Jump to content
MAINOS

Opinnäytetyö


Jiippari

Recommended Posts

No niin. Aloitellaas tällästä aihetta uudelleen. Eli, kaikki joilla asia on enemmän tai vähemmän ajankohtainen, kirjoittakaamme tähän topicciin ajatuksemme aiheesta :)

Itsellä prosessi juurikin alkamassa toden teolla. Torstaina on tiedossa ideaseminaari, jossa saamme ankaraa kritiikkiä opettajilta koskien Kolmea Kovaa Teetä. Ja sitten alkaa näiden eestaas rukkaaminen. Katotaan nyt, tällä hetkellä ihan hyvä fiilis alustavista ajatuksista.

Yleisesti ottaen kummaksun muiden kamalaa panikointia ja ahdistelua opinnäytetyön tekemisestä. Meillä on mun mielestä erittäin mielenkiintoinen aihe ja mä oikeestaan jopa odotan et pääsen oikein kunnolla perehtyyn asiaan. Voihan se olla (ja niin ainakin isot tytöt ja pojat kertoo) et puolentoista vuoden päästä olen kurkkuani myöten täynnä koko hommaa. Mutta siihen asti on ainakin tarkoitus nauttia tästä. Mun mielestä ei todellakaan ole mitään järkeä ahdistella vielä nyt, ihan varmasti on tulossa suurempiakin ahdistuksen aiheita. Jos jo tässä vaiheessa on aivan hermoromahduksen partaalla niin mikä tilanne on esim. ens keväänä...? Pelottaa edes ajatella. Ehkä olen liian optimisti taas tänkin suhteen, mutta minkä sitä ihminen perusluonteelleen voi.

Mutta, tsemppiä kaikille opinnäytetöittensä kanssa puurtajille! Sitä mitä ilmeisemmin tarvitaan :nauraa:

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 188
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

o/ täällä ilmoittautuu yksi "erittäin" innokas opparin väsääjä myös. Tällä hetkellä ollaan vielä hiukan kaffella aiheen kanssa, mutta kyllä se siitä tulee ensi viikon aikana selkiintymään

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täältäkin löytyy opparin parissa puuhastelija.. Keväällä aloitettu sen parissa, seuraavana ois suunnitelmaseminaari tossa parin viikon päästä. Ihan hyvällä mallilla sinänsä itse työ, mutta aiheesta tehtävät nettisivut -ne tuottaa aika suunnatonta tuskaa tällä hetkellä  :nauraa: ideaosasto lyö tyhjää.. No, ehkä niitä visioita alkaa tulemaan.

Hupsista saatana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huh ku ahistaa jo valmiiks kaikenmaailman opparit. Mä sain lähärikoulus jo tarpeekseni. (asiaa vois auttaa tietty, et alottais hyvissä ajoin.)

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paraikaa kirjoitellaan opparin tuloksia kaverin kanssa auki. Eniten opparin pariin motivoi juuri se, että muuten ei jouluna valmistu! Mutta onhan se motivaatio tuokin... :-

Oma ajatuksemme oli alunperin tehdä oppari samasta aiheesta kvantitatiivisella menetelmällä. Työelämä ja ohjaaja väänsivät kurssin kvalitatiiviseen suuntaan siellä sitten on sisällönanalyysissä tarvottu ja sanoja pyöritetty. Litteroinnista viime keväänä puhumattakaan, se oli myös harvinaisen tympeää hommaa.

:nauraa:

Mutta josko se siitä pikkkuhiljaa valmistuisi, vaarsinkin kun ei pidä rimaa turhan korkealla. Enemmän sitä ilahtuu jos kuuden viikon syventävästä harjoittelusta saa kiittävät palautteet, vaikka tämä palautuisikin tyydyttävillä arvosanoilla.

Minkä nuorena oppii se vanhana haittaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aamusta iltamyöhään saa vääntää viimeset viikot opparia. Mut pakko saada valmiiksi että joulukuus pääsee koulusta pois. Eniten syö, että oli pakko löytää tutkimuksia (joita piti olla vähintään n. 15? kpl). Kiva sitten yrittää suomentaa englannin kielisiä tutkimuksia kun toi nursing english on vähän hukassa.  :nauraa:

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Smirgeline ja Polla: te olette sentään jo kohta valmistumassa, itse kun on vasta valmistumassa ENSI vuoden joulukuussa... En tiiä mistä pitäis riemua repiä  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tiiä mistä pitäis riemua repiä  :)

No jos vaikka siitä, että oot komeasti paremmalla puolella! Sekään ei ole huono ollenkaan  ;D

Minkä nuorena oppii se vanhana haittaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ku

Huh ku ahistaa jo valmiiks kaikenmaailman opparit. Mä sain lähärikoulus jo tarpeekseni. (asiaa vois auttaa tietty, et alottais hyvissä ajoin.)

