Jump to content
MAINOS

Korvatulehdusrokote yleiseen rokotusohjelmaan


Reportteri

Recommended Posts

Musta vaan tuntuu että tulet ymmärtämään kantani kovastikkin pian :o Tietty toivon ettei siihen mennä...

Sä oot siis ihan vakavissas noiden salaliittoteorioides kanssa?  ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 60
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Mihinkään teorioihin sen kummemin kantaa ottamatta  ;D Tiedän lapsen joka sai pneumokokkirokotteesta harvinaisen "reaktion"; Guillain-Barré syndrooman. Tulee kyllä toipumaan, mutta vanhemmille aikamoinen järkytys. Ja kyllä, kaikenlaisen pyöriutteyn ja ihmettelyn jälkeen päädyttiin tulokseen, että rokote oli syypää.

Nyt kun Possunuhaa on tullut tuuteista ja töllöistä, omakohtainen pelko ko. tautia kohtaan on lientynyt. Mietityttää otanko mahd. rokotetta itse, jos sitä tarjotaan. Tai otanko edes lapsille.

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en kyllä homeopatiaa tai muita vaihtoehtoisia keinoja lähtis täysin tyrmäämään..

Homeopatian tehoa ei ole koskaan pystytty todistamaan - eikä koskaan voida tullakaan todistamaan, sillä sen väitetty teho perustuu täysin idioottimaiseen ajatukseen joka ei yksinkertaisesti voi toimia.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mihinkään teorioihin sen kummemin kantaa ottamatta  ;D Tiedän lapsen joka sai pneumokokkirokotteesta harvinaisen "reaktion"; Guillain-Barré syndrooman. Tulee kyllä toipumaan, mutta vanhemmille aikamoinen järkytys. Ja kyllä, kaikenlaisen pyöriutteyn ja ihmettelyn jälkeen päädyttiin tulokseen, että rokote oli syypää.

Niin kuka sitä pyöritteli ja millaisilla tiedoilla...?  ;) Toi kuulostaa nyt siltä, että istuimme keittiön pöydän ääressä kahvi kupposella ja päädyimme tähän. (Ja jos näin on, niin ei mitenkään luotettava kriteeri.)

Meredithille, että mun täysimetetty ja kestovaipatettu keskimmäiseni on ollut ensimmäiset vuodet hyvinkin allerginen. Ensimmäinen antibioottikin tuli vasta nyt 6-vuotiaana. Rokotteet hän toki sai, mutta ensimmäiset allergiset oireet tuli jo ennen sitä.

Ja rokottamattomat lapset elää SUOJASSA muiden rokotusten ansiosta, ei minkään muun takia. Vähän niinkuin niissä tv-lupa mainoksissa, joissa "seuraava maksaa". Ja rokotusvastaiset sahaa omaa puutaan silloin kun ne suosittelee muitakin jättämään rokotukset pois. Kun rokotusprosentti laskee alle tietyn rajan, niin tartuntoja yleensä on alkanut tulla enemmän.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mihinkään teorioihin sen kummemin kantaa ottamatta  ;D Tiedän lapsen joka sai pneumokokkirokotteesta harvinaisen "reaktion"; Guillain-Barré syndrooman. Tulee kyllä toipumaan, mutta vanhemmille aikamoinen järkytys. Ja kyllä, kaikenlaisen pyöriutteyn ja ihmettelyn jälkeen päädyttiin tulokseen, että rokote oli syypää.

Lähteesi vaikuttaa varsin epäluotettavalta. Miten voidaan todeta, että lapsi sai GBS:n juuri rokotteesta? Polyradikuliittihan on tulehdus siinä mikä muukin tulehdus, eikä sen syytä voida ihan helposti osoittaa, jopa 60-80% tapauksista jää syy selvittämättä. Joskus löytyy jokin bakteeri joka voidaan osoittaa syyksi, mutta sellaista ei rokotteissa ole. Pyörittely ja ihmettely ei vaikuta tutkimusmetodilta.

