Jump to content
MAINOS

Vanhustenhoidossa paljon puutteita


Reportteri

Recommended Posts

Olen käynyt tiheään tuolla Lääninhallituksen sivuilla katselemassa, missä ne selvitykset viipyy......eipä näytä vieläkään kun tuota yhtä Lapinläänistä...miksiköhän.. huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Vanhusten hoidossa ei tapahdu mitään uudistuksia ennen kuin laitoksista erotetaan johtajat, jotka tänä päivänä eivät arvosta vanhusta ihmisenä.

Johtajaksi ei voi nimetä nuorta, kokematonta ihmistä.

Kokemuksesta on pakko todeta että haluaisi itsensä kuolevan ennen kuin joutuu hoidon piiriin.

Henkilökuntaa supistetaan koko ajan, ne hoitajat jotka haluaisi tehdä työnsä kunnolla, vanhusta kunnioittavalla työotteella, niin se ei onnistu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vanhusten hoidossa ei tapahdu mitään uudistuksia ennen kuin laitoksista erotetaan johtajat, jotka tänä päivänä eivät arvosta vanhusta ihmisenä.

Johtajaksi ei voi nimetä nuorta, kokematonta ihmistä.

Kokemuksesta on pakko todeta että haluaisi itsensä kuolevan ennen kuin joutuu hoidon piiriin.

Henkilökuntaa supistetaan koko ajan, ne hoitajat jotka haluaisi tehdä työnsä kunnolla, vanhusta kunnioittavalla työotteella, niin se ei onnistu.

Olen asiassa pitkälti samaa mieltä.Esimiestasosta johtoportaaseen, pitäisi monessa paikassa tehdä kunnon remontti.Pelkkä koulutus ja työkokemus ei riitä toimimaan esimiestehtävissä, siihen tarvitaan myös tiettyä persoonaa.

Raha sanelee tässä myös, se pitäisi osata jakaa kunnissa oikein.Lakeja jne. voi tehdä mutta niiden noudattamiseksi pitäisi perustaa erityinen valvontaryhmä, joka todellakin aktiivisesti valvoisi että paikat toimivat kuten pitää. ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niinpä, totthan tuokin on, siis esimiestasolla vaihdoksia tarvittaisiin varmasti. Mutta asia ei mielestäni kuitenkaan ole ihan yksiselitteinen, sillä olen törmännyt työssä myös niihin hoitajiin, jotka eivät arvosta vanhusta.Että...Resurssipula tuntuu vaivaavan kaikkia tahoja ja siitä on tullut näköjään se päälimmäisin syy huh.gif kaikkeen. Olisi todella hyvä jos tosiaan joku taho todella pystyisi valvomaan vanhustenhoitoa ja johon olisi ns. matala kynnys potilailla omaisilla, hoitajilla, esimiehillä ottaa yhteyttä rekloissa. Lueskelin tuota selvitystä ja huomasin, että toisia puutteita hoidossa on vaikea todentaa, valitettavasti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

. . . siis mähän olen todella tyytyväinen keikkapaikkaani. . . siellä kaikki asiat kohallaan.

. . . paljon värikkäitä erikoisesti suomea puhuvia ihmisiä "tekemässä töitä".

olen tämän viikon selvitellyt oikeuksiani erään ammattiliiton kautta,mutta juu olen tosi tyytyväinen etelä-suomalaiseen isoon vanh.keskukseen.

se on niin hienoa kun itämeren toiselta puolelta tulee hlö tekemään työt halvemmalla kun suomalainen..tosin ei oikein hjymärä suomea,mutta osaa hymyillä kivasti.

Anteeksi kovasti aikaisempi vuodatukseni laitoksen johtajista.. anteeksi vaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...