Nyt pomo kyllä teki parhaan savustus listan mitä aiemmin ei ole tehnytkään. 11.5tuntia per yö x 5 wohoo ja 2 vp välissä niin uudestaan

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt pomo kyllä teki parhaan savustus listan mitä aiemmin ei ole tehnytkään. 11.5tuntia per yö x 5 wohoo ja 2 vp välissä niin uudestaan

​Nuorena vakiyökkönä tuli tuollaista (5 yötä pari vapaata 5 yötä ja reilu viiko vapaata) tehtyä omasta tahdosta vuosikausia, nyt vanhana en kyllä enää tuollaista viitsis tehdä.. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt pomo kyllä teki parhaan savustus listan mitä aiemmin ei ole tehnytkään. 11.5tuntia per yö x 5 wohoo ja 2 vp välissä niin uudestaan

Tuohan on aivan ideaali lista. Paljon yölisiä ja kunnon vapaat perään. Moni olis kateellinenkin. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aikanaan tein itse 7 yötä ja saman verran vapaita, siinä tiena mukavasti ja oli sitä vapaatakin!! vuoron pituus 10.5h.  5 yön jälkeen 2 vapaapäivää ei kyllä kuulosta mitenkään KUNNON vapailta!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aikanaan tein itse 7 yötä ja saman verran vapaita, siinä tiena mukavasti ja oli sitä vapaatakin!! vuoron pituus 10.5h.  5 yön jälkeen 2 vapaapäivää ei kyllä kuulosta mitenkään KUNNON vapailta!

​Ei toki, mutta ne vapaathan tuleekin vasta tuon toisen yöputken jälkeen. 115 tuntia vajaassa kahdessa viikossa niin lista on täynnä ja toista viikkoa vapaita perään.

Kyllä tuo ilta-aamu-ilta-aamu -kombot ja jotkut maanantaipäivän ykkösvapaat hakkaa ihan mennen tullen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Totta kyllä tuokin! Meillä on listoissa se ongelma että eka viikko mennään yhden päivän vapaalla, sitten alkaa se vapaiden pakkotunku listan loppua kohti kun pakko saada tungettua ne listaan..Ja varsinkin kun joku kiveen hakattu ajatus on että oltava vain 1 pv vapaita, lukuunottamatta sitä yhtä vkoloppua jossa saa ne kaksi peräkkäistä vapaata! 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: savustus menossa

Juu olishan se kiva mut ei yksityisellä. Ton 2 putken jälkeen on ihan 4 vapaata sitten vaihtuu lista. Joten loma + työputki niin eipä paljon naurata. Juu ennen yö vuoro ollut sen 11 tuntia nyt vaan 11.5 tuntia juu kyllä toi +30minsaa tuntuu. 

Ja mun listan tunnit jää vajaiksi mitä pitäisi olla. Palkasta pois osa jee *itun jipii! Juu mitäs olen tiedän! Eipä noita töitä muualta ole löytynyt. Ku en jaksa sitä 3vuorotyötä tehdä fysiikka ei kestä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Listan vaihtumisen kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. Jos sinä teet 10 vuorossa kolmen viikon tunnit täyteen niin ne vapaat on sitten viimeistään seuraavalla listalla ja thats it.

Mitenkä sinulla jää palkasta osa pois ja tunnit vapaaksi? Jos sä olet tehnyt tuon 10 yövuoroa ja sen jälkeen jälkeen vaihtuu jo lista niin silloin sun vapaat vaan siirtyy seuraavalle listalle. Iha normaalia tämä jos tekee vaikka vakiyötä tuntipalkalla. Joka toinen palkka on vähän pienempi koska joka toisella 3 viikon listalla on vähän enemmän vapaata.

E: Eli minkä kuvan olen saantu niin sulla on 5xyö 2vp 5xyö ja 4vp. Noilla öillä sun kolmenviikon tunnit on jo täynnä ja ton mukaan sulla pitäs olla vielä 5 päivää vapaata tuolla listalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: savustus. ....

Juu tää on sillä 6 viikon listan 3 vikalla viikolla tapahtuvaa. Ja mitkään plussat tunnit yms ei siirry seuraavalle listalle jne... 6 viikkoa ja uusi lista. Ja nollasta lista alkaa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu tää on sillä 6 viikon listan 3 vikalla viikolla tapahtuvaa. Ja mitkään plussat tunnit yms ei siirry seuraavalle listalle jne... 6 viikkoa ja uusi lista. Ja nollasta lista alkaa. 

​Mä en oikein pysy kärryillä nyt. Siis ensin sanoit, ettei teet vajailla tunnilla ja nyt onkin ylityötä? Sehän voi mennä ihan ok että ensimmäinen lista on vajaa ja seuraava yli, koska ne tasoittuu 6:n viikon aikana. Jos olet kuukausipalkalla ja teet 100% työaikaa, niin miten sulta voidaan miinustaa kuukausituloista, jos työnantaja tekee sulle vajaan listan? Ja miten tämä liittyy siihen oletko yksityisellä, kyllä työehtosopimus niitäkin koskee. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...