Jump to content
MAINOS

Oman "reviirin" rajat


yökyöpeli

Recommended Posts

Kuten monella muullakin niin itselläni myös riippuu tilanteesta. Nostotilanteessa joutuu lähikontaktiin väkisinkin ja se on ok, kun asiaskin lähes aina tietää mistä on kyse.

Muuten työssä kosketan melko paljon asiakkaita ihan koskettamisen vuoksi. Olen töissä vanhusten parissa ja usein tulee pidettyä kädestä jutellessa tai kosketettua olkapäätä / käsivartta jotta saan huonokuuloisen huomion. Myös halauksia olen antanut ja saanut. Näissä kuitenkin on tutustumisraja eli ihan tuntematonta en mene tuosta vain halaamaan vaan kuten ystävyyssuhteissakin, kosketus tulee mukaan kun tunnetaan toisiamme enemmän. On edelleen asiakkaita joita en kosketa koska tiedä etteivät pidä siitä lainkaan ja toisia joita kosketan enemmän tai vähemmän.

Työssä kuitenkin pidän rajoistani kiinni, jos joku koskettaa minua sinne minne en halua niin kerron sen myös ja ohjaan käden pois.

Minua on tökitty tisseihin, kosketeltu ja vedetty hiuksista, taputeltu takapuolelle, otettu ranteesta kiinni ja puristettu niin kovaa että sattuu, lyöty , syljetty päälle, koitettu kampata ja astuttu sauvalla varpaalleni (eikä nostettu sitä vaikka kiljaisin, sitten ihmeteltiin kun sauva lähti alta kun vedin jalan pois...) viimeisen vuoden aikana.

Lasten kanssa rajat ovat toki häilyvämmät, kun niiden parissa työskentelin vielä oli syli monelle hyvä paikka olla kun tarvitsi hetken läheisyyttä. Tästä oli moni vanhempi hoitaja toista mieltä, usein kuulinkin ettei kannata ottaa syliin koska ne tottuu siihen...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...