Jump to content
MAINOS

H1N1-rokotusten antamisjärjestys julkaistaan tänään


Reportteri

Recommended Posts

Mutta tässä rokotteessa on käytetty nyt erilaistia kemikaaleja ku mitä täällä käytetty... esim. noita nanopartikkeleja...

Et taida käsittää ihan mitä tarkoittaa sana nanopartikkeli?  ;D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 107
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Niinpä... mutta kyllä olet ylpeä itsestäs jos lapsesi saa rokotteesta Guillain-Barrén oireyhtymän... no itseppähän päätät... lapsesi kun ei voi päättää....

Et kai itse matkusta maihin, jossa hygieniataso on matalampi kuin meillä? Tai vie mahdollista tulevaa lastasi sellaiseen maahan? Sieltä voi saada kampyloinfektion, joka voi johtaa Guillan-Barren syndroomaan. Riski lienee aika lailla yhtä suuri kuin rokotteen kautta. En suosittele myöskään poistumaan kotoa liukkailla keleillä. Voit jäädä liukastelevan auton alle tai ajaessa joutua kolariin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse katson että jätän suosiolla rokotteen väliin, jotenkin en luota sen tehoon/ sivuvaikutukset epäselviä pitkässä juoksussa.  :-

Flunssat lähtee sairastamalla ja kautta aikojen ollut infulennssa aaltoja jotka menneen ja tulleet uudelleen.

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niinpä... mutta kyllä olet ylpeä itsestäs jos lapsesi saa rokotteesta Guillain-Barrén oireyhtymän... no itseppähän päätät... lapsesi kun ei voi päättää....

Et kai itse matkusta maihin, jossa hygieniataso on matalampi kuin meillä? Tai vie mahdollista tulevaa lastasi sellaiseen maahan? Sieltä voi saada kampyloinfektion, joka voi johtaa Guillan-Barren syndroomaan. Riski lienee aika lailla yhtä suuri kuin rokotteen kautta. En suosittele myöskään poistumaan kotoa liukkailla keleillä. Voit jäädä liukastelevan auton alle tai ajaessa joutua kolariin.

Kuinka "ylpeä" sitten voikaan olla, kun lapsi kuolee johonkin sairauteen, joka olisi voitu ehkäistä rokotteella... Silloin se vasta voikin kolahtaa ja kovaa. Mahdolliset riskit rokotteissa, jotka on nykytekniikalla valmistettu ovat hyvin  pienet (turha enää vedota 70-luvulla sattuneisiin haittavaikutuksiin, kun silloin valmistusmenetelmät olivat "keskiajalta" verrattuna nykypäivään.).

Mutta sikaflunssa ei ole todettu paljoa sen vaarallisemmaksi, kuin tavallinenkaan influenssa.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en enää tämän viestin jälkeen edes alennu vastaamaan Meredith sun viesteihisi tästä asiasta. Voit vaikkapa miettiä näitä asioita siihen saakka kunnes kasvat aikuiseksi, palataan sitten asiaan.

Pelottavaa vaan, että hoitoalalla työskentelevä ihminen suoltaa tuollaista sontaa viesti toisensa jälkeen. Noh, toivotaan että et tule koskaan hoitamaan minua tai varsinkaan lapsiani, meinaan nimittäin säilyä hengissä vielä muutaman kymmenen vuoden ajan.

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jaahas, HUSsilla ei keikkalaiset saa rokotetta, ainakaan yksiköstä jossa itse työskentelen. Olipa yllätys. Onnea vaan sitten jos se pandemia puhkeaa,kaivakaa ne sijaiset  jostain  :)

Mielenkiintoista. Työskentelen itsekin Husissa ja meillä keikkalaiset saavat halutessan rokotteen.

Meillä se menee niin, että kun rokotteita aletaan antamaan eri yksiköissä hoitohenkilöstölle, saavat siellä sillä hetkellä toimivat sijaiset ja opiskelijat sen ihan yhtälailla kuin vakihenkilöstökin.

Mä veikkaan että hermot tulee menemään aika nopeasti niihin, jotka tulee kyselemään ekoja rokotettaessa, että "kyllä sä nyt mulle voit jo nyt pistää sen" sekä  "minä vaadin rokotetta jo nyt" ja  "jos en saa sitä nyt niin teen valituksen sinusta".  Ja näitä  riittää pihalle asti jonoksi.