Ajattelin aluksi juuri noin, että voisi aloitella hyvissä ajoin...Siinä vaan tulla tupsahti sellanen juttu vastaan, että aiheet oli meillä vähän niinko valmiina ja ne toteutetaan hankkeissa ja projekteina...lisäksi me ei saatu edes aloittaa sitä tekemään kun piti juuri nuo kaikki suunnitelma/alku seminaarit ja kokoukset pitää yms... Ehkä siitä jollekkin on kuitenkin hyötyä, mutta ei meille..:)

Me ollaan nyt edetty siihen vaiheeseen ( teen siis kaverin kanssa ), että suunnitelman hyväksyminen olisi edessä...Jouluun mennessä pitäs olla jo aikalailla homma valmis...:) Ehkä tuo vähän venähtää, mutta ei haittaa....:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ottaa päähän oppari, kyllä! Vaikka aiheen sain valita itse ja se on periaatteessa mieleinen ja tärkeäkin. Mutta kun opinnäytetyössä se itse tulos, tutkimus tai työ (teen ohjetta hoitohenkilökunnan käyttöön) ei olekaan oleellisin asia, vaan oleellisinta on kirjoittaa se selostusosa aivan tietyllä formaatilla

Jota formaattia ei sitten ikinä tulevaisuudessa tarvitse mihinkään. Muistuttaa hyvin paljon ylioppilaskirjoituksia!

On turhauttavaa. Turhaa vääntämistä. Sinänsä pidän tärkeänä, että esim tiedonhaku ja lähteiden tarkkuus koulussa opetetaan ja sitä harjoitellaankin. Mutta opinnäytetyöraportin otsikointi ja määrämitta... pah.

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään oli sitten ideaseminaari. Oli oikein mukava huomata kuinka "pitkällä" sitä itse oltiinkaan parini kanssa suunnitelmissamme verrattuna osaan muista ryhmäläisistämme. Meillä asiat on itseasiassa oikein hyvin tässä vaiheessa. Lisäksi me saatiin ohjaavalta opettajalta hyvää palautetta työmme tarkoituksesta, tehtävistä ja tavoitteesta. Nämä ollaan onnistuttu jo tässä vaiheessa saattamaan suhteellisen hyvään muotoon eikä nyt ainakaan suoralta kädeltä tullut teilausta tai "hienovaraista" ehdotusta muuttaa koko p*skaa.

Hih. Suhteellisen kiva fiilis :) Ja eikun suunnitelman ja teoriaosuuden kimppuun...

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onkos teillä irrotettu lukarista aikaa opparin teolle?

Ainakin parilta sh-porukalta olen kysellyt niin saaneet parikin vkoa varattua pelkästään sille. Meillä taas sitä tarkoitus on kuulemma tehdä opetuksettomana aikana eli hiihto- ja syyslomalla. Itseasiassa nytkään syksyllä ei edes hiihtolomaa ole kun olemme harkassa.

Säteilyä since 2007

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meitin opinahjossa nuorisopuolella on ainakin mun käsityksen mukaan irrotettu aikaa opparin teolle. Olin kattelevinani, että sitä oli myös tänä syksynä ja keväällekin ainakin viikko(?) oli aikaa varattu. Meillä aikuispuolella on kahden harjottelun välissä nyt syksyllä varattu viikko itsenäistä opiskelua varten ja ajateltiinkin ensin, jotta se olisi opinnäytetyötä varten, mutta väärässä oltiin. Taidetaan siellä omien töiden lisäksi tehdä vähän muitakin tehtäviä kun opparia, sen verran niitä nyt on tuntunut taas viime päivien aikana meille "siunaantuneen". Jeh. Ei ainakaan tekemisen puute iske tänä syksynä :)

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä on periaatteessa varattu päiviä opparille, tai näin annetaan ymmärtää.. Totuus on, että koulua on se sama ~3 päivää viikossa kuin ennenkin, ja opparin lisäksi tässä on tekeillä sen sata case-esitystä ja muuta pientä kivaa.. Eli ihan oikeesti ei sille opparille ole sinänsä varattu aikaa, jos aikoo nuo muutkin kirjalliset + esitykset saada tehtyä. Muutama kerta on sitten varattu atk-luokkaan ryhmälle aikaa, jossa voi tehdä työtä ja saada ohjausta. Kaksi kertaa taisi noita olla nyt syksyllä.

Koko opinnäytetyössä ottaa tällä hetkellä päähän se, että kukaan meistä ei esitäkään ennen joulua työtänsä, vaikka moni siihen tähtäsi. Kiitos lomautuksille.  angry.png Katellaan sitten keväällä uudestaan harjoitteluiden jälkeen, ellei sinnekin isketä lomautuksia..

Hupsista saatana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Minulla on tuo opinnäytetyö urakka juuri alkamassa. Aihe on opiskelutoverini kanssa valittu ja nyt täytyisi ennen joulua mennä keskustelemaan aiheesta toimeksiantajan kanssa, että mitä ruvetaan tekemään jne. Sitten vuoden alussa olisi ideaseminaari.