Jotain tutkimustulosta kaipaisin tuolle väitteellesi, kuulostaa niin hurjalta.

Muoks: Oho, löysin ite: http://www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&_udi=B6TD4-4VJBTTP-9&_user=10&_rdoc=1&_fmt=&_orig=search&_sort=d&_docanchor=&view=c&_acct=C000050221&_version=1&_urlVersion=0&_userid=10&md5=3cf93fd8ba1b3f77a3c20e187c70fd17

Tuon mukaan yksi miljoonasta influenssarokotetusta saa GBS:n. Mutta jotenkin vaan tuntuisi että tuo ei voi johtua rokotteesta vaan esim. aseptiikan pettämisestä, sillä GBS on oman neuron osaston kokemuksen mukaan varsin usein jonkinlainen ulkomaan tuliainen, huonomman hygienian maista.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mihinkään teorioihin sen kummemin kantaa ottamatta  ;D Tiedän lapsen joka sai pneumokokkirokotteesta harvinaisen "reaktion"; Guillain-Barré syndrooman. Tulee kyllä toipumaan, mutta vanhemmille aikamoinen järkytys. Ja kyllä, kaikenlaisen pyöriutteyn ja ihmettelyn jälkeen päädyttiin tulokseen, että rokote oli syypää.

Lähteesi vaikuttaa varsin epäluotettavalta. Miten voidaan todeta, että lapsi sai GBS:n juuri rokotteesta. Polyradikuliittihan on tulehdus siinä mikä muukin tulehdus, eikä sen syytä voida ihan helposti osoittaa, jopa 60-80% tapauksista jää syy selvittämättä. Joskus löytyy jokin bakteeri joka voidaan osoittaa syyksi, mutta sellaista ei rokotteissa ole. Pyörittely ja ihmettely ei vaikuta tutkimusmetodilta.

Jotain tutkimustulosta kaipaisin tuolle väitteellesi, kuulostaa niin hurjalta.

En osaa tähän hätään vastata kysymykseesi. Kyseessä on ystäväni lapsi, voin kysyä tarkemmin miksi ko. tulokseen tässä tapauksessa infektiolääkäreiden ja lasta hoitaneiden neurologien puolesta päädyttiin. Palaan asiaan tarkemmin, mikäli saan ystäväni suostumuksella asiaa hänen lapsensa kohdalta "avata".

Liisa

«« Peräkkäiset viestit yhdistetty »»

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=2177&i=SANOFI+PASTEUR+MSD_PNEUMOVAX

Ko. rokotteen yhtenä mahdollisena haittavaikutuksena mainitaan myös edellä mainittu GBS.

Liisa

Pyysin lapsen vanhempaa itse kommentoimaan asiaa tänne, mikäli niin haluaa.

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä tutkimuksessa ei ole kyse ns. kokeilu-rokotteesta vaan on ihan saatavissa apteekista. Muistaakseni luin että se tehoaa noin 10 penumokokki-alatyyppiin ja tää uusi on kehitetty 14 pneumokokki alatyyppiin. Eli astetta kehittyneempi rokote.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Että satuinkin muutenkin huonona päivänä lukemaan tän, mitenkähän muotoilisin asiani painokelpoiseen muotoon  ;D.

