Jump to content
MAINOS

H1N1-rokotusten antamisjärjestys julkaistaan tänään


Reportteri

Recommended Posts

Sikainfluenssarokotteiden antamisjärjestyksestä kerrotaan tänään torstaina. Ensimmäiset rokotteet saapuvat Suomeen lähiaikoina. Sosiaali- ja terveysministeriö sekä Terveyden ja hyvinvoinnin laitos pitävät puoliltapäivin tiedotustilaisuuden, jossa kerrotaan rokotuksista ja H1N1-tilanteesta. Rokotusasiantuntijat ovat tehneet ehdotuksen siitä, missä järjestyksessä rokottamiset toteutetaan. http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/09/h1n1-rokotusten_antamisjarjestyksesta_kerrotaan_tanaan_1009553.html?origin=rss

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 107
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Norjassa julkistettiin kesällä:

[list type=decimal]

[*]Tehohoitajat ja lääkärit

[*]Muu hoitohenkilökunta

[*] Pilotit

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

???Missään nimessä en aijo ottaa rokotetta... käykää katsomassa haittavaikutukset?huh.gif

Taitaa autotien ylittäminen ja keittiössä touhuaminen olla influenssarokotusta vaarallisempaa.

Kaikenlainen rokotusten hysteerinen pelkääminen on tarpeetonta.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen ottanut influenssarokotuksen joka vuosi. Tämän rokotteen suhteen vähän epäilyttää koska testaamisessa ja hyväksymisessä on oiottu mutkia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen ottanut influenssarokotuksen joka vuosi. Tämän rokotteen suhteen vähän epäilyttää koska testaamisessa ja hyväksymisessä on oiottu mutkia.

Eikö se periaatteessa ole samanlainen rokote kuin mikä muukin kausi-influenssarokote? Itse kuitenkin luotan Lääkelaitokseen, että käyttöön otettava rokote on riittävästi testattu ja turvalliseksi todettu.

Tuskinpa mikään taho haluaa ottaa vastuuta siitä, että yli viisi miljoonaa ihmistä rokotetaan rokotteella joka ei ole turvallinen.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikö se periaatteessa ole samanlainen rokote kuin mikä muukin kausi-influenssarokote?

En osaa sanoa, mikähän rokote suomeen on tulossa? Se valmiste mitä täällä on testattu mm lapsilla, ei tule suomalaisten käyttöön.

muoks: tossahan se

http://194.111.136.92/sikainfluenssa/2009081910102212_si.shtml

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601102&sid=aduHB.YorIfw

Ja tässä sitten kunnon propagandaa, lukekaa kriittisesti ;D

http://www.rokotusinfo.fi/rokotteet/sikainfluenssa_html

Virhekäsitys: Sikainfluenssarokote on täsmälleen tai miltei täsmälleen tavallisen influenssarokotteen kaltainen, vain virusosa on vaihdettu

Korjaus: Sikainfluenssarokotteessa (Suomeen tilattu GlaxoSmithKlinen rokote) on mahdollisesti varsin merkittäviä eroja tavalliseen influenssarokotteeseen verrattuna. Rokote sisältää elohopeayhdiste tiomersaalia toisin kuin Suomessa tavallisesti käytettävät influenssarokotteet, ja rokote sisältää skvaleenia sisältävää adjuvanttia toisin kuin tavalliset kausi-influenssarokotteet. Tätä adjuvanttia ei ole aiemmin laajasti käytetty ihmisillä käytettävissä rokotteissa. Myös rokotetutkimuksessa käytettävä Sanofi Pasteurin rokote sisältää samantyyppistä skvaleenia sisältävää adjuvanttia, tosin osa tutkimukseen osallistuvista lapsista saa rokotetta, jossa ei ole tätä adjuvanttia.

Ja lisää

http://www.infosota.fi/2009/07/23/rokotevalmistaja-myontaa-h1n1-rokotetta-ei-testata-kunnolla/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämähän menee mielenkiintoiseksi...Jos hoitohenkilökunta rokotetaan ensin ja huonosti testatulla tuotteella, niin kuka hoitaa ja ketä, jos me kellahdamme joukolla vuoteen omaksi?!

Työ on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En osaa sanoa, mikähän rokote suomeen on tulossa? Se valmiste mitä täällä on testattu mm lapsilla, ei tule suomalaisten käyttöön.

No, eiköhän se kohta selviä millainen rokote meille tulee. Itse en jaksa uskoa, että sikainfluenssarokote olisi mitenkään vaarallinen tai haitallinen.

Ja tässä sitten kunnon propagandaa, lukekaa kriittisesti ;D

http://www.rokotusinfo.fi/rokotteet/sikainfluenssa_html

Virhekäsitys: Sikainfluenssarokote on täsmälleen tai miltei täsmälleen tavallisen influenssarokotteen kaltainen, vain virusosa on vaihdettu

Korjaus: Sikainfluenssarokotteessa (Suomeen tilattu GlaxoSmithKlinen rokote) on mahdollisesti varsin merkittäviä eroja tavalliseen influenssarokotteeseen verrattuna. Rokote sisältää elohopeayhdiste tiomersaalia toisin kuin Suomessa tavallisesti käytettävät influenssarokotteet, ja rokote sisältää skvaleenia sisältävää adjuvanttia toisin kuin tavalliset kausi-influenssarokotteet. Tätä adjuvanttia ei ole aiemmin laajasti käytetty ihmisillä käytettävissä rokotteissa. Myös rokotetutkimuksessa käytettävä Sanofi Pasteurin rokote sisältää samantyyppistä skvaleenia sisältävää adjuvanttia, tosin osa tutkimukseen osallistuvista lapsista saa rokotetta, jossa ei ole tätä adjuvanttia.