Heh, varmaan näitäkin tapauksia riittää. Itelle on syntyny sellane vaikutelma, että ihmiset ei kovinkaan innokkaasti olisi sitä rokotetta ottamassa. Olen parhaillaan äitiysneuvolassa harjoittelussa ja vaikuttaa etenkin nuo raskaana olevat äidit suhtautuvan hyvin kielteisesti rokotteeseen.

Itse ajattelin uskaltaa näin perusterveenä kohdata tuon possunuha-aallon, kuten aiemmatkin influenssa-aallot, ilman rokotetta. Onneksi ei tarvi päätöstä tehdä kenekään toisen puolesta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itelle on syntyny sellane vaikutelma, että ihmiset ei kovinkaan innokkaasti olisi sitä rokotetta ottamassa.

-Meillä on, psykiatrisella osastolla, kolmea lukuunottamatta kaikki muut vakituiset sen ottamassa (n. paristakymmenestä ihmisestä).

Itse kuulun tuohon kolmen joukkoon, koska uskon suht' terveen ihmisen sikataudista selviävän.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

CDC:n sivuilla mainitaan, etta varmaa yhteytta influenssa rokotusten ja Guillain-Barré Syndrooman valilla ei ole. Mahdollista se kylla on ja kertovat, etta 1 miljoonasta rokotetusta voi saada Guillain-Barré Syndrooman rokotteen takia.

Maailmassa noin 6000 ihmista saa GBS:n, jos kaikki maailman asukkaat rokotetaan. Naista ihmisista 5-6% kuolee tautiin, joka tekee noin 300 ihmista maailmassa. Tahan samaan hengenvetoon muistutan, etta maailmassa kuolee vuosittain 250 000 - 500 000 ihmista kausi-influenssaan. Jos kaikki olisivat rokotettu, kausi-influenssaa vastaan, varmasti olisi vahemman kuolemia.

Tieda sitten, kumpi olisi parempi vaihtoehto...

Lahteet:

http://www.cdc.gov/FLU/about/qa/gbs.htm

http://www.who.int/mediacentre/factsheets/2003/fs211/en/

Disclaimer:

En tehnyt tarkkaa kirjallisuushakua tietokannoista, koska vasyttaa liikaa. Mutta tamahan on vain yksi kommentti

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

- Douglas Adams

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niinpä... mutta kyllä olet ylpeä itsestäs jos lapsesi saa rokotteesta Guillain-Barrén oireyhtymän... no itseppähän päätät... lapsesi kun ei voi päättää....

Oletko ajatellut, että aina kun "hoidat" lastasi homeopatialla tai muulla huuhaalla asetat lapsesi ihan oikeaan vaaraan?

Ja siitä huolimatta jaksat pelotella ihmisiä Guillan-Barrélla ja muulla höpöhöpöllä kun yrität todistaa influenssarokotteen olevan vaarallinen?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niinpä... mutta kyllä olet ylpeä itsestäs jos lapsesi saa rokotteesta Guillain-Barrén oireyhtymän... no itseppähän päätät... lapsesi kun ei voi päättää....

Et kai itse matkusta maihin, jossa hygieniataso on matalampi kuin meillä? Tai vie mahdollista tulevaa lastasi sellaiseen maahan? Sieltä voi saada kampyloinfektion, joka voi johtaa Guillan-Barren syndroomaan. Riski lienee aika lailla yhtä suuri kuin rokotteen kautta. En suosittele myöskään poistumaan kotoa liukkailla keleillä. Voit jäädä liukastelevan auton alle tai ajaessa joutua kolariin.

Kuinka "ylpeä" sitten voikaan olla, kun lapsi kuolee johonkin sairauteen, joka olisi voitu ehkäistä rokotteella... Silloin se vasta voikin kolahtaa ja kovaa. Mahdolliset riskit rokotteissa, jotka on nykytekniikalla valmistettu ovat hyvin  pienet (turha enää vedota 70-luvulla sattuneisiin haittavaikutuksiin, kun silloin valmistusmenetelmät olivat "keskiajalta" verrattuna nykypäivään.).

Mutta sikaflunssa ei ole todettu paljoa sen vaarallisemmaksi, kuin tavallinenkaan influenssa.