Mä inhoan näitä ääripään yleistyksiä luomut vs. muut. Meredithille tiedoksi, että saat olla onnellinen lastesi ollessa terveitä ja hyvinvoivia. KAIKKI (myös luomut) sairastavat samat lastentaudit aikanaan. Mulla esikoinen terve kuin pukki, pienemmällä sit kaikenlaista vikaa, mm. 2 vrk:n iästä asti laaja-alainen allergikko (tosin nyt parantunut, ilman että oisin mitään elämässämme muuttanut). Perimä meillä nuo allergiat sanellut. Tällä pienemmällä myös korvatulehduskierteet aikanaan, johon ei ois mieleenkään tullut antaa mitään helkutin homeopatiaa (allergiselle vois olla kohtalokasta vaikka kuinka ois muuten hienoa), ei auttanut putket eikä muutkaan. Kun vähän kasvoi, parani tästäkin vaivasta. Mä olen aivan loppuun asti kyllästynyt siihen, että vanhemmat syyttävät toisiaan siitä miten lapsensa kasvattavat tai mitä niille tekevät. Mä en ainakaan omani allergioille tai korvatulehduksille mitään voinut vaikka kuinka olisin halunnut. Oisin vaikka seissyt päälläni, jos se ois auttanut. Jos homeopatia, luomuilu ja rokottamattomuus ois ratkaisu kaikkiin ongelmiin, kai se olis sitten laajemmassakin käytössä eikä ois ongelmia. Kyllä rokotteita voidaan kiittää monen kuolettavan tai vammauttavan taudin vähentymisestä. Kriittinen pitää tietysti olla noiden rokotteiden suhteen mitä etenkin lapsilleen haluaa. Itse en esim ole kotihoidossa oleville muksuilleni ottanut influenssarokotteita, mutta vesirokkorokotteen on isompi saanut ja pienemmälle annetaan jossain vaiheessa myös.

"Hetki ennen ja hetki jälkeen, ja välissä se, jota et voi koskaan saada takaisin". -Tommy Tabermann-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No huhhuh mitä keskustelua täällä käydään. Tänäänkin muutaman mukulan rokotteena sanoisin, että en missään tapauksessa jättäisi lapsiani (ei vielä ole, mutta joskus) yleisen rokotusohjelman ulkopuolelle. Jos viitsii Rokottajan käsikirjaa lukaista niin tietäisi miksi. Esim. poliota ei ole tehokkaan rokotusohjelman takia tavattu Suomessa vuoden 1985 jälkeen.

Ja aivan kuten Annis tuossa äsken hienosti perusteli, oman järjen käyttökin on toki sallittua. Tietääkseni mikään lääke, rokotteet mukaan lukien, ei ole 100% turvallinen. Sen takia roketteiden annossa tulee huomioida mahdolliset vasta-aiheet. Ja juu,u, ASA-allergikonkin saa hengiltä pienellä määrällä aspiriinia vaikka sitä nyt ei heti luokittelisi kauhean vaaralliseksi aineeksi  8)

Meredithin lapsien kannattaakin pysytellä aika visusti Suomen maankamaralla jos meinaa jatkossakin terveenä pysytellä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No tässä teille kertomukset kahden aikuisen korvatulehduksista jotka homeopaatti hoitanut.

Tämä ensimmäinen tapahtui jo kymmenen vuotta sitten, jolloin vielä itsekkin olin skeptinen homeopaatteihin (tiesin kyllä siitä koska olin asunut sveitsiläisessä perheessä jossa reumalääkärinä toiminut lääkäri isä määräsi myös muiden lääkkeiten rinnalle näitä hoitoja) ja muihinkin vaihtoehtoisiin hoitoihin. Olin saanut avokämmenestä tällin korvaani ja minulle oli tärykalvoon tullut reikä sen johdosta ja korva tulehtui. Kävin lääkärissa ja söin kuurin antibioottia... eikä viikon kuuri auttanut vaan lääkäri kirjoitti uuden antibiootti reseptin ja korvatippoja (mitä en edelleenkään ymmärrä kun oli reikä tärykalvossa) mutta en hakenut niitä vaan ystäväni kehoitti käymään homeopaatilla, ja ajattelin että voisin kokeilla ennen toista kuuria pari päivää jos se sitten vaikka auttaisi. Sinäpäivänä kun menin homeopaatille, pääni oli todella kipea siltä puolen jonka korva oli tulehtunut. Hän teki haastattelunsa ja antoi "lääkkeet" jotka sitten aloitin heti. Meni noin puolisen tuntia ja tämä jo jomotukseksi yltynyt kipu alkoi helpottaa ja muutamanpäivän kuluttua osastoni lääkäri katsoi korvaan ja totesi sen terveeksi jo. Ihmetteli itsekkin ja sanoi että oli hyvä että se toisen kuurin söin. :nauraa:

