Jump to content

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

Inflikted

Omahoitajana toimiminen

Recommended Posts

Inflikted

Olisi kiva kuulla kokemuksianne psykiatrisen potilaan/asiakkaan omahoitajana toimimisesta? Mulla on ensimmäinen omahoitajasuhde meneillään ja mielestäni on mennyt suhthyvin ylä-ja alamäkineen. Olen ehtinyt olla talon paras sekä vittumaisin hoitaja ja vaihdettavissa ainakin kertaalleen. Omahoitajasuhteen palaset ovat loksahtaneet pala palalta kohdilleen ja tänään mulle tuli tunne, että hyvinhän olen selvinnyt. Potilaasta sen verran, että on haastava nuori potilas aik.psykiatrian  suljetulla osastolla.

Luulin etten nuorten kanssa halua niin työskennellä, mutta nyt osaston nuoret on juuri niitä "lemppareita". Kertokaa karikoista, hyvistä hetkistä, erotyöskentelystä ym. jos siltä tuntuu.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
psyhoi

Itse työskentelen sen tyylin potilaiden kanssa että omahoitajan tekemien päätösten merkitys korostuu. Usein asiota ei hoidetakkaan potilaan kanssa vaan edunvalvojan.

Tällöin myös omahoitajan rooli korostuu ja hoitosuhteen vastuu.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
JKKK

Olen ehtinyt olla talon paras sekä vittumaisin hoitaja ja vaihdettavissa ainakin kertaalleen.

Hyvä. Koska siinä vaiheessa jos sä alat potilaan mielestä olla paras ja mahtavin hoitaja, ja kaikki muut ihan paskoja, ollaan yleensä pahasti hakoteillä... :)

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
Inflikted

Psyhoi: Sopiiko kysyä suuripiirteisesti missä työskentelet?

Olen ehtinyt olla talon paras sekä vittumaisin hoitaja ja vaihdettavissa ainakin kertaalleen.

Hyvä. Koska siinä vaiheessa jos sä alat potilaan mielestä olla paras ja mahtavin hoitaja, ja kaikki muut ihan paskoja, ollaan yleensä pahasti hakoteillä... ;)

Juu, ihan ilolla tervehdin sitä omahoidettavan kiukuttelua  :) Tiesin et nyt menee ihan okei.

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille
janina

Hyvä. Koska siinä vaiheessa jos sä alat potilaan mielestä olla paras ja mahtavin hoitaja, ja kaikki muut ihan paskoja, ollaan yleensä pahasti hakoteillä... :)

Paitsi kun on kyse nuorista joiden mielipiteet soutaa laidasta toiseen muutamassa minuutissa. Ei kuulostanut rajatila syndroomalta osastolla

Jaa tämä kirjoitus

Suora linkki
Jaa toisille sivustoille