Onneksi ihmiset saksassa (terveydenhuollon ammattilaisetkin) ovat älähtäneet kun vain eliitti saa toista rokotetta. USA:ssa terveydenhoitohenkilöstö on tehnyt kantelun rokotteesta (joka heillä on hengitettävää laatua) kun hups, sinne oli päässy elävää virusta.... Lopetan nyt oman keskusteluni näistä... mutta toivon että kukaan teistä rokotteen ottavista joudu katumaan... yritin varoittaa ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mutta toivon että kukaan teistä rokotteen ottavista joudu katumaan... yritin varoittaa ;D

onneksi vastuu ei ole sinun.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Älkää välittäkö, viranomaiset ovat yhtä yksimielisiä asiasta kuin täällä keskustelijat

http://www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/2009101910451625_si.shtml

http://www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/2009101910453128_si.shtml

Asia tuntuu herättävän suuria tunteita, koitetaan silti pysyä asialinjalla. Jokaisella on oikeus olla tästäkin asiasta mitä mieltä hyvänsä. Rokotteen ottaminen on jokaisen henkilökohtainen asia. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä kun en jaksa pysyä perässä näissä rokotejutuissa, kun seuraava työvuorokin joskus marraskuun puolivälin jälkeen. Soitin terveysasemalle kysyäkseni itelleni ja pojalleni kausi- että sikainflluenssarokotteita, niin tympeä ääni vastas "ei oo tietoo". Kai niillä jo pitäis joku tieto olla, kun täkäläisiä on alettu jo rokottamaan kausi-influenssaan, jonka mä VARMASTI haluan. huh.gif

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kerde, etkös sä ollu jo sairastanu possunuhan? Mihin sä rokoteta tarviit?

Pojalle. Ja kun ei sitä todennettu, niin kai mä sen otan, kun en mä toiste enää halua sairastaa 6 vkoa. (Mä luin, että sen on haitallisin astmaatikoille, joten yks lysti, tuikatkoo kaikki.  ::) ) Mä otan pneumokokki-rokotteetkin. Mä oon NIIN lannistunu tästä astmasta.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan kohta menen ottamaan possu- ja kausirokotteet.

Sairastetaan sitten viikonloppuna.

Sunnuntaiksi koistinen tilattuna muutenkin.

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Näin vanhempainlomalainenhan ei sitten rokotusta saa. Vaikken tiedä edes että ottaisinkokaan. Mietityttää vaan se, että 1kk sitten synnyttäneet äidit saavat rokotteen ja yli 6kk ikäiset vauvat. Onko nämä 2-5kk ikäiset vauvat huonompaa kastia, kun ei voi äitejä rokottaa että sitä kautta saisivat vasta-aineita (tietty sikäli mikäli imettää).  huh.gif

pahimman vastustajani tiedän, minusta itsestäni sen löydän

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oon ihan purjeessa ton rokotteen ottamisen suhteen. Ite oon vähän niinku "riskiryhmä x 3". :)

Iän puolesta, tulevan ammatin puolesta (valmistun joulukuussa) sekä perussairauden puolesta jossa lääkkeenä solusalpaajat.

Lähinnä kai arvelluttaa "kohutut" sivuvaikutukset ja sekä mahdollinen vaikutus tohon perussairauteen (Morbus Crohn) joka ollut remissiossa useamman vuoden.

Kannattaako sitä nyt sitten ottaa? On mulla tossa lekurin aika joulukuussa jossa pääsee keskustelee mutta lääkelaitokset on kumminki tarjonnu Pattayan matkaa että saa rokotetta myytyä  :)

Aikaisemmin en oo mitään influenssa rokotetta ottanu enkä ole sellaista muutenkaan sairastanut.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tyhmä kyselee ...kuuluuko Epilepsia kroonisiin neurologisiin sairauksiin :/ ?

Joo. Mutta öö miksi kysyt? Ryhmäthän ovat;

s18.jpg

... jaa olinpas taas hereillä, ovat näköjään eri sikanuhassa ja influenssassa noi riskiryhmäSAIRAUDET.