En oikein jaksa stressata asiaa, kun olemme päättäneet parini kanssa aikatauluttaa homman hyvin, niin kyllä se valmiiksi saadaan ja kumpikin kun ollaan tunnollisia tekijöitä. Ainoat ongelmat tulee varmaan niiden kieliasujen ja pilkkujen kanssa. Kun mikään pilkunviilaaja taas en ole. Aika näyttää mitä tästä hommasta tulee, mutta eiköhän tästäkin selviä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huh ku ahistaa jo valmiiks kaikenmaailman opparit. Mä sain lähärikoulus jo tarpeekseni. (asiaa vois auttaa tietty, et alottais hyvissä ajoin.)

Meillä alkoi nyt Tutkimusmetodiikka ja tilastotiede-kurssi. Siinä yhteydessä meille alettiin jo puhumaan opinnäytetyön aiheista ym. Et niinku ens lukukaudella se opparin alotus olis edessä. (justhan mä vasta alotin äshoookoulun?!) Ja aikataulu semmonen et vissiin tulee auttamatta kiire sen kanssa.

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Millasta tasoa mahdetaan odottaa tuolta lh-opinnäytetyöltä?

Opettaja siitä yhden tunnin piti eikä alkua pidemmälle päästy mutta jäi vähän sellanen maku että "tehkää nyt jotain vaan niin hyvä se on".

Mutta innolla odotan mitä tuleman pitää, 3 hengen ryhmässä ollaan tekemässä paikalliselle kaupan alan yrityksen henkilöstölle jotain ensiapukoulutusta tai sitten mahdollisesti puolustusvoimien lääkintämieskurssin kanssa jotain yhteistyötä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Millasta tasoa mahdetaan odottaa tuolta lh-opinnäytetyöltä?

Riippunee koulusta ja opesta.

Meillähän oli sekaluokka ja näin ollen nuoriso väsäs opinnäytteitä, vanhukset portfoliot.

Ja koska ope oli perusteellinen niin ei ne nuoret hirveän helpolla päässeet.

Kirjoitusasu lähteineen, sisältö ja sen esittämien oli kaikki kritisoitu mennen, tullen ja etukäteen.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No toi opettaja ainakin vaikutti siltä että mikäli sillä on valtaa vaikuttaa asiaan niin kukaan ei pääse läpi ;D

Toivoin että aiheesta olisi tarkat valtakunnalliset ohjeet jossain. Silti: Veren maku suussa kohti tulevaa valmistumista.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No toi opettaja ainakin vaikutti siltä että mikäli sillä on valtaa vaikuttaa asiaan niin kukaan ei pääse läpi ;D

Toivoin että aiheesta olisi tarkat valtakunnalliset ohjeet jossain. Silti: Veren maku suussa kohti tulevaa valmistumista.

Me saatiin koulukohtaiset, tosin yleispätevät, ohjeet opinnäytetyön tekoon. Just lähdeluettelot, lähdeviittaukset, ulkoasu ym. varten. Ja niitä käytiin läpi ohjaavan opettajan kanssa. Myös ihan aiheesta lähtien. Lopputuloksia oli sitten monenlaisia.

Mutta innolla odotan mitä tuleman pitää, 3 hengen ryhmässä ollaan tekemässä paikalliselle kaupan alan yrityksen henkilöstölle jotain ensiapukoulutusta tai sitten mahdollisesti puolustusvoimien lääkintämieskurssin kanssa jotain yhteistyötä.

Aika toimivaa, viitosta pukkaa  :o

Fear Campaign

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oma oppari saatu kasaan ja eteenpäin opettajille ja työelämäkumppanille arvioitavaksi. Ja nyt sitten pitäisi tehdä posteri ja painattaa se. Plääh, vaikeaa ja tylsää kun ei osaa eikä oikein ole inostusta oppiakaan! :-

Minkä nuorena oppii se vanhana haittaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ou jee, opinnäytetyö melkein valmis! Viimonen seminaari ens viikolla ja aikas hyvältä näyttää. Kasaan raadettuna pienehköstä otoskoosta huolimatta kelpo määrä tekstiä ja asianmukasta arviointia ja nyt fiilis katossa. :D

Pain heals. Guys dig scars. Glory - Lasts forever.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aiheseminaari pidetty, opinnäytetyön teoriapohja melkein kokonaan kasattu, ens kevään projektin toteutusta odotellessa siis..  ;)

Alku tuntu hankalalta, mutta siitä se vaan alko pikku hiljaa kasaantumaan ja tekstiä tulemaan kun vaan luki ko. aiheeseen liittyvää materiaalia ja alkoi kirjottamaan. Mulla kävi aika monta kertaa niin, että kun alotti jonkun lauseen niin se "jäi kesken" ja kekkasin sen "upean" lopetuksen siihen sitten myöhemmin :)

Pikku hiljaa, pikku hiljaa.. :)

Meconium happens.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...