Jump to content
MAINOS

psyk.sh:ksi Lontooseen?


Ainis

Recommended Posts

Oon valmistunut 2004 vuoden lopulla sairaanhoitajaksi ja tehnyt siitä asti töitä mielenterveyspuolella lasten ja nuorten parissa(yhtä välivuotta lukuunottamatta) ja olisin todella kiinnostunut hakemaan Lontooseen töihin.

Onko kellään kokemuksia psyk.puolen hommista Lontoossa? Olen Lontoossa kyllä käynyt ja tykkään kapungista todella paljon.

Olen kysellyt Professional Connectionsilta, mutta kuulemma juuri tällä hetkellä ei ole psyk.puolella hommia. Lähetin sinne kuitenkin cv:n ja he pyysivät minua ottamaan selvää, että MONTA TUNTIA olen saanut koulutuksessani mental health-opetusta. Kuulemma minimi on 1200tuntia, jos Britteihin halajaa töihin. Onko kukaan ollut vastaavanlaisessa tilanteessa? Katoin, että mielenterveys-ja päihdehoitotyön opinnoista mulle on opiskellessani kertynyt 15opintoviikkoa, opinnäytetyöstä 10opintoviikkoa sekä 1ov vapaavalintaisesta psyk.puoleen liittyvästä kurssista(eli siis yhteensä opiskelin mielenterveys-ja päihdehoitotyötä "suuntaavana" yhden vuoden). En ole ihan varma miten minun tulisi laskea tästä tuntimäärät opinnoilleni...(??)

Kuinka kauan saattaa rekrytointiprosessissa mennä? Onko kielitestiä? Englanti on mulla aika vahva, mutta silti mietityttää kuinka vahva sen tulee olla, jos mielenterveyspuolelle hakee töihin. Miten palkka määriytyy? Palkan perässä en olisi lähdössä, enemmänkin elämänkokemuksen, mutta onhan palkastakin hyvä saada jonkilainen kuva.

Olisin tosi kiitollinen, jos saisin kuulla kokemuksianne ja neuvojanne!!:(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

MONTA TUNTIA olen saanut koulutuksessani mental health-opetusta. Kuulemma minimi on 1200tuntia, jos Britteihin halajaa töihin. Onko kukaan ollut vastaavanlaisessa tilanteessa? Katoin, että mielenterveys-ja päihdehoitotyön opinnoista mulle on opiskellessani kertynyt 15opintoviikkoa, opinnäytetyöstä 10opintoviikkoa sekä 1ov vapaavalintaisesta psyk.puoleen liittyvästä kurssista(eli siis yhteensä opiskelin mielenterveys-ja päihdehoitotyötä "suuntaavana" yhden vuoden). En ole ihan varma miten minun tulisi laskea tästä tuntimäärät opinnoilleni...(??)

No jos minimi on 1200 tuntia, niin helppohan opiskelemasi määrä on laskea. 15 ov + 10 ov + 1 ov = 26 ov:a. Yksi opintoviikko vastaa 40:ä tuntia, joten kokonaismääräksi tulee 1040 tuntia.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kiitos vastauksestasi. en osaanutkaan aavistaa, että opinnoistani tulisi ainoastaan 1040tuntia... mitähän ihmettä tulisi tehdä, että voisin sitten Englantiin hakea? Lukea lisää? jotenkin vaan luulin, että suomalainen sairaanhoitajan tutkinto on sen verran kattava, ja onkin, ettei olisi tarvinnut miettiä mitään lisäopintoja... en ole kuullut, että ketkään muutkaan ulkomaille lähteneet suomalaiset sairaanhoitajat olisivat joutuneet lisäkouluttamaan itseään töihin päästäkseen(kielen opintoja ehkä lukuunottamatta).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tarkista vielä, lasketaanko harjoittelu mukaan tunteihin (luulisin, että lasketaan), niin silloinhan menee tuntimäärä heittämällä yli, eikös? ;D

Minä olen käsittänyt, että niille riittää, kun on oikeasti suuntautunut mt-puolelle ja tehnyt kaikki opinnot ja suuntaavat harjoittelut. Ilman niitä ei ole mahiksia mt-puolelle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei Mats,

tarkistin asiaa ja se on niin, että käytännön harjoitteluni suuntaavissa opinnoissani kuuluu tuohon 15 opintoviikkoon jo. Molemmista pitkistä harjoitteluista tuli yhteensä 10 opintoviikkoa. Eli en sitten tiedä mistä repiä lisää "tunteja", että voisin Britteihin hakea...Kuitenkin koko vuoden suuntaavia opintoja tein ihan opetussuunnitelman mukaisesti. Suomalaisia sairaanhoitajia lähtee Britteihin jatkuvasti töihin ja olen ymmärtänyt, että olemme ihan haluttua väkeä sinne suht korkean koulutustasomme vuoksi. Ja osahan lähtee sinne jopa suoraan valmistuttuaankin. Luulisi, että lähteneiden joukossa olisi myös psyk.puolen hoitajia ja olisikin kiva tietää ovatko törmänneet samaan ongelmaan kuin minä...(?)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

hei,

olen samassa tilanteessa. myös psyk sairaanhoitaja ja prof com kertoo että meidän AMK ei kelpaa UK koska heillä on college of psychiatric nurse ja meillä ei ole tarpeeksi ov. oletko saanut lopuksi työtä please reply

terveisiä

Oon valmistunut 2004 vuoden lopulla sairaanhoitajaksi ja tehnyt siitä asti töitä mielenterveyspuolella lasten ja nuorten parissa(yhtä välivuotta lukuunottamatta) ja olisin todella kiinnostunut hakemaan Lontooseen töihin.

