Jump to content
MAINOS

H1N1-rokotusten antamisjärjestys julkaistaan tänään


Reportteri

Recommended Posts

Heikki Peltola:

Itselläni ei ole yhtä ainutta pilleriä kotona

Ja koko artikkelia lainatakseni: Peltola rules, toden totta.

Vahvistaa vain lisää omia ajatuksiani.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 107
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Yesh, tää kiteyttää mieletäni kaiken olennaisen:

– Osa ihmisistä on peloteltu lähes kuoliaaksi, vaikka tämä on influenssa influenssojen joukossa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yesh, tää kiteyttää mieletäni kaiken olennaisen:

– Osa ihmisistä on peloteltu lähes kuoliaaksi, vaikka tämä on influenssa influenssojen joukossa.

Vihdoinkin kuuluva järjen ääni!!!

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yesh, tää kiteyttää mieletäni kaiken olennaisen:

– Osa ihmisistä on peloteltu lähes kuoliaaksi, vaikka tämä on influenssa influenssojen joukossa.

Nimenomaan. En alakanut pilkkomaan hyvää juttua, aika kovilla ampuu mm. sanoessaan juurikin tuon, että (taas) siellä johtaa suunnitelmaa ne, jotka vähiten tajuavat.

Yllätys yllätys.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

http://www.sikainfluenssa.fi/uutiset/sikainfluenssarokote-yhdistetty-hermostosairauteen/

Tätä ajan takaa... miettikää tarkkaan rokotteen ottamista hyvät ammattihenkilöt!!!! Hyvä kun suomi päättänyt ainakin raskaana olevat rokottaa ekana... Hui kauheeta ajattelen minä!!! cry.png

Anteeksi nyt, mutta jos lähdettäisiin listaamaan mitä kaikkea VOI sattua liittyen rokotteisiin, lääkkeisiin jne jne jne, olisi se lista loputtoman pitkä. Tietääkseni maailmassa ei ole vielä keksitty sellaista rokotetta joka ei aiheuttaisi MITÄÄN sivuoireita tai liitännäissairauksia. Pointti onkin se, että jos jokin kehitetty rokote pelastaa satoja tuhansia ihmisiä, on hyötysuhde minusta hiukkasen tärkeämpi kuin se 0,0001% joka nyt saa rokotteesta jonkin sivuvaikutuksen.

En toki vähättele vakavien tautien puhkeamista, mutta esim Guillain-Barrén oireyhtymän.

josta tässäkin artikkelissa puhutaan, todetaan vuodessa 50-100 ihmisellä suomessa. No itse kukin voi sitten siitä laskea että montako prosenttia tämä on 5,5 miljoonasta kansalaisesta. Ja kaikki GB-tapaukset eivät taatusti johdu tousta rokotteesta.

Minua henkilökohtaisesti ärsyttää jeesustelu siitä että tämä sikainfluenssa on joku salaliittoteoria ihmiskuntaa vastaan... Ja Meredith, tervetuloa laukomaan mielipiteitäsi rokote-asioista sen jälkeen kun olet itse saanut lapsia, minä en ainakaan aijo ottaa riskiä siitä, että jompi kumpi omista lapsistani sairastuu johonkin vakavaan, mahdollisesti kuolemaan johtavaan tautiin vain siksi että heitä ei ole rokotettu.

Ja ihan vaan pohdittavaksi, kumman luulette aiheuttavan enemmän alle 10-vuotiainden kuolemia maailmassa; rokottamisen vai rokottamatta jättämisen?

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No ota sitten se riski että lapsesi saa sinun vuoksesi esim. Guillain-Barrén oireyhtymän, vaikka eihän juuri sinun lapsesi saa sitä... tietty kun tälläsestä tosi vaarallisesta sairaudesta kyse kun influenssa niin toki kannattaa ottaa riski... eikö juu....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No ota sitten se riski että lapsesi saa sinun vuoksesi esim. Guillain-Barrén oireyhtymän, vaikka eihän juuri sinun lapsesi saa sitä... tietty kun tälläsestä tosi vaarallisesta sairaudesta kyse kun influenssa niin toki kannattaa ottaa riski... eikö juu....

Kannattaisikohan sinun perehtyä polyradikuliittiin ennen kuin alat suoltamaan propagandaasi?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No ota sitten se riski että lapsesi saa sinun vuoksesi esim. Guillain-Barrén oireyhtymän, vaikka eihän juuri sinun lapsesi saa sitä... tietty kun tälläsestä tosi vaarallisesta sairaudesta kyse kun influenssa niin toki kannattaa ottaa riski... eikö juu....

