Jump to content

Toimi HUS:ssa - millä kokemuksella?

Recommended Posts

Posted

On vähän tyhmä kysymys, mutta voisko joku talon käytäntöjä paremmin tunteva valaista...

Onko vuosi sitten valmistuneen, avopuolella työskennelleen sh/th:n käytännössä mitään järkeä edes yrittää hakea sh:n toimea HUSsissa? Jos sairaalakokemus tosiaan jää harjotteluihin. Mielenkiintoa olisi ja halua oppia, ja kun noita toimia tosissaan näyttää aika paljon auki olevan, niin riittääkö oikeesti päteviä hakijoita, jotka luonnollisesti olisi etusijalla... Mietin vaan että teenkö itestäni ihan pellen jos haen esim peijaksesta kirralta vakipaikkaa ilman mitään kokemusta ;D

"Poliittinen elin on esimerkiksi pääministerin perna." Odd 6v.

MAINOS
Posted

Aina kannattaa hakea. Poikiihan se ainakin kokemusta hakuprosessista sekä hyvin tehdyn CV:n pohjan jota voi jatkossa tarpeen tullen päivittää. Ainakin meidän osastolle on otettu talon ulkopuolelta hoitajia toimeen, vaikka osaston sisältäkin on ollut hakijoita, joten ei se lainkaan mahdotonta ole saada sitä vakitointa noilla sun kriteereillä.

Tsemppiä työnhakuun!

Posted

Moi,

Ainkin meillä HYSA (sisus) paikan saanti olisi mielestäni hyvinkin mahdollinen.

Muista en osaa sanoa, mut tosiaan ei se hakeminén paljoo maksa. Eikä siinä tee pelleksi itseään.

Tsemppiä hakuun ;D

Posted

Kannattaa pitää mielessä myös se, että vaikka valinta ei toimen osalta osuisikaan omalle kohdalle, voi sen hakeminen poikia määräaikaisen työsuhteen ja kenties myöhemmässä vaiheessa toimen.

Posted

Kyllä jokaista mielenkiintoista toimea kannattaa hakea ja täten osoittaa kiinnostus kyseistä työpaikkaa kohtaan. Vaikka ei tulisi valituksi on mahdollista, että pyydetään sijaisuuteen ja siten saa jalan ovenrakoon. Ei muuta kuin tsemppiä hakuun, ei se ota ellei annakaan. Ilman hakemusta paikkaa ei kyllä saa, se on varmaa. :-*

Posted

Mitä oon vierestä katsonut meille valittuja, niin valituista löytyy ihan joka lähtöön ihmisiä. Toisilla on vuosien "rautainen" kokemus ko. erikoisalasta ja toiset sitten taas palaavat 10 vuoden kotona olon jälkeen töihin, vailla päivääkään työkokemusta.

Kyllä siinä enemmän katsotaan omaa intoa oppia uutta ja halua sitoutua tulevaan työhönsä.

Aina siis kannattaa hakea ::) Ja tosiaan jos ekalla kerralla ei sitä paikkaa saa, niin hakee vain uudelleen kun samaan paikkaan tulee toimi auki, sillä sekin kertoo jo jotain, että olet edelleen kiinnostunut paikasta vaikket ekalla kerralla sitä saanutkaan.

Ja sekin kannattaa muistaa, että vaikka olisit ollut missä tahansa töissä ja omaisit kokemusta hurjan paljon siitä paikasta, niin joka tapauksessa joudut opettelemaan uusia tapoja tehdä töitä kun vaihdat paikkaa. Samaa erikoisalaa kun voi tehdä niin monella tavalla. Kyllä työ tekijänsä kouluttaa!

tsemppiä hakuun! :)

Posted

Mä sain vastavalmistuneena keltanokkana toimen HUSista ilman työkokemusta. Kova koulu se oli mennä sinne noviisina, mutta en antaisi sitä kokemusta poiskaan. Tsemppiä toimen hakuun!

Posted

Kiitos kaikille kannustavista vastauksista! Kylläpä sain lisää intoa työpaikan vaihtoon. Tää foorumi on kyllä niin hyvä =)

"Poliittinen elin on esimerkiksi pääministerin perna." Odd 6v.

Posted

ja mä sain perushoitajan toimen semmoselta erikoisalalta jolta mulla ei ollut yhtään mitään tietoa tai kokemusta ja joka muutenkin on aika suppea erikoisala.

sitä ennen sain pitkän sijaisuuden kirurgian puolelta, vaikka mulla ei ollut siitäkään yhtään mitään kokemusta. mutta niinpä vain molemmat jutut oon oppinut :o

ja ton toimen haastattelussakin, missä olin, ylihoitaja sanoi että vaikka toimea ei sais ja sais sijaisuuden, niin se tarkoittaa sitä että saa jalan ovenväliin ja paremmat mahkut jatkossa saada vakkaripaikka....vaikka siis voi sen vakkaripaikan tosiaan saada ilman hus:ssa aiemmin olemistakin 8)

toivottavasti tärppää! :)

MAINOS

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...