Onko kellään kokemuksia psyk.puolen hommista Lontoossa? Olen Lontoossa kyllä käynyt ja tykkään kapungista todella paljon.

Olen kysellyt Professional Connectionsilta, mutta kuulemma juuri tällä hetkellä ei ole psyk.puolella hommia. Lähetin sinne kuitenkin cv:n ja he pyysivät minua ottamaan selvää, että MONTA TUNTIA olen saanut koulutuksessani mental health-opetusta. Kuulemma minimi on 1200tuntia, jos Britteihin halajaa töihin. Onko kukaan ollut vastaavanlaisessa tilanteessa? Katoin, että mielenterveys-ja päihdehoitotyön opinnoista mulle on opiskellessani kertynyt 15opintoviikkoa, opinnäytetyöstä 10opintoviikkoa sekä 1ov vapaavalintaisesta psyk.puoleen liittyvästä kurssista(eli siis yhteensä opiskelin mielenterveys-ja päihdehoitotyötä "suuntaavana" yhden vuoden). En ole ihan varma miten minun tulisi laskea tästä tuntimäärät opinnoilleni...(??)

Kuinka kauan saattaa rekrytointiprosessissa mennä? Onko kielitestiä? Englanti on mulla aika vahva, mutta silti mietityttää kuinka vahva sen tulee olla, jos mielenterveyspuolelle hakee töihin. Miten palkka määriytyy? Palkan perässä en olisi lähdössä, enemmänkin elämänkokemuksen, mutta onhan palkastakin hyvä saada jonkilainen kuva.

Olisin tosi kiitollinen, jos saisin kuulla kokemuksianne ja neuvojanne!!:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Ette ole sattunut tekemään mitään vapaaehtoisia koulutuksia tms. sairaanhoitaja tutkinnon ulkopuolelta? Jos on edes jotain opintopäiviä niin niitä voi saada tohon mukaan luetuksi. Tai sitten avoimen kautta tekemään joku mielenterveystyön/ psykologian kurssi. Kyllä noissa NMC:n rekisteröitymis opuksessakin sanotaan että pitää olla vähintään 12kk mielenterveystyötä opiskeltuna erilaisissa mielenterveyden ympäristöissä. Mielestäni aikaisemmin on joskus pystynyt saamaan rekisteröinnin työkokemukseen perustuen, mutta noita rekisteröitymis juttuja lueskellessani en sellaista kohtaa siellä enää näe. Siis voittehan te hakea sitä rekisteröitymistä ihan itse, ei siihen agentteja tarvita. Voi olla että hyväksyisivät jos olisi kummatkin: sh amk ja lähihoitaja mielenterveys suuntauksella. Tossa on sieltä NMC:n sivuilta lainattua. Ja ps. ainakin Man saarelle tarvitaan mielenterveys hoitajia ja palkka on usein hiukan parempi kuin rivisairaanhoitajalla.

Mental health nursing

You must have completed either

• a three year general nursing course followed by a twelve month mental health

nursing course, or

• a three year full time mental health nursing course

Individual assessment: Registering in the UK as a children’s, mental

health or learning disability nurse

The EU does not have set standards for the training of children’s, mental health, or

learning disabilities nurses. Your application will therefore be considered under Article 10

of the Directive, and your training will be compared directly to that which is required in the

UK.

You will need to send us the completed application form with certified copies of the

documents listed below

• Evidence of your qualification

If you have only trained as a children’s, mental health or learning disability nurse,

your training must have been 3 years in length or its equivalent part-time, following

secondary education (Article 11(d) of the Directive), or

• Or evidence of your qualification

If you trained as a children’s, mental health or learning disability nurse after you

qualified as a nurse responsible for general care, you will need to send us evidence

of your qualification as a nurse responsible for general care and as a children’s,

mental health or learning disability nurse. This subsequent training must have been

not less than 12 months in length.

http://www.nmc-uk.org/aDisplayDocument.aspx?documentID=4650

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kun itse tein NMC:lle rekisteröintiä niin en eritellyt heille mikä oli suuntautumiseni tai mitä muutakaan. hain vain registered nurse oliks se 1.. en muista nyt noita.. on registered nurse 1 ja 2. 2 oli kait kätilöt ja terveydenhoitajat. kokeile rekisteröityä ihan ensin sairaanhoitajaksi englantiin. sit kun on luvat niin luvan kanssa cv:t työpaikkailmoituksiin ja katso jos joku kiinnostuis haastattelemaan esim puhelimen kautta. voi olla et ottavat töihin ja lisäkouluttavat.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos on AMK sairaanhoitaja paperit niin se registered adult nurse level 1 saa niillä ilman mitään lisä setvimisiä, mutta ei pysty tekee mielenterveystyötä, ellei sitten löydä jostan mielenterveys paikasta sairaanhoitajan paikkaa. Täällä meillä selkeä ero on palkka, SH on band 5 ja Mielenterveys hoitaja on band 6, toki eroja on ja riippuu työtehtävistä. Siis jossain mielenterveyteen suuntautuneessa vanhainkodissa vois olla sh paikkoja myös. Mun mielestäni kannattaa rääppiä ne koulutukset kasaan ja hakea kumpaakin rekisteröitymistä, varmasti löytyy sillon töitä. Jos haluu kiireellä ulkomaille töihin niin sitten hakee vaan RN level 1 adult nurse ja tekee vaikka kotisairaanhoitoa tms. Jos jotain kiinnostaa tänne manille lähteminen niin neuvon asioissa mielellään, tosin täällä tarvitsee työluvan.

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...