Jump to content
MAINOS

Hops= Henk.koht.oppimissuunnitelma hoitajan ammatillisen kasvun tukena


Vieras: Hoi hoitsu

Recommended Posts

Vieras: Hoi hoitsu

Onko kukaan laatinut HOPS:a oman ammatillisen kehittymisen tueksi käytännön työelämässä. Materiaalia on paljon sekä kirjastoissa että internetissä opiskelijoita varten, mutta en löydä yhtään laadittua HOPSia, joista saisi laatimisvinkkiä omalle Hopsille. Tieto-taitoa olen lukenut kehittämisalueihini liittyen, mutta miten sen saisin kirjalliseen muotoon, siinäpä vitsi piileekin. HOPSIIN sisältämäni kehittämisalueita olen vuoden ajan tavoitteellisesti opiskellut sekä teoriatiedosta että käytännön hoitotyössä. On kokeilemisen arvoinen juttu. Kerro kokemuksesi, jos Sinulla sellainen on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Olen itse työn ohessa tapahtuvassa koulutuksessa, jossa laadin koko ajan muttuvaa HOPSia. Luulen, että tämä on nykyään kaikessa koulutuksessa se perusjuttu: miten jäsennät kaikkea oppimasi, kokemaasi ja muualta hankimaasi tietoa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olisko HOPS vähän väärä termi tässä yhteydessä? Ajatko takaa jotain portfolio -tyyppistä ammatillisen kehittymisen seurantasysteemiä?

Portfolio-työskentelyä käytetään kait siellä-täällä Suomessa ihan työelämässäkin. Konkreettisia esimerkkejä ei tosin ole antaa kun en ole hetkeen sairaalamaailmassa työskennellyt.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

entivanhaan ns.hullunpaperit oli punaiset eli taisi liittyä vapautukseen armeijasta.

Onhan puolustusvoimien terveydenhuollossa vieläkin punaisia papereita, mutta eivät liity mitenkään hulluuteen...

Res. alik.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 8 kuukautta myöhemmin...

meillä koulussa HOPS muistini mukaan tarkoittaa henkilökohtaista opintosuunnitelmaa, joka on tarkoitettu henkilöille joilla vaikeuksia pysyä muiden perässä opinnoissaan.. taidetaan puhua aivan eri HOPS:ista..? huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

meillä koulussa HOPS muistini mukaan tarkoittaa henkilökohtaista opintosuunnitelmaa, joka on tarkoitettu henkilöille joilla vaikeuksia pysyä muiden perässä opinnoissaan.. taidetaan puhua aivan eri HOPS:ista..? huh.gif

Mielestäni ei, HOPS voidaan tehdä koko opiskeluryhmälle erikseen jota opiskelijat noudattaa taitaa tämä olla käytössä aikuiskoulutuksessa enemmän.  :-

Eli ryhmän tieto ja aikaisemman koulutukset, työkokemukset huomioidaan Hops suunnittelussa.   

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suoritin vuosi sitten erikoistumisopintoja ja jokainen teki itselleen oman HOPSin, sillä ryhmässä oli hoitajia joilla oli 2-25 vuotta työkokemusta.  Eli omia vahvuuksia ja heikkouksia tuli mietittyä.

Omalta kohdalta huomasin, että jotkut asiat olivat erittäin hyvin hallussa, koska niitä käytti päivittäisessä työssä. Toiset olivat heikosti muistissa ja uutta tietoakin oli tullut paljon. HOPSia päivitin koko opiskelujen ajan. Kaikkiin tavoitteisiin en päässyt, mutta ei saa vaatia itseltään liikoja.

Olisihan se hyvä jatkaa sitä, mutta käytännössä siihen ei tunnu aikaa löytyvän....eikä aina halujakaan. 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...