Kuule hei, minulla sattuu oleman sydänvikainen astmaatikko-lapsi joten kyllä, vaarallinen tauti on kyseessä.

Sä voisit omalta osaltasi miettiä että jos joskus saat lapsia, haluatko altistaa heidät mahdollisesti kuolemaan johtaviin sairaksiin vain oman näkökulmasi/elämäntapasi vuoksi? Sitä kannattaa miettiä. Lapsi on kuitenkin aina aikuisen "armoilla" näissä asioissa, ja mielestäni lapsen terveys on asia josta tulisi huolehtia asianmukaisesti huolimatta siitä mikä oma "suuntautuminen" milloinkin.... Koska näitä on nähty, että tänään ollaan luomuja ja huomenna jotain muita  ;D

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No ota sitten se riski että lapsesi saa sinun vuoksesi esim. Guillain-Barrén oireyhtymän, vaikka eihän juuri sinun lapsesi saa sitä... tietty kun tälläsestä tosi vaarallisesta sairaudesta kyse kun influenssa niin toki kannattaa ottaa riski... eikö juu....

MaHa tuolla toisessa ketjussa kertoikin vähän lukemia influenssan tappavuudesta  ;D Tutustupa Meredith niihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Suomeen on tilattu 5,28 miljoonaa Pandemrix-annosta. Niiden hinta on 37 miljoonaa euroa, joten yksi rokotuskerta maksaa seitsemän euroa. Se on tuplasti tavalliseen kausi-influenssarokotteeseen verrattuna."

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Pandemrix-sikainfluenssarokote+valmistajille+kultakaivos/1135249838191

Mun mielestä Suomessa yliammutaan ja pahasti tämän sikainfluenssa - rokotteen suhteen. Tällä hetkellä tartunnan on saanut vasta jotain 300 suomalaista, joten kyse ei ole täällä pandemiasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suomessa ei viela ole kunnollista epidemiaa, mutta influenssakausi ei ole viela alkanut. Mitas jos estetaan sikainfluenssan kehittyminen isoksi epidemiaksi rokotuksin?

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

- Douglas Adams

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Korjaa, MaHa, jos olen väärässä, mutta olen ymmärtänyt että siellä päin maailmaa H1N1 on ollut vaikea tauti nuorille ihmisille, pitkiä respiraattori- ja ECMO-hoitoja? Yhtenä yönä yhden infektiolääkärin kanssa asiasta juteltiin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viela talossa on potilas joka on ollut yli 50 paivaa ECMOssa ja odottaa uutta keuhkoa. Hoidin teholla ollessani H1N1 potilasta joka sai ARDS ja rhabdomyeloosin. Han oli 3kk ventilaattorissa ja osan aikaa dialyysissa.

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

- Douglas Adams

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

99% sairastuneista taitaa kuitenkin sairastaa tän ihan kotosalla ja ilman kuolemaan johtavia kompikaatioita. On ihan ok että asiaan suhtaudutaan vakavasti, mutta yliampua ei pidä kumpaankaan suuntaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä, suurin osa sairastaa varmasti lievemmän muodon. Halusin kuitenkin nostaa esille sen, että on potentiaalisesti paha tauti, eli ei se rokottaminen välttämättä ole ollenkaan huono juttu. Muistetaan vielä se, että influenssakausi ei ole täällä vielä edes alkanut, ja oletettavasti tautia alkaa vasta silloin tulemaan enemmän.

Ei siis olla kuoppaamassa puolta kansaa, mutta varautuminen ei ole huono juttu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jaahas, HUSsilla ei keikkalaiset saa rokotetta, ainakaan yksiköstä jossa itse työskentelen. Olipa yllätys. Onnea vaan sitten jos se pandemia puhkeaa,kaivakaa ne sijaiset  jostain  :D

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jaahas, HUSsilla ei keikkalaiset saa rokotetta, ainakaan yksiköstä jossa itse työskentelen. Olipa yllätys. Onnea vaan sitten jos se pandemia puhkeaa,kaivakaa ne sijaiset  jostain  ::)

Mielenkiintoista. Työskentelen itsekin Husissa ja meillä keikkalaiset saavat halutessan rokotteen.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielenkiintoista. Työskentelen itsekin Husissa ja meillä keikkalaiset saavat halutessan rokotteen.

Perkkeles, mä arvasin että tää on taas osastokohtainen juttu.