Toinen esimerkkini on myös aikuisen korvasta. Naisella oli ollut keväästä lähtien rajuja korvatulehduksia monta. Korvat olivat tosi turvonneet ja arat aina pahimmillaan, ulospäin jo näki että olivat kipeät. Neljä antibiootti kuuria ja päivittäisiä korvan huuhtomisia näiden aikana. Hän myös väsyi tähan syksyllä ja meni homeopaatille jonka lääkkeet tehosivat lähes välittomästi ja kierre loppui...

Enkä minä tässä yritä ketään jättämään lääkkeitä ja kaikkia rokotteita mutta en ymmärrä miksi ei vanhemmat edes kokeile paria (tai yhtä) päivää tälläistä lempeämpää hoitoa?huh.gif jos vaikka kuitenkin auttais ilman antibioottia!!!! Tai saatika ilman sellaista rokotetta josta sen tutkimuksen järjestänyt yliopisto taas rikastuu ja holmöt nuoret äidit ryntäävät innoissan kokeilemaan mitä tahansa kun luvataan että lääkäri tutkii sitten lähes viikottain ja laboratoriokokeita otetaan useammen mitä muiden lapsilta... on sitten nuorella äidillä turvallinen olla kun niin hyvin syynätään esikoista...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Loistavaa! Oma toiseksi nuorimmaiseni oli suomen koeryhmässä, kun tätä rokotetta aikanaan testattiin ja sai rokotuksen vahvisteineen niin kuin ne oli kaavailtu tulevaisuudessa annettavaksi. Terveydenhoitaja silloin lupaili n. 5-6 vuoden suojaa pneumokokin aiheuttamilta korvatulehduksilta.

Meillä on neljä lasta, joilla kaikilla muilla, paitsi tällä rokotetulla, on ollut korvatulehduskierteet vaavista lähtien. Myös minä saan edelleen korvatulehduksia, olen aina saanut.

Mutta tämä toiseksi nuorimmainen, joka rokotettiin, sai ensimmäisen korvatulehduksensa vasta seitsemän vanhana. Muuten meidän perheessä ne on alkaneet n. 2kk iässä.

Suosittelen lämpimästi!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Enkä minä tässä yritä ketään jättämään lääkkeitä ja kaikkia rokotteita mutta en ymmärrä miksi ei vanhemmat edes kokeile paria (tai yhtä) päivää tälläistä lempeämpää hoitoa?huh.gif jos vaikka kuitenkin auttais ilman antibioottia!!!!

Meiän infektiolääkäri sanoi, että vain ne korvatulehdukset vaativat ab:n joissa näkyy märkää. Ja niistäkin jos otettaisiin näytteet, niin puolet olisi viruksia eivätkä siis tarvitsisi ab:a. Eli suurin osa paranee itsestään ilman antibioottia ja ilman homeopaattisia huuhaita. Mainosta siinä nyt sitten homeopatiaa korvatulehduksista parantavana kun se paranis ilmankin.  >:D

Ja toi sun tutkimustapa on niin mainio, että mäkin voisin väittää sillä, että koska mun lapsilla ei oo yhdelläkään ollut ikinä korvatulehdusta, niin koko korvatulehdus on joku salaliittoteoria....  :nauraa:

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Enkä minä tässä yritä ketään jättämään lääkkeitä ja kaikkia rokotteita mutta en ymmärrä miksi ei vanhemmat edes kokeile paria (tai yhtä) päivää tälläistä lempeämpää hoitoa?huh.gif jos vaikka kuitenkin auttais ilman antibioottia!!!! Tai saatika ilman sellaista rokotetta josta sen tutkimuksen järjestänyt yliopisto taas rikastuu ja holmöt nuoret äidit ryntäävät innoissan kokeilemaan mitä tahansa kun luvataan että lääkäri tutkii sitten lähes viikottain ja laboratoriokokeita otetaan useammen mitä muiden lapsilta... on sitten nuorella äidillä turvallinen olla kun niin hyvin syynätään esikoista...