Siis merkittävä ero on se, että sikainfluenssarokote sisältää eri säilöntäainetta kuin normaali kausi-influenssarokote?  ;)

Tiomersaali ei tee rokotteesta turvatonta eikä se aiheuta autismia.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noh, yhteenvetona voisi sanoa että osa asiantuntijoista pitää rokotetta täysin turvallisena, osa taas on kovastikkin huolissaan sen turvallisuudesta. Totuus taitaa paljastua vasta sitten kun rokotteet otetaan massojen käyttöön.

Siis merkittävä ero on se, että sikainfluenssarokote sisältää eri säilöntäainetta kuin normaali kausi-influenssarokote?  ;D

Heh, en minä noista mitään ymmärrä. Kuten sanoin, lukekaa kriittisesti ;)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo-o, mielenkiinnolla odotan onko mun pakko ottaa ko. rokote jos sitä en tahdo ottaa? Voiko työnantaja laittaa rokotteen ottamisen työskentelyn ehdoksi?

Meinaan vaan, että mä en saa ottaa edes tavallista influenssarokotetta, joten mitenhän käy meikäläisen hengen jos mut pakotetaan ottamaan tuo  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo-o, mielenkiinnolla odotan onko mun pakko ottaa ko. rokote jos sitä en tahdo ottaa?

Ei ole.

Eli työnantaja ei voi pakottaa mua ottamaan sitä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo-o, mielenkiinnolla odotan onko mun pakko ottaa ko. rokote jos sitä en tahdo ottaa?

Ei ole.

Eli työnantaja ei voi pakottaa mua ottamaan sitä?

No ei todellakaan ;D Se vaatis jo muutosta lainsäädäntöön.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No näin mäkin sen ajattelin, mutta nyt on tässä viime päivinä nähnyt että työnantajalla alkaa olemaan oikeus tehdä mitä tahansa. Tai ainakin se luulee, että sillä on oikeus... Siksi on parempi itsekin olla kärryillä asian tiimoilta...  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikö kenestäkään muusta tunnu tyhmältä että koko kansakunta pitää nyt rokottaa influenssan takia rokotteella jota ei ole ehditty tutkimaan... ja jo nyt tiedetään että sillä paljon haittavaikutuksia. Influenssa sinäänsä kun on nyt kuitenkin oletettua vaarattomampi....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikö kenestäkään muusta tunnu tyhmältä että koko kansakunta pitää nyt rokottaa influenssan takia rokotteella jota ei ole ehditty tutkimaan... ja jo nyt tiedetään että sillä paljon haittavaikutuksia. Influenssa sinäänsä kun on nyt kuitenkin oletettua vaarattomampi....

Laitatko hieman faktaa ja linkkejä pöytään tuon rokotteen tutkimattomuudesta ja vaaroista, mielellään luotettavista lähteistä ja suomeksi?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikö kenestäkään muusta tunnu tyhmältä että koko kansakunta pitää nyt rokottaa influenssan takia rokotteella jota ei ole ehditty tutkimaan...

Päätöstä koko kansan rokottamisesta ei ole tehty http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/tiedote?id=20335

Laitatko hieman faktaa ja linkkejä pöytään tuon rokotteen tutkimattomuudesta ja vaaroista, mielellään luotettavista lähteistä ja suomeksi?

Suomeksi ei valitettavasti ole linkkiä heittää, mutta kyllä osa kansainvälisistä tutkijoista on huolissaan tästä vauhdista, ks esim http://www.msnbc.msn.com/id/32153898/ns/health-swine_flu/

Mutta kuten sanottu, näyttää asiantuntijatkin jakaantuvan kahteen leiriin.  :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo mutta päämäärä tällä on koko kansakunnan rokottaminen... ja minusta ei ole kunnon näyttöä että influenssa on nyt niin vahva ja tappava että kaikkien rokottamiseen olisi mitään syytä... testaamattomalla tuotteella. Virheitä tällä samaisella rokotteentekiällä ollut ennenkin, oli päässyt elävää virusta rokotteeseen... käykää katsomassa http://www.anttiheikkila.com

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen ottanut influenssarokotuksen joka vuosi. Tämän rokotteen suhteen vähän epäilyttää koska testaamisessa ja hyväksymisessä on oiottu mutkia.

Eikö se periaatteessa ole samanlainen rokote kuin mikä muukin kausi-influenssarokote? Itse kuitenkin luotan Lääkelaitokseen, että käyttöön otettava rokote on riittävästi testattu ja turvalliseksi todettu.

Tuskinpa mikään taho haluaa ottaa vastuuta siitä, että yli viisi miljoonaa ihmistä rokotetaan rokotteella joka ei ole turvallinen.

Nämä tahot on vapautettu vastuusta, et saa mistään tukea jos rokote aiheuttaa jotain... mitä eivät edes rokotteen tekiät tiedä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nämä tahot on vapautettu vastuusta, et saa mistään tukea jos rokote aiheuttaa jotain... mitä eivät edes rokotteen tekiät tiedä...

Mitä ihmeen salaliittoteoriaa kehittelet? Mitkä tahot on vapautettu vastuusta?

Fear Campaign

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...