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tällä viikolla pitäis päättää, otanko rokotteen vai en. Työpaikkamme työntekijät saavat kaikki halutessaan sekä sikarokotteen että tavallisen kausi-influenssarokotteen. Olen yrittänyt tässä selailla ja tutkiskella tietoja tuosta sikarokotteesta, mutten ole juuri viisaammaksi tullut  huh.gif Jotenkin sikarokotteen ottaminen pelottaa, kun ei tiedä kuinka hyvin se on tutkittu näin lyhyessä ajassa...  Lääkärit töissä suosittelevat rokotteen ottamista, ajatuksena on kuulemma se, että hoitohenkilöstö voi tartuttaa tautia eteenpäin saamatta itse oireita. Jaa-a, ei hajuakaan mitä tekisin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/pandemiarokotukset/rokote/  (aika selkeät sivut..)

http://www.ktl.fi/attachments/suomi/palvelut/rokotelahettamo/valmisteyhteenveto_1.10.2009.pdf

Tuolta taasen löytyy valmisteyhteenveto. Sitä on päivitetty ja siihen on lisätty myös matkanvarrella ilmenneitä haittavaikutuksia.

Itse asiaan tarkemmin tutustuneena saattaisin rokotetta harkita itselleni, muuta en lapselleni.

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä veikkaan että hermot tulee menemään aika nopeasti niihin, jotka tulee kyselemään ekoja rokotettaessa, että "kyllä sä nyt mulle voit jo nyt pistää sen" sekä  "minä vaadin rokotetta jo nyt" ja  "jos en saa sitä nyt niin teen valituksen sinusta".  Ja näitä  riittää pihalle asti jonoksi.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/pandemiarokotukset/rokote/  (aika selkeät sivut..)

http://www.ktl.fi/attachments/suomi/palvelut/rokotelahettamo/valmisteyhteenveto_1.10.2009.pdf

Tuolta taasen löytyy valmisteyhteenveto. Sitä on päivitetty ja siihen on lisätty myös matkanvarrella ilmenneitä haittavaikutuksia.

Itse asiaan tarkemmin tutustuneena saattaisin rokotetta harkita itselleni, muuta en lapselleni.

Liisa

Fiksu nainen:)

[br]«« Peräkkäiset viestit yhdistetty »»[br]

http://www.sikainfluenssa.fi/uutiset/sikainfluenssarokote-yhdistetty-hermostosairauteen/

Tätä ajan takaa... miettikää tarkkaan rokotteen ottamista hyvät ammattihenkilöt!!!! Hyvä kun suomi päättänyt ainakin raskaana olevat rokottaa ekana... Hui kauheeta ajattelen minä!!! cry.png

Anteeksi nyt, mutta jos lähdettäisiin listaamaan mitä kaikkea VOI sattua liittyen rokotteisiin, lääkkeisiin jne jne jne, olisi se lista loputtoman pitkä. Tietääkseni maailmassa ei ole vielä keksitty sellaista rokotetta joka ei aiheuttaisi MITÄÄN sivuoireita tai liitännäissairauksia. Pointti onkin se, että jos jokin kehitetty rokote pelastaa satoja tuhansia ihmisiä, on hyötysuhde minusta hiukkasen tärkeämpi kuin se 0,0001% joka nyt saa rokotteesta jonkin sivuvaikutuksen.

En toki vähättele vakavien tautien puhkeamista, mutta esim Guillain-Barrén oireyhtymän.

josta tässäkin artikkelissa puhutaan, todetaan vuodessa 50-100 ihmisellä suomessa. No itse kukin voi sitten siitä laskea että montako prosenttia tämä on 5,5 miljoonasta kansalaisesta. Ja kaikki GB-tapaukset eivät taatusti johdu tousta rokotteesta.

Minua henkilökohtaisesti ärsyttää jeesustelu siitä että tämä sikainfluenssa on joku salaliittoteoria ihmiskuntaa vastaan... Ja Meredith, tervetuloa laukomaan mielipiteitäsi rokote-asioista sen jälkeen kun olet itse saanut lapsia, minä en ainakaan aijo ottaa riskiä siitä, että jompi kumpi omista lapsistani sairastuu johonkin vakavaan, mahdollisesti kuolemaan johtavaan tautiin vain siksi että heitä ei ole rokotettu.

Ja ihan vaan pohdittavaksi, kumman luulette aiheuttavan enemmän alle 10-vuotiainden kuolemia maailmassa; rokottamisen vai rokottamatta jättämisen?

Niinpä... mutta kyllä olet ylpeä itsestäs jos lapsesi saa rokotteesta Guillain-Barrén oireyhtymän... no itseppähän päätät... lapsesi kun ei voi päättää....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...