Mä en jaksa vängätä tästä ab-asiasta, toivon vain että sitten joskus jos sulle lapsia siunaantuu, niin osaat nähdä heidän etunsa omien pinttymiesi läpi.

Itse asiaan kommentoisin sen verran, että esim. tuohon pneumokokkirokotetutkimukseen, jota tällä hetkellä toteutetaan, ei sisälly mitään ylimääräisiä näytteenottoja tai seurantaa, tutkimuksen tulokset kerätään vuosien saatossa ihan tavallisista sairauskertomuksista ja terveydenhuollon rekistereistä. Tämä siis vain oikaisuna tuohon sinun antamaan informaatioon siitä miten "holmöt nuoret äidit ryntäävät innoissan kokeilemaan mitä tahansa kun luvataan että lääkäri tutkii sitten lähes viikottain ja laboratoriokokeita otetaan useammen mitä muiden lapsilta..."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

no joo´o... oletko tietoinen kuinka paljon yliopistot saa rahaa lääkefirmoilta kun teettävät nämä ihmiskokeet vauvoilla? Tuskin saatkaan tietää... mutta ottappa selvää antavatko tietoja.Tutkimukset:

Tässä suoraa lainausta lääkelaitoksen sivuilta!!!!!

Seerumin C-reaktiivisen proteiinin kohonneet laboratorioarvot.

Veri ja imukudos:

Hemolyyttinen anemia potilailla, joilla on ollut muita hematologisia häiriöitä, lymfadeniitti, lymfadenopatia, trombosytopenia potilailla, joilla on muuten stabiili trombosytopeeninen purppura, leukosytoosi.

Hermosto:

Guillain-Barrén oireyhtymä, päänsärky, parestesia, radikuloneuropatia

Ruoansulatuselimistö:

Pahoinvointi, oksentelu

Iho ja ihonalainen kudos:

Ihottuma

Urtikaria

Luusto, lihakset ja sidekudos:

Nivelkipu

Artriitti

Lihaskipu

Yleisoireet ja antopaikassa todettavat haitat:

Astenia, kuume, sairauden tunne, vähentynyt raajojen liikkuvuus ja perifeerinen ödeema siinä raajassa, johon pistos on annettu, vilunväristykset

Immuunijärjestelmä:

Anafylaktoidit reaktiot

Angioneuroottinen ödeema

Seerumitauti

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

no joo´o... oletko tietoinen kuinka paljon yliopistot saa rahaa lääkefirmoilta kun teettävät nämä ihmiskokeet vauvoilla? Tuskin saatkaan tietää... mutta ottappa selvää antavatko tietoja.

No onhan se suuri ihmisoikeusrikos, että ihmisille tarkoitettua lääkettä kokeillaan ihmisillä. Ja kaiken lisäksi kokeen suorittaja saa siitä rahaakin! Ja lapsille tarkoitettuja rokotteita annetaan lapsille!

Otetaan korvakynttilämme sekä homeopatiset yrttimme ja lähdetään barrikadeille!

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

no joo´o... oletko tietoinen kuinka paljon yliopistot saa rahaa lääkefirmoilta kun teettävät nämä ihmiskokeet vauvoilla? Tuskin saatkaan tietää... mutta ottappa selvää antavatko tietoja.

Onhan niitä tutkittava että niistä saadaan tietoa ja pystytään jatkossakin kehittymään kaikenkaikkiaan tällä saralla.

Me taidetaan elää niin eri maailmoissa sun kanssa tässä asiassa, että osaltani päätän keskustelun tähän.