Sairautensa vuoksi aikaisessa vaiheessa rokotettavia ovat henkilöt, joilla on

    * säännöllistä lääkitystä vaativa sydänsairaus tai keuhkosairaus

    * krooninen aineenvaihduntasairaus, kuten diabetes tai lisämunuaisen kuoren vajaatoiminta. Näiden lisäksi on lukuisia kroonisia aineenvaihduntasairauksia, joita sairastavat kuuluvat lääketieteelliseen riskiryhmään. Esimerkkejä näistä ovat krooninen alfa-antitrypsiinin puute ja hereditaarinen angioödema.

    * krooninen maksasairaus tai munuaisten vajaatoiminta

    * tauti, joka heikentää vastustuskykyä esim. leukemia, lymfooma, HIV-infektio tai pernan poiston jälkitila

    * vastustuskykyä heikentävää hoito esim. elinsiirtoon, syöpähoitoon tai reumaan liittyen

    * krooninen neurologinen sairaus tai hermolihastauti.

    Krooninen neurologinen tauti on erityisen hankala influenssapotilaille, jos se vaikeuttaa hengitystä. Myös mm. MS-tauti kuuluu niihin neurologisiin sairauksiin, joita sairastaville rokotusta suositellaan, sillä infektio todennäköisesti pahentaisi perustautia.

Aikaisen rokotuksen indikatioita eivät ole esimerkiksi seuraavat:

Dieettihoitoinen diabetes ei ole aikaisen rokotuksen indikaatio, eikä pysyvä verenpainelääkitys tarkoita kroonista sydänsairautta. Esimerkkinä neurologisesta taudista, joka ei johda vakavampaan influenssaan on migreeni, joka siis ei myöskään ole aikaisen rokotuksen indikaatio.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Niinpä... mutta kyllä olet ylpeä itsestäs jos lapsesi saa rokotteesta Guillain-Barrén oireyhtymän... no itseppähän päätät... lapsesi kun ei voi päättää....

Oletko ajatellut, että aina kun "hoidat" lastasi homeopatialla tai muulla huuhaalla asetat lapsesi ihan oikeaan vaaraan?

Ja siitä huolimatta jaksat pelotella ihmisiä Guillan-Barrélla ja muulla höpöhöpöllä kun yrität todistaa influenssarokotteen olevan vaarallinen?

No tuossa viikonloppuna kuulin tämän lääkefirman (joka Pandemrixin tekee) tytäryhtiössä työskentelevän ihmisen  kommentin rokotteen ottamisesta... SITÄ EI OLE TARPEEKSI TUTKITTU!! Eivät ota rokotetta, mutta jos sinä ammattitaidollasi olet pätevämpi päättelemään rokotteen haitoista niin aika tohtori oot!!!! Entä miksi Sveitsissä eivät suostuneet kansaa rokkotamaan Pandemrixillähuh.gif KUN EI OLE TARPEEKSI TUTKITTU!!!!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niinpä... mutta kyllä olet ylpeä itsestäs jos lapsesi saa rokotteesta Guillain-Barrén oireyhtymän... no itseppähän päätät... lapsesi kun ei voi päättää....

Oletko ajatellut, että aina kun "hoidat" lastasi homeopatialla tai muulla huuhaalla asetat lapsesi ihan oikeaan vaaraan?

Ja siitä huolimatta jaksat pelotella ihmisiä Guillan-Barrélla ja muulla höpöhöpöllä kun yrität todistaa influenssarokotteen olevan vaarallinen?

No tuossa viikonloppuna kuulin tämän lääkefirman (joka Pandemrixin tekee) tytäryhtiössä työskentelevän ihmisen  kommentin rokotteen ottamisesta... SITÄ EI OLE TARPEEKSI TUTKITTU!! Eivät ota rokotetta, mutta jos sinä ammattitaidollasi olet pätevämpi päättelemään rokotteen haitoista niin aika tohtori oot!!!! Entä miksi Sveitsissä eivät suostuneet kansaa rokkotamaan Pandemrixillähuh.gif KUN EI OLE TARPEEKSI TUTKITTU!!!!!!

Nää kommentit vois alkaa hissukseen siirtämään sinne jonneki foliohattuketjuun.

Suomessa on nyt kuollut ensimmäinen 8-vuotias perusterve lapsi H1N1-infektioon.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Torniolaistyt%C3%B6n+kuolinsyyksi+varmistui+sikainfluenssa/1135250493533

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...