Muokkaus: Joudun ottamaan sanoja takaisin koska jäi niin vaivaamaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielestäni kuitenkin sairasta että lapset altistetaan näille jo tiedettäville hermosto sairauksille... Mutta kai se sit on jonkun antauduttuva näihin kokeisiin, harmi kun lapset eivät itse ole kykeneviä päättämään haluavatko vai eivät osallistua tähän kokeiluun...  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielestäni kuitenkin sairasta että lapset altistetaan näille jo tiedettäville hermosto sairauksille... Mutta kai se sit on jonkun antauduttuva näihin kokeisiin, harmi kun lapset eivät itse ole kykeneviä päättämään haluavatko vai eivät osallistua tähän kokeiluun...  huh.gif

Miten tämä eroaa siitä, että sinun ajatusmaailmalla varustetut vanhemmat altistavat lapsensa viherpiipertäjien kokeisiin? Muutenkin paranevat tautien paranemisen takia ylistetään jotain homeopatiaa, kuinka sairasta itsensä ja toisten kusettamista se on? Ja sekin viattomien lasten kustannuksella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielestäni kuitenkin sairasta että lapset altistetaan näille jo tiedettäville hermosto sairauksille... Mutta kai se sit on jonkun antauduttuva näihin kokeisiin, harmi kun lapset eivät itse ole kykeneviä päättämään haluavatko vai eivät osallistua tähän kokeiluun...  huh.gif

Mitä hermostosairauksia tarkoitat?

Lapsiasiasta olen samaa mieltä. Lapsilla ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa siihen, että huolehtiiko heidän vanhemmat heistä hyvin vai onko äiti taikka isä vaikkapa homeopatiahörhö.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielestäni kuitenkin sairasta että lapset altistetaan näille jo tiedettäville hermosto sairauksille...

Mä haluan vielä kuulla sulta suhdeluvut näistä haitoista. Kuinka monta rokotettua/rokotteesta sairastunutta?

Toiseksi, haluaisin kuulla mitä ajatuksia seuraava itsessäsi herättää?

Puutos rokotusten kattavuudessa – varoitus Saksasta

Lääkärilehti

2002;57(16):1804

Juhana Idänpään-Heikkilä

800 lasta on sairastunut tuhkarokkoon 44 000 asukkaan Coburgin kaupungissa Saksassa. Heistä 30 on joutunut sairaalahoitoon. Copurgissa monet, sekä vanhemmat että homeopaattiset parantajat, kannattavat Rudolf Steiner -koulukunnan oppeja, joissa vastustetaan rokotuksia. Kaupungin lapsista vain 50 % on rokotettu tuhkarokkoa vastaan. WHO:n mukaan rokotusasteen tulisi olla yli 90 %, jotta epidemioilta vältyttäisiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Anteeksi OT, mutta oli pakko. Pahoittelen puuttuvia skandeja, mutta ei minulla vielakaan ole nappaimistoa, jossa on kaikki kirjaimet.  ;D

Guillain-Barré syndrooma (GBS) on todennakoisesti jalki-infektion immuunijarjestelman aikaansaama tauti. Taysin varmaa kuvaa taudin kulusta ei ole, mutta sen oletetaan liittyvan seka soluimmuniteettin ja vasta-aine immuniteetin mekanismeihin. Lahes kaikilla potilailla on ollut jonkin asteinen infektio pari viikkoa ennen GBS oireiden alkamisesta.[1]

Campylobacter jejuni infektio on suurin GBS aiheuttaja. Tutkimuksesta riippuen 32-60% GBS tapauksista C jejuni on aiheuttanut esi-infektion. Ihmisen aareishermostossa oleva ganglioside GM1 on samanlainen, kuin C. jejunin pinnassa oleva proteiini, johon elimisto tuottaa vasta-aineita. Tama voi aiheuttaa immuunireaktion omaa aareishermostoa vastaan, joka on autoimmuniteettireaktio. Tama johtaa oireyhtymaan GBS. [2][3]

Toiseksi yleisin GBS aiheuttaja on Cytomegalovirus. Hollantilaisen tutkimuksen mukaan noin 13% GBS potilaista on potenut CMV infektion. CMV yleisesti auheuttaa ylahengitystie infektioita, pneumonioita ja epamaaraisia flunssan oireita. CMV potilaiden GBS oireet ovat usein tunto- ja aivohermoihin liittyvia.[4]

Muita yleisia GBS aiheuttajia ovet Epstein-Barr virus (EBV) Mycoplasma pneumoniae ja Varicella Zoster. Lisaksi HIV on yksi mahdollinen GBS aiheuttaja. Haemophilus influenzae, para-influenssa, adenovirus, HSV voivat lisaksi aiheuttaa GBS, mutta ovat harvempia. [5]

Ulkoiset tekijat voivat osaltaan laukaista GBS, kuten leikkaikset, traumat ja raskaus, mutta naiden tekijoiden yhteytta ei ole varmistettu. Rokotukset ovat myos yhdistetty BS oireisiin, vaikka varmaa syy-seuraus yhteytta ei ole rokotusten ja GBS valilla paitsi kahdessa tapauksessa. Sikainfluenssa rokote vuonna 1976 seka rabies rokote, joka oli valmistettu infektoituneessa aivokudoksessa aiheuttivat GBS.[5]

Yhdysvaltain rokotteiden haittavaikutusrekisterin mukaan mahdollisia GBS oireita on vuosien 1995 ja 2005 valilla 1000. Tilastollisesti suurinpana aiheuttajana olisi influessa virus rokote 632 tapauksella. Seuraavana aikuisten tetanus ja diphteria rokote. Tassa tutkimuksessa on passiivinen tilastotutkimus, joka ei ota kantaa tapausten terveystietoihin/esi-infektoiohin. Tutkimuksessa sanotaan, etta tutkimus ei varmista syy-seuraus suhdetta, mutta epailys tulisi olla rokotteiden ja GBS valilla [6].

Joka vuosi maailmassa kuolee noin 500 000 ihmista influenssaan. Vuoden 1918-20 Espaniantauti tappoi 100 000 000 ihmista ja 1968-69 Hong Kongin influenssa tappoi 1 000 000 ihmista

Lahteet:

1. Baravelli M, Fantoni C, Rossi A, et al. Guillain-Barré syndrome as a neurological complication of infective endocarditis. Is it really so rare and how often do we recognise it?. Int J Cardiol. Jan 10 2008

2. Ho TW, Mishu B, Li CY, et al. Guillain-Barre syndrome in northern China. Relationship to Campylobacter jejuni infection and anti-glycolipid antibodies. Brain. Jun 1995;118 ( Pt 3):597-605.

3. van der Meche FG, Visser LH, Jacobs BC, et al. Guillain-Barre syndrome: multifactorial mechanisms versus defined subgroups. J Infect Dis. Dec 1997;176 Suppl 2:S99-102.

4. Visser LH, van der Meche FG, Meulstee J, et al. Cytomegalovirus infection and Guillain-Barre syndrome: the clinical, electrophysiologic, and prognostic features. Dutch Guillain-Barre Study Group. Neurology. Sep 1996;47(3):668-73.

5. Winer JB, Hughes RA, Anderson MJ, et al. A prospective study of acute idiopathic neuropathy. II. Antecedent events. J Neurol Neurosurg Psychiatry. May 1988;51(5):613-8.

6. Souayah N, Nasar A, Suri MF, et al. Guillain-Barré syndrome after vaccination in United States: data from the Centers for Disease Control and Prevention/Food and Drug Administration Vaccine Adverse Event Reporting System (1990-2005). J Clin Neuromuscul Dis. Sep 2009;11(1):1-6.

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

- Douglas Adams

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meredithille vielä..

Homeopatiakaan ei näytä olevan mitään hyväntekeväisyyttä, kun selailin hintoja.

Ikävä totuus on se, että jos halutaan saada toimivia rokotteita tai lääkkeitä, on niitä myös jollain joukolla testattava. Tämä ei suinkaan tarkoita sitä, että ihmiset näinä päivinä enää joutuisivat vaarallisten aineiden koekaniineiksi, kyllä ne on testattu muissa olosuhteissa jo pitkään ja hartaasti ennen kuin ihmisille asti päätyvät. Maailmassa on paljon epäkohtia ja kurjia juttuja, mutta vaihtoehdot voivat olla vieläkin kurjempia (esim. rokotusreaktiot vs. kuolema).

"Hetki ennen ja hetki jälkeen, ja välissä se, jota et voi koskaan saada takaisin". -Tommy Tabermann-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielestäni kuitenkin sairasta että lapset altistetaan näille jo tiedettäville hermosto sairauksille...

Mä haluan vielä kuulla sulta suhdeluvut näistä haitoista. Kuinka monta rokotettua/rokotteesta sairastunutta?

Toiseksi, haluaisin kuulla mitä ajatuksia seuraava itsessäsi herättää?

Puutos rokotusten kattavuudessa – varoitus Saksasta

Lääkärilehti

2002;57(16):1804

Juhana Idänpään-Heikkilä

800 lasta on sairastunut tuhkarokkoon 44 000 asukkaan Coburgin kaupungissa Saksassa. Heistä 30 on joutunut sairaalahoitoon. Copurgissa monet, sekä vanhemmat että homeopaattiset parantajat, kannattavat Rudolf Steiner -koulukunnan oppeja, joissa vastustetaan rokotuksia. Kaupungin lapsista vain 50 % on rokotettu tuhkarokkoa vastaan. WHO:n mukaan rokotusasteen tulisi olla yli 90 %, jotta epidemioilta vältyttäisiin.

Olen myös sitä mieltä että eräät taudit myös ovat tärkeä sairastaa... ovat osa ihmisen immuniteetin tekijoitä... Itsekkin tuhkarokon sairastaneena ihmettelen että kun tautina se ei tapa, miksi pitää rokottaa?Tossakaan ei sit vissiin ketään kuollut vai? Unohda suhdeluku... yksikin rokotteesta tullut sairaus on turha!

[br]«« Peräkkäiset viestit yhdistetty »»[br]

Meredithille vielä..

Homeopatiakaan ei näytä olevan mitään hyväntekeväisyyttä, kun selailin hintoja.

Ikävä totuus on se, että jos halutaan saada toimivia rokotteita tai lääkkeitä, on niitä myös jollain joukolla testattava. Tämä ei suinkaan tarkoita sitä, että ihmiset näinä päivinä enää joutuisivat vaarallisten aineiden koekaniineiksi, kyllä ne on testattu muissa olosuhteissa jo pitkään ja hartaasti ennen kuin ihmisille asti päätyvät. Maailmassa on paljon epäkohtia ja kurjia juttuja, mutta vaihtoehdot voivat olla vieläkin kurjempia (esim. rokotusreaktiot vs. kuolema).

Ei niitä Homeopaatin lääkkeitä napsita ihan tuosta vaan.... pitäähän niillä hinta olla kun kerran parantavatkin!!! Lääkefirmoilla on alennusmyyntejä... sit kun on tarpeeks kauan lääkettä myyty että tulee tutkimusrahat kerätty (ja kokeiltuu vielä ihmisillä viimäsenpäälle) niin lääkkeen hintaa lasketaan... outo käytäntö tuokin....

Muoks: lainaukset.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei niitä Homeopaatin lääkkeitä napsita ihan tuosta vaan.... pitäähän niillä hinta olla kun kerran parantavatkin!!! Lääkefirmoilla on alennusmyyntejä... sit kun on tarpeeks kauan lääkettä myyty että tulee tutkimusrahat kerätty (ja kokeiltuu vielä ihmisillä viimäsenpäälle) niin lääkkeen hintaa lasketaan... outo käytäntö tuokin....

Hintako se niissä kukkatipoissa on se parantava voima? Notta mitä kalliimpi tuote, sitä paremmin se toimii? Hyvin tutkittu, kauan käytössä ollut ja hinnaltaan edullinen lääke ei voi auttaa?

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...